Hop til indhold

Puha! Det var tæt på


Gæst Dogue1
 Share

Recommended Posts

Gæst Dogue1

Da vi var ude på nattur i aftes kommer der en ung dame med en ung rottweiler dreng på 8 mdr imod os, hun stopper og afventer hvilken vej vi går. Da vi så er drejet af ser vi rotten kommer om hjørnet uden ejer og uden halsbånd, den stiller sig op med høj hale og knurre af Lexus!????

Lexus prøver med alle midler at få lidt leg igang, da det ikke har nogen efekt prøver han med dæmpende signaler, det virker så heller ikke. Lexus prøver så med at underkaste sig ved at smide sig ned og vise hals og bug:( Lene står med linen og jeg står max ½m fra rotten som står med hovedet ned over lexus, jeg står med mit højre ben klar i tilfælde af at rotten vil bide og med så dybstemme som jeg kan, siger jeg "KA DU SÅ KOMME VÆK"...Først nu kommer damen omkring hjørnet, hun tage fat i hunden og siger så "nå det var jo ikke så godt, men han har aldrig kringlet sig ud af halsbåndet før"

Det er her jeg ser at vi kender damen og hunden:rolleyes:

Jeg siger til hende stille og roligt at hun måske skal til at være lidt mere opmærksom på hendes hund, fremmede kunne jo blive temmlig bange for en løs homon fyldt hund i den størrelse;-)

 

Lexus står sammen med lene, og han fjoller og opfordre igen til leg:lol:

Da vi så går vidre vil han ikke med os, han vil stadig hen til rotten..

Han laver legebuk og springer op/frem.. Fjolle-hund

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 71
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ihh, ham Lexus er da bare en drømmehund :lun: Det er da fantastisk med en hund af sådan en kaliber, som KAN forsvare sig hvis det VIRKELIG er nødvendigt, men som tager ALT andet i brug inden :klap:

*Rækker lige hånden op som førstevælger, hvis Lexus nogensinde skal omplaceres* :mrgreen:

 

Altså, JEG synes jo at Lexus har fortjent et kæmpe stort kødben for at være så dygtig :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Dogue1
Ihh, ham Lexus er da bare en drømmehund :lun: Det er da fantastisk med en hund af sådan en kaliber, som KAN forsvare sig hvis det VIRKELIG er nødvendigt, men som tager ALT andet i brug inden :klap:

*Rækker lige hånden op som førstevælger, hvis Lexus nogensinde skal omplaceres* :mrgreen:

 

Altså, JEG synes jo at Lexus har fortjent et kæmpe stort kødben for at være så dygtig :blink:

Jamen han ER drømmehunden;-) Om 17dage fylder han 1år og han har kun vist truende adfærd en enkelt gang, og et par gange har han på en pæn måde bedt en anden hund om lidt afstand.

Jeg skal nok tænke på dig hvis det skulle blive nødvendigt med en ompladsering. Men du skal nok ikke sætte næsen op efter det:lol:;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Puh det var godt i var med ude med ham begge to. Det er ikke nemt at stå alene med en stor hun der springer rundt og vil lege og så samtidig prøve at jage en anden hund væk.

Endnu en gang er jeg imponeret over Lexus` gode sind :-) Men det er jeg nu hver gang han leger med pletøglen.

 

Jeg har også prøvet en gang at tacco er smuttet ud af halsbåndet og løbet over til en anden hund og jeg var temmelig ydmyg og måtte jo undskylde mange gange, de var heldigvis søde nok de andre ejeren. Men derfor er det ikke fedt alligevel :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen han ER drømmehunden;-) Om 17dage fylder han 1år og han har kun vist truende adfærd en enkelt gang, og et par gange har han på en pæn måde bedt en anden hund om lidt afstand.

Jeg skal nok tænke på dig hvis det skulle blive nødvendigt med en ompladsering. Men du skal nok ikke sætte næsen op efter det:lol:;-)

 

Han lyder til at have et ønsketemperament, det er bare skønt med sådanne hunde :5up:

 

Jeg prøver at lade være med at hejse næsen alt for meget, men tanken er ikke så ringe :blink: Tror også at Noomi ville synes at det var skønt :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst lillefod
Jamen han ER drømmehunden;-)

 

Kender faktisk ikke så meget til DDB'en, men må sige at hvis man kun har sine indtryk fra "Turner & hund" er Lexus i en klasse for sig. Mere energisk, venlig og legesyg hund af den størrelse har jeg aldrig mødt :lun: Nårh ja, og stærk som én i helved (kæmpeklemmentinen har revet mig på rumpen et par gange :stupid:)

 

Hvis jeg var DDB opdrætter, ville jeg holde meget øje med denne store drengs udvikling (altså Lexus) :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

*Rækker lige hånden op som førstevælger, hvis Lexus nogensinde skal omplaceres* :mrgreen:

 

Jeg skal nok tænke på dig hvis det skulle blive nødvendigt med en ompladsering.

 

NU er jeg fornærmet :evil::( Nu har jeg plaget og plaget om at blive Lexus' permanente hjem i jeg-ved-ikke-forlænge, og så skal pladsen IKKE gives til en anden :megaked::megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Dogue1
Han lyder til at have et ønsketemperament, det er bare skønt med sådanne hunde :5up:

 

Jeg prøver at lade være med at hejse næsen alt for meget, men tanken er ikke så ringe :blink: Tror også at Noomi ville synes at det var skønt :mrgreen:

Jamen hvis i engang kommer til det midtjyske, så kik forbi, så kan de da hygge sig lidt sammen;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst lillefod
Måske skulle du et lille smut forbi doktoren :???: Det kunne godt lyde til at du har et lille problem med din balancenerve, sådan at blive revet omkuld af bette-manden :shock::engel: :blink:

 

Du har vist ikke mødt "bettemanden" for nylig :blink: Man kan sagtens holde fyren, men det kniber altså når han sætter af, gerne ved at bakke ind imellem benene og styrte fremad uden om igen...:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Dogue1
Er det generalt en DDB opførsel? At bruge alle midler for at undgp dumme situationer eller er de kun en lexus ting?

 

Det er da godt der ikke skete noget frygteligt i hvertilfalde :blink:

Det er meget normal at de vil prøve at undgå en fysisk konflikt! Men ligefrem at underkaste sig som Lexus gjorde i aftes har jeg ikke oplevet før og da slet ikke overfor en yngre hund. Ikke at de vil være "dominerende"

Men mere i retning af "hov hov nu har du taget munden for fuld, nu stopper vi"

DDB må ikke være aggressive. Men de KAN være køns-aggressive.

 

Lexus' har samme temp som hans halvbror keeper:lun:

Keeper og Banden har en enkelt gang eller to sendt ubudene gæster uden for grunden.

 

Jeg ved ikke om det er fordi lexus ikke kender sin størrels og styrke. Eller om det er fordi han ved præcis hvor stor han er og præcis kender hans fysiske styrke :hmm: I realiteten kunne han jo pakke den anden hund sammen og sende den til genbrug hvis han ville.

Tror nu ikke at det er det jeg ville ønske, for det er det bestemt ikke! Jeg er MEGET stolt af ham over den måde han reagerede på. Han må jo et eller andet sted stole på at vi tager os af "problemet"

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Dogue1
Ditto, hvis I kommer til Sjælland :blink:

Jamen det gør vi. Vi har bare lige et problem med at have Lexus med, Der må ikke være hunde hos Lenes søster, heller ikke hos hendes mor...Såååå jeg er bange forat Lexus ikke kommer med over:(

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Dogue1
NU er jeg fornærmet :evil::( Nu har jeg plaget og plaget om at blive Lexus' permanente hjem i jeg-ved-ikke-forlænge, og så skal pladsen IKKE gives til en anden :megaked::megaked:

:ae: Så, så A9, ikke græde :ae: Du er da mere end velkommen til at komme og besøge ham her:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Dogue1
Du har vist ikke mødt "bettemanden" for nylig :blink: Man kan sagtens holde fyren, men det kniber altså når han sætter af, gerne ved at bakke ind imellem benene og styrte fremad uden om igen...:mrgreen:

Åhr, pjat! Du skal da bare holde fast i linene:lol::mrgreen::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...