Hop til indhold

Søger schæfer hun


Gæst josephine
 Share

Recommended Posts

Personligt syntes jeg noget af Schæferfolket er meget mere fasinerende end hunden - og det er utroligt som de (I) kan huske de der lange lange lange navne (på tysk :???:) som de (I) kan lirer af sig (jer) når en hund er spottet.

 

Og ikke nok med den ene hund, nej nej så bliver bedstemor og hendes kusines helsøsters halvbror også lige flettet ind i. :mrgreen::engel:

 

P.S. Bare rolig det er en sund interesse :-D

 

Altså jeg troede alle kunne HELE deres hunds stamtræ på fingerspidserne :confused: :hmm:

 

 

 

:mrgreen: :blink:

 

PS: Jeg er selv nybegynder i schæferhunde gamet, og bliver til stadighed imponeret over, at "folk" kender alle disse navne og sammenhænge - sikke en hukommelse de må have :shock::engel:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tanten
Altså jeg troede alle kunne HELE deres hunds stamtræ på fingerspidserne :confused: :hmm:

 

 

 

:mrgreen: :blink:

 

PS: Jeg er selv nybegynder i schæferhunde gamet, og bliver til stadighed imponeret over, at "folk" kender alle disse navne og sammenhænge - sikke en hukommelse de må have :shock::engel:

 

Jeg kan så kun lige et par enkelte :oops: men hunden er da også OK alligevel.

 

Jeg kender godt den der fornemmelse af at være imponeret - jeg plejer bare at smile og holde min kæft. Nikke i ny og næ og komme med lidt brummelyde og så slipper jeg for at ligne en komplet idiot. :-D

 

Og ja jeg tror selv på det med idioten :shock: Lad ikke min lille bobbel briste :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Personligt syntes jeg noget af Schæferfolket er meget mere fasinerende end hunden - og det er utroligt som de (I) kan huske de der lange lange lange navne (på tysk :???:) som de (I) kan lirer af sig (jer) når en hund er spottet.

 

Og ikke nok med den ene hund, nej nej så bliver bedstemor og hendes kusines helsøsters halvbror også lige flettet ind i. :mrgreen::engel:

 

P.S. Bare rolig det er en sund interesse :-D

 

Det er da meget normalt at kunne :roll: Og jeg er da i hvert fald slet ikke en af dem der kender en masse af linierne, og tyske navne... nej nej... :genert:

 

Men det må da være en sund interesse... og så sagde min tysklærer at jeg ikke interesserede mig for tysk, tsk tsk... :blink:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Pedigree Database GSD er et super fedt medie - jeg har kunnet følge både Caisar og Kimba´s linier helt vildt langt tilbage... rigtig mange led, og med gamle fotos af hundene... Men de andre racer på databasen er slet ikke lige så godt opdateret...

 

Her er mine to

 

Kimba:

http://www.pedigreedatabase.com/gsd/pedigree/538018.html

 

Caisar

http://www.pedigreedatabase.com/gsd/pedigree/501905.html

 

:-D;-)

 

hvem laver egentlig "arbejdet" på sådan en database? Sender opdrætter info, eller de nye ejere? Eller sker det automastisk når d stambogføres? Billederne her er jo dine voksne hunde. Har du så selv sat billeder og info ind?

Link til indlæg
Del på andre sites

hvem laver egentlig "arbejdet" på sådan en database? Sender opdrætter info, eller de nye ejere? Eller sker det automastisk når d stambogføres? Billederne her er jo dine voksne hunde. Har du så selv sat billeder og info ind?

 

Det gør vi selv = ejerne opretter selv sin/e hund/e, det er ganske gratis :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

hvem laver egentlig "arbejdet" på sådan en database? Sender opdrætter info, eller de nye ejere? Eller sker det automastisk når d stambogføres? Billederne her er jo dine voksne hunde. Har du så selv sat billeder og info ind?

 

Nogle opdrættere gør det selv, og ellers kan ejerne selv gøre det. Jeg har selv oprettet mine, samt sat billeder ind... (Pssttt... Kimba er ikke voksen endnu, hun er blot 7 mdr :blink:)

 

Resten af Caisar´s søskende oprettede jeg så efter aftale med hans opdrætter... Og så skal jeg lige snakke med Kimba´s opdrætter omkring det samme :-D

 

Men det er en god side til at kunne se ens hunds linier, hd i linierne samt indavl... Og så bare se hvor langt tilbage linierne går :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Vanløse

Kære Josephine (og Gonzo)

Vi har ikke en schæferhun. Derimod har vi en 5-årig blandingshund, som fænotypisk er en sarloos wolfhond- dvs en hollandsk race, hvor man har avlet alaskaulven tilbage på schæferen for at skabe en linie med reduceret risiko for HD.

Indy, som hun hedder - opkaldt efter Indiana Jones og fordi vores tre børn er født i Indien - er en smuk, klog og venlig hund. Vi har i samråd med vores dyrlæge besluttet, at hun skal have lov til at have hvalpe, og at en god og rolig schæferhan vil være "et passende parti".

Skulle I være interesseret skal vi bede jer om at reagere hurtigt. Indy er nemlig allerede i løbetid og det bedste tidspunkt for parring skulle være i løbet af den kommende uge!

Venlig hilsen "Vanløse"

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 year later...
Gæst brodda
Hej,

Vi har en smuk, børnevenlig, klog, og lydig han schæfer med stamtavle, som søger en schæfer hun til parring. Han er utrolig glad og god og er også venlig over for andre dyr (Vi har også en kat). Hans far er tysk mester og moren er "dansker."

Kontakt venligst hvis dette har fanget jeres interesse!

Josephine (og Gonzo :D)

 

 

Hej jeg kan

 

måske have interesse men hvor bor i......:lol: Hilsen Heidi 42770358

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...