Gæst sussia Skrevet April 3, 2011 Rapporter Share Skrevet April 3, 2011 vi har lige mistet vores skønne lille hund, blanding af dansk svensk og labrador hun blev 9 år og det var så frygtelig og smertelig. Og jeg vil så gerne høre jeres mening om dyrelægen. Vores søde lille hund blev for første gang utilpas for ca 1 mrd siden, hun blev meget træt gik dårligt var kold og rigtig utilpas vi tog til vores dyrelæge med hende og han tog en blodprøve men kunne ikke rigtig sige hvad der var galt med hende hun fik noget antibiotika og vi tog hjem med hende, der gik ca 3 dage og hun blev forholdsvis frisk igen kunne løbe lege osv men hun var noget mat i øjnene. så går der en måned hvor hun har haft det godt så her forrige fredag aften kommer vi hjem til en rimelig dårlig hund hun kan næsten ikke gå og vælter faktisk vi bliver meget bekymret men vælger at se tiden an til lørdag vi ligger hos hende hele natten og nusser om hende. Men efter en nat er det ikke blevet bedre hun kan næsten ikke gå og hun er iskold.Jeg ringer til dyrlægen da det er weekend er det jo et helt andet sted vi skal tage til og ikke en vi kender. Det bliver min mand der tager af sted med hende, han får af vide at det er i sidste øjeblik han kommer med hende da hende kropstemprartur er på 32 grader han tager en blodprøve og bagefter spørger han om de også skal tage et røngtenbilled og det gør de så ! dyrelægen kommer så tilbage efter han har set billed og blodprøven. blodprøven fortalte ham at hun havde dårlige nyre. Så han sprøjtede ½ til 1 liter væske ind i nakken på hende og gav min mand noget diætfoder med til hende og så tog de hjem. Dette besøg kostede 4000kr Jeg blev overrasket over at se min dejlige hund igen for jeg havde faktisk sagt farvel til hende inden de tog af sted, men der kom hun så. dårligt gående al hendes hår var rejst op og med en nakke på størrelse med en fodbold af al den væske. Vi fik puttet hende i hendes kurv gav hende tæppe på. efter et par timer begyndte hun for første gang at pive puu hvor kunne jeg se hun led, jeg blev panisk og ringede til dyrlægen spurgte hvornår det skulle begynde at virke han sagde jamen det skulle da gerne virke efter en halv til en hel time, jamen det virke ikke sagde jeg hun har det endnu værre end før. Han sagde at han syntes vi skulle se tiden an til imorgen. Jeg sagde hvis ikke der sker noget nu så kommer vi op med hende igen for hun skal ikke lide.. ja ja vi kunne bare ringe. Vi åbner døren og vil se om vi kan lokke hende ud lidt hun prøver at løfte sig, komme halv op og stå så give hendes små ben efter og hun falder ned, hun kaster noget hvidt stads op og så begynder hun og hyle Jeg har aldrig hørt noget ligende gud hvor det stak i vores hjerter og vi græd min mand og søn løftet hende forsigtigt ud i bilen igen og kørte, jeg fik ringet til dyrlægen og sagde de var på vej.Da de kom sagde dyrelægen at nu var der ikke andet end aflivning,nej det vidste vi da også godt, min søn og mand var ved hende da hun endelig sov ind. Nu er vi så kede af at hun ikke blev aflivet første gang vi kom men at hun skulle hjem for ca 4 timer hvor alting bare blev værre og værre og at hun led sådan de sidste timer. Dyrelægen tog iøvrigt ca 750 kr anden gang for at aflive hende så den eftermiddag kostede os ca 4700 kr Jeg undre mig lidt ovre hvorfor dyrlægen ikke foreslog min mand at sætte sig ud i venteværelset og tag en kop kaffe og så lige se om al den væske ville virke hvis det skulle kunne ses efter ½ til en hel time.Har hørt nogle sige at man max må sprøjte 20ml ind. Er bare så forvirret og ked af hele forløbet Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret April 4, 2011 Rapporter Share Besvaret April 4, 2011 :ae: føler virkeligt med dig! Det lyder som en frygtelig oplevelse! Dyrlæger koster bare en formue udenfor normal åbningstid, jeg har præsteret at tage akut til dyrlæge med et dyr, der var pakket inde i et håndklæde, da jeg kom ind i konsultationen og pakkede ud rystede dyret, sukkede og døde - at betale 1600,- for absolut ingenting Det er altid nemt at være bagklog, men nogle gange skal man være ret beslutsom, for at trænge gennem til en fremmed dyrlæge, der ikke har alle detaljerne om hundens forhistorie. Pyh, håber aldrig jeg kommer til at opleve sådan noget som du har oplevet, frygtelig måde at sige farvel :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret April 4, 2011 Rapporter Share Besvaret April 4, 2011 Puha, det lyder forfærdeligt, jeg føler virkelig med jer. :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret April 4, 2011 Rapporter Share Besvaret April 4, 2011 Desværre er det ikke kun gode oplevelser, man får med dyrlæger - navnlig ikke vagtdyrlæger. Jeg har selv haft et meget ulykkeligt forløb med en hund der led en hel nat med knust bækken og begge forben brækkede - vagtdyrlægen havde kun opdaget det ene brud Det er svært at gøre noget i den situation. Vi er jo nødt til at tro på eksperterne. I det mindste har jeres hund fået fred nu, og 9 gode år tæller trods alt mere i regnskabet end de sidste grimme timer. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Obelix Besvaret April 4, 2011 Rapporter Share Besvaret April 4, 2011 Sikke da en frygtelig oplevelse . Det må have gjort ubeskriveligt ondt at se sin hund gå igennem sådan et forløb :ae:. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret April 4, 2011 Rapporter Share Besvaret April 4, 2011 Hvis nu denne dyrlæge normalt har god erfaring med denne behandling, kan man godt forstå valget. Samtidig ville vedkommende måske også samtidig spare jer for lidt penge, da det ville koste penge al den tid den lå der. Måske var der ikke nogen til at holde øje med hunden. Der er mange ting, der kan være foregået. Så næh jeg mener ikke at dyrlægen har handlet forkert. Jeg er ked af at det gik så skidt og I har mistet jeres kæreste eje. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Bille Besvaret April 4, 2011 Rapporter Share Besvaret April 4, 2011 Jeg føler virkelig med jer, som de andre siger, det har været en grufuld måde at sige farvel på og se hunden lide så meget. Man kan godt undre sig over den første dyrlæge ikke har tilbudt kontrolbesøg efter måske 2 uger for at tage nye blodprøver eller i det mindste blot være i kontakt med jer. Og helt klart kan jeg heller ikke forstå vagtdyrelægen ikke beder din mand vente for at se, om behandlingen har virket. Jeg håber for jer, at I med tiden kan prøve at glemme de sidste timer og kun mindes jeres hund i alle de gode år i havde sammen. Håber for jer alle 3 at I kan forlige jer med tanken om et liv uden hund eller måske evt. glæde jer over, om I skal have en ny hund i fremtiden til at fylde tomrummet. De venligste hilsner Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst sussia Besvaret April 4, 2011 Rapporter Share Besvaret April 4, 2011 Tak til jer alle for jeres søde og kloge indlæg Petrine og Umulia sikke da også noget trist noget i har været igennem med jeres dyr. personligt syntes jeg dog det er ualmindeligt frækt den dyrelæge der tager 1600kr da dit dyr dør inden han får det i hænderne, er det virkeligt lovligt ??? og umulia hvad sagde dyrelægen mon til dig efterfølgende om din stakkels hund som fik overset en så stor skade ?? Sonja77 - Obelix og xBillenx Tak for jeres søde indlæg det er rigtig at det er de mange gode år der tæller. JeanetteH også tak til dig for dit synspunkt håber da også at han gjorde det i god tro, men som petrine skriver skal man nok stole meget mere på sig selv. Da vi jo kender vores kæledyr bedst,men man er letpåvirkelig i sådan en situation. Det har vi så lært til en anden gang. Rart at høre andres meninger Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts