Hop til indhold

Én eller to hunde?


Gæst Sitto
 Share

Recommended Posts

To eller flere hunde. Jeg synes, det giver en anden form for ro, når man har flere hunde og arbejdet synes jeg ikke er meget større ved at have to som en.

 

Der skal rengøres lidt mere, men de skal jo stadig luftes og have mad, min form for træning(markprøve-/jagttræning for retrievere) synes jeg ikke bliver problematiseret, så fremt hunden(nr.2) er af samme race, der skal bruges inden for samme felt.

 

Når min hund kommer væk fra flokken(havde ham med til Sverige, træning kombineret med arbejde på hundepension) kan man se flokdyret i dem, en gang flok altid flok, der fungerer min hund bare bedst.

 

Der findes undtagelser, jeg har hørt om racer, der foretrækker sig selv(eller højst sin egen race) eller som før nævnt hunde, der bare har det bedst selv(uanset race).

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 52
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg må indrømme, at jeg troede at du var ældre. Du lyder MEGET moden for din alder...

--Dejligt, at du ser på, hvad der er bedst for din hund.

 

Du skal nok nå at have flere hunde engang. Det behøver ikke at være lige nu. Og det er jo også, hvad du selv siger. :5up:

Tak :kys:

 

Ja jeg skal (måske!) nok nå at få to hund engang. Jeg har også sat og kigget på Kency, og tænkt på at om 3 uger flytter hun - så er hun ikke min hund mere. Dét gør ondt - og nej, jeg er ikke rigtig klar til at tage en chancen igen, for at se om Sitto vil trives med endnu en hund. For jeg ved jo også at hun trives helt fint, som enehund. Så må vi bare finde nogle flere faste legekammerater, så hun stadig kan komme ud og lege og lærer noget mere hundesprog. :blink:

 

Og nu ser hun jo også ud til (endelig!!) at være blevet klar til at løbe agility på konkurrenceplan, så nu kan jeg jo forhåbentlig endelig komme ud og løbe noget mere agility - og så endda med min lille superstjerne, Sitto! :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er netop også det.. for på den ene side - og ja, det hælder jeg nok mest til - tror jeg hun vil have det bedst som enehund.. og selvom jeg gerne ville have en hund mere, så ved jeg heller ikke om jeg er helt klar på at tage chancen (for ja, det er vel en chance?) at tage en ny hund, og håbe på at det går.. og ellers måske skulle af med endnu en hund.. :cry:

 

Men jeg havde så - modsat dig - tænkt på at en hvalp måske ville være bedre end en voksen. For at de ligesom fra starten kan få sat på plads, hvem der bestemmer.. for tror måske det også er det, det handler om nu, mellem Kency og Sitto.. altså Kency vil jo gerne bestemme over Sitto, på flere punkter.. og så hendes store behov for at hun er midtpunktet!

 

Og jeg ved heller ikke helt om jeg tør få en voksen hund igen, sammen med Sitto.. for hvorfor kan folk ikke bare være ærlige når de skal af med deres hund?! Da min veninde fik hendes 8 mdrs Sheltie, var familien heller ikke ærlige overfor hende..

 

Jeg fortæller Kencys familie, helt ærlig om de problemer Kency har haft, hendes allergi og sådan, og hvad de måske kan forvente at småproblemer der vil komme.. og hvis det havde skræmt dem, ja så kunne jeg jo også bare se at de ikke var den rigtige familie.. og det er da bedre at finde ud af inden hunden flytter, end at hunden igen ryger videre til fx en 4. familie..

 

Men med de problemer der fulgte med Kency - som kom som en stor overraskelse - min venindes oplevelse med at overtage en hund og hvad man ellers får fortalt andre steder - så er jeg bare blevet ret skeptisk.. for synes bare mange er så uærlige! :(

 

Og tak for dit indlæg :5up:

Jeg tænker også en hvalp er bedre end en voksen.. Ellers skal det være en voksen fra et sted med flere andre voksne hunde.. Og gerne en hund/hvalp der er vant til D/S.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tænker også en hvalp er bedre end en voksen.. Ellers skal det være en voksen fra et sted med flere andre voksne hunde.. Og gerne en hund/hvalp der er vant til D/S.

Jamen det lyder jo som om at det kunne være en hund fra dig, der ville være et godt valg! :mrgreen:;-) Der er de da ihvertfald vant til at være i flok - og du har da også DSG'er ikk? :lun:

 

Ehm.. nej men som det ser ud nu, hælder jeg mest til at lade hende være enehund. Jeg er ikke klar til at tage chancen.. men omvendt så kan der ske meget på 1-1½ år, også med Sittos udvikling. Så vi må se når vi nærmere os den tid..

 

Og måske for at få en bedre idé om, hvordan det evt ville gå med en anden hund - kunne jo være at finde den race jeg tror Sitto og jeg passer bedst sammen med, og så finde en som har flere slags af den race og se hvordan de er overfor hende og hvordan hun har det sammen med dem. :-) Selvom jeg lige nu hælder mest til at hun bare skal være enehund, vil jeg da ikke udelukke at få hund nr 2. Det kommer an på hvordan hun udvikler sig det næste stykke tid, om jeg bliver klar til at prøve at få en hund igen, hvordan hun evt er sammen med den/de racer som jeg tror passer bedst til os og sådan..

 

Men jeg tror, at hun bare skal være enehund.. men mange flere faste legekammerater ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Næ.. Men hun er jo en hvalp.. og måske er Löwchen mere dominante end havanesere? eller bare mere end Tulle? :-P

 

 

Hun er langt mere udadvendt - udadreagerende - end Tullen nogensinde har været ... og så har hun lidt "bisse" i sig som absolut får lov at udfolde sig i stor stil - fordi Tullen er MEGET tålmodig med hende ... endnu i hvert fald ...

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak :kys:

 

Ja jeg skal (måske!) nok nå at få to hund engang. Jeg har også sat og kigget på Kency, og tænkt på at om 3 uger flytter hun - så er hun ikke min hund mere. Dét gør ondt - og nej, jeg er ikke rigtig klar til at tage en chancen igen, for at se om Sitto vil trives med endnu en hund. For jeg ved jo også at hun trives helt fint, som enehund. Så må vi bare finde nogle flere faste legekammerater, så hun stadig kan komme ud og lege og lærer noget mere hundesprog. :blink:

 

Og nu ser hun jo også ud til (endelig!!) at være blevet klar til at løbe agility på konkurrenceplan, så nu kan jeg jo forhåbentlig endelig komme ud og løbe noget mere agility - og så endda med min lille superstjerne, Sitto! :lun:

 

Jeg synes det lyder som en supergod ide med legekammerater ... Og så synes jeg at du er supersej at du tænker så meget over tingene som du gør OG vælger at gøre det rigtige ... Det kræver både indsigt, mod og storsind - som man ikke nødvendigvis kan forvente at finde hos en 15årig ...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det lyder som en supergod ide med legekammerater ... Og så synes jeg at du er supersej at du tænker så meget over tingene som du gør OG vælger at gøre det rigtige ... Det kræver både indsigt, mod og storsind - som man ikke nødvendigvis kan forvente at finde hos en 15årig ...

Tak.

 

Jah, vi må finde nogle flere legekammerater - så hun kan lærer noget mere hundesprog :blink: og få leget med andre hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus

For mig lyder det altså som om du har fat i to absolutte yderpunkter mht. sitto.

Først har du sitto med en meget dominant og opfarende hund = utryg i huset, men får alligevel den støtte hun har brug for når hun færdes ude ved "farlige" steder (og jeg går ud fra at hun også finder støtte hos kency hvis det "farlige" rykker ind i huset?)

Dernæst har du sitto som alenehund = ro og afslapning i hjemmet, men ingen støtte i form af en anden hund udenfor i "farlige situationer".

 

Hvad med - som nogen nævnte - en blid, ikke dominerende voksen hund og prøve det an? Evt. kontakte nogle opdrættere af de racer du ønsker og høre om de har en hund der trænger til at "komme væk fra flokken", men som ikke død og pine skal væk - altså en hund du kan levere tilbage i trygge rammer den kender hvis en evt. prøvetid ikke går så godt?

 

Jeg ved i hvert fald at min opdrætter overvejer det med en af hendes hunde - hun kan godt klare en anden hund, men når de er alle fire hunde, ja så kan hun altså ikke lide det så godt (især fordi den ene hun synes hun skal bestemme det hele (den der er nederst i hierakiet - hun skal fare frem hele tiden) og derfor ikke giver hende noget ro fordi hun selv er "næstnederst"). Evita (Jasons mor btw :-D) er ekstremt kælen, vil meget gerne gøre alle glade, bliver ikke let nervøs, og vil meget gerne være med uden dog nogensinde at være fremmasende og på nogen måde agressiv overfor andre hunde og jeg ved at min opdrætter søger et sted hun kan få lidt fred fra den lille gipe der er efter hende (dog uden at gøre det så seriøst at hun ikke vil tage den tilbage bare der er det mindste tvivl om om det vil gå)

 

Ikke at du på nogen måde skal spises af med sådan en krøltop:blink:, og du siger jo også at der går 1-2 år HVIS du nu skal have en hund (en så igen - da jeg begyndte på dyrehospitalet for et år siden så snakkede hun allerede om det så det kan jo være hun er der endnu:lol:) men tænkte bare at der måske var andre opdrættere der var i samme bås som du kunne henvende dig til og så med god samvittighed kunne levere tilbage hvis det bare overhovedet ikke gik, men den forvisning af at det hjem den kommer tilbage til skal den så ikke væk fra igen

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak :kys:

 

Ja jeg skal (måske!) nok nå at få to hund engang. Jeg har også sat og kigget på Kency, og tænkt på at om 3 uger flytter hun - så er hun ikke min hund mere. Dét gør ondt - og nej, jeg er ikke rigtig klar til at tage en chancen igen, for at se om Sitto vil trives med endnu en hund. For jeg ved jo også at hun trives helt fint, som enehund. Så må vi bare finde nogle flere faste legekammerater, så hun stadig kan komme ud og lege og lærer noget mere hundesprog. :blink:

 

Og nu ser hun jo også ud til (endelig!!) at være blevet klar til at løbe agility på konkurrenceplan, så nu kan jeg jo forhåbentlig endelig komme ud og løbe noget mere agility - og så endda med min lille superstjerne, Sitto! :lun:

 

Ved du hvad? Agility er osse noget, der giver selvtillid. Ligesom lydighed.

 

Silke var en MEGET underdanig noget forskræmt og forsigtig hvalp, da jeg fik hende. Hun smed sig på ryggen for alt og alle. Og flere hunde var hun rystende bange for...

I løbet af et par år arbejdede vi os fra retrieverprøve til DKK LP klasse 1, 2 og er nu i klasse 3. Og undervejs fik hun en masse selvtillid.

 

Hun leger kun med bedsteveninderne fra hvalpetiden. Men hun smider sig ikke på ryggen for hvemsomhelst. Kun for dem, hun kan lide. De store tyranniserende hanhunde, som hun var så bange for engang, -dem smider hun sig ikke for mere. Og hun behøver heller ikke at søge på plads hos mig for at føle sig tryg. NÆ! Hun står med snuden og halen i vejret og venter på at de snuser færdig.

---Jeg tror sagtens at Silke kan se, at hun selv er meget klogere og dygtigere end de andre hunde. Og hun bliver nærmest irriteret på dem hvis de ikke gør hvad deres ejere siger... :lol:

 

Jeg er ret sikker på, at agility vil virke på samme måde.

Vores hunde kan mærke, hvis vi synes at de er noget helt særligt. Derfor er det SÅ lækkert for dem, --og for os--- at gå til prøver og blive bedre og bedre til at gøre nogle ting.

Rigtig, rigtig god fornøjelse med agility-karrieren for dig og Sitto.. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

For mig lyder det altså som om du har fat i to absolutte yderpunkter mht. sitto.

Først har du sitto med en meget dominant og opfarende hund = utryg i huset, men får alligevel den støtte hun har brug for når hun færdes ude ved "farlige" steder (og jeg går ud fra at hun også finder støtte hos kency hvis det "farlige" rykker ind i huset?)

Dernæst har du sitto som alenehund = ro og afslapning i hjemmet, men ingen støtte i form af en anden hund udenfor i "farlige situationer".

 

Hvad med - som nogen nævnte - en blid, ikke dominerende voksen hund og prøve det an? Evt. kontakte nogle opdrættere af de racer du ønsker og høre om de har en hund der trænger til at "komme væk fra flokken", men som ikke død og pine skal væk - altså en hund du kan levere tilbage i trygge rammer den kender hvis en evt. prøvetid ikke går så godt?

 

Jeg ved i hvert fald at min opdrætter overvejer det med en af hendes hunde - hun kan godt klare en anden hund, men når de er alle fire hunde, ja så kan hun altså ikke lide det så godt (især fordi den ene hun synes hun skal bestemme det hele (den der er nederst i hierakiet - hun skal fare frem hele tiden) og derfor ikke giver hende noget ro fordi hun selv er "næstnederst"). Evita (Jasons mor btw :-D) er ekstremt kælen, vil meget gerne gøre alle glade, bliver ikke let nervøs, og vil meget gerne være med uden dog nogensinde at være fremmasende og på nogen måde agressiv overfor andre hunde og jeg ved at min opdrætter søger et sted hun kan få lidt fred fra den lille gipe der er efter hende (dog uden at gøre det så seriøst at hun ikke vil tage den tilbage bare der er det mindste tvivl om om det vil gå)

 

Ikke at du på nogen måde skal spises af med sådan en krøltop:blink:, og du siger jo også at der går 1-2 år HVIS du nu skal have en hund (en så igen - da jeg begyndte på dyrehospitalet for et år siden så snakkede hun allerede om det så det kan jo være hun er der endnu:lol:) men tænkte bare at der måske var andre opdrættere der var i samme bås som du kunne henvende dig til og så med god samvittighed kunne levere tilbage hvis det bare overhovedet ikke gik, men den forvisning af at det hjem den kommer tilbage til skal den så ikke væk fra igen

 

Tak for dit indlæg :5up:

 

Jeg synes din idé lyder rigtig god - så god at jeg tror at det vil give størst chance for at få det til at fungere mellem Sitto og en anden hund!

 

Men nu må vi se hvordan tingene udvikler sig - men hvis jeg skal have hund nr 2 igen, så vil jeg højst sandsynligt kigge efter en voksen hund, som ejeren/opdrætteren af en eller anden grund skal af med, men som ikke skal haste-flytte. Altså sådan at hunden og Sitto kan blive venner først og jeg kan få hunden på prøve - og går det ikke, så kan jeg aflevere den tilbage til ejeren.

 

Men nu må vi se.. jeg ved stadig ikke om jeg er klar til at tage chancen, og det kommer også an på hvordan Sitto udvikler sig og sådan, det næste stykke tid. :-) Hælder stadig mest til at hun skal være enehund som det er nu, men tingene forandre sig jo - og muligheden for hund nr 2, er ikke lukket endnu!

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved du hvad? Agility er osse noget, der giver selvtillid. Ligesom lydighed.

 

Silke var en MEGET underdanig noget forskræmt og forsigtig hvalp, da jeg fik hende. Hun smed sig på ryggen for alt og alle. Og flere hunde var hun rystende bange for...

I løbet af et par år arbejdede vi os fra retrieverprøve til DKK LP klasse 1, 2 og er nu i klasse 3. Og undervejs fik hun en masse selvtillid.

 

Hun leger kun med bedsteveninderne fra hvalpetiden. Men hun smider sig ikke på ryggen for hvemsomhelst. Kun for dem, hun kan lide. De store tyranniserende hanhunde, som hun var så bange for engang, -dem smider hun sig ikke for mere. Og hun behøver heller ikke at søge på plads hos mig for at føle sig tryg. NÆ! Hun står med snuden og halen i vejret og venter på at de snuser færdig.

---Jeg tror sagtens at Silke kan se, at hun selv er meget klogere og dygtigere end de andre hunde. Og hun bliver nærmest irriteret på dem hvis de ikke gør hvad deres ejere siger... :lol:

 

Jeg er ret sikker på, at agility vil virke på samme måde.

Vores hunde kan mærke, hvis vi synes at de er noget helt særligt. Derfor er det SÅ lækkert for dem, --og for os--- at gå til prøver og blive bedre og bedre til at gøre nogle ting.

Rigtig, rigtig god fornøjelse med agility-karrieren for dig og Sitto.. :-D

Agility giver rigtig meget selvtillid, til hunden. Det har det også gjort ved Sitto! :-)

Men stadig ikke så meget selvtillid, som Kency har givet hende..

 

Hvor lyder det bare godt at Silke også har udviklet sig til en mere selvsikker hund! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus
Tak for dit indlæg :5up:

 

Jeg synes din idé lyder rigtig god - så god at jeg tror at det vil give størst chance for at få det til at fungere mellem Sitto og en anden hund!

 

Men nu må vi se hvordan tingene udvikler sig - men hvis jeg skal have hund nr 2 igen, så vil jeg højst sandsynligt kigge efter en voksen hund, som ejeren/opdrætteren af en eller anden grund skal af med, men som ikke skal haste-flytte. Altså sådan at hunden og Sitto kan blive venner først og jeg kan få hunden på prøve - og går det ikke, så kan jeg aflevere den tilbage til ejeren.

 

Men nu må vi se.. jeg ved stadig ikke om jeg er klar til at tage chancen, og det kommer også an på hvordan Sitto udvikler sig og sådan, det næste stykke tid. :-) Hælder stadig mest til at hun skal være enehund som det er nu, men tingene forandre sig jo - og muligheden for hund nr 2, er ikke lukket endnu!

 

Ja, jeg synes nemlig nok du havde skreet noget om at Sitto var endnu mere nerøs før du fik kency og så fik et boost opad mht. seltilliden da tøsen kom til. Det endte jo så desværre den anden ej da Kency så kom i "den alder du ved nok", men hvis du nu fik en hund som allerede var ovre det punkt så ille jeg da sige at det er den bedste mulighed du kunne gie hende.

 

JEg tænker på en opdrætter netop fordi disse har tid og oerskud til en langso tilænning og so kan tage hunden tilbage his det bare slet ikke går - det er der ikke særlig mange omplaceringshunde der får lo til :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus

Og hvis nogen er i tvivl om hvad der skal stå i mine indlæg så er det fordi jeg skriver på det dårlige tastatur i dag og man kan så smide et m, l, v eller måske et helt 4. bogstav ind :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg synes nemlig nok du havde skreet noget om at Sitto var endnu mere nerøs før du fik kency og så fik et boost opad mht. seltilliden da tøsen kom til. Det endte jo så desværre den anden ej da Kency så kom i "den alder du ved nok", men hvis du nu fik en hund som allerede var ovre det punkt så ille jeg da sige at det er den bedste mulighed du kunne gie hende.

 

JEg tænker på en opdrætter netop fordi disse har tid og oerskud til en langso tilænning og so kan tage hunden tilbage his det bare slet ikke går - det er der ikke særlig mange omplaceringshunde der får lo til :blink:

Forstår godt dit indlæg alligevel, trods de manglende bogstaver :lol:

 

Jamen.. jeg tror du har ret! For Sitto var meget mere nervøs da jeg fik Kency, end hun er nu.. Kency har jo netop fungeret som en super god støtte for Sitto, og dét har lige præcis givet hende SÅ meget selvtillid, og lært hende hundesprog :-D

 

Hm.. jah.. muligheden for hund nr 2 er som sagt ikke lukket.. og jeg vil tænke videre over det, kigge på racer der kan have min interesse, tage ud og møde hunde af racen, arrangere legedates til Sitto med hunde af racen/racerne og så se hvordan Sitto udvikler sig det næste stykke tid.. :-)og lige nu står Sitto og gøer af Kency, fordi hun vil lege.. (Kency er nemlig sød lige nu :mrgreen:)

Nåååårh.. og nu sidder Sitto oppe i stolen hos Kency.. <3 der sover og ikke gad lege..

 

Men hvilken alder skal man så sætte? Minimum 2 år??

 

Det er som sagt ikke besluttet endnu.. hverken det ene eller det andet.. vil tænke videre over det, kigge på racer og lade Sitto møde nogle hunde af den race/de racer jeg har kig på.. og så må vi se.. ;-) for jeg er stadig i tvivl om hun vil trives bedst som enehund eller med en legekammerat!! Og hælder nok stadig mest til enehund.. men.. jah..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus
Forstår godt dit indlæg alligevel, trods de manglende bogstaver :lol:

 

Jamen.. jeg tror du har ret! For Sitto var meget mere nervøs da jeg fik Kency, end hun er nu.. Kency har jo netop fungeret som en super god støtte for Sitto, og dét har lige præcis givet hende SÅ meget selvtillid, og lært hende hundesprog :-D

 

Hm.. jah.. muligheden for hund nr 2 er som sagt ikke lukket.. og jeg vil tænke videre over det, kigge på racer der kan have min interesse, tage ud og møde hunde af racen, arrangere legedates til Sitto med hunde af racen/racerne og så se hvordan Sitto udvikler sig det næste stykke tid.. :-)og lige nu står Sitto og gøer af Kency, fordi hun vil lege.. (Kency er nemlig sød lige nu :mrgreen:)

Nåååårh.. og nu sidder Sitto oppe i stolen hos Kency.. <3 der sover og ikke gad lege..

 

Men hvilken alder skal man så sætte? Minimum 2 år??

 

Det er som sagt ikke besluttet endnu.. hverken det ene eller det andet.. vil tænke videre over det, kigge på racer og lade Sitto møde nogle hunde af den race/de racer jeg har kig på.. og så må vi se.. ;-) for jeg er stadig i tvivl om hun vil trives bedst som enehund eller med en legekammerat!! Og hælder nok stadig mest til enehund.. men.. jah..

 

Det er jo som du ser... Der e rjo masser af tid så ingen grund til at jage derudaf med en beslutning :-D Du ved jo ikke om sitto vil reagere med at blie nervøs igen (nu hun ikke har sin "sutteklud" :engel:) eller om hun har fået så meget selvtillid at hun bare går derudaf og blomstrer endnu mere op :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Men se lige.. det her kan da virkelig få en til at overveje om Sitto ikke vil have glæde af en sød, voksen hund som er sød mod hende 95-100% af tiden!? :lun:

 

Kency har en af sine sødere dage i dag (ikke at det betyder hun har været sød mod Sitto hele dagen, for dét har hun ikke!) men hun har haft en af sine sødere dage i dag - og se, så kan Sitto jo godt lide hende.. når hun ikke er så strid mod hende!

 

Nå.. må lade vær med at lade mig friste al for meget af, at Sitto lige har lagt helt tæt og puttet helt tæt sammen med Kency.. selvom det er svært! :engel:;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jo som du ser... Der e rjo masser af tid så ingen grund til at jage derudaf med en beslutning :-D Du ved jo ikke om sitto vil reagere med at blie nervøs igen (nu hun ikke har sin "sutteklud" :engel:) eller om hun har fået så meget selvtillid at hun bare går derudaf og blomstrer endnu mere op :-)

Nej! Vil ihvertfald ikke tage noget forhastet beslutninger.. for så er det da helt sikkert dømt til at gå galt.. og det kan vi ikke ha' :-)

 

Jah, man kan jo også håbe på at hun er blevet sådan en voksen og fornuftig dame nu (jah hun fylder jo 5 år om 14 dage) at hun kan nøjes med mig, og klarer sig uden sin "sutteklud" :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men se lige.. det her kan da virkelig få en til at overveje om Sitto ikke vil have glæde af en sød, voksen hund som er sød mod hende 95-100% af tiden!? :lun:

 

Kency har en af sine sødere dage i dag (ikke at det betyder hun har været sød mod Sitto hele dagen, for dét har hun ikke!) men hun har haft en af sine sødere dage i dag - og se, så kan Sitto jo godt lide hende.. når hun ikke er så strid mod hende!

 

Nå.. må lade vær med at lade mig friste al for meget af, at Sitto lige har lagt helt tæt og puttet helt tæt sammen med Kency.. selvom det er svært! :engel:;-)

 

Jeg tror ikke du skal lade dig narre. prøv at tænke på de børn der er anbragt i familie pleje fordi deres forældre måske tæver dem eller kører på dem psykisk. De elsker også deres forældre overalt på jorden alligevel.

Men det er en dejligt billede og en et dejligt minde for dig at have :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror ikke du skal lade dig narre. prøv at tænke på de børn der er anbragt i familie pleje fordi deres forældre måske tæver dem eller kører på dem psykisk. De elsker også deres forældre overalt på jorden alligevel.

Men det er en dejligt billede og en et dejligt minde for dig at have :-D

Netop også derfor jeg skriver at jeg ikke vil lade mig friste! ;-) Det var også mere ment for sjovt det indlæg.

 

For det her er én gang, i laaaaang tid, at de har lagt sådan! Så nej.. dét vil jeg ikke bedømme udfra.. men man bliver alligevel lidt glad, over at se at de også godt kan ligge sådan sammen alligevel.. men det er godt nok også LANG tid siden de har gjort det! Men ja, dejligt billede at have som minde.. :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Netop også derfor jeg skriver at jeg ikke vil lade mig friste! ;-) Det var også mere ment for sjovt det indlæg.

 

For det her er én gang, i laaaaang tid, at de har lagt sådan! Så nej.. dét vil jeg ikke bedømme udfra.. men man bliver alligevel lidt glad, over at se at de også godt kan ligge sådan sammen alligevel.. men det er godt nok også LANG tid siden de har gjort det! Men ja, dejligt billede at have som minde.. :lun:

 

jeg kan godt forstå at du bliver glad, og det er et super billede :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Men se lige.. det her kan da virkelig få en til at overveje om Sitto ikke vil have glæde af en sød, voksen hund som er sød mod hende 95-100% af tiden!? :lun:

 

Kency har en af sine sødere dage i dag (ikke at det betyder hun har været sød mod Sitto hele dagen, for dét har hun ikke!) men hun har haft en af sine sødere dage i dag - og se, så kan Sitto jo godt lide hende.. når hun ikke er så strid mod hende!

 

Nå.. må lade vær med at lade mig friste al for meget af, at Sitto lige har lagt helt tæt og puttet helt tæt sammen med Kency.. selvom det er svært! :engel:;-)

 

Årh, hvor er det sødt. Jeg vil også have to hunde! :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Årh, hvor er det sødt. Jeg vil også have to hunde! :lun:

Lad vær med at bedømme ud fra Kency og Sitto om du vil have to hunde - lad dig endelig ikke narre af dét billede! :lol: Det er skam et sjældent øjeblik for de to hunde - meget af dagen er egentlig ikke særlig hyggelig i deres fælles selskab!

 

Ej pjat.. forstår dig jo godt! :blink: Vil også gerne have to hunde jo. Men ih, der er så meget der skal falde på plads, før det måske kan lykkeds.. men jah ^^ billedet er rigtig skønt :lun: det er desværre bare sjældent de to ligger sådan.. så det måtte jo lige fotograferes, som et evigt minde og bevis på at de faktisk godt kunne være søde ved hinanden (rettere sagt; at Kency godt kan være sød ved Sitto!) - efter de først havde accepteret hinanden og sådan, lå de faktisk sådan ofte. Men det er desværre sjældent nu.. :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter

Det lyder som om du har bestemt dig for at lægge dine overvejelser om hund nr 2 lidt på hylden....

 

Du kan eventuelt se hvordan du og sitto har det sammen i et stykke tid, jeg tror det gør det nemmere at bedømme hvad der føles mest rigtigt for jer to. Så kan du også danne dig et bedre indtryk af, hvordan du og sitto faktisk har det når hun er alene (igen) - og om det er bedre eller ej at være to eller tre ....eller flere ;-)

 

edit

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...