Gæst nadia Skrevet Marts 4, 2011 Rapporter Share Skrevet Marts 4, 2011 ja min hvalp bruger næsen 24/7, problemet er bare også at hun kører hagen rundt på jorden hele tiden, og hun spiser kødben med hagen(ja det gør hun altså) og det resulterer i sår på hagen, mange små efterhånden.. hun bliver smurt med klorhexidin og kopattesalve mange mange gange i løbet af en dag, da det jo ikke sidder særlig længe på hende, det smager jo godt, ellers bliver det kørt af igen... andre der har oplevet det før..? jeg har nemlig ikke, og flere siger at de ikke tror på det, indtil de ser det.. kan ikke finde en bedre løsning på problemet heller desværre, og hun er altså kun 10 mdr.. så håber da at hun vokser fra det.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Marts 4, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 4, 2011 Lige det med kopattesalven, hvis det er våde sår, så brug hellere zinksalve. Det tørrer nemlig ud, kopattesalven holder det derimod vådt. Vi købte baby-zink salve, og så smurte vi det på når hunden var gået i seng og egentlig næsten faldet i søvn, så slikkede han ikke så meget. Ellers er det bare at stoppe hende, indtil det har fået lov at sidde et godt stykke tid. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst nadia Besvaret Marts 4, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 4, 2011 uha tusind tak, jeg skal til byen i dag, så må jeg få købt noget zinksalve.. har jeg sku ikke tænkt over at bruge, men det er jo selvfølgelig logisk min er fuldt ud frisk så snart jeg går i nærheden af bøtterne Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Marts 4, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 4, 2011 uha tusind tak, jeg skal til byen i dag, så må jeg få købt noget zinksalve.. har jeg sku ikke tænkt over at bruge, men det er jo selvfølgelig logisk min er fuldt ud frisk så snart jeg går i nærheden af bøtterne Vi smurte også kopattesavle på i ugesvis, og hjalp ikke en skid, 2 dage med zink så var der virkelig væsentlig forbedring. Ellers smør det når i er ude på tur, lige før hun skal lege med en hund eller lignende, så plejer de at glemme sådan rimelig hurtigt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst nadia Besvaret Marts 4, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 4, 2011 ja det er da et forsøg værd... tusind tak for hjælpen buddha, du er en skat... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Marts 4, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 4, 2011 *er en skat* Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tantemaier Besvaret Marts 4, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 4, 2011 Vi kender også til problemet med sår på hagen, men det er fordi hun har allergi. Vi har også prøvet alverdens, men det slikker hun også af, hvis ikke vi afleder hende som Buddha skatten :blink: foreslår. Lige nu hvor der kun, heldigvis, er en lille smule, har vi fået af vide at vi skal smøre hende 4 gange om dagen i aloe vera. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst nadia Besvaret Marts 4, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 4, 2011 Vi kender også til problemet med sår på hagen, men det er fordi hun har allergi. Vi har også prøvet alverdens, men det slikker hun også af, hvis ikke vi afleder hende som Buddha skatten :blink: foreslår.Lige nu hvor der kun, heldigvis, er en lille smule, har vi fået af vide at vi skal smøre hende 4 gange om dagen i aloe vera. har du måske et billede af de sår..? kunne være noget jeg måske skulle tage med i mine overvejninger.. har sagt jeg venter en uge, og hvis det ikk er bedre, så skal vi til dr dyr.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Buju Besvaret Marts 4, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 4, 2011 Det kunne også være hårsækmider Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst nadia Besvaret Marts 4, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 4, 2011 Det kunne også være hårsækmider det tvivler jeg på, for vi har set hvornår sårene begynder at komme, og ved hvad hun laver når sårene kommer.. og efter vi har fjernet ben og bold er sårene begyndt at hele.. men nu har jeg smurt med baby zink salve i aften, så nu må vi se om det hjælper lidt ekstra.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tantemaier Besvaret Marts 5, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 5, 2011 Det er lidt svært at se og det er heller ikke et tidspunkt hvor der er mest, men hun er rød på hagen og der er ikke mange hår og hun kradser sig meget nemt til små hudafskrabninger. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst nadia Besvaret Marts 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 6, 2011 Det er lidt svært at se og det er heller ikke et tidspunkt hvor der er mest, men hun er rød på hagen og der er ikke mange hår og hun kradser sig meget nemt til små hudafskrabninger. jo man kan godt lidt se det.. men ziva hun hverken klør det eller noget.. og hun har igen i dag bevist hvordan hun slår hul, ved at æde kødben med hagen.. tsk tsk.. så nu hedder det kun bamser, og så zink-salve, klorhexidin og kopattesalve, i løbet af dagen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tantemaier Besvaret Marts 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 6, 2011 Ja, Sille klør sig og så får hun sår, som der sikkert kommer lidt infektion i og så har vi den onde cirkel Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst nadia Besvaret Marts 8, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 8, 2011 ziva er nu klar i bedring.. hun kan nu kun lege med bamser og får salve på Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tantemaier Besvaret Marts 10, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 10, 2011 Det lyder dejligt :5up: Sille har lige en periode med mange sår, men jeg håber det snart bliver bedre... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst nadia Besvaret Marts 12, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 12, 2011 øv øv stakkels sille.. alle ziva´s sår er helet, nu mangler det bare at blive pænt igen.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tantemaier Besvaret Marts 13, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 13, 2011 Det lyder da godt at de er helet. Så er det bare med at passe på i fremtiden, selv om det er umuligt at undgå det helt. Silles sår på mulen er lidt bedre, men hun har slikket sig til så rundt omkring hunde-tissekonen. Så hun bliver smurt ind i aloe vera med kølende effekt, flere gange om dagen. Det virker som om hun synes det hjælper, for hun er ikke interesseret i at slikke det af og det plejer hun nu nok ellers at kunne finde ud af :stupid: Nu må vi så håbe det også bliver bedre snart. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst nadia Besvaret Marts 13, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 13, 2011 Det lyder da godt at de er helet. Så er det bare med at passe på i fremtiden, selv om det er umuligt at undgå det helt.Silles sår på mulen er lidt bedre, men hun har slikket sig til så rundt omkring hunde-tissekonen. Så hun bliver smurt ind i aloe vera med kølende effekt, flere gange om dagen. Det virker som om hun synes det hjælper, for hun er ikke interesseret i at slikke det af og det plejer hun nu nok ellers at kunne finde ud af :stupid: Nu må vi så håbe det også bliver bedre snart. ja held og lykke med din også nu har min ziva jo så lige pådraget sig en ledbåndsskade også, så hun ligner jo snart en der er mishandlet manglende pels på hagen, går og bløder(løbetid) og halter på ene bagben(´ledbåndsskaden) plus dyrlægen sagde vi sku sætte hende ned til minimal foder.. puha puha, holder vi dog ikke helt 100 procent.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tantemaier Besvaret Marts 15, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 15, 2011 Øv stakkels jer. Kender godt det der med at problemerne vælter ind. Den ene sygdom erstatter den anden... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst nadia Besvaret Marts 20, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 20, 2011 Øv stakkels jer. Kender godt det der med at problemerne vælter ind. Den ene sygdom erstatter den anden... ja desværre Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts