Hop til indhold

Er det ulovligt m hund ved siden af cykel?

Recommended Posts

Min mor påstår det er ulovligt at cykle med hund ved siden.

Er det korrekt eller er hun bare lidt påståelig? (det skal mødre jo være, vi har en kontrakt)!

Link til indlæg
Del på andre sites

Overhovedet ikke ulovlig, men hunden skal være i snor.

Da jeg i en periode kun havde 3 voksne hunde, cykle jeg med alle tre i snor ud til det grønne friområde.

Men sikkerhedsmæssig kræver det stort set en hund , man kan styre verbalt, altså stop/Stå. Og kan gearer ned ved katte, løse hunde , egern over vejen osv.

Det er ulovlig at lufte hunde efter motorkøretøjer.Og muligvis på hesteryg???

Link til indlæg
Del på andre sites

Overhovedet ikke ulovlig, men hunden skal være i snor.

Da jeg i en periode kun havde 3 voksne hunde, cykle jeg med alle tre i snor ud til det grønne friområde.

Men sikkerhedsmæssig kræver det stort set en hund , man kan styre verbalt, altså stop/Stå. Og kan gearer ned ved katte, løse hunde , egern over vejen osv.

Det er ulovlig at lufte hunde efter motorkøretøjer.Og muligvis på hesteryg???

Ja, ulovligt fra hesteryg ( i snor).

Jeg cykler jo også (meget langsomt) med Smilla ned til skoven. Havde håbet på, jeg kunne cykle med 2 hunde, hvis vi får en mere. (det første år kommer den selvfølgelig bare i cykelkurven). Har du sådan en kobbel? Eller hvordan bærer du dig ad med at cykle med flere hunde? Man kommer nok til at fylde hele cykelstien så..? :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites