Hop til indhold

Hvalp på trapper - hvornår?


Gæst Loke
 Share

Recommended Posts

Hvornår må jeg lade min 10½ uger gamle lab gå på trapper selv? Nogen siger et helt år - kan det passe? :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hunde af store racer skal skånes for overbelastning af ledene indtil de ikke vokser mere men hvalpen skal selvfølgelig også lære hvordan man går på trapper.

 

Jeg boede på 1. sal, da jeg fik min flatcoated retriever og hende bar jeg, stort set, op og ned til hun var 7 mdr. gammel. Jeg lod hende selv tage et par trin, et par gange om dagen, da hun var helt lille. Da hun blev lidt ældre lod jeg hende gå op og ned et par gange om dagen.

 

Dem der har forstand på dette siger, at det er nedad hunden belaster sin krop mest.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

Det er som Misty skriver - ned ad trapper der giver den uheldige belastning.Jeg bar selv vores lab til han blev et år.Selvfølgelig var der flere gange hvor han smuttede ned af trappen og har ikke taget skade - men så vidt muligt skån hunden for "nedture"

Nu vi er ved det med overbelastning - cykelture med hund bør ikke ske før hunden er over et år

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...