Hop til indhold

Gør hele natten.

Recommended Posts

Hej :)

Jeg er den lykkelige ejer at en lille tyk cocker spaniel hvalp:blink:

Cosmo sov ved siden af min seng den første uge, han pev ikke eller var urolig overhovedet.

Efter en uge (med træning i at være alene, først ved at lukke dørene efter mig i huset derefter ved i kortere tid hvor jeg var nede efter mælk osv.) kom han ud i sin kurv (som han tydeligvis er meget glad for) i gangen med en trøje jeg havde sovet i plus et stykkelegetøj med godbider i.. Men efter ca. 5min gøede han og blev ved med meget korte pauser.. Ved råd fra bekente sov jeg tre nætter ved siden at kurven i gangen. Cosmo er meget meget rolig.

Det skal hermed også nævnes at han ikke har haft brug for at komme ud om natten. Han besørger kl. 23 og kommer så ud igen kl. 6!

efter tre nætter på gulvet i gangen ryggede jeg tilbage i sengen. Samme rutine med m in trøje og hans godbidder blev givet. der er ro i ca. 7min.. men så gør man hele natten kun med pauser på 3 -5 min.

Jeg er i tvivl om jeg gør det rigtige, jeg får af vide af bekente og familie at det også er deres måde og at det er lige efter bogen men hvad mener I?

Kærligst Trine..

Link til indlæg
Del på andre sites

hvorfor sover hvalpen ikke i soveværrelset?

Hvis hunde skal være alene skal de lære det langsomt, at sove alene er det samme som at være alene, dvs du skal starte med få sekunder og gå langsomt frem, man lærer jo heller ikke en hvalp at være alene om dagen ved først at gå fra den i få sekunder og så dagen efter at gå fra den i 6 timer!

Link til indlæg
Del på andre sites

Du ved det jo egentlig godt. Løsningen er nem nok:

Lad ham sove ved din seng:mrgreen:.

Masser af hunde trives bedst ved at sove sammen med deres flok. Der ER hunde, der sover lige så trygt og godt i et bryggers eller i en entré, men der er forskel på hunde. Og det kan også have noget at gøre med, hvor meget de har brug for kontakt til familien. Hvalpe og selskabshunde har helt naturligt mere brug for deres familie end voksne hunde af selvstændige racer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Selvfølgelig går jeg stille frem med at han skal sove ude i gangen. Jeg lader ham bestemt ikke være alene hjemme med det samme i 6timer. Som sagt startede jeg stille med at lukke døren efter mig når jeg gik på toilettet osv.. derefter lod jeg ham være alene i 5 min så i 10 og så i 15. Så han stille kunne forstå at jeg jo kommer igen. han er max alene i 3-4 timer ad gangen nu. og det er næsten uden at han har uheld. han er en dygtig og faktisk allerede ret lydig hund..

Han skal ikke være i soveværelset 1. fordi vi gerne vil have privatliv derinde. og 2 jeg kender mange næsten alle jeg kender sover deres hunde i gangen/bryggers, så ved det kan lade sig gøre uden at hunden får alt for store mén.. :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har læst at man skal ligge på en madras og så for hver nat rykke længere og længere væk fra hvalpen :vedikke: den skal vel så være adskilt fra dig med et børnegitter for at den ikke følger efter dig.

Når det så er sagt så ville jeg nu også bare vælge at lade ham sove i soveværelset :blink:

Det du har læst med madrassen har jeg også læst noget om, er også det jeg har forsøgt at gøre..:???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Selvfølgelig går jeg stille frem med at han skal sove ude i gangen. Jeg lader ham bestemt ikke være alene hjemme med det samme i 6timer. Som sagt startede jeg stille med at lukke døren efter mig når jeg gik på toilettet osv.. derefter lod jeg ham være alene i 5 min så i 10 og så i 15. Så han stille kunne forstå at jeg jo kommer igen. han er max alene i 3-4 timer ad gangen nu. og det er næsten uden at han har uheld. han er en dygtig og faktisk allerede ret lydig hund..

Han skal ikke være i soveværelset 1. fordi vi gerne vil have privatliv derinde. og 2 jeg kender mange næsten alle jeg kender sover deres hunde i gangen/bryggers, så ved det kan lade sig gøre uden at hunden får alt for store mén.. :)

hvis du lukker ham ud i gangen og går i seng, så lader du ham jo alene::hmm:

hvis du også lader ham være alene om dagen så er han alene i rigtig mange timer, og nej jeg syntes ikke det er nogen god ide, jeg syntes ikke hunde skal være alene i mere en max 6 timer, :-D

hvis din hund skal være alene om dagen et antal timer og også skal sove alene, måske 7 timer så er det rigtig mange timer din hund skal tilbringe alene.

Derfor vil det for mig ikke være muligt at have hund uden at lade den sove i samme rum som mig, i alt fald ikke hvis den også skal være alene oom dagen, jeg har ofte 4 hunde i soveværrelset, det forstyrer altså ikke noget privatliv, mine hunde sover bare videre, de lader sig ikke forstyre:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ligesom når man får et barn: Man kan have en masse ideer om hvordan barnet skal opdrages.......

Men når først barnet er der, så er man nødt til at tage den lille nye med på råd:lol:.

At sove sammen med sin hund er jo en enormt nem måde at tilbringe kvalitetstid sammen med den.

Men hvis du har tid til at tilbringe 7-10 andre kvalitets-timer sammen med ham hver dag, så ville det da sikkert være ok for de fleste hunde. Men ikke nødvendigvis for lige netop din hund. For hunde er lige så forskellige som børn.

Det handler jo ikke om hvad andre gør, men om hvad din hundehvalp har brug for.

• Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Det er ligesom når man får et barn: Man kan have en masse ideer om hvordan barnet skal opdrages.......

Men når først barnet er der, så er man nødt til at tage den lille nye med på råd:lol:.

At sove sammen med sin hund er jo en enormt nem måde at tilbringe kvalitetstid sammen med den.

Men hvis du har tid til at tilbringe 7-10 andre kvalitets-timer sammen med ham hver dag, så ville det da sikkert være ok for de fleste hunde. Men ikke nødvendigvis for lige netop din hund. For hunde er lige så forskellige som børn.

Det handler jo ikke om hvad andre gør, men om hvad din hundehvalp har brug for.

Jeg synes, du rammer sommet i 'naaleojet'. Er helt enig. Som hvalp, er den endnu baby. Og baby wil have moar! Naar baby er opvokset, saa er den bedre parat.

Jeg har ALTID lade mine vovser sove hos mig, indtil de 'faldt til ro'. Dvs. da vi fik voksen internat hund paa 2 aar, kom han ind i sovevaerelse med sin kurv, de forste par uger indtil han var faldet til hos os.

Da vi fik hvalp 1 or 2 kom de ogsaa i sovevaerelset den forste maaned i ejen kurv, dvs, indtil de selv var parate til at sove alene.

Og ingen af dem sover i vores sovevaerelse den dag idag - for ja, jeg sover bedst uden hunde og boern i samme rum, men naar de er babyer eller har nogle indlogerings behov, saa er det ganske rimeligt:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

ja det forstår jeg. Men det mærkelige er at når han nu er alene de få timer om dagen så er der ingenting. Han hverken piver eller gør..

Men om natten starter han rimelig hurtigt. er det bare fordi han kan mærke at vi er i huset stadigvæk?

Link til indlæg
Del på andre sites

ja det forstår jeg. Men det mærkelige er at når han nu er alene de få timer om dagen så er der ingenting. Han hverken piver eller gør..

Men om natten starter han rimelig hurtigt. er det bare fordi han kan mærke at vi er i huset stadigvæk?

---Når han er alene om dagen, er han så videoovervåget?

Han kan jo sagtens savne jer uden at lave en masse larm.

Når han så har savnet jer i timevis om dagen, så frustrerer det ham måske, at han ikke må sove sammen med jer om natten..

Det vigtigste er jo ikke, hvad I hører, men hvad jeres lille nye baby oplever...

De gladeste og mest ligevægtige hunde -og børn- er dem, der har fået dækket deres behov fra små af.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes du bør lave dine rutiner om og overveje at f.eks købe et bur den evt kan sove i, men i soveværelset.

En så lille hvalp har brug for tryghed heletiden og kan tage skade af at ligge i mørke og være bange og skrige efter hjælp og JEG ER SÅ BANGE OG ALENE. Den stresser for nemt op og det er usundt på længerer sigt, da kroppen bliver vænnet til hurtigt at lave store mængder stresshormoner.

Den har før du købte den jo ligget i en klump og sovet og at sove alene er en langvarig proces, også for spædbørn.

I naturen ville den ikke overleve alene og det ligger jo i dens opfattelse af verden. Der ville den til mindst 6-8 mdrs alderen være tæt på mor og søskende.

Vi mennesker fjerner dem meget tidligt og forventer så, at de indordner sig på vore betingelser.????

Det er ikke fair, især når den protesterer,måske af rædsel, utryghed, hjælpeløshed.

Når den efter nogle måneder er mere selvsikker, kan du jo sætte et børnehegn op og lære den at blive uden for soveværelsesdøren.

At andre har hunde, der bare er i bryggers hjælper ikke din lille hvalp.

Lav en god sund vovse ud af din dejlige hvalp.

En ubetinget cockerfan med 4 stk + 2 mixhunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Lady Ludo

Hej, nogle erfaringsværdier: Hvalpen tror, den skal dø. Lyder drastisk, men er forankret i dens instinkt. Ulve "forlader" de svage hvalpe. Farer de dog kun vild, så kan de tilkalde moren ved at gø.

Prøv at sætte et barnegitter ind i døren til soveværelset, at hvalpen stadig har den fornemmelse at den er i flokken

Link til indlæg
Del på andre sites

Den der type gøen, lidt monoton og med korte pauser, ses ofte hos hunde der har alene-hjemme-problemer. Jeg kan ikke huske om jeg læste det i en bog eller på nettet.

Så løsningen er -som mange andre skriver- at lade hunden sove i soveværelset om natten, hvalpen er ganske enkelt ikke parat til adskillelsen.

Link til indlæg
Del på andre sites