Gæst Stella Skrevet April 2, 2011 Rapporter Share Skrevet April 2, 2011 Kære altid søde hundeejer på HF, jeg ved i har et stort hjerte for hunde ligesom jeg selv har. Jeg har snakket med nogle om det i min familie, men min familie aner intet om hunde og er også ligeglade og synes jeg som altid overreagere og er hysterisk. Nu ville jeg virkelig gerne hører jeres tanker om det, kan ikke holde ud at gå med det. Jeg kender en kvinde, ja hvad skal man kalde hende, dyresamler måske. Jeg kalder hende her i tråden for DS. Det var lidt en tilfældighed at jeg kom i kontakt med hende, og det var i forbindelse med den hest jeg har passer af og til. DS bor ikke langt fra mig og hun er såmænd flink og rar, bare blind og døv og dum. Hun har over 35 heste, hverken fold eller bokse nok, så hestene går rundt på staldgangen om natten, pga mangel på bokse. Hun bliver ved med at avle og har lige fået 5 føl mere. Hestene får mad og til dels vand, dog kun på folden. Selvom jeg aldrig ville holde heste på den måde, er det ikke fordi de som sådan lider, de mangler omsorg , og kærlig pleje og strigle, men har det ellers okay. Jeg har så tilbudt hende at hjælpe lidt, og det må jeg gerne, så jeg kommer derude 4 gange om ugen, og hjælper helt friviligt med at strigle lidt heste, muge ud, giv pleje og omsorg osv. Så kommer det næste problem. Bortset fra man er ved at falde over katte derude, som også bare render rundt, så har hun 6 store hunde. 4 af dem er swchisk hyrdehunde og 2 af dem er schæfer. Og mit hjerte græder inderligt for de hunde. To af dem bor i en kælder, tre af dem i en hesteboks, og den sidste i et udeskur. De hyler uafbrudt, de kommer aldrig ud, måske lige ud af bosksen for at traske rundt i stalden, og så tilbage igen. De har ingen vand hos sig, og kun adgang til vand når de bliver lukket ud og render ud på foldene og drikker vand hos hestene. De får en gang om dagen kastet en håndfuld foder ind til sig, og det er det. De er radmagre, og særligt den som bor i udeskuret, er ilde tilredt. De slås så det brager hvis de bliver lukket ud sammen, og de har flere gange bidt hinanden til blods. Jeg spurgte så om jeg måtte lukke hundene ud, hver for sig når jeg var der. Og det måtte jeg skam gerne. Så det gør jeg. De er TAKNEMLIGE og hyler og nærmeste skriger når de hører jeg kommer. Sæligt den ene som bor i udskuret har jeg fået et særlig forhold til. I dag opdager jeg så at den venter hvalpe. Det er det rene kaos. Den er simpelthen så tynd og får kun vand når jeg kommer og giver den, den drikker oftes en helt 12 liters spand på en gang. Jeg kan ikke lade være med at græde, hvad skal man dog gøre ?? Jeg ved at hun før er blevet meldt til dyrens beskttelse, men de gør som altid ingenting, for hvad skal de gøre. Dyrene får jo mad og vand og har tag over hovedet, og det er det eneste der er regler om her i danmark. Det står dog så smukt at dyret ikke måde lide overlast, angst og smerte, men det er jo et vidt begreb og total definsions spørgsmål. Kvinden har spurgt om jeg ville købe hende hunden i udeskuret, og ja der er ikke noget jeg hellere ville, men jeg kan ikke. Jeg bor i lejlighed og må gerne have to hunde, men jeg har jo min cockerspaniel og har altid sagt jeg kun ville have cocker spaniel. Desuden er der ikke fysisk plads, og jeg kan ikke være sikker på jeg kan lufte hende på normal vis. Hun har aldrig gået i snor, hun er aggersiv over for andre tæver, og hun kan finde på at snappe. Hun er TOTAL understimuleret og har aldrig mødt verden uden for den gård hun bor på. Hun er hverken chippet, vacc, eller andet og jeg aner ikke om hun er sund og rask, jeg ved bare at hun er fyldt med ar og meget meget tynd. Hun æder siden egen lort og går i møddingen og spiser halm og hø rester. Min familie ville synes jeg er sindsyg hvis jeg køber hende, men jeg flytter her til juni til en større lejlighed med have, og overvejer kraftig at gøre det. Jeg er pt ude at hjælpen kvinden ca 4-5 gange om ugen og passe hendes dyr. Men hvad mere kan jeg gøre ?? Hvad tænker i ?? Hvad ville i have gjort, eller gøre ?? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Miss_menelli Besvaret April 2, 2011 Rapporter Share Besvaret April 2, 2011 Jeg ville kontakte dyrenes beskyttelse MED DET SAMME! Selvom der ikke er kommet noget ud af det i første omgang, så kan tingene være blevet værre siden de sidst var derude. Det er skide synd for hende og hun har brug for hjælp til at kunne få styr på sit eget liv og for at dyrene kan få et værdigt liv. Dyr SKAL have adgang til frisk vand døgnet rundt og har de ikke det, så kan jeg ikke forstille mig andet, end at dyrenes beskyttelse vil tage hånd om det. Ved du noget om hendes økonomi? Kan ikke forstille mig den er for god - Men det koster jo at have dyr og med lidt hjælp til at stille et regnestykke op, kan hun måske overbevises om, at det i hvertfald ikke gavner hende at avle videre på dyrene - Og at hun gør bedst i at komme af med dem. Synes under ingen omstændigheder du skal tage nogen af hendes hunde til dig - Og da slet ikke give så meget som en rød øre for dem!! Det vil jo kun bekræfte hende i, at hun jo altid kan sælge dem og så er der jo ikke de store problemer i at blive ved med at få flere dyr. Det skære i hjertet at læse sådanne historier og jeg håber DB kan gøre noget denne gang - Hvis ikke kan du evt. også kontakte nogle af de andre dyreværns organisationer Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret April 2, 2011 Rapporter Share Besvaret April 2, 2011 Jeg ville kontakte dyrenes beskyttelse MED DET SAMME! Selvom der ikke er kommet noget ud af det i første omgang, så kan tingene være blevet værre siden de sidst var derude. Det er skide synd for hende og hun har brug for hjælp til at kunne få styr på sit eget liv og for at dyrene kan få et værdigt liv. Dyr SKAL have adgang til frisk vand døgnet rundt og har de ikke det, så kan jeg ikke forstille mig andet, end at dyrenes beskyttelse vil tage hånd om det. Ved du noget om hendes økonomi? Kan ikke forstille mig den er for god - Men det koster jo at have dyr og med lidt hjælp til at stille et regnestykke op, kan hun måske overbevises om, at det i hvertfald ikke gavner hende at avle videre på dyrene - Og at hun gør bedst i at komme af med dem. Synes under ingen omstændigheder du skal tage nogen af hendes hunde til dig - Og da slet ikke give så meget som en rød øre for dem!! Det vil jo kun bekræfte hende i, at hun jo altid kan sælge dem og så er der jo ikke de store problemer i at blive ved med at få flere dyr. Det skære i hjertet at læse sådanne historier og jeg håber DB kan gøre noget denne gang - Hvis ikke kan du evt. også kontakte nogle af de andre dyreværns organisationer Og måske spæde op med nogle billeder derude fra? Men ellers helt enig i ovenstående Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stella Besvaret April 2, 2011 Rapporter Share Besvaret April 2, 2011 Hej jeg ville hellere ikke købe den schæfer, lige da jeg havde postet indlægget, vidste jeg bare at jeg ikke ville. Læste det igen for mig selv, og kan godt se det ville være det rene vanvid. Hun ville på ingen måde siden dyr ondt. Det er ikke af ond vilje eller bevidst misrøgt, hun er sød og nem at snakke med. Hun fatter bare ikke hvad virkeligheden egentlig er. Jeg har ingen tiltro til Dyrenes beskyttelse, har i forbindelse med to andre sager, med heste, haft brug for dem, hvor de var til ingen verdens nytte, den ene var ligefrem uforskammet. Kender i andre organitasioner man kan kontankte, jeg gør nemlig ikke ? Jeg har forslået hende at sælge nogle af hestene, og hun har også lavet en annonce, men ingen gider købe hest derfra og ingen køber heste i disse tider. Jeg synes det er rigtig svært det hele. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret April 2, 2011 Rapporter Share Besvaret April 2, 2011 Måske "alle dyrs ret"? Dyrevrnsforeningen ALLE DYRS RET Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Mais og hunden Besvaret April 2, 2011 Rapporter Share Besvaret April 2, 2011 Hold da op! Det lyder da forfærdeligt. Jeg syntes helt sikkert at euskal starte med at kontakte dyrernes beskyttelse igen, og forklare dem hvor slemt situationen står til. Og bagefter så sig det til damen. Hun må da have en fornemmelse af at det ikke er helt okay, sådan som hun behandler dyrerne. Og så sig til hende at hundene skal have lov at komme ud, og få vand og drikke. Hvis hun siger nej, så spørg om du ikke må lufte dem, og give dem vand og drikke når du er der, indtil dyrernes beskyttelse tager sig af det, men selfølgelig kun hvis du kan overskue det. Jeg syntes det er rigtig flot af dig, at du gør så meget for dyrerne, og for at hjælpe hende :5up: Men det er da bestemt ikke dit ansvar, så sørg for at kontakte politiet eller syrernes beskyttelse igen. Og så snak med nogen andre om det, måske kan de hjælpe? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tweesa Besvaret April 2, 2011 Rapporter Share Besvaret April 2, 2011 Jeg har slet ingen konstruktive forslag - jeg vil bare sige at du er et fantastisk menneske, sådan at investere tid i så sørgelig en situation Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Mais og hunden Besvaret April 2, 2011 Rapporter Share Besvaret April 2, 2011 Jeg har slet ingen konstruktive forslag - jeg vil bare sige at du er et fantastisk menneske, sådan at investere tid i så sørgelig en situation Enig :5up: Du er simpelthen fantastisk! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst spitZ Besvaret April 2, 2011 Rapporter Share Besvaret April 2, 2011 Kender i andre organitasioner man kan kontankte, jeg gør nemlig ikke ? Politiet........ Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Obelix Besvaret April 2, 2011 Rapporter Share Besvaret April 2, 2011 Hvor er det flot at du hjælper til med dyrene :5up:. Jeg ville kontakte alle dem jeg kunne komme i tanke om, politi, dyrenes beskyttelse og alle dyrs ret. Jeg kan godt læse du ikke har haft det store held med dyrenes beskyttelse, men jeg ville alligevel forsøge, for nogen må gøre noget! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stella Besvaret April 2, 2011 Rapporter Share Besvaret April 2, 2011 Hej tak for svar. Tak for jeres ros, det varmer altid, men ak, gid man kunne gøre noget for at hjælpe dyrene. Jeg ville prøve at skrive en mail til alle dyrs ret og hører hvad man evt gør. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Mettemille Besvaret April 2, 2011 Rapporter Share Besvaret April 2, 2011 Holder du os opdaterede? Skulderklap herfra :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts