Hop til indhold

Træningsudfordring - Juli


Lykkeliv
 Share

Recommended Posts

Gæst T_Martinsen

Buddy er vel nok dygtig. :5up:Jeg kunne godt tænke mig hvis sheila kunne lære at hente pølsen og bagetfer få den som belønning, det må da være en ultimativ selvkontrol:-D

Tak :-D

 

Jeg har haft brugt pølsen som belønning, men det er godt nok også noget der kræver sin hund, at kunne styre det, så det er vi gået lidt væk fra nu, for det resulterede i, at han havde svært ved at tage pølsen, for uh "hvornår må man nu også spise den?" :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 51
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

:klap: Jeg håber du tager billeder, det må se nuttet ud :mrgreen:

 

Vi begynder først i morgen, lang tid efter i andre, men så kommer vi lige og overhaler jer, er jeg sikker på :rolleyes:

 

Vil prøve på det i morgen. Tænkte slet ikke over det i dag...var bare MEGET betaget af, at kræet ikke bare løb ud i haven og guffede agurken ha ha ha...

Link til indlæg
Del på andre sites

Øh-me-nømme-nømme-nøm...jeg var lige for hurtigt ude med agurke-blæret i går. I dag har han nægtet, at tage akurken i flaben, men den gamle uhumske pind, jeg har fundet nede i baghaven er det stadig ok at have i munden.

 

Hvad det så lige smager af aner jeg ikke og jeg aner heller ikke om vi skal fortsætte med pinden et par dage endnu...eller vende tilbage til agurken i morgen...eller skride direkte til Langelænder-pølse-stadiet.

 

Billedet er fra i dag og Bassen sidder da så fint med sin mølædte pind...og jeg er en ussel hundetræner ha ha ha

Link til indlæg
Del på andre sites

Stella kan godt både samle op og holde - dog i en begrænset periode - og er i øvrigt ikke vildt og voldsomt madglad, hvorfor vi er gået direkte til pølsen pakket ind i madpapir.

 

Det går rigtigt fint så længe den er pakket helt ind, men så snart pølsen kommer til syne i den ene eller anden side, så går Stella fra at holde pølse til at lave problemløsning. Så det kæmper vi lidt med.

 

Vi fortsætter med pølse der er helt indpakket og en masse succeser, så må vi prøve at pakke den stille og roligt ud når der er gået et par dage :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Øh-me-nømme-nømme-nøm...jeg var lige for hurtigt ude med agurke-blæret i går. I dag har han nægtet, at tage akurken i flaben, men den gamle uhumske pind, jeg har fundet nede i baghaven er det stadig ok at have i munden.

 

Hvad det så lige smager af aner jeg ikke og jeg aner heller ikke om vi skal fortsætte med pinden et par dage endnu...eller vende tilbage til agurken i morgen...eller skride direkte til Langelænder-pølse-stadiet.

 

Billedet er fra i dag og Bassen sidder da så fint med sin mølædte pind...og jeg er en ussel hundetræner ha ha ha

 

Agurk eller ej - han ser nu dejlig ud alligevel :lun:

 

Men så må du se at forbedre dine træningsevner, så vi kan se ham med en agurk eller pølse i munden :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Agurk eller ej - han ser nu dejlig ud alligevel :lun:

 

Men så må du se at forbedre dine træningsevner, så vi kan se ham med en agurk eller pølse i munden :blink:

 

Lad mig sige det sådan her: Jeg HAR faktisk købt en pose Langelændere i dag, så må se om den bette får sig lidt extra at spise i morgen eller om projektet lykkes ha ha ha

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror godt at jeg vil være Simba imorgen så :mrgreen:

 

Han kvejede sig det lille bæst. Han udnyttede ikke, at der var en hel pakke at prøve med, men gjorde som han skulle i første hug. Holdt pølsen og afleverede da jeg bad ham om det...selvfølgelig blev jeg så overstrømmende rørt over den lille svindlers evner, at jeg bagefter gav ham pølsen at spise...oggggg det er jo nok ikke pædagogisk korrekt, at lade hunden guffe apporten, men han nød det ha ha ha...

Link til indlæg
Del på andre sites

Han kvejede sig det lille bæst. Han udnyttede ikke, at der var en hel pakke at prøve med, men gjorde som han skulle i første hug. Holdt pølsen og afleverede da jeg bad ham om det...selvfølgelig blev jeg så overstrømmende rørt over den lille svindlers evner, at jeg bagefter gav ham pølsen at spise...oggggg det er jo nok ikke pædagogisk korrekt, at lade hunden guffe apporten, men han nød det ha ha ha...

 

Hvor er han da bare døgtig! :mrgreen: Og sikke da et dejligt billede af ham :lun:

 

Og du troede ikke at det kunne lade sig gøre?! :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter
Han kvejede sig det lille bæst. Han udnyttede ikke, at der var en hel pakke at prøve med, men gjorde som han skulle i første hug. Holdt pølsen og afleverede da jeg bad ham om det...selvfølgelig blev jeg så overstrømmende rørt over den lille svindlers evner, at jeg bagefter gav ham pølsen at spise...oggggg det er jo nok ikke pædagogisk korrekt, at lade hunden guffe apporten, men han nød det ha ha ha...

 

:klap: FLOOOT! :vinken:

 

hvor er han kær :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Han kvejede sig det lille bæst. Han udnyttede ikke, at der var en hel pakke at prøve med, men gjorde som han skulle i første hug. Holdt pølsen og afleverede da jeg bad ham om det...selvfølgelig blev jeg så overstrømmende rørt over den lille svindlers evner, at jeg bagefter gav ham pølsen at spise...oggggg det er jo nok ikke pædagogisk korrekt, at lade hunden guffe apporten, men han nød det ha ha ha...

 

:klap: Dygtig! :mrgreen: hvor er det flot klaret :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Han kvejede sig det lille bæst. Han udnyttede ikke, at der var en hel pakke at prøve med, men gjorde som han skulle i første hug. Holdt pølsen og afleverede da jeg bad ham om det...selvfølgelig blev jeg så overstrømmende rørt over den lille svindlers evner, at jeg bagefter gav ham pølsen at spise...oggggg det er jo nok ikke pædagogisk korrekt, at lade hunden guffe apporten, men han nød det ha ha ha...

 

hvor er det flot:shock: Især når han er så ung:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

hvor er det flot:shock: Især når han er så ung:5up:

 

Takker...og mja, han glemte vist lige i det øjeblik, at han er en bette hvalp, der burde have lavet en pølse-fest-skandale...måske var han paralyseret over pølsens lækkerhed. Jeg lod ham i hvert fald snuse godt og grundigt til den inden vi skred til forsøget med "Hold"..."Tak"...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter
Takker...og mja, han glemte vist lige i det øjeblik, at han er en bette hvalp, der burde have lavet en pølse-fest-skandale...måske var han paralyseret over pølsens lækkerhed. Jeg lod ham i hvert fald snuse godt og grundigt til den inden vi skred til forsøget med "Hold"..."Tak"...

 

 

jeg tror de går lidt i chok - hvad mener du? Skal jeg ikke spise den!! ..og så kan man høre det knager deroppe :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter

Vi har lige haft vores første session, og nøj hvor var det sjovt :mrgreen:

 

Vinter kan ellers godt bære ting hjem og aflevere dem hjemme. Men da jeg satte mig foran hende og bad hende holde noget - jamen jeg var jo lige der, så det skulle da afleveres igen :roll:

 

Hun fik en grydeske. Jeg blev duttet i hovedet, arm og alle steder med grydeskeen. Jeg forkortede så hvor lang tid hun skulle holde den, til et sekund, så arbejder vi os op derfra, så hun kan se at den ikke skal afleveres endnu. Så bliver jeg heller ikke banket med tingene :mrgreen:

 

Hun spyttede den også ud på mig en enkelt gang og på et andet tidspunkt lagde hun sig tilrette med forpoterne godt omkring den og ville begynde at gnave i den. Jeg tror jeg fnisede hele vejen igennem. Det blev en kort 5 minutters træning. Så lavede vi lidt andre øvelser.

Link til indlæg
Del på andre sites

hvordan får man sin mor til at give en 3 kyllingepølser og en fiskefrikadelle på under 10 min?

 

Jo, man sørger da bare for at hun er på hundeforum og med i månedens udfordring:mrgreen:

 

Som i nok kan gætte har vi lige øvet os. Den første pølse blev tygget i stykker, da madpapiret kom af.. Hun holdte den først pænt, men så snart jeg klikkede mente hun at hun så måtte være i sin ret til at få den:mrgreen: Hun slap dog øjeblikkeligt når jeg sagde tak.

 

Så jeg lagde klikkeren væk, fandt en fiskefrikadelle som belønning i stedet for pølse og så gik det bedre. Fik hende så først til at dutte pølse, det var faktisk helt svært, man kunne næsten se hvordan hundes hjerne knagede for at huske signalerne og ikke reagere instinktivt og nuppe pølsen:lol:

 

Og så skrallede vi mere og mere madpapir af til hun kunne holde den som på billedet. Hun gjorde det også en gang uden madpapir, men jeg turde ikke satse på at hun ville kunne holde den længe nok til at jeg kunne tage et billede, men det må vi arbejde videre på.

Næste gang med en frossen pølse;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
hvordan får man sin mor til at give en 3 kyllingepølser og en fiskefrikadelle på under 10 min?

 

Jo, man sørger da bare for at hun er på hundeforum og med i månedens udfordring:mrgreen:

 

Som i nok kan gætte har vi lige øvet os. Den første pølse blev tygget i stykker, da madpapiret kom af.. Hun holdte den først pænt, men så snart jeg klikkede mente hun at hun så måtte være i sin ret til at få den:mrgreen: Hun slap dog øjeblikkeligt når jeg sagde tak.

 

Så jeg lagde klikkeren væk, fandt en fiskefrikadelle som belønning i stedet for pølse og så gik det bedre. Fik hende så først til at dutte pølse, det var faktisk helt svært, man kunne næsten se hvordan hundes hjerne knagede for at huske signalerne og ikke reagere instinktivt og nuppe pølsen:lol:

 

Og så skrallede vi mere og mere madpapir af til hun kunne holde den som på billedet. Hun gjorde det også en gang uden madpapir, men jeg turde ikke satse på at hun ville kunne holde den længe nok til at jeg kunne tage et billede, men det må vi arbejde videre på.

Næste gang med en frossen pølse;-)

Øj hvor er hun blevet dygtig. Det kan I begge godt være stolte af. Jeg vil påstå, at udfordringen er vel bestået :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Nå men jeg vil lige opdatere!

 

Det er gået rigtigt godt herhjemme! Da vi først kom ud over problemløsnings-adfærden gik træningen som smurt.

 

Vi kan ikke fjerne hele madpapiret endnu, men det er en meget lille strimmel der sidder tilbage nu og den skal vi nok få pillet af i løbet af et par dage!

 

Fotos kan jeg desværre ikke fremskaffe, da mit kamera-kabel ligger i en eller anden flyttekasse der endnu ikke er pakket ud :(

 

Forslag til august-måned modtages gerne, jeg har en idé om at lære hunden at lege den leg hvor man skiftevis skal lægge hænderne ovenpå modpartens hænder.. Giver det mening?? Kan sgi ikke lige huske hvad den hedder..

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå men jeg vil lige opdatere!

 

Det er gået rigtigt godt herhjemme! Da vi først kom ud over problemløsnings-adfærden gik træningen som smurt.

 

Vi kan ikke fjerne hele madpapiret endnu, men det er en meget lille strimmel der sidder tilbage nu og den skal vi nok få pillet af i løbet af et par dage!

 

Fotos kan jeg desværre ikke fremskaffe, da mit kamera-kabel ligger i en eller anden flyttekasse der endnu ikke er pakket ud :(

 

Forslag til august-måned modtages gerne, jeg har en idé om at lære hunden at lege den leg hvor man skiftevis skal lægge hænderne ovenpå modpartens hænder.. Giver det mening?? Kan sgi ikke lige huske hvad den hedder..

 

For mig giver det mening, hvad du foreslår, men min hjerne magter ikke at gribe, hvordan jeg skal lære vovse det...heller ikke selvom han ellers glad og gerne fægter løs med poterne...nå, men det bliver nok som altid; Vovse venter tålmodigt på, at hans menneske-mor skal fortælle klart, hvad det egentlig er hun er ude på, den gamle forvirrede makrel. Men sjovt kunne det være...:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst daytime

 

Forslag til august-måned modtages gerne, jeg har en idé om at lære hunden at lege den leg hvor man skiftevis skal lægge hænderne ovenpå modpartens hænder.. Giver det mening?? Kan sgi ikke lige huske hvad den hedder..

 

Bytte handsker :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter
hvordan får man sin mor til at give en 3 kyllingepølser og en fiskefrikadelle på under 10 min?

 

Jo, man sørger da bare for at hun er på hundeforum og med i månedens udfordring:mrgreen:

 

Som i nok kan gætte har vi lige øvet os. Den første pølse blev tygget i stykker, da madpapiret kom af.. Hun holdte den først pænt, men så snart jeg klikkede mente hun at hun så måtte være i sin ret til at få den:mrgreen: Hun slap dog øjeblikkeligt når jeg sagde tak.

 

Så jeg lagde klikkeren væk, fandt en fiskefrikadelle som belønning i stedet for pølse og så gik det bedre. Fik hende så først til at dutte pølse, det var faktisk helt svært, man kunne næsten se hvordan hundes hjerne knagede for at huske signalerne og ikke reagere instinktivt og nuppe pølsen:lol:

 

Og så skrallede vi mere og mere madpapir af til hun kunne holde den som på billedet. Hun gjorde det også en gang uden madpapir, men jeg turde ikke satse på at hun ville kunne holde den længe nok til at jeg kunne tage et billede, men det må vi arbejde videre på.

Næste gang med en frossen pølse;-)

 

dyyyygtig :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...