Gæst Maltebk Skrevet Februar 19, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2011 Hey. Ja, der er jo nok ca. 1000 indlæg om hunde der ikke kan være alene hjemme, men så kommer lige en mere, da jeg ikke umiddelbart synes at kunne finde samme problem som jeg har. Kooiker, 8 måneder. Har altid kunne finde ud af at være alene hjemme i helt op til 7-8 timer. Pludselig en dag han er alene, hyler han hele dagen (har vi fra overboen). Det har han så gjort et par dage i træk....... Er det et tilbagefald? Så vi skal starte forfra med alene-hjemme-træning? Vi bor i lejlighed i stueetagen, hvor han, når han er alene, kun er i soveværelset (hvilket jo har gået godt indtil videre). Er det bedre at han har hele lejligheden? Alt gik ellers lige så godt :damn: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Februar 19, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 19, 2011 Øv. :ae: Det er hørt før, at hunde pludselig viser, at de ikke kan lide at være alene, når de når teenagealderen. Så "tør" de pludselig vise deres ubehag ved at være alene, selvom de affandt sig med det som små hvalpe. I må nok træne forfra. Hvad gør I, inden han skal være alene, og når I går fra ham? Mht. dit spørgsmål om pladsen: For nogle hunde hjælper det at have mindre plads at overskue, for andre gør det ikke. Min egen hund (som har haft separationsangst) bryder sig bestemt ikke om, at der bliver lukket af til nogle af rummene, når han er alene. Men I kan jo prøve det og se, om det gør en forskel. Det kan være en god idé at lyd- eller videooptage ham, når I træner alene hjemme, så har I en bedre idé om, hvordan han reagerer. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Maltebk Besvaret Februar 19, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 19, 2011 Øv. :ae: Det er hørt før, at hunde pludselig viser, at de ikke kan lide at være alene, når de når teenagealderen. Så "tør" de pludselig vise deres ubehag ved at være alene, selvom de affandt sig med det som små hvalpe. I må nok træne forfra. Hvad gør I, inden han skal være alene, og når I går fra ham? Mht. dit spørgsmål om pladsen: For nogle hunde hjælper det at have mindre plads at overskue, for andre gør det ikke. Min egen hund (som har haft separationsangst) bryder sig bestemt ikke om, at der bliver lukket af til nogle af rummene, når han er alene. Men I kan jo prøve det og se, om det gør en forskel. Det kan være en god idé at lyd- eller videooptage ham, når I træner alene hjemme, så har I en bedre idé om, hvordan han reagerer. Ja nu har vi fundet nogle hjemmesider, hvor det står at de pludselig i deres unghundealder finder ud af at det ikke er så sjovt at være alene. Vi går en god tur om morgenen, og lige inden vi går, så har vi faste ritualer med at tænde radio, finde godbidder frem, få ham op i kurven, hvor han får sine godbidder og så går vi. Det har virket helt fint indtil nu, hvor han pludselig følge efter, når man går ud af døren... Før var han kun optaget af sine godbidder. Jeg tror vi vil prøve at lade ham være i hele lejligheden, for at se hvad han siger. Og ja, vi filmer ofte for at se hvad den lille baryl laver når han er alene, hvilket indtil nu har været utrolig sjovt, for han har rendt rundt og leget, når han ikke sov Så nu er vi gået igang igen med at lukke døren kort tid, gå ud og ind i lejligheden osv... all over again Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts