Hop til indhold

En omgang ynk over at min hund ikke kan være alene hjemme


Ajsas
 Share

Recommended Posts

Jeg er så ked af det i dag. Vi har trænet alene hjemme forfra i knap 4 uger og jeg har indset i dag at det ikke bliver i denne omgang at han lærer det. Til at starte med havde vi to uger og da vi nåede op på 10 min. måtte jeg indse at vi havde brug for mere tid. Det fik vi. Både en 3. og en 4. uge og alligevel lykkedes det ikke for os. Jeg tænkte så at vi måtte få det bedste ud af situationen og alligevel prøve at få ham op på de 5-6 timer han skal være alene, for vi har ikke mulighed for at få ham passet længere.

 

-og det er bare blevet MEGET værre nu. Før sad han måske og peb og hylede lidt en 3-4 minutter og var ellers rolig resten af tiden. Og nu er det blevet så slemt at jeg synes det er mishandling at lade ham være alene. Jeg tror det er et spørgsmål om tid før naboerne begynder at brokke sig.

 

Jeg vil selvfølgelig rigtig gerne have en adfærdsbehandler ind over, men det kræver jo også at jeg kan følge den plan der bliver lavet. Og det kan jeg ikke lige foreløbig. Vi kan ikke finde pasning til ham. Det har krævet meget tiggen og beden at få det til at hænge sammen i 4 uger nu. Jeg tænker helt vilde tanker om at han skal bo et andet sted indtil vi kan få ferie. Jeg ved det virkelig ikke. Jeg vil helst ikke droppe ud af mit studie - vi ville heller ikke kunne få det til at hænge sammen uden min su.

 

Jeg står meget alene med det her. Jeg kender INGEN der kan forstå hvor stort et problem det er og at det bare bliver værre og værre. Min kæreste tror at han med tiden vil lære at være alene hjemme. Jeg sagde i dag "Nu kan du se hvor slemt det allerede er blevet". Han sagde så at han ikke mente det ville blive bedre lige nu.. men måske om et år :damn: Alle jeg fortæller det til og beder om hjælp til pasning siger "tror du ikke det kommer lidt af sig selv når han bliver ældre?" osv.

 

Jeg ved ikke hvad jeg vil med det her indlæg. Men alene hjemme problemer er det mest frustrerende jeg nogensinde har prøvet. Som jeg har det nu ved jeg ikke om jeg nogensinde tør at få en hund igen.. tænk hvis den skulle få alene hjemme problemer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du står ikke alene. Der er mange herinde som har haft alene hjemme problemer. Der er flere tråde herinde, som helt sikker kan være dig til hjælp. :blink:

 

Ja, jeg har brugt forum meget til at surfe rundt og få en masse gode idéer. Jeg synes også selv jeg har godt styr på hvordan man lærer en hund at være alene hjemme (han fik det jo også lært som hvalp). Men jeg tror bare ikke de gængse metoder duer længere.. eller også gør de, og så er 4 uger bare for lidt tid :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh, hvor jeg føler med dig og kan nikke genkendende til de tanker du har gjort dig :ae: Man føler sig bare som verden dårligste hundeejer, når man er nødsaget til at forlade hunden og ved at den er ked af det :cry: Og det er så frustrerende at opleve tilbagegang, når man lige synes, at nu gik det da lidt fremad...

 

Jeg ved ikke, hvad jeg skal komme med af gode råd, for du har sikkert prøvet det meste... Er der slet ingen mulighed for at I kan få ham passet? Har du prøvet at søge efter en hundepasser i de lokale supermarkeder og i avisen? Eller her på nettet?

 

Jeg vil varmt anbefale en adfærdsbehandler, det var vendepunktet for os, og medførte at Duffy idag godt kan være alene.. Vi havde forsøgt i 2 mdr., uden rigtigt at komme nogle vejne, men da vi først havde fået hjælp fra adfærdsdimsen, så gik det altså hurtigt fremad! Jeg kan godt forstå dit dilemma med, at I nu ikke har noget ferie tilbage til at træne efter planen..- Den situation stod jeg også selv i (troede fejlagtigtigt at 2 mdr var nok til at lære en hvalp at være alene) men takket være HF, så havde jeg skrevet lidt frem og tilbage med Frigga og hun ville gerne passe hende :hjerte:

Jeg håber håber virkelig for dig, at du måske kan finde en lignende aftale med én enten her eller i dit nærmiljø!

 

Hvis du har lyst er du velkommen til at skrive en pb, hvis du trænger til at læsse af eller hvis du vil høre lidt nærmere til, hvordan vi har gjort :-D

 

Mange tanker til dig :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh, hvor jeg føler med dig og kan nikke genkendende til de tanker du har gjort dig :ae: Man føler sig bare som verden dårligste hundeejer, når man er nødsaget til at forlade hunden og ved at den er ked af det :cry: Og det er så frustrerende at opleve tilbagegang, når man lige synes, at nu gik det da lidt fremad...

 

Jeg ved ikke, hvad jeg skal komme med af gode råd, for du har sikkert prøvet det meste... Er der slet ingen mulighed for at I kan få ham passet? Har du prøvet at søge efter en hundepasser i de lokale supermarkeder og i avisen? Eller her på nettet?

 

Jeg vil varmt anbefale en adfærdsbehandler, det var vendepunktet for os, og medførte at Duffy idag godt kan være alene.. Vi havde forsøgt i 2 mdr., uden rigtigt at komme nogle vejne, men da vi først havde fået hjælp fra adfærdsdimsen, så gik det altså hurtigt fremad! Jeg kan godt forstå dit dilemma med, at I nu ikke har noget ferie tilbage til at træne efter planen..- Den situation stod jeg også selv i (troede fejlagtigtigt at 2 mdr var nok til at lære en hvalp at være alene) men takket være HF, så havde jeg skrevet lidt frem og tilbage med Frigga og hun ville gerne passe hende :hjerte:

Jeg håber håber virkelig for dig, at du måske kan finde en lignende aftale med én enten her eller i dit nærmiljø!

 

Hvis du har lyst er du velkommen til at skrive en pb, hvis du trænger til at læsse af eller hvis du vil høre lidt nærmere til, hvordan vi har gjort :-D

 

Mange tanker til dig :ae:

 

Tusind tak for dit svar :-D Ja, det er en meget frustrerende situation. Det skal lige siges at min hund er snart 10 måneder og at han har lært at være alene hjemme som hvalp og at det fungerede fint indtil 6-7 måneders alderen hvor de første problemer opstod. Så fik vi dem løst, men åbenbart ikke godt nok og så blev det helt slemt. Og så fik vi så skrabet de 4 uger sammen til at træne i.

 

Jeg har ikke søgt efter hundepasser i supermarkeder, i avisen og på nettet og den slags. Det må blive næste skridt. Ved du noget om hvor lang tid der normalt anbefales til træning med adfærdsbehandler? Kan vi fx klare os med 4 uger eller skal jeg finde pasning til et par måneder?

 

Jeg er ikke meget for at bede om flere tjenester til dem der allerede har hjulpet os for de er i virkeligheden ikke super meget for at være bundet af at have en hund. Jeg fik dem overtalt fordi det "bare er 2 uger" og så lige en uge mere osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er SÅ hårdt at stå med en hund, der ikke kan være alene. :ae: Det er et kæmpe psykisk pres, og det hjælper overhovedet ikke, når omgivelserne er uforstående/affærdigende. :evil:

 

En adfærdsbehandler har også været løsningen for mig (to styks, faktisk), men det var en lang og sej kamp, og hvis jeg ikke kunne have haft Tyson med på arbejde, havde han nok ikke været her i dag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke søgt efter hundepasser i supermarkeder, i avisen og på nettet og den slags. Det må blive næste skridt. Ved du noget om hvor lang tid der normalt anbefales til træning med adfærdsbehandler? Kan vi fx klare os med 4 uger eller skal jeg finde pasning til et par måneder?

 

Uh, det ved jeg ikke.. For vores vedkommende gik det jo ret hurtigt fremad, men det er nok individuelt.. Du kan jo evt. prøve at kontakte forskellige adfærdsbehandlere og beskrive situationen og høre deres mening om, hvor lang tid man skal sætte af..

Redigeret af Findus
stavefejl
Link til indlæg
Del på andre sites

Det er SÅ hårdt at stå med en hund, der ikke kan være alene. :ae: Det er et kæmpe psykisk pres, og det hjælper overhovedet ikke, når omgivelserne er uforstående/affærdigende. :evil:

 

En adfærdsbehandler har også været løsningen for mig (to styks, faktisk), men det var en lang og sej kamp, og hvis jeg ikke kunne have haft Tyson med på arbejde, havde han nok ikke været her i dag.

 

Jeg satsede også på at jeg kunne have ham med i en taske på uni, men nej. Så vi er afhængig af at finde ny pasning for at det lykkes. Jeg tænker desværre også på at det måske ikke kommer til at fungere det her, men det vil min kæreste ikke høre på. Han finder sig ikke i at hunden måske ville have det bedre et sted med en anden hund fx.

 

Men jeg giver dog ikke op før jeg har haft en adfærdsbehandler på besøg. Jeg har faktisk kigget meget på den plan du fik lavet til Tyson og mange andre idéer herinde fra. Men det er lige det der med at finde den rigtige kombination der passer lige til min hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder godt nok som om i har kæmpet hårdt og fortsat kæmper :shock:.

 

Det må virkelig være hårdt, jeg kan sagtens forstå hvor frusterende det må være for dig/jer.

 

Jeg krydser fingre for at det lykkedes at få ham lært at være alene hjemme ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Uh, det ved jeg ikke.. For vores vedkommende gik det jo ret hurtigt fremad, men det er nok individuelt.. Du kan jo evt. prøve at kontakte forskellige adfærdsbehandlere og beskrive situationen og høre deres mening om, hvor lang tid man skal sætte af..

 

Ja, det må jeg gøre. Det kan også være jeg er heldig at finde en der kan passe ham den tid det nu engang tager :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er du fra?

Det kan da være der er nogen herinde der vil passe lidt i perioder :vedikke:

 

Aalborg ;-) Ja, det ville i hvert fald være dejligt at finde nogle hundemennesker der kunne have ham. Det er nok lidt derfor jeg ikke har søgt i supermarkeder osv. endnu fordi jeg jo ikke ved så meget om de folk der evt. ville svare.

 

Men jeg tror også først det er i dag at jeg for alvor har erkendt at en adfærdsbehandler er den rette vej for os nu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg satsede også på at jeg kunne have ham med i en taske på uni, men nej. Så vi er afhængig af at finde ny pasning for at det lykkes. Jeg tænker desværre også på at det måske ikke kommer til at fungere det her, men det vil min kæreste ikke høre på. Han finder sig ikke i at hunden måske ville have det bedre et sted med en anden hund fx.

 

Men jeg giver dog ikke op før jeg har haft en adfærdsbehandler på besøg. Jeg har faktisk kigget meget på den plan du fik lavet til Tyson og mange andre idéer herinde fra. Men det er lige det der med at finde den rigtige kombination der passer lige til min hund.

 

Sådan var det også her hos os, altså at kæresten ikke helt 100% forstod "alvoren" i det og helst ikke ville tale om det, når jeg var ude i at vi måtte finde hende et nyt hjem, hvis det ikke lykkedes med adfærdsbehandleren..

 

Jeg tror, at mange andre som ikke selv har stået i situationen har svært ved at forstå hvor hårdt og udmattende det er... Jeg synes det er en rigtig god idé at du ikke opgiver før du har haft en adfærdsbehandler ude, også for din egen skyld, -for så har du jo gjort alt hvad du kunne for at løse problemet...

Link til indlæg
Del på andre sites

Aalborg ;-) Ja, det ville i hvert fald være dejligt at finde nogle hundemennesker der kunne have ham. Det er nok lidt derfor jeg ikke har søgt i supermarkeder osv. endnu fordi jeg jo ikke ved så meget om de folk der evt. ville svare.

 

Men jeg tror også først det er i dag at jeg for alvor har erkendt at en adfærdsbehandler er den rette vej for os nu.

Så er det desværre liiige lovligt langt væk til at jeg kan tilbyde min hjælp.. Håber I finder en løsning, kender også til hvor ubeskriveligt frustrerende det er at omverdenen ikke kan sætte sig ind i det. Kommentarer som "Den skal bare lære det med tiden" osv kan man bare ikke bruge til noget når man har en hund der er hysterisk/panisk/angst for at være alene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Aalborg ;-) Ja, det ville i hvert fald være dejligt at finde nogle hundemennesker der kunne have ham. Det er nok lidt derfor jeg ikke har søgt i supermarkeder osv. endnu fordi jeg jo ikke ved så meget om de folk der evt. ville svare.

 

Men jeg tror også først det er i dag at jeg for alvor har erkendt at en adfærdsbehandler er den rette vej for os nu.

 

Det tog også lidt tid for mig :genert: For det første synes jeg det var lidt nederlagsagtigt ikke selv at kunne løse problemet kombineret med at familien synes sådan en adfærdsbehandler kun er noget man ser i fjernsynet og hvad skulle det dog kunne hjælpe...

 

Ja, prøv da at oprette en tråd, jeg håber at du er heldig og der er én herinde som kan passe ham :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er det desværre liiige lovligt langt væk til at jeg kan tilbyde min hjælp.. Håber I finder en løsning, kender også til hvor ubeskriveligt frustrerende det er at omverdenen ikke kan sætte sig ind i det. Kommentarer som "Den skal bare lære det med tiden" osv kan man bare ikke bruge til noget når man har en hund der er hysterisk/panisk/angst for at være alene.

 

Ellers mange tak ;-) Men ja.. Jeg synes egentlig der findes mange af den slags kommentarer indenfor hundeverdenen. Jeg er blevet overrasket over hvor lidt mange folk ved om hunde og at de så oven i købet er lidt fordomsfulde overfor os der påstår noget andet. Jeg havde ingen idé om at der var så stor forskel på.. ja, lad os bare sige HF'ere og resten af befolkningen for at overdrive :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi er jo nogle par stykker herinde, som ved præcis hvordan du har det. Man skal have stået i den situation før man har nogen som helst idé om hvor opslidende det er, hvor ondt i maven, det gør, og hvor mange tudeture man kan tage over at ens hund ikke kan være alene. Og ja, selvfølgelig kan man da bare gå fra den, som så mange andre gør og være ligeglad...men det er egoistisk dyreplageri i mine øjne :cry:

 

Som sagt passede jeg Findus' Duffy i en periode, da hun ikke længere kunne gå hjemme, og det var absolut intet besvær for os - tværtimod. Faktisk var det en stor hjælp for os, der også sloges med nogle andre adfærdsproblemer (hund der ikke kunne undvære andre hunde), så hold dig ikke tilbage. Du gør måske også nogle andre en stor tjeneste.

 

Vi havde selv planer om at finde en gammel dame via et opslag i Netto, hvor vores hund kunne være om dagen, mens vi var væk. Det havde været vores plan B, indtil han lige pludselig ud af intet mirakuløst gik fra 3 min. til 6 timer på få dage :shock: Så jeg synes det er klart værd også at overveje den mulighed.

 

Bare kom ud med alle dine frustrationer i tråden! Man har brug for at læsse af!

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi er jo nogle par stykker herinde, som ved præcis hvordan du har det. Man skal have stået i den situation før man har nogen som helst idé om hvor opslidende det er, hvor ondt i maven, det gør, og hvor mange tudeture man kan tage over at ens hund ikke kan være alene. Og ja, selvfølgelig kan man da bare gå fra den, som så mange andre gør og være ligeglad...men det er egoistisk dyreplageri i mine øjne :cry:

 

Som sagt passede jeg Findus' Duffy i en periode, da hun ikke længere kunne gå hjemme, og det var absolut intet besvær for os - tværtimod. Faktisk var det en stor hjælp for os, der også sloges med nogle andre adfærdsproblemer (hund der ikke kunne undvære andre hunde), så hold dig ikke tilbage. Du gør måske også nogle andre en stor tjeneste.

 

Vi havde selv planer om at finde en gammel dame via et opslag i Netto, hvor vores hund kunne være om dagen, mens vi var væk. Det havde været vores plan B, indtil han lige pludselig ud af intet mirakuløst gik fra 3 min. til 6 timer på få dage :shock: Så jeg synes det er klart værd også at overveje den mulighed.

 

Bare kom ud med alle dine frustrationer i tråden! Man har brug for at læsse af!

 

Problemet er lidt at vi bare ikke ser lige alvorligt på det herhjemme. Jeg mener nemlig også, som jeg skrev, at det er mishandling at efterlade ham nu. Men min kæreste synes faktisk ikke det er synd :shock: Han tænker at det er noget der skal til for at han lærer det. Og det der med at din hund gik fra 3 min. til 6 timer på få dage - det vil jeg slet ikke fortælle ham :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Problemet er lidt at vi bare ikke ser lige alvorligt på det herhjemme. Jeg mener nemlig også, som jeg skrev, at det er mishandling at efterlade ham nu. Men min kæreste synes faktisk ikke det er synd :shock: Han tænker at det er noget der skal til for at han lærer det. Og det der med at din hund gik fra 3 min. til 6 timer på få dage - det vil jeg slet ikke fortælle ham :engel:

 

Her skulle der flere tudeture + masser af optagelser af hunden når den var alene til, før kæresten bare forstod lidt af alvoren, så :ae:håber din får øjnene op på et tidspunkt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Problemet er lidt at vi bare ikke ser lige alvorligt på det herhjemme. Jeg mener nemlig også, som jeg skrev, at det er mishandling at efterlade ham nu. Men min kæreste synes faktisk ikke det er synd :shock: Han tænker at det er noget der skal til for at han lærer det. Og det der med at din hund gik fra 3 min. til 6 timer på få dage - det vil jeg slet ikke fortælle ham :engel:

 

Er der noget, din kæreste er bange for? Slanger f.eks.? Kan han ikke prøve at forstille sig, hvordan han ville have det, hvis han blev lukket inde i et rum med en masse slanger, der kravlede rundt overalt på ham?

 

Problemet er jo, at hundens oplevelse og følelser i situationen er, at det er rigtig ubehageligt og farligt. Og jo flere gange, den har den oplevelse, jo mere bliver den bekræftet i den følelse. Men jeg VED hvor svært det er for folk at fatte det, selvom det burde være indlysende. :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Problemet er lidt at vi bare ikke ser lige alvorligt på det herhjemme. Jeg mener nemlig også, som jeg skrev, at det er mishandling at efterlade ham nu. Men min kæreste synes faktisk ikke det er synd :shock: Han tænker at det er noget der skal til for at han lærer det. Og det der med at din hund gik fra 3 min. til 6 timer på få dage - det vil jeg slet ikke fortælle ham :engel:

Det kan du skam godt fortælle din kæreste - for der lå 4 måneders arbejde i det før det skete :blink: Vi kom op på 3 timer efter 3 måneder, for så at ryge direkte ned til 15 sekunder igen. Så startede jeg forfra, græd en masse, og kastede til sidst håndklædet i ringen og gad ikke træne mere. Og så rykkede han lige pludselig ud af intet uden en forklaring. Måske slappede jeg mere af, måske gjorde jeg nogle ting anderledes, fordi jeg alligevel ikke troede på det? Pointen er, at det kan hjælpe at få ændret sin fremgangsmåde - måske med hjælp fra adfærdsbehandler?

 

Min kæreste opdagede egentlig heller ikke alle problemerne med Laki, for han var væk 9-10 timer om dagen, så han deltog aldrig i træningen, og jeg var helt alene med det, men jeg tror nu nok, at han forstod nødvendigheden af det. Hører din kæreste hyleriet på optagelsen og ser hvor stresset jeres hund er, når I kommer tilbage?

Link til indlæg
Del på andre sites

Er der noget, din kæreste er bange for? Slanger f.eks.? Kan han ikke prøve at forstille sig, hvordan han ville have det, hvis han blev lukket inde i et rum med en masse slanger, der kravlede rundt overalt på ham?

 

Edderkopper :mrgreen: Jo, jeg tror også godt han kan forstå det hvis jeg behersker mig lidt og prøver at forklare det stille og roligt. Jeg bliver ofte alt for frustreret over at vi ser tingene så forskelligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min kæreste opdagede egentlig heller ikke alle problemerne med Laki, for han var væk 9-10 timer om dagen, så han deltog aldrig i træningen, og jeg var helt alene med det, men jeg tror nu nok, at han forstod nødvendigheden af det. Hører din kæreste hyleriet på optagelsen og ser hvor stresset jeres hund er, når I kommer tilbage?

 

Han har flere gange hørt hylene når jeg sidder og hører optagelserne igennem. Men han hørte ikke den i går hvor det var helt slemt og som overbeviste mig om at vi ikke kan klare det selv længere. Men den har jeg slettet - jeg kunne ikke lige forestille mig at skulle høre på det igen.

 

Han er også med på en adfærdsbehandler .. på et tidspunkt. Men så er det jo ikke værre end at hvis jeg mener det er nu, så betaler jeg selv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...