Hop til indhold

Knuder i pelsen


Gæst Bailey8240
 Share

Recommended Posts

Gæst Bailey8240

Hej

 

Vi oplever mange knuder i pelsen på vores cavalier...

 

Vi børster ham jævnlig, men trods det er der mange knuder... skal vi klippe dem af? Eller gror de ud med tiden??

Link til indlæg
Del på andre sites

Plejer at klippe så meget af knuden som muligt og så ''trevle'' resten op. Smilla har dem gerne bag ørerne. Nu er jeg dog begyndt at strigle hende dagligt og siden har der ingen problemer været.

 

Afganskmynde hvorfor skulle det være bedre at klippe dem igennem på langs/ lodret? Det kneb kender jeg ikke. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Plejer at klippe så meget af knuden som muligt og så ''trevle'' resten op. Smilla har dem gerne bag ørerne. Nu er jeg dog begyndt at strigle hende dagligt og siden har der ingen problemer været.

 

Afganskmynde hvorfor skulle det være bedre at klippe dem igennem på langs/ lodret? Det kneb kender jeg ikke. :-)

 

det gjorde jeg også på min coton - eneste vej frem mod knuderne:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
det gjorde jeg også på min coton - eneste vej frem mod knuderne:5up:

 

Ja, altsaa hvis ikke man klipper lodret igennem knuden, men i stedet vandret lige over, saa faar man jo et hul i pelsen, som ser knap saa smart ud. desuden kan man lettere faa knuden op og redde mere af pelsen:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 year later...
Gæst SarahCBH

Det kommer an på hvor tæt den sidder på huden. Lige nu har hun nogen rigtig tæt på huden så dem klipper vi ikke. Men hun har tit hvor det sidder et par cm. ude så det klipper vi af (-:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...