Hop til indhold

Gracie bor nu i haven, til hun lærer at høre efter!


KarinaO
 Share

Recommended Posts

  • Svar 77
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Mais og hunden
Har du ikke en mørk kælder eller sådan noget??? :hmm:

 

ellers så kan et cykelskur sikkert gå an..

Uuuh, det var da en fantastisk god idé :-D

Den bliver straks taget i brug!

Link til indlæg
Del på andre sites

hvad gør man med en hund der helst vil være i haven og ikke vil ind når man kalder? :shock::hmm:

 

Råber puhaaaaaa og hvad så?

 

Du skal løbe efter den mens du råber puhaaaaaaaaAAA og når du så fanger den, skal du endelig huske at sparke den, sådan at den lære at den skal komme med det samme næste gang.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Mais og hunden
Du skal løbe efter den mens du råber puhaaaaaaaaAAA og når du så fanger den, skal du endelig huske at sparke den, sådan at den lære at den skal komme med det samme næste gang.

Det er virkelig en fed taktik!:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Du skal løbe efter den mens du råber puhaaaaaaaaAAA og når du så fanger den, skal du endelig huske at sparke den, sådan at den lære at den skal komme med det samme næste gang.

 

tjow :hmm:

 

men nu er han jo farlig kamphund ...

så han burde vel body slammes, bindes i brændeskuert?

hvad med bide i øret? er det for modernet at bruge?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst stenshoej
tjow :hmm:

 

men nu er han jo farlig kamphund ...

så han burde vel body slammes, bindes i brændeskuert?

hvad med bide i øret? er det for modernet at bruge?

 

 

du skal vist helst ruske lidt i det, samtidig som du bider TIL! ... så virker det..

Link til indlæg
Del på andre sites

tjow :hmm:

 

men nu er han jo farlig kamphund ...

så han burde vel body slammes, bindes i brændeskuert?

hvad med bide i øret? er det for modernet at bruge?

 

Åh, en dræberhund!

 

 

Jamen i det tilfælde, skal der klart hårdere metoder til, også for resten af samfundets skyld, det går jo ikke du har sådan en hund gående som ikke er korrekt afrettet!

 

Vil anbefale at du starter med at giver den en mundkurv på (for din egen sikkerheds skyld) og hvis du så når du har fanget den, kan bide den i øret, samtidig med du alfaruller den, rusker den i halsen og sparker den lidt, kan det være du kan få en ven eller konen til at råbe puhaaaaaaaahaa (du har jo munden fuld af hundens øre) samtidig... Så skal den nok komme med det samme du kalder næste gang.

Og hvis den ikke gør, så er det nok fordi du ikke har været hård nok og den tror at den er stærkere end dig!

 

Det passer altså, jeg har selv læst det på internettet!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Ej - helt ærligt, gider du så ikke lige at tage Otto med på dit havetræningshold? Han bliver ved med at bruge næseprøven som tandstikkere.. så jeg er sikker på at han kan fikses med et haveophold og lidt skæld ud!:5up:a

 

Ej Siri altså.. Som du dog kan sige det..

 

Otto du er mere end velkommen her hjemme hvis din mor sådan er utilfreds med dig.. Men først når Caia er færdig med sin løbetid... :mrgreen::blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Charlotte

Jeg er meget forvirret.. mener I dette seriøst.

Jeg ska snart have hund - og har derfor al min viden fra bøger:genert: - men må lige vide.. Kan hunde godt forstå så lang en straf. Er det mon virkelig sådan man skal gøre..

Jeg har da læst at man skal klare det i samme øjeblik fejlen sker og ellers leve med det og sætte ind næste gang - men kun, hvis man kan fange dem i 'gerningsøjeblikket'..

Kan hunde 'reflektere' - det lyder ret menneskeligt??

 

Råb "Puhaaaaa" og smid hende ud. Jeg er sikker på hun ved hvorfor!

 

Jeg har lagt en dørmåtte ud til hende, og en Ikea-hundeseng, så hun ligger nogenlunde godt, imens hun reflekterer. Så hun har det faktisk meget bedre, end hvis hun levede i naturen, som en rigtig ulv.

 

Set bakspejlet, han jeg godt se nu at jeg har været for sød ved hende, så jeg tror også at jeg må til at skælde hende ud hver aften. Det kan vel også virke forebyggende, kan jeg forestille mig?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Charlotte
Jeg er meget forvirret.. mener I dette seriøst.

Jeg ska snart have hund - og har derfor al min viden fra bøger:genert: - men må lige vide.. Kan hunde godt forstå så lang en straf. Er det mon virkelig sådan man skal gøre..

Jeg har da læst at man skal klare det i samme øjeblik fejlen sker og ellers leve med det og sætte ind næste gang - men kun, hvis man kan fange dem i 'gerningsøjeblikket'..

Kan hunde 'reflektere' - det lyder ret menneskeligt??

 

Åh - pyh.. er nået længere i tråden og er ret lettet..

 

en kort overgang var jeg ved at ringe og sige til vores opdrætter at jeg slet ikke skulle have hund fordi jeg ikke troede, at jeg kunne overkomme at opdrage den.. jeg fik helt ondt i maven, bare ved at læse de første indlæg.. Måske skulle man bide jer lidt i ørerne;-)

 

Men .. plop - jeg hoppede lige i med begge ben:lol::stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh - pyh.. er nået længere i tråden og er ret lettet..

 

en kort overgang var jeg ved at ringe og sige til vores opdrætter at jeg slet ikke skulle have hund fordi jeg ikke troede, at jeg kunne overkomme at opdrage den.. jeg fik helt ondt i maven, bare ved at læse de første indlæg.. Måske skulle man bide jer lidt i ørerne;-)

 

Men .. plop - jeg hoppede lige i med begge ben:lol::stupid:

:klap::klap::klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh - pyh.. er nået længere i tråden og er ret lettet..

 

en kort overgang var jeg ved at ringe og sige til vores opdrætter at jeg slet ikke skulle have hund fordi jeg ikke troede, at jeg kunne overkomme at opdrage den.. jeg fik helt ondt i maven, bare ved at læse de første indlæg.. Måske skulle man bide jer lidt i ørerne;-)

 

Men .. plop - jeg hoppede lige i med begge ben:lol::stupid:

 

Jeg tænkte faktisk godt på at nye på hunde-forum kunne misforstå nogle af indlæggene, men jeg tænkte at hvis man læste videre som du gjorde så ville man hurtigt opdage det er pjat :blink: vi er nok nogle af de mest bløde hundeejere du overhovedet kan finde :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Charlotte

Jeg sad - med åben mund og polypper .. og mundvand der var frosset til is - og læste og læste.. Var helt forvirret (og tæt på ulykkelig)..

Nu er jeg til gengæld så lettet - at jeg er helt fjantet.. :banan::banan:

 

Det frygtelige ved denne kommunikationsform er, at man ikke kan slette sine indlæg igen. PÅ min første dag herinde troede jeg at HF betød uddannelse HF (seriøst:oops:) og lavede en laaang dum kommentar - og man kan jo ikke slette sine dumheder:oops::damn:

 

Jeg tænkte faktisk godt på at nye på hunde-forum kunne misforstå nogle af indlæggene, men jeg tænkte at hvis man læste videre som du gjorde så ville man hurtigt opdage det er pjat :blink: vi er nok nogle af de mest bløde hundeejere du overhovedet kan finde :genert:
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Jeg tænkte faktisk godt på at nye på hunde-forum kunne misforstå nogle af indlæggene, men jeg tænkte at hvis man læste videre som du gjorde så ville man hurtigt opdage det er pjat :blink: vi er nok nogle af de mest bløde hundeejere du overhovedet kan finde :genert:

 

Vi er som smør her inde :-) :-)

 

Vi er MEGET søde alle sammen:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde

Her bruger vi ikke puuha'er. Vi bruger EH EH! Og helst saa lidt nej, som mulight. Som hovedregel er det altid en af os hundeejere, der faar skyld for al daarlig opforsel fra hundenes side.

 

Desuden er netop det, at man ikke helt ved med sikkerhed, naar man er til konkurrencer, hvordan ens hund vil goere, som man har traenet og gjort perfekt hjemme, der goer det interessant. Hvis man bliver sur over en daarlig 'performance' af hunden ved konkurrencer, saa tror jeg helt sikkert ikke, at det vil give ens hund lysten til at goere det bedre....:vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Du tror sq da ikke det først er NU hun overtager?

 

Hun begyndte at overtage verdensherredømmet da halvdelen af hende var et æg og den anden halvdel en sædcelle!!!!

 

 

Nå, men herhjemme har vi for lang tid siden mistet verdensherredømmet,ifølge Aslans gamle dyrelæge var han over mig i hiakiet da han var 3 mdr.

 

Aslan kan godt trænge til lidt modspil, så send du blot den dejlige pige til Ringe, her vil hun trives, vi sitter og dækker minimalt, og der bliver ikke forlangt mere end højest nødvendigt :blink::blink::blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...