Hop til indhold

Hvorfor en muskelhund?


Aslan
 Share

Recommended Posts

Gæst The dogfather
Først: "the nanny dog" er ikke amstaffen, men dens engelske broder:blink:

 

 

 

 

Nemlig...SBT'en...:-) (staffordshire bullterrier)

 

Og jeg er ganske enig, det er vigtigt at være opmærksom på hvad man har mellem hænderne...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 weeks later...
  • Svar 63
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Hej.... Fedt forum fandt det første gang idag da jeg søgte på kamphunde på google, her tror jeg, jeg kommer til at tilbringe en del tid fremover :)

 

Efter al den seneste debat og ballade de sidste dag med boligforeninger som forbyder Kamphunde, og Folketinget som lige har sagt god for et forbud, ville jeg meget gerne have lidt nærmere info, om hvorvidt der er nogen som ved hvad typer hunde som forbydes ? Har selv en rottweiler som er 8 år gammel, sødeste dejligste hund, som har været sammen med boern hele livet og kan lide alle andre hunde, store som lille, og jeg vil da meget gerne have en anden rottweiler den dag min hund ikke kan mere... Ville da blive helt knust hvis de bliver forbudt :(

 

Ville ønske nogen har bare lidt info om hvilke racer som bliver forbudt i Danmark fremover, men det tager sikkert en del tid inden de får bestemt sig, men håber sku ikke de går helt over gevind...

 

Har selv et par forslag til hvordan man kunne goere det, men da jeg ikke ligefrem er ekspert må I ikke flippe helt ud hvis I ikke er enige...

 

1)

Har hørt og laest at 9 ud af 10 hunde som angriber mennesker er blandingshunde, måske en mulighed at kikke paa det, det virker da som en voldsom statestik de har imod sig...

 

2)

Kikke på hundenes historie, hvad de blev avlet til at udfoere til at begynde med og kikke på avl hen over årerne til idag og tage den derfra...

En hund kun avlet til at kampe mod andre hunde og ingen historie har må da vaere en type hund som skal undersøges naermere...

 

hmm bare et par forslag....

 

Hilsen Allan

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Hej.... Fedt forum fandt det første gang idag da jeg søgte på kamphunde på google, her tror jeg, jeg kommer til at tilbringe en del tid fremover :)

 

Efter al den seneste debat og ballade de sidste dag med boligforeninger som forbyder Kamphunde, og Folketinget som lige har sagt god for et forbud, ville jeg meget gerne have lidt nærmere info, om hvorvidt der er nogen som ved hvad typer hunde som forbydes ? Har selv en rottweiler som er 8 år gammel, sødeste dejligste hund, som har været sammen med boern hele livet og kan lide alle andre hunde, store som lille, og jeg vil da meget gerne have en anden rottweiler den dag min hund ikke kan mere... Ville da blive helt knust hvis de bliver forbudt :(

 

Ville ønske nogen har bare lidt info om hvilke racer som bliver forbudt i Danmark fremover, men det tager sikkert en del tid inden de får bestemt sig, men håber sku ikke de går helt over gevind...

 

Har selv et par forslag til hvordan man kunne goere det, men da jeg ikke ligefrem er ekspert må I ikke flippe helt ud hvis I ikke er enige...

 

1)

Har hørt og laest at 9 ud af 10 hunde som angriber mennesker er blandingshunde, måske en mulighed at kikke paa det, det virker da som en voldsom statestik de har imod sig...

 

2)

Kikke på hundenes historie, hvad de blev avlet til at udfoere til at begynde med og kikke på avl hen over årerne til idag og tage den derfra...

En hund kun avlet til at kampe mod andre hunde og ingen historie har må da vaere en type hund som skal undersøges naermere...

 

hmm bare et par forslag....

 

Hilsen Allan

 

Hej Allan. Og velkommen til.

Jo vi er skam hyggelige og rimeligt fornuftige ,syntes vi selv.

Jeg formode det er din hund i din avatar. Dejlig Rotte.:5up:

 

Tæve/han /navn fortæl........

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Allan. Og velkommen til.

Jo vi er skam hyggelige og rimeligt fornuftige ,syntes vi selv.

Jeg formode det er din hund i din avatar. Dejlig Rotte.:5up:

 

Tæve/han /navn fortæl........

 

Hejsa...

 

Ja ufatteligt at jeg aldrig er faldet over dette forum før nu, har ellers brugt nettet meget til at finde ud af min hunds behov og sygdomme osv osv...

Han hedder Buddy og er knap 8 år gammel, han er søn af min brors gamle rotter og jeg fik ham i fødselsdagsgave for 8 år siden, dejlig gave, havde før ham haft et gadekryds, som også var en sød og dejlig hund :) men den var ved at vaere gammel og jeg var helt vild med min brors rottweilere, så de gav mig den perfekte gave...

Et lille billede af det gamle gadekryds og Buddy (De hyggede sig sku sammen de 2 :) (Nå okay jeg kan ikke poste links endnu, det er fint nok, I ser det en anden gang)

Jeg elsker rottweilere, har kun en gang mødt en som var lidt for underlig og skummel, men det var ejeren også så det smitter åbenbart :) Så jeg er lidt nervøs for det nye forbud og om det rammer rotter....

 

Hilsen Allan

Link til indlæg
Del på andre sites

Hejsa...

 

Ja ufatteligt at jeg aldrig er faldet over dette forum før nu, har ellers brugt nettet meget til at finde ud af min hunds behov og sygdomme osv osv...

Han hedder Buddy og er knap 8 år gammel, han er søn af min brors gamle rotter og jeg fik ham i fødselsdagsgave for 8 år siden, dejlig gave, havde før ham haft et gadekryds, som også var en sød og dejlig hund :) men den var ved at vaere gammel og jeg var helt vild med min brors rottweilere, så de gav mig den perfekte gave...

Et lille billede af det gamle gadekryds og Buddy (De hyggede sig sku sammen de 2 :) (Nå okay jeg kan ikke poste links endnu, det er fint nok, I ser det en anden gang)

Jeg elsker rottweilere, har kun en gang mødt en som var lidt for underlig og skummel, men det var ejeren også så det smitter åbenbart :) Så jeg er lidt nervøs for det nye forbud og om det rammer rotter....

 

Hilsen Allan

Tror jeg ikke det gør, og er du sikker på de har vedtaget det da?

 

Btw. du kan oprette et album inde på din profil og upload billeder der :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så jeg er lidt nervøs for det nye forbud og om det rammer rotter....

 

Hilsen Allan

 

Hej allan, velkommen til. :vinken:

 

Hvis de venter på det udvalg der arbejder med farlige hunde og ikke bare laver en lov i panik, tror jeg ikke rottweileren kommer med på den liste.....

 

Jeg tror slet ikke der kommer forbud mod bestemte racer, men vi må se hvad der sker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror jeg ikke det gør, og er du sikker på de har vedtaget det da?

 

Btw. du kan oprette et album inde på din profil og upload billeder der :blink:

 

Ja sidder og har morgen tv køreren i baggrunden mens jeg arbejder, og de har sagt flere gange at det blev vedtaget igår, men nu skal forbudet udarbejdes, saa desværre ja, selvom jeg til tider godt kan forstå folk som aldrig har haft hund, de ser jo desværre kun det forfærdlige i disse hunde...

 

Hilsen Allan

 

PS: Tak for tippet med billeder :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Ja sidder og har morgen tv køreren i baggrunden mens jeg arbejder, og de har sagt flere gange at det blev vedtaget igår, men nu skal forbudet udarbejdes, saa desværre ja, selvom jeg til tider godt kan forstå folk som aldrig har haft hund, de ser jo desværre kun det forfærdlige i disse hunde...

 

Hilsen Allan

 

PS: Tak for tippet med billeder :)

 

Ja det er en forfærdelig tanke at man ikke ved om evt ny lobgivning rammer en personligt.

Jeg har en Westie og to Rottweiler´s og jeg håber inderligt at man blot vil skærpe straffen for hundebid og indføre pligt til at have hunden i snor. For det er det som jeg umidelbart ser som en del af problemet, at alt for mange ikke holder deres hunde i tilstrækkelig kort snor.

Desværre kræver det er udøvende magt(politi) til at holde folk på rette vej og allerede der knækker filmen. De har jo ikke folk eller tid til den slags.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det er en forfærdelig tanke at man ikke ved om evt ny lobgivning rammer en personligt.

Jeg har en Westie og to Rottweiler´s og jeg håber inderligt at man blot vil skærpe straffen for hundebid og indføre pligt til at have hunden i snor. For det er det som jeg umidelbart ser som en del af problemet, at alt for mange ikke holder deres hunde i tilstrækkelig kort snor.

Desværre kræver det er udøvende magt(politi) til at holde folk på rette vej og allerede der knækker filmen. De har jo ikke folk eller tid til den slags.

 

Ja du nævner selv problemet, politiet kan desværre aldrig håndhæve dette :( Det ville ellers være dejligt og nemmere for alle...

 

Men jeg må også sige at medierne er godt med i at få dette blæst op, når man ser en artikel på feks ekstrabladet, ser man et stort billede af en frådende hund med blottede tænder som ligner en psykopat hund.... En anelse useriøst af dem synes jeg personligt...

 

Det ville jo svare til at hver gang man skrev om et trafikoffer viste man et billede af en ung gut som lige havde fået kørekort, man skal engang imellem lige træde et skridt tilbage og se det lidt større end bare et tilfælde...

 

Rigtig fed hjemmeside du har, kikkede lige lidt på den, kanon hunde du har der og meget fint info osv på siden, nice work :)

 

Hilsen Allan

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 weeks later...
Gæst marina29

Jeg har selv en dejlig kamp-dræber-muskelhund som vi kærligt kalder ham :)

 

Kenzo er en blanding af en Amerikansk og engelsk staffordshire bullterrier, og han er selvfølgelig verdens dejligste hund i mine øjne.

Synes faktisk det er meget svært at sætte ord på hvorfor det lige blev den race, og så alligevel ikke, for inderst inde var det aldrig rigtig oppe til diskution.

Min mor har en blanding af en Amstaff og en slædehund, og han er en af de kærligste mest trofaste hunde jeg nogensinde har mødt ;-)

Min lillesøster har en engelsk staffordshire bullterrier, der er ligeså dejlig (og Kenzo's kæreste)

Da vi begyndte at snakke hunde racer, gjorde vi meget ud af at undersøge hvad vi gik ind til. På trods af alt medieomtalen om vores lille vuffers race (eller nærmere kategori), så er jeg ikke et øjeblik i tvivl om at vi valgte det rigtige.

 

Tror ikke rigtig jeg har forklaret hvorfor vi valgte Kenzo, men der var mange overvejelser bag, meget læsning på nettet og hvor vi ellers kunne finde information, og så kendte vi jo racen i forvejen.

I sidste ende fik vi en utrolig kærlig og trofast hund, der er super god til børn, og gerne vil lege med alle hunde, store og små.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 8 months later...

Uha, jeg har IKKE læst hele tråden, faldt bare lige over den, og ville da lige svare :)

Håber ikke jeg misser noget vigtigt ved ikke at læse den lige pt.

 

( og hvor er det ærgerligt at man ikke kan spørge ind til valg af hund, uden at være bange for angreb )

 

Da jeg i sin tid forelskede mig i muskelbasserne, var det meeeeget klichefyldt.

 

Jeg var lige fyldt 18, og var flyttet sammen med min kæreste i en lejlighed i Ishøj, hvor han var fra. Han havde længe plaget om enten hund eller baby, og noget måtte jeg jo give ham :roll: og baby skulle det i hvert fald ikke være :shock:

 

Han var vokset op med hund, men trods at jeg altid har været meget glad for dyr, har mine forældre altid sagt nej nej nej nej nej nej. Så vi ville have en hund.

Der var mest op til mig at finde den, og jeg brugte laaaang tid på dba.dk.

Lars ville have en KAMPHUND, den skulle være stor og stærk, og helst ulovlig!.. Og amstaffen var ulovlig, så den var herresej (viser hvor grundigt han havde sat sig ind i det).

Jeg mente nu ikke at vi skulle have en MH, da jeg jo var en alt for uerfaren hundeejer, og var bekymret for om jeg ville have svært ved at opdrage på den. Begynderhund var den jo ikke.

Jeg ville gerne have en hund som var middel til stor i størrelse. Kort pels, nem at have med at gøre, selskabelig, forholdsvis nem at træne, og ikke en hund der gøede meget eller var vagthund. Så skulle den være menneskeglad og elske at komme med, og holde til at rende rundt...

Mine krav passede jo egentlig til en mh :roll:

 

Jeg fandt så en annonce med amstaff/ambull og var SOLGT!. Vi tog til Køge og kiggede vuffer, og samme dag valgte vi en hvalp, og sælger mente bestemt at vi var egnede til at købe den.

Ita var to uger, og sov godt med sine 8 søskende. Mor var god og kærlig, og lod os glædeligt komme til vufferne.

Vi besøgte Ita 3-5 gange om ugen de næste 6 uger, da vi også blev gode venner med sælger. Eller, det blev min kæreste for de havde en del til fælles (en stor kærlighed for techno-musik og næseguf).

Vi var med til at lege med datteren, grille med dem, se hvalpene vokse op, og endda afvise købere som virkede mystiske. Af et dumt og ungt køb at være, var i faktisk meget gode :)

 

I den tid begyndte jeg at læse MEGET om de pågældende racer, samt sætte mig ind i div. ting og sager omkring dem.

I starten mente jeg at de bare behøvede kærlighed og kildevand, men jeg er jo med tiden blevet klogere, og ved at der både er gode og knap så gode sider ved den type hunde :) På godt og ondt..

 

Ita var en dejlig og nem vuf, og hun var SÅ nem at træne og omgåes.

Vi slog op, og Ita flyttede hjem til svigermor. Det er 3.5 år siden, og jeg føler stadig at mit hjerte lige er blevet knust...

 

Det var en lang historie, men jeg har altid et stort behov for at fortælle hvordan min kærlighed til disse hunde startede på de helt forkerte grundlag, men udviklede sig til hvad jeg selv mener er et sundt hundehold.

 

Der er jo mange hunde med nogenlunde samme egenskaber som f.eks amstaffen, men det er en pakke, og hele pakken er den vi elsker.

 

Jeg har intet imod at snakke om mit valg af hund, det er når spørgsmålet kommer som et angreb jeg har svært ved det.

 

Sidste påske havde jeg været på et tredages kursus primært rettet mod ejere af MH. Min svoger holdt fødselsdagsmiddag den sidste dag, og jeg kom et par timer for sent, da jeg jo skulle til kursus. Det var helt fint, var aftalt.

Da jeg kom havde alle spist, men vi sad længe ved bordet mens jeg spiste.

Der blev spurgt ind til hvad vi havde lavet, og jeg gik pænt udenom racenavn osv (de ved det alligevel alle, og der er ingen grund til at søge konflikter) så jeg fortæller om de forskellige øvelser os.

Ud at det blå spørger faster Inge (min svogers faster som jeg har mødt TO gange før) "hvorfor har du overhovedet sådan en hund?! Hvorfor har du ikke bare fået dig en collie eller en labrador?!".. Det var meget pludseligt, og skamløst, og jeg mener slet ikke at jeg bør retfærdiggøre mit valg af hund. Og da slet ikke overfor en fremmed!..

Endvidere syntes jeg ikke min svogers fødselsdag skulle ende i en diskussion...

Den slags opførsel synes jeg er helt uacceptabelt, og e rman nysgerrig kan man spørge pænt, og forsøge at få en god snak i gang..

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 6 months later...
Godt spørgsmål Aslan - det vil jeg også gerne vide :-D

 

Der er folk der får dem i mangel af selvværd, og så er der folk der får dem fordi de godt kan lide udseendet - det er de to typer jeg kender til, og vil da gerne have udvidet min horisont :-D

 

Jeg kan forstå man vil have en hund der er "lavet" til at vogte, til at jagte osv osv - men ikke at man vil have en hund der er "lavet" til kamp?

 

/Ulla

Ikke alle af disse Hunde er lavet til Kamp

Amerikansk bulldog er blandt andet opdrættet som en beskyttende hund og således også som arbejds hund Til at trække diverse ting.

derfor er der også 2 typer inden for denne race.

Classic en atletisk hund

Og Bully en mere kraftig muskuløs hund.

Men igen Jeg foretrækker den amerikanske bulldog er dog selv opvokset med Labrador en god hund synes godt om racen.

Am.bull foretrækker jeg fordi hunden også udfordre mig om ejer i opdragelse af sind synes jeg selv den minder meget om rottweiler kan jeg slippe afsted med det 1 gang kan jeg igen :-) dette skal ikke betragtes som et surt opstød. Men som så mange andre synes jeg der skal laves om på den lov.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå, okay, hehe, -så man hænger altså et eller andet kraftigt stykke stof eller noget op i et træ, og får hunden til at springe op og bide sig fast?

 

Med hvilket formål skal hunden egentlig lære det?

 

Politihunde f.eks. skal vel lære teknikken for at holde fast på en forbryder, går jeg ud fra, men hvad vil disse hundeejere egentlig officielt bruge det til, sådan hvis de blev spurgt seriøst?

 

Mange af de "rigtig slemme" muskelhunde er jo terriere. Og er du terrier skal du have fat i noget og omgående ruske det til døde!!

Basse har intet jagtinstinkt, men det ses tydeligt i hendes led at hun oprindeligt ha været brugt til rottekampe. For damn, sådan en bamse eller et reb ville knække nakken på under et sekund, med den styrke og de rusk hun giver det!

 

Så jeg tror egentlig bare nogle har taget det med at lege med bidereb og videreudviklet til det at lege med reb der hænger fra træer...

 

Jeg har prøvet, men Basse synes det er underligt.

Var ude i en skov med en ven og hundene. Der hang et "sving-reb" fra et træ, og jeg tænkte "her er ikke andre - vi prøver sq" jeg gejlede hende op, og forsøgte at gøre det spændende. Hun bed i det men det sekund jeg slippede var det ikke sjovt længere..

Tager jeg til gengæld sådan et knudereb frem, er hun 100% på og du kan stå ved siden af og vinke med en skinke - hun er ligeglad...

 

Jeg tror ikke altid de ting man ser som virker underlige, handler om at træne hunde til kamp. Noget af det handler om at finde underlige ting som er sjove for hunden..

 

Og jeg tror at de fleste med terriere ville kunne genkende ruske-adfærden..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Tror at mange af de der videoer osv. med hunde der bider sig fast i diverse ting og dingler, kommer af at folk har set andre træne på springpole på youtube osv. og har misforstået konceptet...og så er der selvfølgelig amerikanere der laver konkurrencer i "hangtime"...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...