Hop til indhold

Recommended Posts

På mit træningshold (lydighed for begyndere).

Har vi en dame, som ejer en rigtig dejlig golden retriever på Luxens alder (ca 10 mdr).

Hun har ikke været til træningen i 3-4 uger efterhånden, og igår dukker hun op.

Det hele starter:

Med man kan høre en fløjte (sådan en dommerfløjte) og jeg tænker, ja fint nok hvis det virker så er det jo fjong. MEN så ser jeg hende her sidde på hug imellen 40-50 hunde og bruge den fløjte, lange og korte fløjt og en råben: LUUUUCKY KOM NU! Koooom nuuuu! forstå nu du skal komme, LUUUUCKY!! fløøøøøøøøøjt...

Hun bliver ved og ved og hunden lystre altså ikke, han leger med alle de andre :genert:.

Så begynder træningen, og hun prøver at hive sin hund med sig. Efter det enedelig er lykkedes hende at fange ham :-D. Vores træner siger så vi skal stille os på en lang række og få hunden på plads. Meeen nej det er da alt for besværligt, så hun stiller sig ind foran hund: Lucky, sit! Kom nu, sæt dig! FORSTÅ DET NU!! SIT.. han sætter sig så ned og hun stiller sig ind ved siden af ham :stupid:..

Sådan er hun hele træningen igennem.

Fløøøøjt, lucky dæk, dæk nu, kom nu, forstår du det ikke! Nå så kan du bare blive siddende der! (og så går hun) ..

Vi andre træner indkald med vores hunde og skal gå 10 meter væk også kalde hundens navn. Asger går de 10 meter væk fra De luxe imens vores træner holder ham. Asger vender sig om og tæller til 10 og kalder så hans navn. Men neeeeej, Luxens kommer ikke. For hende med Lucky står og råber og skriger til os andre " Hvad gør i når jeres hund ikke kommer når i kalder?" Hvor der så er en der siger, jeg siger sjove lyde og bevæger mig på sjove måder.

Så hun stiller sig op med sin fløjte og laver sprallemænd, og vupti så løber De luxe jo derover :stupid:.. Men Asger bliver ved med at kalde på¨ham. Og han kommer fint ind på plads :lun:..

Undskyld måtte bare ud med det, hun er simpelthen for mærkelig. Og tror heller aldrig hun har trænet den fløjte med hunden eller gå-pænt :-D..

men det er jo lidt dejligt at have sådan en på holdet, for så føler man sig ikke så dum :blink::klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst maian889

Hun har fuldstændig smadret det redskab hun har valgt sig.. Altså fløjten..

Eftersom den har fundet ud af at man bare kan gøre som det passer den alligevel selvom hun fløjter.. Fløjten er død, fortæl hende bare det..

Vores nabo har fået en omplaceringshund hvis tidligere navn var så udslidt at den måtte undergå et navneskift og så heeelt forfra med træningen af den...

Nogen mennekser er bare sære.. Men så kan man da se hvordan man ikke skal gøre.. :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Obelix

Sikke et frygteligt kvinde menneske! Den stakkels hund må være snotforvirret :???:.

Kan godt følge din kommentar om at det er rart med sådan nogle på holdet, så man ikke føler sig helt dum :lol:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Man kan jo ikke helt lade være med at more sig over den slags personer og man møder da en del mennesker rundt omkring der ikke helt forstår sig på hund.

Men, men det er saft susemig også svært at træne hund når man nu er et menneske og det er meget svært at læse sig til. Mange vælger bare den hund de havde som barn eller en af samme slags som deres kollega har, fordi den ser så sød ud. Og man aner måske ikke hvilket arbejde kollegaen har lagt i det.

Så ser de at nogen fløjter efter hunden og så kommer kræet- jamen så må hunden vel være forprogrammeret med at vide at fløjte betyder 'kom så herhen'.

Masser af mennesker har den opfattelse at hunden da ved hvad sit og dæk betyder. Jeg er sikker på at vi alle har haft det sådan, jeg har da som yngre og med min barndoms hunde haft en klar opfattelse af at de forstod hvad jeg ville have af dem og når skipper ikke kom når jeg kaldte var det fordi han var en dum møgkøter og ikke fordi han aldrig havde lært hvad hans navn betød.

Derfor bliver jeg faktisk lidt stødt når man kalder sådan en person for et frygteligt kvindemenneske, for det er hun ikke nødvendigvis - hun er bare et menneske.

Af de kursister jeg har haft, har mange været dårlige til at håndtere deres hund, men hvis jeg kan se de forsøger og de tager instruktioner til sig, så synes jeg det er fantastiske kvindemennesker (ja, der er ikke ret mange mænd). Dem jeg har lidt svært ved at arbejde med, er dem der ikke prøver at tage noget til sig. Har fx oplevet et par stykker der ikke ville belønne deres hund, fordi den skulle arbejde for dem fordi den havde lyst.

Vi er alle mennesker og vi elsker vores hunde og prøver så godt vi nu kan med vores dumme menneskelogik at gøre vores hunde til velfungerende, mentalt sunde hunde der har det godt.

Redigeret af NannaSoko
stavekontrol
Link til indlæg
Del på andre sites

Mit indlæg er ikke på nogen måde ment surt overfor nogen.

Jeg kan også godt blive træt når den samme kursist bliver ved med at fodre sin hund for at opføre sig dårligt og når den så gør et eller andet godt får den ingen belønning overhovedet :stupid:

Tror i høj grad at det handler om at man er bange for at miste kontrol over hunden og situationen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun har fuldstændig smadret det redskab hun har valgt sig.. Altså fløjten..

Eftersom den har fundet ud af at man bare kan gøre som det passer den alligevel selvom hun fløjter.. Fløjten er død, fortæl hende bare det..

Vores nabo har fået en omplaceringshund hvis tidligere navn var så udslidt at den måtte undergå et navneskift og så heeelt forfra med træningen af den...

Nogen mennekser er bare sære.. Men så kan man da se hvordan man ikke skal gøre..:stupid:

Jeg er helt enig !

Men det er jo pisse synd for hunden, hun virker også alt for stresset. Og det gør det jo endnu mere umuligt for hunden at vide hvad den skal.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har jo ikke mødt damen og hun lyder da ikke alt for smart.

Hvis hunden har det dårligt og er stresset eller hvis hun er hård ved den er det selvfølgelig problematisk.

Men hvis man er ny hundeejer er det altså svært at have en 10 mdr gammel hvalp. Mange bekendte, onkler og kollegaer er klar med et 'råd' til hvordan man får hunden til at makke ret og ved man ikke bedre lytter man til dem.

Det er desværre ikke alle der læser hele internettet og halvdelen af biblioteket inden de får hund.

Min mor har haft hunde hele sit liv og hun har aldrig trænet med dem. Hun er ret håbløs, men hendes hunde har det fint. Hun har to mops-blandinger og de får masser af opmærksomhed, lov til at løbe i en kæmpe have lige så tit de vil og en lang tur i et dejligt naturområde hver dag.

Jeg skælder hende ud for at de er for tykke og at de oplever for lidt, men det er jo bare fordi jeg vil presse min måde at have hund ned over hende (håber ikke hun læser dette :lol:).

Hendes hunde giver hende utrolig meget glæde og jeg tror faktisk de har et dejligt hundeliv.

Jeg synes det er problematisk at kalde dårlige hunde-trænere og folk der træner på en anden måde end en selv for dårlige hunde-ejere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har jo ikke mødt damen og hun lyder da ikke alt for smart.

Hvis hunden har det dårligt og er stresset eller hvis hun er hård ved den er det selvfølgelig problematisk.

Men hvis man er ny hundeejer er det altså svært at have en 10 mdr gammel hvalp. Mange bekendte, onkler og kollegaer er klar med et 'råd' til hvordan man får hunden til at makke ret og ved man ikke bedre lytter man til dem.

Det er desværre ikke alle der læser hele internettet og halvdelen af biblioteket inden de får hund.

Min mor har haft hunde hele sit liv og hun har aldrig trænet med dem. Hun er ret håbløs, men hendes hunde har det fint. Hun har to mops-blandinger og de får masser af opmærksomhed, lov til at løbe i en kæmpe have lige så tit de vil og en lang tur i et dejligt naturområde hver dag.

Jeg skælder hende ud for at de er for tykke og at de oplever for lidt, men det er jo bare fordi jeg vil presse min måde at have hund ned over hende (håber ikke hun læser dette :lol:).

Hendes hunde giver hende utrolig meget glæde og jeg tror faktisk de har et dejligt hundeliv.

Jeg synes det er problematisk at kalde dårlige hunde-trænere og folk der træner på en anden måde end en selv for dårlige hunde-ejere.

Ej hende her er bare ikke for smart. For hun har fået en masse redskaber hun skal bruge. Men det gør hun ikke :hmm:..

Men skidt med det, hunden får jo mad og vand og ser sund og rask ud :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har også i vores egn en lille jrt krydsning, som har lært at hundefløjten betyder "bliv endelig væk så længe du har lyst, jeg skal nok fløjte hele tiden så du kan høre hvor jeg er" :lol:

Han hedder Geroge, og er et elsket men nok en anelse misforstået familiemedlem hos hans mennesker. Men han får lange ture hver dag, og er sund og rask.

Og i vinter da han var i pensionen, fik vi stukket et kort i hånden, med strenge instrukser om hvad dag det skulle læses for George... det var hans fødselsdagskort! :sjov: -Det er da sødt! Selvom George nok hellere ville have haft et fødselsdagskødben :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har også i vores egn en lille jrt krydsning, som har lært at hundefløjten betyder "bliv endelig væk så længe du har lyst, jeg skal nok fløjte hele tiden så du kan høre hvor jeg er" :lol:

Han hedder Geroge, og er et elsket men nok en anelse misforstået familiemedlem hos hans mennesker. Men han får lange ture hver dag, og er sund og rask.

Og i vinter da han var i pensionen, fik vi stukket et kort i hånden, med strenge instrukser om hvad dag det skulle læses for George... det var hans fødselsdagskort! :sjov: -Det er da sødt! Selvom George nok hellere ville have haft et fødselsdagskødben :genert:

:sjov: jeg må huske at sende et postkort til skipper næste gang han er i pension :mrgreen:

Undskyld for ot :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde

Saa er det man er virkelig professionel hvis man kan holde masken:sjov:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hahahaha :klap::klap::klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Der har været to trænere der har hjulpet hende...

Men hun lytter ikke..

- Nå ja igår spurgte hun også hvad en hundeskov er :genert:

Saa maa de gaa ind og saette hende mere paa plads.

Vores traenere tillader ikke, hvis vi goer noget forkert igen og igen. Saa faar man besked paa at stoppe det man er igang med, med det samme. Dvs positiv traening for hundene og kaeft, trit og retning for os hundejere:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites