Hop til indhold

Øhhh - labradoodle


Gæst Tanten
 Share

Recommended Posts

Gæst Tanten
Jeg havde vist lige set det program der hed designer dogs, så fortalte hende da også at der var en form for bevidst avl af den blanding. Hvorefter hun sagde at det kuld også var helt bevidst lavet...

 

Der er en "opdrætter" i Vejle som forventer hvalpe sommeren 2008, så der er da stadig nogle der kæmper for det :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus

Jeg tror det er meget svært at få noget "ensartet" med en pudelblanding - pelsen er jo vidt forskellig fra labradorens og der er jo også meget stor forskel på pelsen indenfor de forskellige pudelfarver (sølven er fx meget tynd i pelsen, men den er så tilgengæld lidt mere grov når den når voksenpelsen og den sorte pels er meget kraftig og tyk)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også læst en del om den race, da jeg synes den virker som en god blandning. Har kun fundet den opdrætter på fyn, og jeg synes at hun neutralisere hundene alt for tidligt, hvilket jeg ikke bryder mig om. Der ud over har jeg gået på hundeskole med en goldedoodle, rigtig skøn at se på, og med en masse krudt i r.ven. De havde importeret den fra USA, den var også allergivenlig.

 

Bantus

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Jeg tror nu ikke der er brugt særlig jagtglade hunde til at fremavle racen hvis den skulle fremavles til at være førerhund, men det er vidst svært at finde storpudler uden stort jagtdrive så noget er der nok (til gengæld har jeg set alt for mange labradors uden den fjerneste interesse i at vise at de er en jagthunderace:???:)

 

 

Labrador er jo ikke en aktivt jagende race - og pudlen egentlig heller ikke - så en stor jagtlyst er heller ikke ønskeligt.

 

Jeg er vældig varm på storpudlen og kan sagten se mig selv med sådan en. Jeg så et par lækre af slagsen i søndags til et agilitystævne :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tanten
Jeg har også læst en del om den race, da jeg synes den virker som en god blandning. Har kun fundet den opdrætter på fyn, og jeg synes at hun neutralisere hundene alt for tidligt, hvilket jeg ikke bryder mig om. Der ud over har jeg gået på hundeskole med en goldedoodle, rigtig skøn at se på, og med en masse krudt i r.ven. De havde importeret den fra USA, den var også allergivenlig.

 

Bantus

 

Det link jeg har postet i indlæg #13 er til en "opdrætter" i Vejle.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus
Labrador er jo ikke en aktivt jagende race - og pudlen egentlig heller ikke - så en stor jagtlyst er heller ikke ønskeligt.

 

Jeg er vældig varm på storpudlen og kan sagten se mig selv med sådan en. Jeg så et par lækre af slagsen i søndags til et agilitystævne :-D

 

uhh men prøv at have et stykke legetøj foran en pudel og træk det hen af jorden - jeg garanterer dig for at hunden vil køre op (på den gode måde - de kører som hovedregel ned på få sekunder og man har også god kontakt mens det står på) på få sekunder :-)

 

Ddet er det jeg synes er så skønt ved pudlen. På ganske få sekunder har man en tændt og tosset hund og det næste kan den stresse ned på under 10 sek. og være fuldstændig rolig igen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Labradoodlen :mrgreen::mrgreen: Ihhh jeg griner hver gang jeg siger ordet :mrgreen::mrgreen:

 

Hvad så med en affenpoo? Lyder lidt somom en sød lille abe har lagt en pølle. :lol: Det er en blanding af en affenpinscher og en puddel. Jeg har næsten lyst til at få en, bare for at kunne fortælle folk, at min hund er en affenpoo... :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus
Hvad så med en affenpoo? Lyder lidt somom en sød lille abe har lagt en pølle. :lol: Det er en blanding af en affenpinscher og en puddel. Jeg har næsten lyst til at få en, bare for at kunne fortælle folk, at min hund er en affenpoo... :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

 

:lol: haha der grinte jeg godt nok højt

 

mvh stinnemus (måske også kommende ejer af en abepølle:lol::lol::lol:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tanten
Hvad så med en affenpoo? Lyder lidt somom en sød lille abe har lagt en pølle. :lol: Det er en blanding af en affenpinscher og en puddel. Jeg har næsten lyst til at få en, bare for at kunne fortælle folk, at min hund er en affenpoo... :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

 

ha ha ha ha :mrgreen::mrgreen:

 

Nye kriterier at vælge hund efter. Ikke egenskaber, behov eller andet. Nej nej - vælg race efter navnet :mrgreen::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tanten
Det er ikke en race.. Det er en blanding.. De skøre amerikanere igen igen:(

 

Ja det var så godt nok en australier der begyndte målrettet på denne "avl" og om det er en anerkendt race og hvor, ja det svæver (for mig) stadig lidt i det uvisse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det var så godt nok en australier der begyndte målrettet på denne "avl" og om det er en anerkendt race og hvor, ja det svæver (for mig) stadig lidt i det uvisse.

 

I USA laver de jo en masse blandinger og forsøger at få dem anerkendt..

 

Labradoodle er blot en af dem..

 

Fatter ikke, at de ikke bare kan acceptere at det er en blanding de har.. Den er jo sød, hvad den så end hedder *S*

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tanten
I USA laver de jo en masse blandinger og forsøger at få dem anerkendt..

 

Labradoodle er blot en af dem..

 

Fatter ikke, at de ikke bare kan acceptere at det er en blanding de har.. Den er jo sød, hvad den så end hedder *S*

 

Som tidligere skrevet så begyndte de i USA at lave den i forskellige størrelser. Den "oprindelige" australske model var kun en størrelse (med "naturlige" variationer).

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...