Hop til indhold

Er der forskel på at træne en FT sprinegr og en standard springer ?


tacora
 Share

Recommended Posts

Opdatering og opdatering, tror faktisk den hjemmeside falder for forældning, jeg skal få den slette, synes selv det er irreterende at gå ind på hjemmesider der aldrig opdateres, der er desværre ikke tid til det hele efter jeg har fået hundecenter. Jeg synes dog selv, jeg med lidt hjælp er blevet god til at få opdateret centrets hjemmeside og min blog

 

Men hensyn til træning, så går jeg i gang med det samme. Jeg er faktisk ved at lave en video til opdrættere af Okay, da vi snakkede om indlæringsprincipper og alder. Han vil vente med f.eks at træne stopfløjt til hunden vil jage/søge, og så venter han til de bliver omkring 1/2 år inden han går i gang med at lære dem søget. Jeg synes der er dejligt at træne stopfløjt med hundehvalpen, hvis bare den lære at det kan lønne sig at sidde, så vi ikke skal træne det negativt.

 

Okay hundehvalp er nu 8 mdr. (ja, ja mine hunde er 1 1/2 inden der hundehvalpe license udløber, mindst) han har nogle få rå talenter. Han er rigtig dygtig til plads positionen, han er selvfølelig god til at hente og bringe (dette anser jeg faktisk for en selvfølelig, selvfølig noget jeg træner). Han kan sidde mens jeg kaster dummies rundt omkring, han har med hjælp et ok søgsmønster og så er han stoplydig i hjemkald mens jeg kaster en bold, alt dette skal jeg lige have stykke en video sammen om, da opdrætteren er meget int. i om det nu kan lade sig gøre

 

Ja jeg har jo mine ideer om indlæring og stop fløjt et noget af det jeg starter med i 8 ugers alderen, ligesom apportering og kontakt; men det kan du læse om på min hjemmeside, det fører for vidt at skrive her.

 

:vinken: Venlig hilsen Steen Stenild

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 79
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Det står på DKK's hjemmeside Overførsel af hunde og der står ikke noget specielt om spaniels; men der er særregel for labrador og der står at hvis bogen ikke er FCI godkendt overføres den uden anelister.

 

Men som der også bliver skrevet ring til DKK

 

:vinken:Venlig hilsen Steen Stenild

 

Stambøger fra FCI-lande samt Dansk Jagtregistrering overføres til Dansk Kennel Klub med ane-oplysninger.

:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 years later...

Også en ualmindelig herlig og informativ tråd. Kan genkende meget af det som skrives af FT ejere, men ikke helt det med at de skulle være så vanskelige at rette fejl på.

 

Jeg har trænet 4 FT Springere og de første par stykker lavede jeg jo flere fejl med, men det var nu ikke så vanskelig at rette, synes jeg.

 

Måske taler vi om noget forskelligt?

 

vh PBC

Link til indlæg
Del på andre sites

Også en ualmindelig herlig og informativ tråd. Kan genkende meget af det som skrives af FT ejere, men ikke helt det med at de skulle være så vanskelige at rette fejl på.

 

Jeg har trænet 4 FT Springere og de første par stykker lavede jeg jo flere fejl med, men det var nu ikke så vanskelig at rette, synes jeg.

 

Måske taler vi om noget forskelligt?

 

vh PBC

 

Du har helt ret; men overdrivelse fremmer forstålsen og der er stor forskel på hvilke fejl man taler om. Har du fået indlært/præget hvalpen forkert i de arvelige dicipliner, kan det være meget svært at rette :-)

 

 

mvh Steen Stenild

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...