Gæst JulieHansen Skrevet Marts 29, 2011 Rapporter Share Skrevet Marts 29, 2011 h*n finder et dødt dyr? & hvad gør I? Min hund, som EEEELSKER døde "lækre" dyr, elsker dem utroligt meget:damn:. For få dage siden gik jeg en dejlig tur på en mark, stor mark. Han går og snuser, jeg træner lidt indkald og små kommando osv. Han pludselig beslutter han at jage de flyvende blade. Fint nok, tænker jeg. & jeg prøver at gå lidt væk fra ham, så han kan finde mig... Så ser jeg at han har noget i munden... EN DØD FUGL!! - Skal lige siges, at det er langt væk fra første gang han finder sådan en.. Han har fundet alt, døde rotter, døde fugle... Hvis der er et dødt dyr, så er den HANS!! & ingen andre skal have det Nå men, så går jeg tættere på, fordi det så som om det var et træ eller noget, da den var hel brun - & han har ALDRIG været løs, da han har fundet sådan en og han løber altid væk med ting, altså ikke helt væk, men så langt væk at vi IKKE kan få fat i ham SHIT!! Gik HELT i panik, fordi tænk nu, hvis hvis han løber med den helt væk? eller hvis han løber så langt væk at han når vejen, TÆNK hvis jeg aldrig får fat i ham?! Jeg spurtede så afsted fra han i håb om at han vil slippe fuglen og følge med . næææ nej, han så og leger med den, løber rundt om den og ruller sig lige ved siden af den. Han igen, glad og så bestemt! Ingen reaktion. jeg beslutter mig så for at gemme mig og man kan høre hans hundetegn, som laver små lyder, tænkte YES MAND! :pray: Men næææh nej, han holder stadig afstand i mellem tiden er fuglen så 30-40 meter væk sådan ca. men han kigger lige på mig og løber tilbage til fulgen, jeg går et andet sted og gemmer mig og han kommer igen, og jeg lokker ham med godbidder, han kigger bare på mig med tungen ud af munden og jeg prøver at få fat i ham, han løber tilbage igen, snart havde jeg opgivet og ville ringede grædende til min mor, så hun kunne komme og hjælpe mig. Gemmer mig så IGEN! og bliver der i 5 sekunder inden han kommer, og han kommer så en anden vej og jeg løber over til fulgen før ham, han løber så med, da han ser mig og jeg råber bare NEEEJ!!! Det tog mig lidt tid, at lokke ham over til mig, pegede bare på fulgen og sagde; Seee, se fuglen, kom og ta' den. han kom over til mig, men jeg vidste ikke om jeg skulle rose eller skælde ud! Tog ham bare i snor og krammede ham i et stykke tid, mens jeg er taknemlig over at jeg har fået fat i ham! - Dog ville det hele være bedre, hvis det hele IKKE skete. - men nu har jeg så prøvet dét! & er super glad for at det skete på en mark, med meget plads ellers... :hmm: Hvordan reagerer jeres hunde og hvordan reagerer I? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Marts 29, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 29, 2011 Karla ruller sig i døde dyr, hvis hun får chancen... hun reagerer dog på et nej, hvis jeg når det i tide... det gør jeg dog sjældent Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hewlett Besvaret Marts 29, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 29, 2011 Karla ruller sig i døde dyr, hvis hun får chancen... hun reagerer dog på et nej, hvis jeg når det i tide... det gør jeg dog sjældent Oh yes .. Samme her Og lugten kommer først ud 2. eller 3. gang man vasker pelsen med shampoo Vores gamle hvalp Nike fik engang fat i et fulgeskelet hvor der stadig var en smule "kød" på vingen. Jeg skulle ihvertfald ikke røre ved det, så jeg måtte skubbe hendes hoved ned mod jorden, indtil jeg kunne træde på skelettet, og derefter få hende til at slippe .. puuuuha Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Obelix Besvaret Marts 29, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 29, 2011 Her ruller Obelix sig også i døde dyr hvis han kan slippe afsted med det, han ville sikkert også gerne tage det i munden, men indtil videre har jeg nåede at fange ham inden han er kommet så langt . Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst JulieHansen Besvaret Marts 29, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 29, 2011 Oh yes .. Samme her Og lugten kommer først ud 2. eller 3. gang man vasker pelsen med shampoo Vores gamle hvalp Nike fik engang fat i et fulgeskelet hvor der stadig var en smule "kød" på vingen. Jeg skulle ihvertfald ikke røre ved det, så jeg måtte skubbe hendes hoved ned mod jorden, indtil jeg kunne træde på skelettet, og derefter få hende til at slippe .. puuuuha Det kender jeg godt... Engang fandt han så en anden en, og det var BARE utrolig klamt- jeg holdte tæt på hans mund, så han ikke skulle tygge den og jeg skulle IKKE røre den, & der stod vi så i 5 minutter, indtil han gav slip. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst JulieHansen Besvaret Marts 29, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 29, 2011 Karla ruller sig i døde dyr, hvis hun får chancen... hun reagerer dog på et nej, hvis jeg når det i tide... det gør jeg dog sjældent Hun løber i det mindste ikke væk med den... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Marts 29, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 29, 2011 Hun løber i det mindste ikke væk med den... uha nej da - det ville jo kræve at man skulle tage den i munden nej føj... man tager ikke døde ting i munden når man er en Karla-prinsesse (man ruller sig kun i dem... igen og igen og igen og igen og igen og......) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst JulieHansen Besvaret Marts 29, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 29, 2011 heldigt for dig! :banan: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
DaniellaJ Besvaret Marts 29, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 29, 2011 Vi gik forbi en død kat her forleden, det er faktisk det første døde dyr vi har set på vores gåture. Og han fik et bestemt nej, også gik vi videre . Men han ville meget gerne lege med den, og gjorde alt for at hive og flå i selen for at komme over og dufte. Hurtigt videre tænkte jeg, for jeg er altså sådan en type der kan græde over døde dyr . Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst JulieHansen Besvaret Marts 29, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 29, 2011 jeg har heldigvis ikke stødt ind på en død kat... endnu. tror det bliver lidt svært på min hund, at bære den, eftersom han kun vejer 8 kilo... :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret Marts 29, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 29, 2011 Froste ruller sig gerne i døde dyr og andet lækkert... Iso gør vel ikke så meget ved døde fugle, hun har heldigvis ikke rulle-genet. Til gengæld bli'r døde mus ikke liggende mange sekunder på matriklen - Iso hapser dem omgående! Ingen af dem reagerer på et nej hvis de allerede er i gang, er jeg heldig og ser det før det sker, så kan jeg stoppe dem begge. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst JulieHansen Besvaret Marts 29, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 29, 2011 Froste ruller sig gerne i døde dyr og andet lækkert... Iso gør vel ikke så meget ved døde fugle, hun har heldigvis ikke rulle-genet. Til gengæld bli'r døde mus ikke liggende mange sekunder på matriklen - Iso hapser dem omgående! Ingen af dem reagerer på et nej hvis de allerede er i gang, er jeg heldig og ser det før det sker, så kan jeg stoppe dem begge. Hvad så, hvis de er løse? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret Marts 29, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 29, 2011 Hvad så, hvis de er løse? Det er når de er løse. Er de i snor kan de ikke nå at hverken rulle sig eller spise døde mus! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst JulieHansen Besvaret Marts 29, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 29, 2011 Det er når de er løse. Er de i snor kan de ikke nå at hverken rulle sig eller spise døde mus! Det må være dejligt for dig, at du ikke behøver at "fange" dem.. Ikke lige som en anden hund jeg kender!!! :damn::damn::damn: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret Marts 29, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 29, 2011 Det må være dejligt for dig, at du ikke behøver at "fange" dem.. Ikke lige som en anden hund jeg kender!!! :damn::damn::damn: Hehe, jeg har også været igennem "fange-legen"! Men træning gi'r resultater, så bare klø på - lige pludselig funker det bare! Jeg har haft lang line på mine når de var i de værste perioder, købte en masse meter flagline i Bauhaus og satte en karabinhage i den ene ende. Det synes jeg har fungeret godt. Meeeen, har Iso vel fået fat i en død mus kan jeg sjældent få hende at spytte den ud igen... Hun synker den hel hvis jeg kommer for tæt på. Og det kan hendes mave ikke klare, så kommer den op igen efter lidt tid. En gang skete det da vi var ude at køre bil, hun sad i sit bur omme bagi, da jeg pludselig hørt bræk-lyde. Da jeg stoppede for rødt lys kunne jeg lige nå at vende mig om og se hvad der skete, og så en lille, hel, død mus ligge foran hende. Og så spiste hun den kraftedeme igen!!! Jeg kunne ikke nå hende, så måtte bare sidde der og se på, medens hun gnaskede den i sig. Halen stak ud i den ene mundvige medens hun tyggede løs... Der gik godt nok laaaaang tid før jeg gad møsse med hende igen!!!! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst JulieHansen Besvaret Marts 29, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 29, 2011 Hehe, jeg har også været igennem "fange-legen"! Men træning gi'r resultater, så bare klø på - lige pludselig funker det bare! Jeg har haft lang line på mine når de var i de værste perioder, købte en masse meter flagline i Bauhaus og satte en karabinhage i den ene ende. Det synes jeg har fungeret godt. Meeeen, har Iso vel fået fat i en død mus kan jeg sjældent få hende at spytte den ud igen... Hun synker den hel hvis jeg kommer for tæt på. Og det kan hendes mave ikke klare, så kommer den op igen efter lidt tid. En gang skete det da vi var ude at køre bil, hun sad i sit bur omme bagi, da jeg pludselig hørt bræk-lyde. Da jeg stoppede for rødt lys kunne jeg lige nå at vende mig om og se hvad der skete, og så en lille, hel, død mus ligge foran hende. Og så spiste hun den kraftedeme igen!!! Jeg kunne ikke nå hende, så måtte bare sidde der og se på, medens hun gnaskede den i sig. Halen stak ud i den ene mundvige medens hun tyggede løs... Der gik godt nok laaaaang tid før jeg gad møsse med hende igen!!!! Ja, det det har jeg prøvet før, bare med en fugl... han havde åbenbart fundet en død fugl, uden fjer eller noget, så han tog den i munden og man kunne bare det der fugleben stikke ud af munden på ham... :syg: & samt knoglerne... Jeg kunne bare falde død om den dag... :skraek: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Raenil Besvaret Marts 29, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 29, 2011 En gang skete det da vi var ude at køre bil, hun sad i sit bur omme bagi, da jeg pludselig hørt bræk-lyde. Da jeg stoppede for rødt lys kunne jeg lige nå at vende mig om og se hvad der skete, og så en lille, hel, død mus ligge foran hende. Og så spiste hun den kraftedeme igen!!! Jeg kunne ikke nå hende, så måtte bare sidde der og se på, medens hun gnaskede den i sig. Halen stak ud i den ene mundvige medens hun tyggede løs... Der gik godt nok laaaaang tid før jeg gad møsse med hende igen!!!! Tak for et godt grin. Bella kan godt lide at fange ting, både levende og døde. Så hun er næsten altid i snor og jeg har ingen problemer i at forhindre hende i at rulle sig i døde ting. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret Marts 29, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 29, 2011 i dag "fandt" min hund en kæmpestor, død krage - "fandt" fordi han slet ikke så den - han var travlt optaget af en åbenbart meget spændende mursten ca. 30-40 cm fra fuglen jeg tror aldrig, at han har fundet et dødt dyr men han elsker tilgengæld at rulle sig i klamhed og råddenskab! og han finder tit alt muligt andet lækkert - croissanter, kebaber, svinekoteletter osv. som han stikker af med i fuld fart, så jeg ikke kan tage skatten fra ham Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst JulieHansen Besvaret Marts 29, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 29, 2011 i dag "fandt" min hund en kæmpestor, død krage - "fandt" fordi han slet ikke så den - han var travlt optaget af en åbenbart meget spændende mursten ca. 30-40 cm fra fuglen jeg tror aldrig, at han har fundet et dødt dyr men han elsker tilgengæld at rulle sig i klamhed og råddenskab! og han finder tit alt muligt andet lækkert - croissanter, kebaber, svinekoteletter osv. som han stikker af med i fuld fart, så jeg ikke kan tage skatten fra ham & så er det der, hvor man tænker; hvad gør jeg, hvad gør jeg!! Det er møgirriterende, altså! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret Marts 29, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 29, 2011 & så er det der, hvor man tænker; hvad gør jeg, hvad gør jeg!! Det er møgirriterende, altså! jeg kommer altid til at grine, fordi min hund ser vanvittigt skyldig og meget sådan selvfedt snedig ud på én gang - og jeg ved jo, at jeg altid vinder til sidst Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Jørgen A Besvaret Marts 29, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 29, 2011 I søndags på vores gåtur på stranden, fandt hundene en død svane + en rotte. De snuste lidt og gik videre. Når vi går ude på åbne arealer snuser de sig ofte frem til døde dyr, for det meste er det rådyr, som ræven har fortæret helt eller delvist. I disse situationer snuser de, og når de er færdige, går vi videre. Det kan dog hænde, at en af hundene får lyst til at rulle sig, og så er det bare hjem og i bad, hvis jeg ikke når at få hevet hunden væk. Fiffig rullede sig engang i et dødt marsvin ved standen; hun lugtede ganske fælt bagefter, kan jeg fortælle. Mine hunde har også en stor svaghed for gylle, det er bare det bedste, man kan rulle sig i, synes de, og føj hvor de stinker bagefter, men heldigvis kan vand og sæbe også klare denne lugt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst JulieHansen Besvaret Marts 29, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 29, 2011 jeg kommer altid til at grine, fordi min hund ser vanvittigt skyldig og meget sådan selvfedt snedig ud på én gang - og jeg ved jo, at jeg altid vinder til sidst Jeg kommer næsten til at græde! - Jeg kan virkelig ikke li' den måde min hund har et dødt dyr i munden... Min er virkelig snedig, så snedig at jeg har svært ved at fange ham! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst JulieHansen Besvaret Marts 29, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 29, 2011 I søndags på vores gåtur på stranden, fandt hundene en død svane + en rotte. De snuste lidt og gik videre. Når vi går ude på åbne arealer snuser de sig ofte frem til døde dyr, for det meste er det rådyr, som ræven har fortæret helt eller delvist. I disse situationer snuser de, og når de er færdige, går vi videre. Det kan dog hænde, at en af hundene får lyst til at rulle sig, og så er det bare hjem og i bad, hvis jeg ikke når at få hevet hunden væk. Fiffig rullede sig engang i et dødt marsvin ved standen; hun lugtede ganske fælt bagefter, kan jeg fortælle. Mine hunde har også en stor svaghed for gylle, det er bare det bedste, man kan rulle sig i, synes de, og føj hvor de stinker bagefter, men heldigvis kan vand og sæbe også klare denne lugt. Årh, mit mindste problem er lugten, mit største problem er den måde han løber "væk" på. :damn::damn::damn:. Det er altså virkelig svært at fange en lille hund med krudt i røven, i dag løb han ca. 25-30km/t *blinkblink*.... Det kræver en stor hjerne at planlægge ens måde at lokke hunden hen til en og så løbe over til fuglen og råbe nej... :evil::evil: Ja, det er virkelig hårdt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret Marts 29, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 29, 2011 Jeg kommer næsten til at græde! - Jeg kan virkelig ikke li' den måde min hund har et dødt dyr i munden... Min er virkelig snedig, så snedig at jeg har svært ved at fange ham! hunde er jo rovdyr og ådselædere, og selv om det er voldklamt, så er det vel ret naturligt, at de finder interesse i kød de finder på deres vej. vær du bare glad for, at din hund ikke har fattet interesse for menneskepølse i stedet - så skulle du først komme til at græde af klamhed Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
cs-dumle Besvaret Marts 29, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 29, 2011 Dumle bliver bange for dem. Ihvert fald hvis det er store døde dyr (han var møg hamrende bange for en død svane sidste vinter). Er det mindre dyr virker han bare lettere forvirret. Potedasker det, bakker, gøer ad det o.l. Her reagerer jeg ved at lade ham se an og så går vi videre. Nova vil enten æde det eller rulle sig i det. Hun får et nej og så går vi videre. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts