Hop til indhold

Hjælp - råd søges!!!


Gæst Kathrine
 Share

Recommended Posts

Husk dog ikke at overtræne bytte-lege. Forestil dig hvis det var dig der hver gang du havde fået noget skulle aflevere det igen - så alt med måde:blink:

 

Med Dumle trænede vi det ofte så han slap hvad han havde, fik det bedre (et stykke bacon måske) og fik det jeg havde taget tilbage igen. Vi trænede det også på den anden måde, men ofte fik han det igen vi havde byttet fra ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er da utroligt som ens ord kan forvrænges. Jeg skrev intet i forhold til at tage maden fra hunden.

Jeg skrev at dæmpende signaler kan have en effekt på hunden, hvis dens gøen er angstpræget.

Det kan godt være vi ikke er enige om, hvorvidt hunden kan forstå de dæmpende signaler, men jeg vil til enhver tid fastholde at de må være lettere for den at forstå end menneskesporg, som unægteligt skal indøves!

 

Jeg vil give ret i at jeg ikke kunne finde på at bruge det til ressourceforsvar, men til nervøs gøen kan det være effektivt.

 

Jeg har brugt at gabe højlydt og smaske lidt når Nova er gået gø amok om aftenen. Egentlig bare for at signalerer "jeg er træt og afslappet, jeg tager mig ikke af det, for det er ikke farligt!" og i ofte har det virket.

Tror dog ikke det ville virke udendørs, men inde når vi skal slappe af eller sove.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 months later...
holde hendes koncentration...- selvfølgelig når vi har mad, er hun klar, men det punkt skulle vi vel gerne nå over...- at vi kan give hende en komando, uden det kræver en godbid...

Nej! Så skulle du nok have købt en mere artig race end lige en terrier, som bestemt ikke føler, at god opførsel er så selvbelønnende, at det lige gør noget.

 

Du skal arbejde med hendes koncentration og til det brug kræves MAD og LEG.

 

Og lad så være med at skælde hende ud. Hvis hun vil op i møblerne og I ikke vil have det, så lok hende ud i køkkenet til en godbid.Det kan hun jo ikke, samtidig med at hun sidder i sofaen. Gå sammen med hende ind i stuen og så er det, at du med stemme (rolig, men bestemt) og evt. afværgende hænder skal hindre hende i at springe op i den sofa.

 

Hvis hun i det hele taget opfører sig skidt, så skal du tage en tyk avis, rulle den stramt sammen - og slå dig selv oven i hovedet med den, mens du hvisler "dumme ejer, dumme ejer". Det er vi mange, der har måttet gøre i tidens løb. :slem:

 

Det er nemlig ikke nok - desværre - blot at ønske en velopdragen hund. Det kræver arbejde, arbejde, arbejde - og GLÆDE og LEG.

 

Og GODBIDDER og BOLDE......

 

Husk, at den kloge narrer den mindre kloge, så hvis du slipper tankerne om at skælde ud eller frygte for en kommende diva og i stedet overvejer, hvordan du kan hindre hende i fx at gø i opgangen (fede guffer i lommen, gemt netop til det brug), så vil du om et årstid eller så have en pragftfuld og velopdragen lille terrierdame, som vil elske dig over alt i verden.

 

Det er ikke for at skælde dig ud eller på anden vis korrekse dig, at jeg siger alt dette, men simpelthen et godt råd fra den ene terrierejer til den anden.

 

Hvis du slipper tankerne om at skælde ud eller frygte for en kommende diva og i stedet overvejer, hvordan du kan hindre hende i fx at gø i opgangen (fede guffer i lommen, gemt netop til det brug), så vil du om et årstid eller så have en pragftfuld og velopdragen lille terrierdame, som vil elske dig over alt i verden.

 

Go' vind med projektet. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...