Hop til indhold

Adfærd på hunde-forum


linda-hvid
 Share

Recommended Posts

Og hvad mener du om det jeg skriver i mit indlæg?

 

Jeg er da helt enig i

at gå efter bolden og ikke personen, dvs emnet og ikke debattøren, det er vigtigt :-D
og det er jeg, da ganske overbevist om, at alle herinde er :confused::???: Jeg har da i hvert tilfælde kun se en meget lille håndfuld eksempler på det modsatte :5up:

 

Når en debattør spørger om hjælp herinde - spørger vedkomne jo bredt (skyder med spredehagl efter et svar) og får derfor mange svar på ét spørgsmål - og ja det kan virke overvældende, især hvis alle svarer det samme på meget kort tid, og hvis svarerne nu ikke heeeelt er som forventet ;-) dette uanset at alle svarerne er givet med øje forbolden og ikke for personen.

 

Alle, der giver svar herinde, gør det, fordi de brænder, for det de giver svar på=bolden, ikke fordi de har set sig "sure" på personen - dette føler jeg mig ganske overbevist om :-D og det er det, der gør her rart at være, også selvom et svar går en imod :blink:

 

Naturen i et forum er, at man kan ikke spørge alle, og så forvente, at kun én svarer :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 76
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Tror det ville hjælpe, hvis der blev forklaret, hvorfor man skal have svar på (fx) dette, bare et godt råd :blink:

 

Tjoo, det kan der være noget om ;-) men på den anden siden vil det også være godt, om den person, der spørger om råd og vejledning, så udførligt som muligt beskriver problemet, hvilke tiltag der er gjort for at afhjælpe problemet osv. osv. - ellers kan det jo være nødvendigt at spørge ind til de ting, og bare fordi man ikke selv er i stand til at se en sammenhæng, kan man vel ikke naturligt gå udfra, at den ikke findes :hmm: eller at den der spørger bare er unaturligt? nysgerrig :blink: ellers må man jo spørge :-)

 

Respekt går begge veje

 

Selvfølgelig. Men folk kan godt være lang tid om at svare på spørgsmål, som de mener virker overflødige, synes jeg at mindes :hmm: Og det ville nok også være rart at vide hvorfor foderet har en betydning ;-) Desværre tænker folk bare ikke altid ens :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske man kunne lave en sticky tråd (sådan at den ligger for oven) med hvilke ting der ville være godt at oplyse om og hvorfor?

 

Fordi, hvorfor har fodder noget at gøre med en ødelagt dør karm?

(dette skal ikke besvares i denne tråd, men jeg ville egentlig gerne vide det )

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Jeg er da helt enig i og det er jeg, da ganske overbevist om, at alle herinde er :confused::???: Jeg har da i hvert tilfælde kun se en meget lille håndfuld eksempler på det modsatte :5up:

 

Når en debattør spørger om hjælp herinde - spørger vedkomne jo bredt (skyder med spredehagl efter et svar) og får derfor mange svar på ét spørgsmål - og ja det kan virke overvældende, især hvis alle svarer det samme på meget kort tid, og hvis svarerne nu ikke heeeelt er som forventet ;-) dette uanset at alle svarerne er givet med øje forbolden og ikke for personen.

 

Alle, der giver svar herinde, gør det, fordi de brænder, for det de giver svar på=bolden, ikke fordi de har set sig "sure" på personen - dette føler jeg mig ganske overbevist om :-D og det er det, der gør her rart at være, også selvom et svar går en imod :blink:

 

Naturen i et forum er, at man kan ikke spørge alle, og så forvente, at kun én svarer :???:

 

Svar kan altid gå imod en, det ved man forhåbentlig inden man starter, ellers bliver man hurtigt klogere :-D

 

Det er så måden svarene bliver leveret på der er det vigtige, selvfølgelig mener alle hvad de svarer, men når nye og andre føler sine grænser overskredet må der jo være en grund til det :-)

 

Det er altid godt at arbejde på at blive bedre :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Hmm....

 

Jeg syntes at nogen kan have en hård tone, om det er fordi de er onde onde mennesker, elsker hunde og vil gøre alt for dem, eller om jeg bare opfatter dem sådanne....det er jo så spørgsmålet.

(og så er der dem, hvor kemien bare ikke passer, ikke engang online)

 

Jeg tror det er et vanskeligt spørgsmål, for hvordan opfatter jeg person A og hvordan opfatter en anden person, person A?

 

Og hvad med dem der kender hinanden? De skriver på deres egen måde, og er det så skræmmnde....hvad når man er enige og bakker hinanden op i en konklusion osv osv.

 

Men jeg ville godt kunne lide, at hvis jeg havde problemer med Aslan, og jeg skrev herinde, at folk ville pakke ind at jeg er en idiot og er en dårlig hunde ejer, for det ville sq gøre ondt at folk skrev det direkte, specielt hvis jeg virkelig prøvede.

 

Det kan være svært at vurdere den enkelte nye person, om de har en sart sjæl eller ej.

Som min moar altid sagde, Dorte, du er en dejlig pige, men det er bare ikke ALLE der forstår dig og din humor, så lær dem at kende inden du begynder på alt dit pjat :blink: (min moar har så evig ret)

 

Med fora erfaring gennem 6/7 år inde for alt og intet, har jeg også lært at den måde tingene bliver skrevet og forstået kan være to vidt forskellige ting (hvor en parantes er guld værd hvis man er ironisk).

 

Personligt syntes jeg at jeg får meget ud af at være herinde, og syntes at svar til mine posts har været okay næsten alle sammen :blink:

Det var skræmmende at begynde herinde, men så fandt jeg nogle "favoritter" som jeg hved vil give et ærligt og pænt svar, hvilket gør det hele lidt nemmere.

Og nu skal i IKKE IKKE ligge for meget i ordet favorit!!!!!!!!!!!

 

Tak Aslan, du er så ny at du husker det endnu (selv om jeg synes jeg kender dig ret godt :lol:) :-D

 

Det er vigtigt det du selv har skrevet med fed sort !

 

For ''du'' (du er bare et eksempel her, det handler om alle der søger råd) er netop ikke idiot og en dårlig hundejer, en hundeejer der søger hjælp og gode råd må være en god hundeejer :-D

 

 

 

Måske man kunne lave en sticky tråd (sådan at den ligger for oven) med hvilke ting der ville være godt at oplyse om og hvorfor?

 

Fordi, hvorfor har fodder noget at gøre med en ødelagt dør karm?

(dette skal ikke besvares i denne tråd, men jeg ville egentlig gerne vide det )

 

Det med foderet kan være fordi det er et foder der er dårligt for hunden tænker jeg :lol:

 

Jeg har tidligere foreslået Admin at lave en velkomst tråd eller andet sticky der kan oplyse om regler osv..

Det tror jeg han arbejder på :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Svar kan altid gå imod en, det ved man forhåbentlig inden man starter, ellers bliver man hurtigt klogere :-D

 

Det er så måden svarene bliver leveret på der er det vigtige, selvfølgelig mener alle hvad de svarer, men når nye og andre føler sine grænser overskredet må der jo være en grund til det :-)

 

Det er altid godt at arbejde på at blive bedre :-D

 

Jeg er åbentbart totalt fatsvag (også) i dag :blink: for jeg fatter stadig ikke hvad "I" er ude efter :genert:

 

Jo, at man kan arbejde på at blive bedre, og man skal behandle hinanden med respekt, og som man selv vil behandles - er for mig selvfølger :confused: Men at "I" føler behov for at gentage dette gang på gang, må betyde, at "I" ikke tager det som en selvfølge, eller at "nogle" overskrider grænsen for "normal pæn opførsel", men ikke kommer med konkrete ekspemler på hvem, hvordan og hvorledes adfærden herinde skal bedres - og jeg gentager mig hele tiden, bliver grænser overskredet tages dette da direkte op med skriver, når det sker, og af den der føler sine grænser overskredet :confused:

 

- jeg tror bare, jeg dapper ud af denne tråd igen, for jeg kan altså ikke se, at problemet er så stort som "I" vil gøre det til, måske fordi jeg er meget "matematisk anlagt" og har behov for konkrete eksempler at forholde mig til, og det kan jeg ikke få i en generel tråd :vinken:

 

Jeg skriver "I" i anførselstegn, fordi langt hovedparten i denne tråd er helt enige, som jeg har knyttet sammen i en pæn buket :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Jo, at man kan arbejde på at blive bedre, og man skal behandle hinanden med respekt, og som man selv vil behandles - er for mig selvfølger :confused: Men at "I" føler behov for at gentage dette gang på gang, må betyde, at "I" ikke tager det som en selvfølge, eller at "nogle" overskrider grænsen for "normal pæn opførsel", men ikke kommer med konkrete ekspemler på hvem, hvordan og hvorledes adfærden herinde skal bedres - og jeg gentager mig hele tiden, bliver grænser overskredet tages dette da direkte op med skriver, når det sker, og af den der føler sine grænser overskredet :confused:

 

 

Jeg skriver "I" i anførselstegn, fordi langt hovedparten i denne tråd er helt enige, som jeg har knyttet sammen i en pæn buket :engel:

 

Jeg vil da fuldt ud give dig ret i at det er/burde være en selvfølge at behandle hinanden med respekt :blink:

Dog er dette ikke en selvfølge for alle/nogen mener ikke de har overskredet grænsen.....

Som igen kan bunde i hvad der bliver skrevet og hvoran det bliver forstået.

Hvilket leder mig videre til....jeg ville altså have meget svært ved at skrive til dig hvis du overtrådte mine grænser, hvorfor ved jeg ikke, for jeg har ikke problemer med at skælde og smælde på den gamle dame der er efter mig!

Måske igen, fordi hvad der bliver skrevet og forstået....!

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu sker det jo faktisk at nogen virkelig gør ting, som ikke er godt for hundene - og så må vi da som hundemennesker påpege det ... Hvis en uerfaren hundejer kommer ind og søger en hanhund til at parre sin 8 måneder gamle tæve ... så FÅR man kritiske spørgsmål - sådan er det bare - og sådan SKAL det dælme også være ... ellers ville jeg ikke kunne være mig selv bekendt ...

 

Men klart - det var da ikke det tæveejeren efterlyste ... han/hun søgte sådan set bare en hanhund der kunne lave nogle hvalpe på hans/hendes fantastiske hund ...

Og nogengange er det lige meget, hvor pænt eller ikke pænt det bliver sagt ... der bliver sagt, "at det du har gang i - er dumt og dårligt - og jeg syens du skal lade være" ... det er ikke alle der tager den slags pænt ... og det får jo også nogen lyst til at miste lysten til at komme her ...

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Det er generelt, hvis man hænger nogen ud som eksempel så gør man det ''vi'' ikke ønsker :-)

 

Hvis nogen oplever det findes det :-)

 

Har nogen sagt det modsatte :hmm:

 

Det, jeg sætter spørgsmålstegn ved, er problemets størrelse :confused:

 

Se nu fik du mig lokket herind i tråden igen :genert::???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Jeg vil da fuldt ud give dig ret i at det er/burde være en selvfølge at behandle hinanden med respekt :blink:

Dog er dette ikke en selvfølge for alle/nogen mener ikke de har overskredet grænsen.....

Som igen kan bunde i hvad der bliver skrevet og hvoran det bliver forstået.

Hvilket leder mig videre til....jeg ville altså have meget svært ved at skrive til dig hvis du overtrådte mine grænser, hvorfor ved jeg ikke, for jeg har ikke problemer med at skælde og smælde på den gamle dame der er efter mig!

Måske igen, fordi hvad der bliver skrevet og forstået....!

 

Det er rigtigt, sådan oplever jeg det også, det er svært at skrive noget ordentligt når man føler si angrebet, og ofte vil det ende i noget værre rod.

Derfor er det bedre at anmelde indlægget eller skrive til admin hvis man føler sine grænser overskredet :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Har nogen sagt det modsatte :hmm:

 

Det, jeg sætter spørgsmålstegn ved, er problemets størrelse :confused:

 

Se nu fik du mig lokket herind i tråden igen :genert::???:

 

Det har du godt af :lol:

 

Jeg tænkte nok vi skrev forbi hinanden, et godt eksempel på hvordan det kan gå galt ;-)

 

Så det er størrelsen på problemet du skriver om, det havde jeg ikke fattet :-D

 

Der er et frisk eksempel på det, jeg har lige læst tråden selv for første gang :-)

 

Jeg synes at det er nok at et par stykker føler det :-)

 

Det kræver mod at skrive om det, så problemet er nok større end det der lige kommer frem.

 

 

 

Der er også kampkoen som eksempel, 1234 fx har lige været tilbage igen og skrive i et mere moderat sprog, her synes jeg det er godt at tage den derfra på venlig vis og ikke gentage alt det gamle :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter
Jeg er åbentbart totalt fatsvag (også) i dag :blink: for jeg fatter stadig ikke hvad "I" er ude efter :genert:

 

Jo, at man kan arbejde på at blive bedre, og man skal behandle hinanden med respekt, og som man selv vil behandles - er for mig selvfølger :confused: Men at "I" føler behov for at gentage dette gang på gang, må betyde, at "I" ikke tager det som en selvfølge, eller at "nogle" overskrider grænsen for "normal pæn opførsel", men ikke kommer med konkrete ekspemler på hvem, hvordan og hvorledes adfærden herinde skal bedres - og jeg gentager mig hele tiden, bliver grænser overskredet tages dette da direkte op med skriver, når det sker, og af den der føler sine grænser overskredet :confused:

 

- jeg tror bare, jeg dapper ud af denne tråd igen, for jeg kan altså ikke se, at problemet er så stort som "I" vil gøre det til, måske fordi jeg er meget "matematisk anlagt" og har behov for konkrete eksempler at forholde mig til, og det kan jeg ikke få i en generel tråd :vinken:

 

Jeg skriver "I" i anførselstegn, fordi langt hovedparten i denne tråd er helt enige, som jeg har knyttet sammen i en pæn buket :engel:

 

Jeg synes også at der for det meste er en pæn tone - men det sker, og er sket lidt oftere med nye som kommer med spørgsmål, at de har fået en for hård tone i mine øjne. Og hvem hjælper det? Ingen.

 

Jeg vil ikke henvise til nogle bestemte tråde, for så kommer det til at handle om (tilfældige) medlemmer som har svaret i den tråd.

 

Men jeg kan da sige, at jeg selv har prøvet det herinde en enkelt gang, hvor jeg faktisk blev lidt ked af det. Måske fordi jeg stod i en situation, hvor jeg allerede var berørt af den situation jeg spurgte til. Da jeg så fik negative kommentarer, hints og lign, og spørgsmål der netop ikke lød som om de var stillet for at hjælpe og som handlede om andre ting, så var det faktisk lige før at jeg bare lod tråden ligge og slet ikke ville deltage i den mere.

 

Efter et lille stykke tid, gik jeg dog tilbage i den igen og sagde simpelthen at jeg var skuffet og gerne ville have nogle svar. Men det var ikke fordi jeg havde megen lyst til at 'kontakte' trådens deltagere igen. Og det havde jeg nok ikke gjort, hvis jeg ikke kendte HF bedre.

 

I mit tilfælde var det faktisk ikke så hård en tone, som jeg har set andre steder. Men jeg tror jeg blev mere skuffet, fordi jeg stod i en situation hvor jeg bad om hjælp..og så skulle der ikke så meget til.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Jeg synes også at der for det meste er en pæn tone - men det sker, og er sket lidt oftere med nye som kommer med spørgsmål, at de har fået en for hård tone i mine øjne. Og hvem hjælper det? Ingen.

 

Jeg vil ikke henvise til nogle bestemte tråde, for så kommer det til at handle om (tilfældigvise) medlemmer som har svaret i den tråd.

 

Men jeg kan da sige, at jeg selv har prøvet det herinde en enkelt gang, hvor jeg faktisk blev lidt ked af det. Måske fordi jeg stod i en situation, hvor jeg allerede var berørt af den situation jeg spurgte til. Da jeg så fik negative kommentarer, hints og lign, og spørgsmål der netop ikke lød som om de var stillet for at hjælpe og som handlede om andre ting, så var det faktisk lige før at jeg bare lod tråden ligge og slet ikke ville deltage i den mere.

 

Efter et lille stykke tid, gik jeg dog tilbage i den igen og sagde simpelthen at jeg var skuffet og gerne ville have nogle svar. Men det var ikke fordi jeg havde megen lyst til at 'kontakte' trådens deltagere igen. Og det havde jeg nok ikke gjort, hvis jeg ikke kendte HF bedre.

 

I mit tilfælde var det faktisk ikke så hård en tone, som jeg har set andre steder. Men jeg tror jeg blev mere skuffet, fordi jeg stod i en situation hvor jeg bad om hjælp..og så skulle der ikke så meget til.

 

Tak Snevinter for det eksempel :5up:

 

Jeg har også prøvet at blive personligt angrebet og det er ikke sjovt!!

 

Som ny nå det være endnu værre, og der skal ikke så meget til!

 

Det der for os kan være sjovt er det måske ikke for personen som har brug for hjælp, mange gange fyldes trådene også af spam, og det må også virke ret mærkeligt og måske også nedladende for trådstarter :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Nu sker det jo faktisk at nogen virkelig gør ting, som ikke er godt for hundene - og så må vi da som hundemennesker påpege det ... Hvis en uerfaren hundejer kommer ind og søger en hanhund til at parre sin 8 måneder gamle tæve ... så FÅR man kritiske spørgsmål - sådan er det bare - og sådan SKAL det dælme også være ... ellers ville jeg ikke kunne være mig selv bekendt ...

 

Men klart - det var da ikke det tæveejeren efterlyste ... han/hun søgte sådan set bare en hanhund der kunne lave nogle hvalpe på hans/hendes fantastiske hund ...

Og nogengange er det lige meget, hvor pænt eller ikke pænt det bliver sagt ... der bliver sagt, "at det du har gang i - er dumt og dårligt - og jeg syens du skal lade være" ... det er ikke alle der tager den slags pænt ... og det får jo også nogen lyst til at miste lysten til at komme her ...

 

Man kan skrive sit svar på mange måder, man behøver ikke bande og skrive nedsættende :-)

 

Man kan simpelthen skrive hvorfor det ikke duer :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det der kan jeg slet ikke nikke genkendende til :confused: - hvis du mener, at det er tonen herinde om så bare i ét enkelt indlæg, undrer det mig, at du ikke tager det direkte op med den person, der skriver sådan, eller admin. :???:

 

Jeg tager det op i åbent forum fordi jeg syntes det er ved at være et problem at nogle folk bliver kede af at lave indlæg herinde, sådet var ikke møntet på nogen bestemt.

 

 

 

Tjoo, det kan der være noget om ;-) men på den anden siden vil det også være godt, om den person, der spørger om råd og vejledning, så udførligt som muligt beskriver problemet, hvilke tiltag der er gjort for at afhjælpe problemet osv. osv. - ellers kan det jo være nødvendigt at spørge ind til de ting, og bare fordi man ikke selv er i stand til at se en sammenhæng, kan man vel ikke naturligt gå udfra, at den ikke findes :hmm: eller at den der spørger bare er unaturligt? nysgerrig :blink: ellers må man jo spørge :-)

 

Tit så bliver der spurgt om nogle ting der ikke er så åbenlyse, så det kan være svært at skrive tingene i forvejen. Jeg syntes det er fint at folk herinde stiller spørgsmål, de er som oftest til stor hjælp. Jeg er enig i at respekt går begge veje :5up:

Respekt går begge veje

 

 

Mit svar står med blåt :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu sker det jo faktisk at nogen virkelig gør ting, som ikke er godt for hundene - og så må vi da som hundemennesker påpege det ... Hvis en uerfaren hundejer kommer ind og søger en hanhund til at parre sin 8 måneder gamle tæve ... så FÅR man kritiske spørgsmål - sådan er det bare - og sådan SKAL det dælme også være ... ellers ville jeg ikke kunne være mig selv bekendt ...

Jeg syntes heller ikke det er særlig smart at parre så ung en hund. Men i stedet for at stille tusind kritiske spørsmål så kunne man jo på en pæn måde forklare hvorfor det ikke er en god ide.

 

Men klart - det var da ikke det tæveejeren efterlyste ... han/hun søgte sådan set bare en hanhund der kunne lave nogle hvalpe på hans/hendes fantastiske hund ...

Og nogengange er det lige meget, hvor pænt eller ikke pænt det bliver sagt ... der bliver sagt, "at det du har gang i - er dumt og dårligt - og jeg syens du skal lade være" ... det er ikke alle der tager den slags pænt ... og det får jo også nogen lyst til at miste lysten til at komme her ...

 

Det er jeg helt enig i. Og vi kan heller ikke holde alle herinde men jeg syntes vi skal bestræbe os på at være så gode ved hinanden som vi kan. Også selv om vi skal komme med kritik :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan kun holde med i at vi skal sige velkommen til de nye på en pæn måde - jeg ser flere steder her på forum, at der spørges hvorfor der ikke er flere aktive af de nye..tjaee..hvorfor mon? (nej sådan er det ikke hver gang, men det hænder)

 

Jeg tror heller ikke de fleste har taget sig tid til at oprette en profil, og efterfølgende tager sig tid til at oprette et indlæg, blot for at få at vide at man er latterlig og dum, og hvordan kunne du finde på osv..man opretter et spørgsmål/indlæg fordi man regner med at kunne få hjælp og gode råd, og måske en hyggelig snak med andre hunde interesserede.

 

Der findes ingen dumme spørgsmål - kun svar!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan kun holde med i at vi skal sige velkommen til de nye på en pæn måde - jeg ser flere steder her på forum, at der spørges hvorfor der ikke er flere aktive af de nye..tjaee..hvorfor mon? (nej sådan er det ikke hver gang, men det hænder)

 

Er vi ikke ved at få pustet det her op til nogle proportioner, hvor det ikke hører hjemme???

 

Jeg tror heller ikke de fleste har taget sig tid til at oprette en profil, og efterfølgende tager sig tid til at oprette et indlæg, blot for at få at vide at man er latterlig og dum, og hvordan kunne du finde på osv..man opretter et spørgsmål/indlæg fordi man regner med at kunne få hjælp og gode råd, og måske en hyggelig snak med andre hunde interesserede.

 

Nogle tager sig da tid til at oprette en profil for at lægge ud med at svine HF's brugere til... Jeg citerer:

 

"Det er noget opreklameret pis BT, Ekstrabladet osv skriver. De har ikke undersøgt sagen fuldstaændigt. Så synes egentligt bare i skal holde jeres meninger og fordomme for jer selv, når i ikke aner en skid om hvad der er sket når i ikke selv har set det. :evil:"

 

Og:

 

"Jeg har selv en Amerikansk Stafford Shire herhjemme, og han er altså dejlig og bider ikke nogen.

Så pak jeres lorte fordomme sammen og hold dem for jer selv!

 

Og ps. Ja jeg ved hvem der havde den hund og jeg ved også hvordan det hele skete, lad være med at være så naive og tro på alt hvad i læser."

 

Pågældende bruger har ialt skrevet 2 indlæg og der er citeret fra dem begge...!

 

Der findes ingen dumme spørgsmål - kun svar!

 

Ja det siger man jo :blink:

 

Jeg er selvfølgelig enig i at vi skal tage godt imod nye HF'ere og det synes jeg da også at vi generelt gør. Dog mener jeg at det er forståeligt hvis man som "gammel" bruger bliver frustreret over at der ikke bliver svaret på de relevante modspørgsmål der bliver stillet for at kunne hjælpe ordentligt.

Jeg mener dog at vi, især med nye brugere, bør være mere "overbærende" ikke skræmme dem væk. Som nogle har nævnt, så er det i sidste ende hundene det går ud over og en sober og venlig tone er da altid at foretrække, selvfølgelig! :-D Og eftersom man bliver en del klogere på hunde efter et stykke tid som bruger (både her og andre steder) er det da klart en fordel at "beholde" folk herinde :-D

  • Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil egentlig helst ikke blandes ind i det her ... men jeg er jo ny, så måske skulle jeg give min mening til kende alligevel...

 

Jeg har kommet på fora i over 6 år, men har aldrig været på et hundeforum før - da det af gode grunde ikke har været særligt relevant for mig...

 

Jeg har vræet på super gode fora hvor alt foregik i fred og fordragelighed og jeg har været på super dårlige fora hvor folk kom op og toppes for et godt ord... Og så er der alle dem der ligger midt i mellem.... Jeg har meldt mig ind her og på hundegalleriet siden jeg begyndte at søge hund, så min erfaring med hunde fora generelt er lille... Men jeg synes at HF ligger midt imellem, men egentlig mest til den gode side....

 

Jeg holder absolut selv mest af de fora hvor alt foregår i fred og fordragelighed, hvor der er hygge og humor og praktisk talt aldrig ufred... Men den slags fora kan kun eksistere hvis de er så små at ALLE kender ALLE rigtigt godt... og på et forum med 1000 medlemmer er det jo utopi at tro at det kan være sådan... og selvfølgelig går noget af debatten da fløjten når alle er helt enige :mrgreen:

 

Men jeg synes nu generelt at her er rart inde.... Jeg har selv kun fået positive svar - så vidt jeg husker da ;-) - men jeg er enig i, at der er nogle der har fået en hård medfart.... Jeg synes også nogengange at nogle herinde er meget hårde ved dem der måske ikke holder hund på præcis den måde de selv gør....

 

Jeg var selv meget i tvivl om jeg havde lyst til at være aktiv herinde i starten, men efterhånden som jeg har skrevet lidt, så begynder jeg at føle mig mere og mere hjemme....

 

Og det er nok ofte det der er de nyes "problem" de er på fremmed territorie og så er der nogen der "overfalder" dem føler de... så kan jeg godt forstå at man trækker sig igen, når man ved at den anden hører til der hvor man har sneget sig ind...

 

Nu har jeg skrevet i evigheder og jeg frygter at kvaliteten af det skrevne falder i takt med indlæggets længde, så jeg vil stoppe igen...

 

Men summa summarum: Jeg synes her er dejligt generelt, men jeg synes også man skal stoppe op et øjeblik og tælle til 10 inden man kaster sig rødglødende over tasterne, også selvom man synes at TS er det største fjols der nogensinde har set dagens lys....

  • Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil egentlig helst ikke blandes ind i det her ... men jeg er jo ny, så måske skulle jeg give min mening til kende alligevel...

 

Jeg har kommet på fora i over 6 år, men har aldrig været på et hundeforum før - da det af gode grunde ikke har været særligt relevant for mig...

 

Jeg har vræet på super gode fora hvor alt foregik i fred og fordragelighed og jeg har været på super dårlige fora hvor folk kom op og toppes for et godt ord... Og så er der alle dem der ligger midt i mellem.... Jeg har meldt mig ind her og på hundegalleriet siden jeg begyndte at søge hund, så min erfaring med hunde fora generelt er lille... Men jeg synes at HF ligger midt imellem, men egentlig mest til den gode side....

 

Jeg holder absolut selv mest af de fora hvor alt foregår i fred og fordragelighed, hvor der er hygge og humor og praktisk talt aldrig ufred... Men den slags fora kan kun eksistere hvis de er så små at ALLE kender ALLE rigtigt godt... og på et forum med 1000 medlemmer er det jo utopi at tro at det kan være sådan... og selvfølgelig går noget af debatten da fløjten når alle er helt enige :mrgreen:

 

Men jeg synes nu generelt at her er rart inde.... Jeg har selv kun fået positive svar - så vidt jeg husker da ;-) - men jeg er enig i, at der er nogle der har fået en hård medfart.... Jeg synes også nogengange at nogle herinde er meget hårde ved dem der måske ikke holder hund på præcis den måde de selv gør....

 

Jeg var selv meget i tvivl om jeg havde lyst til at være aktiv herinde i starten, men efterhånden som jeg har skrevet lidt, så begynder jeg at føle mig mere og mere hjemme....

 

Og det er nok ofte det der er de nyes "problem" de er på fremmed territorie og så er der nogen der "overfalder" dem føler de... så kan jeg godt forstå at man trækker sig igen, når man ved at den anden hører til der hvor man har sneget sig ind...

 

Nu har jeg skrevet i evigheder og jeg frygter at kvaliteten af det skrevne falder i takt med indlæggets længde, så jeg vil stoppe igen...

 

Men summa summarum: Jeg synes her er dejligt generelt, men jeg synes også man skal stoppe op et øjeblik og tælle til 10 inden man kaster sig rødglødende over tasterne, også selvom man synes at TS er det største fjols der nogensinde har set dagens lys....

 

Jeg syntes det er dejligt at du har mod på at give din mening til kende, det er det jeg gerne vil frem til at alle medlemmer skal turde :-)

jeg syntes også at stemningen for det meste er rigtig god og vi får nogle nogle fine debatter. Men jeg er lidtked af at det tilsyneladende for nogle er hårdt at være ny herinde fordi det første indlæg man laver ikkke bliver taget godt imod.

jeg er glad for at du syntes at hunde-forum mest er til den gode side :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er vi ikke ved at få pustet det her op til nogle proportioner, hvor det ikke hører hjemme???

Jeg lavede indlægget fordi jeg syntes der var ved at være et problem. At så mange svarer kunne tyde på at der er andre end mig der har det på samme måde. Men hvor stort problemet reelt er, det er ikke til at sige, men jeg syntes det er fint at få en debat om hvordan vi gerne vil have at opførslen på hunde-forum skal være :-) Jeg er sikkert lidt nærtagende på andres vegne :-)

 

 

Nogle tager sig da tid til at oprette en profil for at lægge ud med at svine HF's brugere til... Jeg citerer:

 

"Det er noget opreklameret pis BT, Ekstrabladet osv skriver. De har ikke undersøgt sagen fuldstaændigt. Så synes egentligt bare i skal holde jeres meninger og fordomme for jer selv, når i ikke aner en skid om hvad der er sket når i ikke selv har set det. :evil:"

 

Og:

 

"Jeg har selv en Amerikansk Stafford Shire herhjemme, og han er altså dejlig og bider ikke nogen.

Så pak jeres lorte fordomme sammen og hold dem for jer selv!

 

Og ps. Ja jeg ved hvem der havde den hund og jeg ved også hvordan det hele skete, lad være med at være så naive og tro på alt hvad i læser."

 

Pågældende bruger har ialt skrevet 2 indlæg og der er citeret fra dem begge...!

 

De indlæg syntes jeg også er noget uheldige og det er nogen som dem jeg helst vil være fri for. At han så er helt ny er jo bare yderligere uheldigt. Jeg håber han læser tråden igennem og ser forslaget tl hvordan han kunne have skrevet det og tager det til sig :-)

 

Ja det siger man jo :blink:

 

Jeg er selvfølgelig enig i at vi skal tage godt imod nye HF'ere og det synes jeg da også at vi generelt gør. Dog mener jeg at det er forståeligt hvis man som "gammel" bruger bliver frustreret over at der ikke bliver svaret på de relevante modspørgsmål der bliver stillet for at kunne hjælpe ordentligt.

Jeg mener dog at vi, især med nye brugere, bør være mere "overbærende" ikke skræmme dem væk. Som nogle har nævnt, så er det i sidste ende hundene det går ud over og en sober og venlig tone er da altid at foretrække, selvfølgelig! :-D Og eftersom man bliver en del klogere på hunde efter et stykke tid som bruger (både her og andre steder) er det da klart en fordel at "beholde" folk herinde :-D

 

Vi er vist helt enige her :5up: Jeg forstår godt frustrationen men det er måden den kommer til udtryk på jeg syntes er uheldig nogle gange.

Nå nu blandede jeg mig lige i et indlæg der ikke var mit, men jeg håber det er i orden :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Men summa summarum: Jeg synes her er dejligt generelt, men jeg synes også man skal stoppe op et øjeblik og tælle til 10 inden man kaster sig rødglødende over tasterne, også selvom man synes at TS er det største fjols der nogensinde har set dagens lys....

 

 

Den køber jeg!

 

Når et indlæg bærer præg af vrede og hidsighed, er det ikke særlig befordrende for stemningen herinde.

 

I webbyen hvor mange præteenagere har hjemmesider, flyver det rundt med hidsige bemærkninger og skænderier i gæstebøgerne.

 

Det er nemlig så hurtigt og nemt at sætte sig til tastaturet og fyre en salve af.

Men vi burde være voksne nok til at kunne tælle til 10 herinde. Og få sagt vores mening på en sober, overskudsagtig måde.

 

Og vi burde være så dygtige hundeejere, at vi ved hvordan vi bevarer roen, selv når vi møder modstand.

For når Fido trækker, RÅBER VI VEL HELLER IKKE BARE HØJT!!!!!!!!! ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lige skimtet alle trådene og jeg ser ikke den store uenighed.

 

Alle er enige om at der skal være en god tone herinde, at man skal have lov til at skrive sin mening, men at alt kritik skal være konstruktiv og man går efter bolden og ikke personen.

 

Der vil altid være forskel på hvor vores grænse går for hvad vi syntes er for groft og for personligt. Måske vi skal blive bedre til at melde klart ud hvis vi føler os angrebet. Jeg er sikker på at der ikke er nogle af os der ønsker at såre hinanden.

 

Er der nye medlemmer som ikke kan finde ud af tonen herinde, kan man på en pæn måde forklare dem tonen herinde og hjælper det ikke, så må det være op til Admin hvad der skal gøres.

 

Vær mod andre som du vil have andre skal være mod dig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...