Hop til indhold

Hejsa:-)


Lenschow
 Share

Recommended Posts

Hej Helle,

 

Så fandt du også vejen herind - hyggeligt :o))

 

Vi ses snart, skal hilse fra Funky

Link til indlæg
Del på andre sites

Velkommen hertil, du har dejlig meget gang i den, jeg elsker at lærer noget nyt, og jeg træner også mine hunde i klikker( lige begyndt), men ellers med spil og mental udfordringer, samt alm. Træning... Skøn måde at være sammen med sin hund på:klap: kik endelig forbi;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Tak for den søde velkomst:-D

 

Ja en af mine bedste "veninder" er en dalmatiner - og du har helt ret - det er lidt en kat:hmm: Faktisk er katte nemmere at træne end visse hunderacer - i hvert tilfælde nogle katte - for som med os, er der jo forskelle :-)

 

Katte kan sådan set lære alt, hvad de fysisk er i stand til - hvis du altså kan finde det, der motiverer dem til at arbejde, og hvis du træner ud fra et frivillighedsprincip som man fx gør i klikkertræning. Når katten først fanger konceptet, så går det ret kvikt med at lære nyt.

 

Det er forunderligt, at katte i årevis har kunnet bilde folk ind, at de ikke kan trænes... De er kvikke :klap: Meeen det eneste det kræver er, at man kan lære dvs drage erfaringer og huske dem - og kunne katte ikke det, så var de uddøde.

 

Mine katte kan lidt forskelligt... sit, dæk, rul, spil død, hop op, hop ned, spring på min ryg, spring på fremmeds ryg, vent på target, berør target, følg target, gå ind i transportkasse, gå ud af kassen, stå (rigtig svært at lære dem - de ligger helst jo :-D), drej rundt, zig zag mellem ben, high five, sidde på bagben, vinke, svare Hallo når jeg siger det først, indkald - fx hvor de venter på række og jeg kalder en hen af gangen, lukke mit skab, apport (af tøjmus), selvkontrol ved leg (slip), håndtering af forskellig art herunder at stå op og blive børstet osv

 

Og så har jeg en kat, der kan halse på kommando! :banan:

 

Og ja - jeg ønsker mig brændende en hund igen - det fremgår vist af nogle af de ting kattene kan :cool:

 

Ha, ha, jeg har været samme sted som dig :mrgreen:

Med det mener jeg at jeg er hunde-menneske, der i nogle år ikke havde mulighed for at have hund, men i stedet havde to katte. Jeg læste lidt om klikkertræning og så gik jeg amok med katte-dyrene.

Hunkatten var ret intelligent og ret hurtigtopfattende, problemet var bare at hendes favorit belønning var det at tage godbidden ud af ens hånd. Til det brugte hun begge forpoter inklusiv kløerne :shock:

Hvis man bare smed godbidden på gulvet eller en tallerken til hende gad hun ikke æde den :stupid:

Jeg fandt ikke anden belønning hun gad og jeg havde ikke hjerte til at sulte hende til hun gad spise guffen.

 

Hankatten var noget lettere og lærte et par småtricks: twiste om sig selv, dæk, sit, pote, sidde pænt og sidde pænt med poten i ansigtet.

 

I dag er kattene flyttet og der er kommet to hunde ind i stedet.

 

Jeg kan se at du er 'ældre' end mig herinde, men derfro kan jeg vel godt sige velkommen alligevel :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 years later...
Lidt opdate - jeg er siden blevet færdiguddannet i 2011, og gift med Imran :hjerte: Og så fik vi nogle fantastiske år med SKØNNE Hugo :lun:

 

Min nuværende skrækkelige helt igennem umulige tossede fantastiske lærerige skønne hund Aslan, som er verdens største gavtyv:hjerte:

 

[ATTACH=CONFIG]131761[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]131762[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]131763[/ATTACH]

 

 

SÅ lækker :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...