Gæst twinmom Skrevet Februar 27, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2011 Hjælp derude Vi har købt en Boomer i efteråret og er meget glade for den, Men vi har et lille problem. Når han får tørfoder, så tisser han indenfor. Det er ikke kun en gang, nej det er op mod 5-10 gange om dagen. Er der nogen der ved hvorfor han gør det? Vi har i snart 4 måneder fodret med Easy-Barf, og det er rigtig godt. Han tisser ikke inde og alt er fint, men hånden på hjertet. Det er godt nok også smådyrt. Han spiser jo finere end os Det er helt ok at det koster at have en hund, men det er nu en gang også ofte enklere med tørfoder, når vi f.eks starter camping-sæsonen op igen. Nogen som har nogen idéer til hvorfor Bamse tisser inde når han får tørfoder. Det vi tidligere har givet ham er Sneyd's Wonderdog hvalpefoder Håber I har nogen gode "fif" så vi kan prøve tørfoder uden tisse-problemerne. God søndag derude Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret Februar 27, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 27, 2011 Det lyder mere som om han drikker meget vand når han for tørfoder, og ikke kommer nok ud og tisse. Hvor tit går i ud med ham? Hvordan har i trænet renlighed? Hvor gammel er han? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Februar 27, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 27, 2011 Hmm, altså hvis den kommer nok ud og tisse, så tænker jeg om det kan være noget med nyrene og maden? Hvalpe skal jo forøvrigt tisse hver gang de har sovet, spist og imens de leger :mrgreen: NOgle hvalpe kan holde sig i 6-8 timer og andre kan kun holde sig i 2 timer. Nogle bliver renlige når du får dem og andre når de er 10 mdr. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst twinmom Besvaret Februar 27, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 27, 2011 Hej alle. Bamse drikker ikke mere når han spiser tørfoder, end når han spiser easy barf. Det ved jeg for hans mad og vand skål hænger sammen, så det kan jeg fint holde øje med Han kommer ud og tisse ca. 30 minutter efter han har spist, og når han ellers "giver" besked. Vi har trænet renlighed med ham siden har var lille. Ud at tisse lige når han havde spist, leget og sovet. Det fungerer 100 % når han kun får easy barf, så er der absolut ingen tisse uheld. Men lige så snart vi prøver tør foder, så tisser han indendører. Vi kan have været ude at gå en god tur, hvor han har tisset mange gange. Lige så snart vi kommer indenfor døren sætter han sig og tisser, mens han endda nogen gange kigger på os. Lidt sådan provokerende! Uanset om han får tørfoder eller easy barf, så er han nok ude omtrent 6 til 8 gange fra vi kommer fra arbejde og til vi går i seng. Han er rigtig god til selv at give os besked når han vil ud. Bamse er 7 måneder. Er rigtig god til at være hjemme alene, og der er ingen uheld når han er alene hjemme om dagen :blink: Han har været hos dyrlægen til vaksinationer og han siger at det nok skal komme. Men måske er det fodertypen. Men hvor mange forskellige typer tørfoder skal jeg købe, før vi finder det rigtige. Easybarf bliver jo forresten blødt op med lidt vand. Og jeg må jo sige at da vi skiftede til easy barf, fordi vores hundetræner anbefalede det, så holdt hans tisseproblemer dagen efter. Og så har vi siden forsøgt at servere ham tørfoder, men som sagt uden held Han kan lide begge dele, og han er bestemt ikke kræsen Mvh Heidi Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tonks Besvaret Februar 27, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 27, 2011 Har i hørt om barf tørfoder? :hmm: det får min hund og det skulle være det næst bedste efter barf. Fx. har jeg hverken råd eller fryserplads til at fodre råt. Så tænker at barf tørfoder måske kunne være en løsning i camping sæsonen? BARF -Tørkost - Hundefoder -BARF - Hundefoder Applaws er det foder med de mindste bider og det fås til hvalp :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Sille12 Besvaret Februar 27, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 27, 2011 Hej, Mit bud vil umddelbart være at det er fordi han drikker mere(ved godt at du sir det ikke er det). Da jeg fik min hvalp og han var på tørkost drak han helt vildt-nu hvor han får barf er det ret begrænset. Så måske hænger det alligevel sammen med kosten. V.H. Sille Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst twinmom Besvaret Februar 27, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 27, 2011 Hej,Mit bud vil umddelbart være at det er fordi han drikker mere(ved godt at du sir det ikke er det). Da jeg fik min hvalp og han var på tørkost drak han helt vildt-nu hvor han får barf er det ret begrænset. Så måske hænger det alligevel sammen med kosten. V.H. Sille Jeg forstår godt hvad du mener, men hans vandskål bliver fyldt op når han får mad, og så bliver den fyldt igen ca. 1 par timer efter, når den er tom. Og det er uanset om han får tørfoder eller Easy Barf. Men jeg forstår dig Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret Februar 27, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 27, 2011 Jeg forstår godt hvad du mener, men hans vandskål bliver fyldt op når han får mad, og så bliver den fyldt igen ca. 1 par timer efter, når den er tom. Og det er uanset om han får tørfoder eller Easy Barf. Men jeg forstår dig Hvornår gav i ham sidst tørfoder? i en længere periode? tørfoder giver jo ikke mere væske. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst twinmom Besvaret Februar 27, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 27, 2011 Hvornår gav i ham sidst tørfoder? i en længere periode?tørfoder giver jo ikke mere væske. Det er ca 1 1/2 måned siden, og med hånden på hjertet, så frygter jeg sådan ar han begynder igen. Specielt fordi vi jo har en farmand som bestemt ikke ønskede sig hund. Og så bliver det bare noget som fylder rigtig meget, når Bamse tisser inde hele tiden! Men jeg forsøger med tørfoder igen denne kommende uge, så ser jeg hvor galt det går . Tusinde tak for alle jeres feedback, jeg skal nok fortælle hvordan det går Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret Februar 27, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 27, 2011 fik jeg svar på hvad i gjorde når han tissede indenfor? I kunne også give ham sit foder som fodersøgning. Men tror altså stadigvæk han drikker meget vand, indenfor kort tid og så skal tisse ) kan godt være han over dagen ikke drikker mere, men bare meget på en gang. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst twinmom Besvaret Marts 15, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 15, 2011 Så følger der lige en opdatering herfra. Nu har Bamse fået tørfoder i cirka 2 uger, og der har absolut ingen uheld været. Det er SÅ dejligt Men vi har et lidt andet problem. HVORFOR spiser vores hund katteafføring? Vi har også kat, og denne gør fra sig ude. Vi forsøger dagligt at fjerne kattens efterladenskaber, men der overses næsten altid noget, som vores dejlige hund så spiser når han leger ude i haven. Det er virkelig ulækkert, og han stænker enormt når han så kommer ind. Er der noget jeg måske kan spraye eller smøre på katte-efterladenskaberne, således at det absolut ikke længere smager godt, og at han derfor vi lade det ligge?? Tak for jeres indlæg på vores heldigvis overståede tisseproblem Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Marts 15, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 15, 2011 Så følger der lige en opdatering herfra. Nu har Bamse fået tørfoder i cirka 2 uger, og der har absolut ingen uheld været. Det er SÅ dejligt Men vi har et lidt andet problem. HVORFOR spiser vores hund katteafføring? Vi har også kat, og denne gør fra sig ude. Vi forsøger dagligt at fjerne kattens efterladenskaber, men der overses næsten altid noget, som vores dejlige hund så spiser når han leger ude i haven. Det er virkelig ulækkert, og han stænker enormt når han så kommer ind. Er der noget jeg måske kan spraye eller smøre på katte-efterladenskaberne, således at det absolut ikke længere smager godt, og at han derfor vi lade det ligge?? Tak for jeres indlæg på vores heldigvis overståede tisseproblem De fleste hunde synes vist bare, at kattelort smager yummi Jeg aner ikke om katte kan tåle det, så det må du lige undersøge. Men det er i hvert fald et tricks til, hvis hunden spiser sin egen afføring... Hvis hunden har spist ananas, kan den ikke lide sin afføring længere. Aner ikke, om det virker ved katte? Men hvis de kan tåle det, så kan du måske forsøge at fodre katten med lidt ananas. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts