Hop til indhold

(liste)hund med til Holland


AnjaCS
 Share

Recommended Posts

Ja, jeg forsøger mig også lige her. Har også spurgt lidt rundt på HG..

 

Jeg planlægger jo at tage til EDS med veninderne til September.

 

Og ud fra hvad jeg kan læse mig til på nettet, er det nok at hunden er chippet og rabiesvaccineret.

 

Men, hvordan med loven? :genert:

Jeg ved at de har ophævet deres forbud mod Pitbulls, men er der restriktioner?. Jeg tænker om der er regler ligesom her, med line og mundkurv.

 

Og hvad med turen derned? Vi skal jo gennem flere tyske stater, og jeg ved at hun er ulovlig i nogle dele af Tyskland. Må man gerne passere dem, når blot hunden forbliver i bilen, eller hvordan og hvorledes?..

 

Hvem skal jeg kontakte for at få de korrekte svar? Skal jeg skrive til de hollandske og tyske ambassader, eller hvem skal jeg kontakte?.

Vil nødig risikere at komme i klemme, så vil jo gerne være 100% sikker i min sag, inden vi kører nogle steder (der er jo også 7 mdr. til)..

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg ved det ikke, men et bud ville være at kontakte din lokale fødevareregion og høre dem ad Fødevarestyrelsen.dk - Find din lokale fødevareregion

 

Men tror du også de kan hjælpe med lovgivningsdelen?

 

For ud fra hvad jeg kan finde på nettet, på både danske og internationale sider, er kravene blot en rabiesvaccination på min. 21 dage, og en chip eller læselig tatovering.

Det er mere lovgivningen omkring hundeacerne jeg skal have fundet svar på.

Både med kørsel gennem Tyskland, samt færden rundt i Holland.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville tjekke og tjekke igen - mine forældre har en lille smal-snudet terrier, som de trisser rundt med og de fik problemer et sted i Italien, hvor alle hunde over et antal centimeter skulle have mundkurv på. De havde ellers spurgt DKK, dyrlægen og den italienske ambassade, uden nogen havde sagt noget om den sære lov.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snuseren
Jeg tror, det er en god ide du er inde på med at kontakte ambassaderne.

 

Og husk også at have rigelig dokumentation på, at du har haft hende længe før loven trådte i kraft, så du ikke får problemer med at få hende med ind i DK igen.

 

:pift: Og hvis Dannevirke overskrides mere end 3 klokketimer, vil det være smart at følge med i om dem på Tinget hoster nye fatale love og regler ud, fordi nogen i nyhedsmedierne har slået en prut:slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Michelle w

Jeg tror jeg ville kontakte den tyske kennelklub, de må da om nogen kende reglerne, eftersom de jo osse afholder int. udstillinger osv, hvor folk kommer med deres udenlandske hunde, og sandsynligvis osse af racer der ellers er forbudt i visse dele af Tyskland.

 

Og det samme gælder jo så for Holland.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville tjekke og tjekke igen - mine forældre har en lille smal-snudet terrier, som de trisser rundt med og de fik problemer et sted i Italien, hvor alle hunde over et antal centimeter skulle have mundkurv på. De havde ellers spurgt DKK, dyrlægen og den italienske ambassade, uden nogen havde sagt noget om den sære lov.

 

Underlige love er er satme mange af :S men må sørge for at forhøre mig så mange steder som muligt..

 

Jeg tror, det er en god ide du er inde på med at kontakte ambassaderne.

 

Og husk også at have rigelig dokumentation på, at du har haft hende længe før loven trådte i kraft, så du ikke får problemer med at få hende med ind i DK igen.

 

Min plan er at kommunikere med de forskellige instanser via mail, så jeg får det på skrift. Og så vil jeg bede om at få det på både tysk og engelsk, samt hollandsk og engelsk, så det kan læses af alle parter (forudsat at der står det samme på alle sprogene)..

 

Og mit hundepas med vaccinationspapirer samt chip.nr må vel være rigeligt. Så kan man jo se at hun er registreret i DHR i 2008 med mig som ejer..?

 

Jeg tror jeg ville kontakte den tyske kennelklub, de må da om nogen kende reglerne, eftersom de jo osse afholder int. udstillinger osv, hvor folk kommer med deres udenlandske hunde, og sandsynligvis osse af racer der ellers er forbudt i visse dele af Tyskland.

 

Og det samme gælder jo så for Holland.

 

Jeg tænker nemlig også at de må have nogel undtagelse for folk som ikke vil INDBRINGE hundene i landet, men bare tage midlertidigt ophold (som til en brugsprøve/udstilling) eller passere igennem landet.. Og når nu der er EDS, bliver det jo forholdsvist enkelt at bevise at vores intentioner er at ende der.

 

Vil bare så nødig risikere at stå et sted og enten blive bedt om at skrubbe af, eller i værste tilfælde at de TAGER min hund! :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...