Hop til indhold

Hundegal katteopdrætter


Gæst Con Meo
 Share

Recommended Posts

Gæst Con Meo

Hej alle

 

jeg er helt ny på dette forum, og har ikke været særlig meget rundt på forum endnu, men det når jeg nok en dag eller 100.

 

Jeg er total hundemenneske, dog uden hund :stupid: - jeg ELSKER hund, men har ikke haft hund siden april 06 desværre. Både pga af, at jeg ikke måtte have hund hvor jeg boede, men også fordi jeg i 87 fik racekatte, som jeg har dyrket siden - og nu som opdrættet siden 96, af racen Hellig birma. Og når jeg har dyr, så skal de have optimale forhold hele vejen rundt, og det har simpelthen knebet med tiden. Men drømmen er stadig igen at få en golden retriever - en smuk showtype golden af skønne linier.

 

Håber jeg kan bruge dette forum, og dens søde hundefolk til at klæde mig på, til den dag hvor jeg igen skal være en lykkelig hundeejer.

 

Har du lyst til at lære mere om mig, så har jeg en hjemmeside med mit katteopdræt -mit opdræt hedder Con Meo - så tryk "conmeo punktum dk" så kommer du ind på siden...er skrevet med bogstaver, idet jeg ikke kan poste links før jeg har skrevet 50 indlæg - men smut da forbi, hvis du har lyst

 

venlig hilsen Heidi og birmabanden

 

PS til jer, som ikke aner hvad en Hellig birma er, så kan I jo også lure på hjemmesiden....:banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst FrøkenWhipsy

Hjertelig velkommen til !

Ih jeg elsker simpelthen Hellig Birmaer ! Jeg er også totalt katte-menneske og havde indtil for 3 år siden 2 lækre katte. En ½ Maine Coon ½ skovkat...En ordentlig basse på størrelse med en lille los :shock: Til gengæld var han dum som en dør...havde ham mistænkt for rent faktisk at være retarderet..Han kunne vælte en plante og så kigge direkte på den imens den i slow motion ramte ned i hans hoved hvorefter han altid blev meget forstrækket. Dette skete mange gange.....men han var blid som et lam og elskede grønne oliven :blink:

Den anden var ½ maine coon ½ alm. kat...hun var lille og fiks - altid ude på ballade og helt klart hjernen i duoen - og bestemt også bossen. Cornelius (den store "dumme") fik med poten hvis han ikke lige gjorde som det passede fruen....For det meste lod Cornelius gå det forbi....men med hans størrelse og kampvægt skulle der altså ikke meget til at vinde over den lille vakse dame..han vidst det bare ikke :stupid:

 

Åh savner de 2 basser. Desværre kan min mand ikke tåle katte så jeg var heldig at finde gode hjem til dem begge hvorefter mig og manden så kunne flytte sammen.

Men katte vil altid have en stor stor plads i mit hjerte. Uden tvivl !

 

NU står den så på whippet i stedet som jo også har lidt ry for at være katte-agtige :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Velkommen til hunde-forum :vinken:

Du er ikke den eneste hunde og katteelsker her på forummet :-D

Jeg er helt vild med de hellig birma katte og drømmer om at få én i fremtiden.. I forvejen har vi en norsk skovkatteblanding som er lige lovlig selvstændig og ikke så kælen som jeg kunne ønske, så drømmer om en lidt mere social anlagt kat som en hellig birma :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hjertelig velkommen til !

Ih jeg elsker simpelthen Hellig Birmaer ! Jeg er også totalt katte-menneske og havde indtil for 3 år siden 2 lækre katte. En ½ Maine Coon ½ skovkat...En ordentlig basse på størrelse med en lille los :shock: Til gengæld var han dum som en dør...havde ham mistænkt for rent faktisk at være retarderet..Han kunne vælte en plante og så kigge direkte på den imens den i slow motion ramte ned i hans hoved hvorefter han altid blev meget forstrækket. Dette skete mange gange.....men han var blid som et lam og elskede grønne oliven :blink:

Den anden var ½ maine coon ½ alm. kat...hun var lille og fiks - altid ude på ballade og helt klart hjernen i duoen - og bestemt også bossen. Cornelius (den store "dumme") fik med poten hvis han ikke lige gjorde som det passede fruen....For det meste lod Cornelius gå det forbi....men med hans størrelse og kampvægt skulle der altså ikke meget til at vinde over den lille vakse dame..han vidst det bare ikke :stupid:

 

Åh savner de 2 basser. Desværre kan min mand ikke tåle katte så jeg var heldig at finde gode hjem til dem begge hvorefter mig og manden så kunne flytte sammen.

Men katte vil altid have en stor stor plads i mit hjerte. Uden tvivl !

 

NU står den så på whippet i stedet som jo også har lidt ry for at være katte-agtige :mrgreen:

 

Skøn beskrivelse - Elsker hankastrater - de er nemlig dumme som en dør...jeg giver gerne garanti for, at det ER de, når jeg sælger en killing. TIl forskel fra hundeverden, så neutraliserer jeg killingerne inden de flytter til nyt hjem, såfremt de er solgt til kæl og klapkat

 

Hilsen Heidi

Link til indlæg
Del på andre sites

Velkommen til hunde-forum :vinken:

Du er ikke den eneste hunde og katteelsker her på forummet :-D

Jeg er helt vild med de hellig birma katte og drømmer om at få én i fremtiden.. I forvejen har vi en norsk skovkatteblanding som er lige lovlig selvstændig og ikke så kælen som jeg kunne ønske, så drømmer om en lidt mere social anlagt kat som en hellig birma :lun:

 

gud en som kender en birma :banan: skønnnnnntttt. Ja det er en meget social race, og jeg sammenligner lidt en birma med en golden retriever eller Berner Sennen....den har golden retrieverens evigt "lallegladhed og snak med mig hele tiden tak og jeg ELSKER at gøre min ejer glad med noget sjovt"....og Berneren er så mild og god som en birma også....men golden er den bedste sammenlignening syntes jeg. - HVIS der kan sammenlignes

 

Har du lyst til en voksen 1 år gammel birmahankastrat i blåmasket udgave, så skriv til mig privat - jeg kender muligvis en som skal have nyt hjem, men den SKAL kunne komme ud og få luft, idet det er problemet i nuværende hjem

 

Hilsen Heidi

Link til indlæg
Del på andre sites

Velkommen, :vinken: du må gerne poste billeder af dine katte. Vi er også flere, der har katte herinde. :hjerte:

 

Her er mine burma-piger. :lun:

 

total smukke katte - ja burmeseren er jo en masket kat som birmaen - dog ses det jo ikke så tydeligt.

 

Jo tak jeg skal poste billeder MEN så skal jeg vist til at skrive flere indlæg, idet jeg vist skal skrive 50 inden jeg kan indsætte billeder og links...:confused:

 

Hilsen Heidi

Link til indlæg
Del på andre sites

Velkommen til :vinken:.

 

Jeg er også kattemenneske, pt ejer af main coon og 1 huskat.

Mine svigerforældre har opdrættet Main coon i mange år :-D.

 

ej sjovt - hvem er dine svigerforældre? stamtavn!!....kender jo efterhånden temmelig mange opdrættere via nettet og ikke mindst shows

 

Hilsen Heidi

Link til indlæg
Del på andre sites

:lun::slem::stupid::fornaermet:

Velkommen til

 

Jeg har både to hunde og en kat - men må flovt tilstå, at jeg stadig, efter 1 år som katteejer ikke fatter en bjælde katsk :oops:

 

Virkeligt fine katte du har :5up:

 

:klap: ....ved du hvad? jeg har haft hund i 23 år.....men så en pause siden 96....og så kom internettet, foraer mv....og vupti så føler jeg mig total novice som hundekender.....

dengang jeg var teenager og med hund, så trænede jeg bare løs og sikke velopdragen hund jeg fik ud af den tossede golden jeg fik foræret pga. misrygt....jeg anede jo ikke, at jeg ikke havde forstand på opdragelse mv....og naboernes hunde kom til lidt træning og lærte hurtig færdigheder....

Så fik min søster og mand hund, og Erling blev træner i DCH Randers i flere år - så fandt jeg ud af, at jeg jo slet ikke havde forstand på hundetræning/opdragelse :damn::banan::klap: det blev så teknisk og jeg gled af på det..... men det har fået mig til at tænke på, om jeg virkelig vil være lige så dygtig til en hund idag....fordi jeg nu er blevet klogere på, at jeg ikke var klog på noget!... kan du følge mig?

 

er MEGET perfektionistisk omkring mine dyr, og intet er overladt til tilfældighederne - .....måske er det mig, som burde lidt på hundeskole nu :vinken:

 

Hilsen Heidi

Link til indlæg
Del på andre sites

Hov, nu fandt jeg også ud af at gå ind på hjemmesiden. :genert:

Hvor er pelskuglerne dog smukke - og dejligt bløde ser de ud. :hjerte: Også en rigtig flot og prof hjemmeside. :5up:

 

hold da op med hjemmesideordene...det er nu ikke den flotteste site jeg har lavet, idet den er den første.....og bygget op igennem 10 år, og SÅ vil der altid være en rest af "gammelt bras", fordi jeg igennem tiderne er blevet klogere....

 

Men jeg ELSKER at designe websites - og kunne jeg leve af at lave grafik og opbygge så gjorde jeg det...men tror ikke der er så mange proff som bruger Frontpage :vinken:

 

Hilsen Heidi

Link til indlæg
Del på andre sites

gud en som kender en birma :banan: skønnnnnntttt. Ja det er en meget social race, og jeg sammenligner lidt en birma med en golden retriever eller Berner Sennen....den har golden retrieverens evigt "lallegladhed og snak med mig hele tiden tak og jeg ELSKER at gøre min ejer glad med noget sjovt"....og Berneren er så mild og god som en birma også....men golden er den bedste sammenlignening syntes jeg. - HVIS der kan sammenlignes

 

Har du lyst til en voksen 1 år gammel birmahankastrat i blåmasket udgave, så skriv til mig privat - jeg kender muligvis en som skal have nyt hjem, men den SKAL kunne komme ud og få luft, idet det er problemet i nuværende hjem

 

Hilsen Heidi

 

Det er også helt klart temperamentet som tiltaler mig ved Birmaen kombineret med de smukke blå øjne :lun:

 

Der hvor vi bor, må vi desværre kun have én kat, så må væbne mig med tålmodighed og vente nogle år før vi kan få en legekammerat til vores kat..

 

I øvrigt har vi heller ikke mulighed for at lave løbegård der hvor vi bor, og som jeg har forstået det, så egner birmaen sig ikke til fritløb, men det ved du jo sikkert meget mere om end jeg :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er også helt klart temperamentet som tiltaler mig ved Birmaen kombineret med de smukke blå øjne :lun:

 

Der hvor vi bor, må vi desværre kun have én kat, så må væbne mig med tålmodighed og vente nogle år før vi kan få en legekammerat til vores kat..

 

I øvrigt har vi heller ikke mulighed for at lave løbegård der hvor vi bor, og som jeg har forstået det, så egner birmaen sig ikke til fritløb, men det ved du jo sikkert meget mere om end jeg :blink:

birmaen kan sagtens være fritløber - den klarer jo pelsplejen selv, hvis det er en dygtig opdrætter ;O)

 

Hilsen Heidi

Link til indlæg
Del på andre sites

birmaen kan sagtens være fritløber - den klarer jo pelsplejen selv, hvis det er en dygtig opdrætter ;O)

 

Hilsen Heidi

 

Det er jeg glad for at høre! Alle andre opdrættere er ellers meget strenge med at de ikke må være udekatte, så det er dejligt at det åbenbart ikke er alle :mrgreen: Det er nemlig én af de ting som kunne afholde mig fra at få en Birma... Du hører nok fra mig om et par år :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jeg glad for at høre! Alle andre opdrættere er ellers meget strenge med at de ikke må være udekatte, så det er dejligt at det åbenbart ikke er alle :mrgreen: Det er nemlig én af de ting som kunne afholde mig fra at få en Birma... Du hører nok fra mig om et par år :blink:

mine forældre har igennen 40 år haft huskatte, Maine Coon og birma'er til at løbe frit - Aldrig har en kommmet under en bil - Fraizer, deres mega store sure Maine Coon kom engang hjem med en voldsom byld, som måtte renses op af mig. Men ellers aldrig noget.

Birmaer er HELT anderledes end mange andre racer - de er knyttet til mennesker, og render sjældent længere end lige rundt i haven....fordel...og de kommer når der kaldes, lige som velopdragne hunde :klap:de har bla Shirley, min første avlshun - hun er idag 16 år og har levet hos mine forældre i 14 år med daglige gåture i kvarteret...dvs hun har sin faste rute rundt om huset, og det kan tage MANGE timer, idet der jo skal fanges flurer mv på vejen.

 

Selvfølgelig skal vi være klar over, at når dyr løber frit, så ER der øget risiko for biler, andre skader mv. Og det er jo vigtigt, at gøre sig konsekvensen klar INDEN det evt går galt.

 

god aften

 

Heidi og birmabanden

Selvfølgelig

Link til indlæg
Del på andre sites

Velkommen til! Jeg må ind og lure på din hjemmeside. Jeg kendte ikke til hellige birmaer før jeg lærte Findus at kende - jeg skal love for at du må have reddet Findus' dag ved at være kommet herind :lol::lol:

 

Findus og jeg var på katteudstilling i Middelfart for et stykke tid siden, og det var sjovt som man kunne se forskellen på hellige birmaer/ragdolls og så de mere selvstændige racer, når man gik forbi burene! Dejlig race, du har kastet dig over :lun:

 

PS: jeg har en hankastrat, og han er altså ganske klog :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi var der om søndagen. Vi kiggede med, da ragdolls og hellig birma blev bedømt. En katteudstilling er godt nok meget anderledes i forhold til en hundeudstilling. Katteudstilling er langt mere afslappet og hyggeligt, men virker godt nok også lidt tilfældigt hvem der vinder. Det går så hurtigt med at bedømme kattene - i hvert fald for det utrænede øje!

 

Jeg har længe gerne ville have en ragdoll, men så blev jeg jo præsenteret for hellig birma, men jeg ved ikke rigtig hvad forskellen er (udover handsken og så størrelsen)?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...