Hop til indhold

Er der nogen på Sjælland jeg må røre?


Gæst Michy
 Share

Recommended Posts

Hej igen.

Nu har jeg jo stort set besluttet at vi skal ha en border collie til sommer. Men som ansvarlig kommende hundeejer ville vi jo frygtelig gerne opleve og "røre" en rigtig hund! Da vi skulle beslutte os for en Picard var vi ude at besøge 2 familier med en sådan hund og faldt pladask for racen. Men vi kender slet ikke nogen med Border Collie? Er der nogen her som ville lade os komme en eftermiddag og hilse på jeres dejlige hund?

Har kontaktet et par kenneler men de vil kun ha besøg hvis vi står skrevet op til en hvalp :-(.

Så er der nogen der kan/vil hjælpe? Vi bor i Køge.

På forhånd tak. Michy

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har ikke border, så på det punkt kan jeg ikke hjælpe dig. men der er jo udstilling i næstved d. 22-24 april, der er der mulighed for at se en masse og få snakket med nogle opdrættere. det er jo nok mest udstillingsmodellen du vil møde, men mon ikke der også er et par hyrdemodeller. selv om det selvfølgelig ikke er det samme som at møde dem i deres hjem.

 

i øvrigt er det sørme ikke en særligt gæstfri holdning fra de opdrættere du har kontaktet - eller smart for den sags skyld, hvis de gerne vil sælge hvalp til dig engang i fremtiden :hmm:

 

ps. og man kan købe ALT muligt lækkert udstyr, foder og godbidder til udstillinger, så også en god lejlighed til lidt hundeshopping :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Jeg synes det er meget underligt at I ikke må komme på besøg hos dem I har kontakt til.. Det lyder virkelig mystisk synes jeg.

 

Det er netop ved at besøge de forskellige opdrættere at man som hundeejer kan blive klogere på racen og dermed bedre kan finde vej til rette sted at få sin hvalp fra.

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes også det lyder lidt mystisk??!!

 

Ærgerligt at I ikke var ude lidt tidligere, for bordercollieklubben har afholdt udstilling for ca. 1 måneds tid, og der har nok været BC'ere af alle slags... Hold evt. øje med klubbens hjemmeside, og se om der er andre arrangementer i den nærmeste fremtid, det er i hvert fald en god måde at få set mange forskellige BC'ere!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Jeg ved at der bliver afholdt noget i Vallensbæk til sommer.. Omkring juli måned... Her er der både Agility, Rally, LP og udstilling...

 

Så der skulle I få rig mulighed for at se på mange forskellige bc'er...

 

Ellers er der udstilling i Hillerød og Valby inden for kort tid.. Dette kan ses på www.hundeweb.dk

Link til indlæg
Del på andre sites

Se eventuelt på hundeweb og find nogle arrangementer (LP, agility eller rally) i den nærhed, og tag ud og kig der. Syntes stort set altid, der plejer at være bordere til sådanne arrangementer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har kontaktet et par kenneler men de vil kun ha besøg hvis vi står skrevet op til en hvalp :-(.

 

Hvis disse kennler ikke vil have besøg uden at man bliver skrevet op, så er de ikke vær at købe hund fra.

 

Her kan du finde opdrættere af Boder Collie

w ww.bordercollieklubben.dk

 

Du skal gå inden uder ''avl og opdræt'' og så ''opdrætterlisten''. Der findes over 20 opdrættere på sjælland.

 

Held og lykke

Link til indlæg
Del på andre sites

Må så sige, at jeg godt forstår opdrætterne.

 

Nu har det stor betydning hvordan man henvender sig, men hvis man skriver en generel mail, man som opdrætter kunne få følelsen af er sendt til tyve andre, orker man ikke nødvendigvis at skulle bruge tid og energi på en person, der med stor sandsynlighed alligevel går videre til næste opdrætter.

 

Har selv prøvet nogle af de mennesker, man bruger tid og penge på, men som alligevel - og næsten allerede forinden - har besluttet sig for at købe andetsteds.

 

Den måde man som interesseret køber henvender sig på, betyder utrolig meget. Og jeg gætter på, at opdrætterne ville have været mere imødekommende, hvis der havde været noget, der lignede en motiveret ansøgning med. Altså i retning af, at hvis man vælger at købe hvalp af denne race, vil det med ganske stor sandsynlighed blive hos denne opdrætter.

 

Nu ved jeg af gode grunde ikke, hvordan TS har henvendt sig til opdrætterne - og hvor mange der er blevet kontaktet. Men hvis opdrætteren på baggrund af henvendelsen ikke får en fornemmelse af, at man har sat sig ind i dennes opdræt og gjort op med sig selv, hvorfor man ønsker at købe her, så forstår jeg godt man takker nej til besøg.

 

Man kunne så sige, at det kunne være mere imødekommende, hvis opdrætteren havde fortalt til hvilke arrangementer de kunne være at finde, sådan at man kunne have mødtes der.

 

Og så forstår jeg måske ikke, hvorfor man har behov for at få fingre i racen, hvis man er nået så langt at beslutningen om anskaffelse er taget? Er det for at slå tid ihjel eller for at være helt sikker?

Link til indlæg
Del på andre sites

Til mk101.

Jeg forstår så ikke hvordan man kan beslutte sig for en race man aldrig har set/rørt irl. Har kun læst bøger, på nettet og kigget billeder. Og det er altså ikke det samme som at opleve hunden i levende live og snakke med en opdrætter.

Jeg har skrevet pænt at vi gerne ville have en border collie men også gerne vil være 100 % sikre på at det nu også er den rigtige race. Og da jeg aldrig har mødt en border collie så er det altså en svær beslutning selvom den jo lyder fantastisk.

De kenneler jeg har kontaktet (3 stks) er alle nogen jeg ku finde på at købe hvalp hos, så det er da ikke tidsspilds for dem eller mig at få besøg af en evt. kommende hvalpekøber?

Jeg synes nu ikke det er så dumt at se en hund før man beslutter sig. De fleste vælger jo hund fordi de kender nogen som havde en sådan race, har mødt dem på træf/skuer eller har mødt en skøn hund af den slags?

Link til indlæg
Del på andre sites

Til mk101.

Jeg forstår så ikke hvordan man kan beslutte sig for en race man aldrig har set/rørt irl. Har kun læst bøger, på nettet og kigget billeder. Og det er altså ikke det samme som at opleve hunden i levende live og snakke med en opdrætter.

Jeg har skrevet pænt at vi gerne ville have en border collie men også gerne vil være 100 % sikre på at det nu også er den rigtige race. Og da jeg aldrig har mødt en border collie så er det altså en svær beslutning selvom den jo lyder fantastisk.

De kenneler jeg har kontaktet (3 stks) er alle nogen jeg ku finde på at købe hvalp hos, så det er da ikke tidsspilds for dem eller mig at få besøg af en evt. kommende hvalpekøber?

Jeg synes nu ikke det er så dumt at se en hund før man beslutter sig. De fleste vælger jo hund fordi de kender nogen som havde en sådan race, har mødt dem på træf/skuer eller har mødt en skøn hund af den slags?

 

For det første virker det til, at du misforstår mig, og for det andet syntes jeg du modsiger dig selv.

 

Du skriver du er 100% sikker på dit racevalg, men at du endnu ikke har set en live. Samtidig at man ikke kan beslutte sig for en race inden man har set den live? Så har du besluttet dig uden at besøge en? Eller har du set en og besluttet dig? Jeg er bare nysgerrig og ønsker at forstå.

 

Siger intet mod at man kan komme ud og se hunde inden man beslutter sig, men undrer mig bare over ovenstående.

 

Samtidig kommer jeg med et indspark i debatten og en mulig forklaring på, hvorfor du ikke er blevet mødt med åbne arme. Det kan du vælge at tage det som - og intet andet; en iagttagelse fra en, der sælger en varetype som du ønsker at købe (bare ikke det rigtige "mærke").

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg mener at jeg jo rigtig gerne vil ha en border og mit hjerte har besluttet sig. Men fornuften og hjernen har også lidt at sku ha sagt :-).

Og hvis nu drømmehunden viser sig slet ikke at være alt det jeg har drømt om , ja så er det jo også fjollet at være skrevet op t en hvalp og så springe fra?

Men mit hjerte siger: border collie! 100 % sikkert!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg mener at jeg jo rigtig gerne vil ha en border og mit hjerte har besluttet sig. Men fornuften og hjernen har også lidt at sku ha sagt :-).

Og hvis nu drømmehunden viser sig slet ikke at være alt det jeg har drømt om , ja så er det jo også fjollet at være skrevet op t en hvalp og så springe fra?

Men mit hjerte siger: border collie! 100 % sikkert!

 

Du må ud og se på nogen. Som sagt tror jeg der er rigelige muligheder henover de næste par måneder, hvor kalenderen er spækket med rally, LP og agility prøver.

 

Og som sagt, jeg ved ikke hvordan du har skrevet din henvendelse. Men det er af så stor betydning, at man viser sig som en motiveret køber, hvis opdrætter skal give dig den rette interesse og tid.

 

Selv syntes jeg jo altid man får mest ud af at ringe, men det er ikke alle, der er enige i det. Men i telefonen kommer man hurtigere af med sit ærinde, og man får dækket hvad der svarer til ti mails ved fem minutters snak.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst villrikke

Du er velkommen til at møde mine 3 bc'er. Men jeg har altså ingen planer om hvalpe.

 

Ellers så er Border Collie Classics (VM for border collier) i Vallensbæk i juli et rigtig godt sted at møde racen. Agility, ludighed, rally og udstilling samme sted. Se mere på www bcc2011 .dk (fjern selv mellemrum - jeg må ikke komme links i mine svar her endnu)

 

Hilsen Janne

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
  • 3 months later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...