Gæst crthomsen Skrevet April 2, 2011 Rapporter Share Skrevet April 2, 2011 I går da vi gik aftentur kom der pludselig en Amstaf tæve og gik løs på Emma. Ejeren havde ikke hunden i snor, og var rigtig ked af det, jeg var rimelig chokeret... ejeren sagde at det var fordi hans tæve lige havde været i løbetid. Er det almindelig opførsel? Emma er ikke aggressiv over for andre tæver omkring sine løbetider. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hewlett Besvaret April 2, 2011 Rapporter Share Besvaret April 2, 2011 Det har jeg aldrig hørt om før, men det der springer mig i øjnene er at han tilsyneladende er klar over at hans tæve bliver agressiv efter løbetider, og så ikke tager sine forholdregler Ninjas legekamerat (også en tæve-hvalp) blev overfaldet af en hanhund uden snor. Ejeren undskyldte det med at hendes tæve, som også var med på turen, var i løbetid, og at han derfor passede ekstra på hende. :evil: Jeg håber Emma er okay :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret April 2, 2011 Rapporter Share Besvaret April 2, 2011 Aggressiv synes jeg er et stærkt ord... men mere skarp / hurtigere til at sige "skrid røvhul, det der er min mås og den er lukket" - det er Karla helt sikkert i tiden op til og tiden lige efter løb... I denne historie er problemet dog, at ejeren ved at hunden er skarp og alligevel ikke har den i snor? Håber I er ok... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret April 3, 2011 Rapporter Share Besvaret April 3, 2011 Surt opstød fra en anden listehund ejer.. uansvarlige r'vh'l at lade sin hund løbe uden snor når han ved hvordan hans tæve kan være... Føler mig lidt til grin med min snor og mundkurv af og til når jeg hører sådanne ting, ikke fordi jeg vil pege finger af alle, men hvis man vitterlig har en hund der ikke er god til andre og specielt en listehund og sådan noget sker, ødelægger man det sku for alle. Tager ikke tungt folk går uden kurv, men de gør ikke listehundenes "sag" bedre sådan nogle som du nævner. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
NannaSoko Besvaret April 3, 2011 Rapporter Share Besvaret April 3, 2011 Øv en dårlig oplevelse. Jeg har to tæver og den ene er en rigtig tæve. De går fint sammen til hverdag og de eneste tidspunkter de kommer op og slås er omkring løbetiderne, så herhjemme er der helt sikkert noget om det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst crthomsen Besvaret April 3, 2011 Rapporter Share Besvaret April 3, 2011 Det har jeg aldrig hørt om før, men det der springer mig i øjnene er at han tilsyneladende er klar over at hans tæve bliver agressiv efter løbetider, og så ikke tager sine forholdregler Ninjas legekamerat (også en tæve-hvalp) blev overfaldet af en hanhund uden snor. Ejeren undskyldte det med at hendes tæve, som også var med på turen, var i løbetid, og at han derfor passede ekstra på hende. :evil: Jeg håber Emma er okay :ae: Emma virker faktisk ikke helt ok, hun har opført sig underligt denne her weekend :-( jeg håber det er forbigående... hun har været med os på hotel ved Vejle, så det kan være det er derfor... Jeg forstår heller ikke hvordan han kunne finde på at lade den hund gå løs, faktisk så må han vel slet ikke gå løs med den nogensinde. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst crthomsen Besvaret April 3, 2011 Rapporter Share Besvaret April 3, 2011 Surt opstød fra en anden listehund ejer.. uansvarlige r'vh'l at lade sin hund løbe uden snor når han ved hvordan hans tæve kan være... Føler mig lidt til grin med min snor og mundkurv af og til når jeg hører sådanne ting, ikke fordi jeg vil pege finger af alle, men hvis man vitterlig har en hund der ikke er god til andre og specielt en listehund og sådan noget sker, ødelægger man det sku for alle. Tager ikke tungt folk går uden kurv, men de gør ikke listehundenes "sag" bedre sådan nogle som du nævner. Kan kun være enig, Emmas gode ven er amstaf, han er en dejlig hund, og jeg har absolut intet imod racen, men man bliver så vred når en person som ham kam finde på at lade hunden gå løs, især med den race. Forstår dig, det må være træls at føle sig til grin! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hewlett Besvaret April 3, 2011 Rapporter Share Besvaret April 3, 2011 Emma virker faktisk ikke helt ok, hun har opført sig underligt denne her weekend :-( jeg håber det er forbigående... hun har været med os på hotel ved Vejle, så det kan være det er derfor... Jeg forstår heller ikke hvordan han kunne finde på at lade den hund gå løs, faktisk så må han vel slet ikke gå løs med den nogensinde. :ae: Ejeren er en idiot uanet hvilken race det havde været! Har du fået testet hende i mødet med andre tæver på dit ophold ? Tænker at det måske vil være godt for hende at komme ud og opleve nogle søde og rare hunde/tæver, som ikke farer i flint. Edit: Og så hører man jo ofte om at de racer desværre kan være egetkønsagressive. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst crthomsen Besvaret April 4, 2011 Rapporter Share Besvaret April 4, 2011 Vi har mødt et par tæver i dag og det gik godt, Emma var dog lidt tilbageholdende. Håber hun kan få tillid til andre tæver igen! Hun er lidt mere sig selv igen! Heldigvis. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Bellamor Besvaret April 14, 2011 Rapporter Share Besvaret April 14, 2011 Hej... træls oplevelse, I har været ude for dér. Bella har ikke været aggressiv, men hun bliver lidt underlig oven i hovedet, når hun er i løbetid. Men spørgsmålet er, om det kunne være fedt for Emma at møde 1-2 tæver, som opfører sig pænt? Jeg ville gerne tilbyde mig - men Bella er muligvis selv på vej i løbetid igen, så jeg tror ikke nødvendigvis det vil være det bedste. Men hvis hun nu havde et par play-dates med nogle søde tæver? Bella havde engang en uheldig oplevelse med en stor hund i labrador-størrelsen, og var efterfølgende noget betænkelig ved hunde større end hende selv. Vi ledte i omgangskredsen og efterlyste nogle playdates herinde, og så lavede vi social træning med hende ret intensivt i en periode. Det hjalp efter 2-3 gange - nu er der ikke noget mere. Håber, Emma hurtigt kommer sig igen - det fortjener hun. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst crthomsen Besvaret April 15, 2011 Rapporter Share Besvaret April 15, 2011 Tak for tilbuddet. HEldigvis er Emma blevet helt tryg ved andre igen. Hun har heldigvis mange positive oplevelser i bagagen! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mariannaa Besvaret April 15, 2011 Rapporter Share Besvaret April 15, 2011 I går da vi gik aftentur kom der pludselig en Amstaf tæve og gik løs på Emma.Ejeren havde ikke hunden i snor, og var rigtig ked af det, jeg var rimelig chokeret... ejeren sagde at det var fordi hans tæve lige havde været i løbetid. Er det almindelig opførsel? Emma er ikke aggressiv over for andre tæver omkring sine løbetider. Hvad var det for en hund ? Vil gerne lige vide det, så jeg kan passe på Mimi hvis vi møder den. Hvis nogen undre sig, så bor crthomsen og jeg samme sted. Til emnet, det er ikke noget jeg kender til, synes de fleste tæver bliver mere pulderet (når de altså ikke lige har travlt med at lokke hanner til ) Der ud over, så skal h*n dælme have sin hund i snor, og da især da når vedkommende ved at den er aggrasiv - Sådan en uansvarlig idiot. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mariannaa Besvaret April 15, 2011 Rapporter Share Besvaret April 15, 2011 Aggressiv synes jeg er et stærkt ord... men mere skarp / hurtigere til at sige "skrid røvhul, det der er min mås og den er lukket" - det er Karla helt sikkert i tiden op til og tiden lige efter løb... I denne historie er problemet dog, at ejeren ved at hunden er skarp og alligevel ikke har den i snor? Håber I er ok... Hvis hunden går løs på Emma, så er den da aggrasiv. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mariannaa Besvaret April 15, 2011 Rapporter Share Besvaret April 15, 2011 Vi har mødt et par tæver i dag og det gik godt, Emma var dog lidt tilbageholdende. Håber hun kan få tillid til andre tæver igen! Hun er lidt mere sig selv igen! Heldigvis. Emma mødte Mimi i dag, da Emma var ude at gå med din pige - Hun var virkede helt normal, og kom straks over for at få sine guffer Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Bellamor Besvaret April 19, 2011 Rapporter Share Besvaret April 19, 2011 Dejligt at Emma er sig selv igen! Og godt, hun har en god bagage med, det hjælper alt sammen på en hurtig "helbredelse" ovenpå sådan en oplevelse. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst crthomsen Besvaret April 23, 2011 Rapporter Share Besvaret April 23, 2011 Det var Buffy som overfaldt Emma. Han har aldrig mundkurv på hverken hende eller hans han. Heldigvis er Emma sig selv igen, men pas på Mimi når Buffy er i løbetid! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dina Besvaret April 23, 2011 Rapporter Share Besvaret April 23, 2011 Føler mig lidt til grin med min snor og mundkurv af og til når jeg hører sådanne ting, ikke fordi jeg vil pege finger af alle, men hvis man vitterlig har en hund der ikke er god til andre og specielt en listehund og sådan noget sker, ødelægger man det sku for alle. Du er bestemt IKKE til grin, fordi du overholder loven. Det kan man kun respektere dig for. :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst crthomsen Besvaret April 23, 2011 Rapporter Share Besvaret April 23, 2011 Du er bestemt IKKE til grin, fordi du overholder loven. Det kan man kun respektere dig for. :5up: Helt enig, det er ikke ok ikke at overholde loven! Desværre er det nok ofte de hundeejere som har været årsagen til loven der ikke overholder den så derfor kan man jo diskutere om loven har en effekt Men jeg tager hatten af for jer som overholder det! :banan::banan::banan::banan: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mariannaa Besvaret April 23, 2011 Rapporter Share Besvaret April 23, 2011 Det var Buffy som overfaldt Emma.Han har aldrig mundkurv på hverken hende eller hans han. Heldigvis er Emma sig selv igen, men pas på Mimi når Buffy er i løbetid! Er hun ikke i snor ? Hun har også været i flæsket på Mimi, fordi ejeren tabte snoren da han trådte ud af elevatoren. Heldigvis skete der ikke noget, jeg fik på en eller anden måde løftet Mimi op i hendes snor - Og han rykkede den i bagbenene. Vi bor på samme etage. Hvis det er fordi han taber snoren, så synes jeg vi skal tale med ham om en mundkurv - Han er rar nok og til at tale med. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst crthomsen Besvaret April 24, 2011 Rapporter Share Besvaret April 24, 2011 Er hun ikke i snor ? Hun har også været i flæsket på Mimi, fordi ejeren tabte snoren da han trådte ud af elevatoren. Heldigvis skete der ikke noget, jeg fik på en eller anden måde løftet Mimi op i hendes snor - Og han rykkede den i bagbenene. Vi bor på samme etage. Hvis det er fordi han taber snoren, så synes jeg vi skal tale med ham om en mundkurv - Han er rar nok og til at tale med. Han er rigtig flink og jeg ved at mange hunde leger med hans hunde. MEN jeg ved også at han aldrig har mundkurv på sine hunde. Da hans tæve gik på Emma havde han ikke snor på hende, han stod oppe under du træ ved kirken så han kunne ikke se os. Han var rigtig ked af det skete, og undskyldte meget. Men det ødelagte stadig vores weekend fordi Emma ikke var sig selv og vi skulle på hotelweekend. Hun fandt ikke ro men gik hvileløs rundt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mariannaa Besvaret April 25, 2011 Rapporter Share Besvaret April 25, 2011 Det dutter altså ikke, at han ikke har snor på hende - Har du sagt det til ham ? Vi kan også sige det til ham sammen, for jeg vil godt nok heller ikke have, at han slipper hende fri. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst crthomsen Besvaret April 26, 2011 Rapporter Share Besvaret April 26, 2011 Jeg synes det lyder som en god idé. Jeg har ikke mødt ham efter dagen. Vil i hvert fald fortælle ham hvor meget det påvirkede Emma. Så han måske overvejer vigtigheden af snor. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts