Hop til indhold

Hvad skal man gører?


Aslan
 Share

Recommended Posts

Nå, vi er jo igang med at flytte.

 

Da jeg så lige (igen) skulle hente noget i bilen, kommer der en løs brun labradore imod mig, hoppende, med 4 stive ben og hele ryggen var fyldt med rejste børster og halen stod stiv ud i luften.

 

Det eneste jeg lunne kom i tanke om at gøre var at vende ryggen til og ignorere den. Hvilket med måde hjalp, lige indtil jeg vendte mig om, så begyndte den igen.

 

Men hvad skal man egentlig gøre?

 

Aslan er ikke stor nok til at sige fra HVIS den kunne finde på at angribe, og Aslans vægt er altså ved at runde de knap 20 kg, så jeg kan ikke bare lige løfte ham mens jeg panisk sparker ud efter hunden :roll:

 

Hvad skal jeg lige gøre næste gang (hvis) det sker igen?

 

(jeg har, lige nu, en frygtelig træng til at kører derned, og så jagten den mens jeg brøler)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sitto

Hvis den ikke har halsbånd på, med hundetegn i - så kan den med at jagte hunde, mens man råber og skriger, anbefales! :oops:

 

Inden Sitto blev sterilliseret (og vores have ikke var hegnet ind), så kom der altid en meget stor labradorblanding, hver gang Sitto var i løbetid - så ja, det var selvfølgelig en hanhund!

 

Vi kontaktede politiet, men eftersom vi ikke vidste hvor hunden hørte hjemme hjalp det ikke meget.. og hunden blev ved med at vende tilbage, flere gange om ugen, i hver eneste af Sittos løbetider. Så jeg turde ikke have hende til at gå ude alene - for det første er Sitto en lille hund på omkring 7,5 kg, og det her var en labrador/rottweiler blanding vil jeg gætte på, en ret stor hund! Stakkels Sitto hvis den ville parrer hende.. og for det andet; så skal Sitto absolut ikke have hvalpe!

 

Så til sidst fik jeg nok - den stod ude i haven en dag (mens Sitto ikke var udenfor) og jeg havde set den gennem vinduet, så jeg listede mig stille ud - og hunden stod bare og gloede på mig - og så løb jeg ellers efter den, råbende og skrigende som en eller anden sindsyg! :engel: Og jeg har ikke set den siden den dag..

 

Men ellers, hvis der er halsbånd med hundetegn på den pågældende hund du snakker om, så ville jeg kontakte ejeren, og bede vedkommende holde hunden på egen grund! :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Var det Loke??? :mrgreen: Nej det var det nok ikke, hehe...

 

Den vil højest sandsynligt ikke gøre ham noget hvis det kommer dertil - Aslan vil højest sandsynligt smide sig på ryggen?

 

Men ja, find ejerne hvis du kan :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Øv hvor en træls 'indflyttergave' at få :neutral:

 

Jeg har en gang prøvet, at bruge den med 'at bede hunde ruffe hjem' med store bogstaver og armbevægelser..... og det gør jeg aldrig mere, hvis jeg ikke kender hunden godt.

 

Den eneste der blev forskrækket i det selskab var mig - hunden begyndte at gø og knurre højlydt og gøre udfald mod mig - så det var mig der smuttede lige så stille ind i mit hus igen, fattede telefonbogen og ringede til ejeren om de ville være søde at hente deres indtrængende hund og så ellers holde den under opsyn :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sitto
Øv hvor en træls 'indflyttergave' at få :neutral:

 

Jeg har en gang prøvet, at bruge den med 'at bede hunde ruffe hjem' med store bogstaver og armbevægelser..... og det gør jeg aldrig mere, hvis jeg ikke kender hunden godt.

 

Den eneste der blev forskrækket i det selskab var mig - hunden begyndte at gø og knurre højlydt og gøre udfald mod mig - så det var mig der smuttede lige så stille ind i mit hus igen, fattede telefonbogen og ringede til ejeren om de ville være søde at hente deres indtrængende hund og så ellers holde den under opsyn :???:

Jah du har selvfølgelig ret i at den med at skræmme den væk sådan, ikke er gode i alle situationer! :-)

 

Man skal nok lige kigge på hunden, og se dens signaler før men begiver sig ud i at løbe skrigende efter den..

 

Den hund jeg jagtede væk, var ikke agressiv eller noget! Det eneste den havde i hovedet, var vidst bare at lave hvalpe med Sitto.. :shock::engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Jah du har selvfølgelig ret i at den med at skræmme den væk sådan, ikke er gode i alle situationer! :-)

 

Man skal nok lige kigge på hunden, og se dens signaler før men begiver sig ud i at løbe skrigende efter den..

 

Den hund jeg jagtede væk, var ikke agressiv eller noget! Det eneste den havde i hovedet, var vidst bare at lave hvalpe med Sitto.. :shock::engel:

 

Ja det har du absolut ret i - men en hund med rejste børster og stiv hale, som Aslan beskriver, må vist siges ikke umiddelbart, at have venlige hensigter :-)

 

Den hund jeg bad forføje sig, gik stille rundt ude ved vores heste på marken, mens den spiste hestepærer - den så mig komme og begyndte først at blive 'mindre venligt indstillet' da jeg hævede stemmen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kommer sådan til at tænke - det du beskriver labben gør, er faktisk næsten altid sådan Loke møder andre hunde, han er ret usikker på dem. Og han har aldrig vidst aggressiv adfærd overfor en anden hund når han først har hoppet rundt om den med børster på :mrgreen:

 

Den gøede ikke?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det har du absolut ret i - men en hund med rejste børster og stiv hale, som Aslan beskriver, må vist siges ikke umiddelbart, at have venlige hensigter :-)

 

Den hund jeg bad forføje sig, gik stille rundt ude ved vores heste på marken, mens den spiste hestepærer - den så mig komme og begyndte først at blive 'mindre venligt indstillet' da jeg hævede stemmen.

 

Jeg har haft held til at jage en aggressiv hund væk på den måde - men ved ikke, om det kan anbefales, eller om det er at gamble lidt? Det skete, da jeg var teenager og kom cyklende. Pludselig kom der en meget gøende og tydeligt aggressiv hund med blottede tænder løbende ud fra sin have og lagde an til at springe op og bide mig i benet. Instinktivt sparkede jeg ud efter den og råbte med min dybeste og mest vrede stemme: "PUUUHA! KAN DU SÅ KOMME HJEM!" Og det virkede, hunden holdt op med at gø og bakkede vær, og jeg skyndte mig at cykle videre.

 

Som sagt, jeg ved ikke, om metoden kan anbefales. Men hvis man bliver direkte angrebet, bliver man jo nødt til at gøre et eller andet. :shock:

 

Aslan, prøvede du noget hundesprog -altså udover at vende dig væk, som jo også havde en vis virkning? Altså f.eks. at skrabe i jorden, gabe, smaske osv.? Jeg tror ikke, at jeg selv ville have haft åndsnærværelse nok til at gøre det, men jeg har lige læste bogen "På talefod med din hund: De dæmpende signaler", hvor forfatteren giver flere eksempler på aggressive hunde, der er faldet ned efter at have fået dæmpende signaler.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kommer sådan til at tænke - det du beskriver labben gør, er faktisk næsten altid sådan Loke møder andre hunde, han er ret usikker på dem. Og han har aldrig vidst aggressiv adfærd overfor en anden hund når han først har hoppet rundt om den med børster på :mrgreen:

 

Den gøede ikke?

 

 

Jo den gøede, og jeg tror ikke lige jeg har i sinde at smutte hen og kigge dens halsbånd før i alle sammen lover mig højt og helligt at den ikke bider mig!

 

Men jeg kan jo prøve at gabe og smaske lidt, og se om det hjælper.

 

Ville i anbefale godbidder i den givene situation?

 

Og så er jeg ikke heeeeeeeelt sikker på at aslan ville smide sig ned, men vi har jo heller ikke oplevet disse situatoner før :roll::roll:

 

Men er det en "blive" ved situation, må jeg jo forhører mig omkring og finde ud af hvem ejeren er. Det er ikke hele min familie der er "fremmed hunde glade". Og de kommer jo af og til.

 

Er stadig små frustreret over at jeg skal komme i sådan en situation :neutral:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...