Hop til indhold

Råt & hvalpe


Amocca
 Share

Recommended Posts

Nu har jeg jo bladret Imbas webalbum igennem op til flere gange :oops: og nydt synes af lille Milo der leger vild løve med sin rå kyllingfilet... :mrgreen: Og jeg kan jo se på Kennel Løwchens billeder, at råt kød er noget han er vant til hjemmefra...

 

Men hvad nu hvis ens nye hvalp ikke er vant til råt kød fra opdrætter, skal man så vænne sådan en lille mave til det langsomt? Eller vil en hund altid kunne fordøje råt kød?

 

Hvordan ville i gå frem? Nu er det jo ikke fordi jeg planlægger at BARF'E eller noget, det var mere ment som en ekstra lækker hyggelig ting af og til....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst BongoJungle

Diesel havde ikke fået råt før han kom her som 8 ugers.

Jeg startede ham bare stille op på det.

 

Det kan give en anelse hård eller tynd mave, som dog skulle gå hurtigt i sig selv igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst BongoJungle
Så altså bare en lille bid engang imellem i starten?

 

 

Nu kan jeg ikke huske hvor stor en hund ud skal have.

Men jeg startede med alm. kyllinge lår Til Diesel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Når jeg har fået nye hvalpe/hunde har jeg bare givet dem samme portion som de andre får fx et kyllingelår eller et par ribben.. Jeg har ikke oplevet dålige maver med det rå.. Men de nye skal som regel altid lige lære at spise råt først. Bobo som var 2 år da vi fik ham kiggede, snusede og slikkede på det de først 2-3 gange, men æde det ville han ikke.. Nu æder han lystigt alle kød og bentyper.

Hvalpene plejer at kaste sig over det. Og de hvalpe som bliver født her ligner nærmest vilddyr når de får råt 21 dage gamle.

Link til indlæg
Del på andre sites

Når jeg har fået nye hvalpe/hunde har jeg bare givet dem samme portion som de andre får fx et kyllingelår eller et par ribben.. Jeg har ikke oplevet dålige maver med det rå.. Men de nye skal som regel altid lige lære at spise råt først. Bobo som var 2 år da vi fik ham kiggede, snusede og slikkede på det de først 2-3 gange, men æde det ville han ikke.. Nu æder han lystigt alle kød og bentyper.

Hvalpene plejer at kaste sig over det. Og de hvalpe som bliver født her ligner nærmest vilddyr når de får råt 21 dage gamle.

 

ja det må du sige :lol: *tænker tilbage på dræberbilleder du postede med milo og kyllingelåret :lol:*

 

Amocca- hvor sødt, at du sidder og lurer i vores album :oops: Godt, at det kommer "til nytte" :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Når jeg har fået nye hvalpe/hunde har jeg bare givet dem samme portion som de andre får fx et kyllingelår eller et par ribben.. Jeg har ikke oplevet dålige maver med det rå.. Men de nye skal som regel altid lige lære at spise råt først. Bobo som var 2 år da vi fik ham kiggede, snusede og slikkede på det de først 2-3 gange, men æde det ville han ikke.. Nu æder han lystigt alle kød og bentyper.

Hvalpene plejer at kaste sig over det. Og de hvalpe som bliver født her ligner nærmest vilddyr når de får råt 21 dage gamle.

 

Fodrer du primært med råt eller er det bare lidt 'ekstra' :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Fodrer du primært med råt eller er det bare lidt 'ekstra' :-)

Jeg prøvede i et halvt års tid kun at fodre med råt.. Men løverne kan ikke spise nok til at holde vægten... Så har jeg i en lang periode fodret med hjemmelavet om morgenen, tørkost om eftermiddagen og BARF om aftenen.. Men set i forhold til hvad de andre her på forum fodrer med og i hvilke mængder, er der et eller andet der glipper et eller andet sted for løverne.. De får alt for meget mad uden at man kan se det på vægten.. Så den sidst uge har jeg fodret kun med hjemmelavet - plus at de har fået rå ben 2 gange i ugens løb... De får meget mindre mad nu, så når jeg gør rigtig status vil jeg finde ud af om de skal have mere hjemmelavet.. og så snart det fungerer rigtigt vil de få supleret med de rå ben..

Hvalpene vil jeg dog stadig fostre op på råt, og så efterhånden introducere hjemmelavet..

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...