Hop til indhold

Recommended Posts

Aner simpelthen ikke hvad der er galt med ham, min Gizmo dreng :cry:

Han piver og nogle gange hyler når han flytter på sig, og holder konstant halen mellem benene, og hyler hvis denne føres op :cry: Ved ikke om han har fået watertail, for har aldrig oplevet dette før?!

Han svømmer jo fast en gang om ugen i hundesvømmehal, og bliver altid tørret godt og det hele, og der har jeg aldrig oplevet noget.

Men igår (søndag) var vi jo til træf ved stranden, og han opholdt sig MEGET i vandet, men han SVØMMEDE IKKE - han stod kun og "soppede" nogle gange til lidt op over maven... Kan det godt have gjordt det???

Der har intet været, at mærke på ham forend vi gik i seng. Og nu har han lige haft vækket mig, med en meget voldsom skrigen da han skulle flytte rundt på sig :cry:

Har mærket og mærket på ham... Der er intet at mærke omkring halen, altså af hævelser, men han er ikke meget for at løfte den, og hyler i første forsøg man prøver (stille og roligt), men så er det som om at det er overstået og så kan man godt løfte den forsigtigt...

Men han har den konstant trukket op under sig :cry:

Så nu har jeg givet ham ½ Rimadyl (kunne ikke huske hvor meget en 25 kg. må få, så nøjedes bare med en ½ - og har altid et par Rimadyl liggende), så både han og jeg kan få lidt søvn...

Så nu skal der ringes til dyrlæge i morgen tidlig, og jeg ved ikke om jeg kan få sovet mere... Kan slet ikke have, at han har så ondt. Og han ryster helt når jeg undersøger ham, og virker bare så ked :cry:

Nu har han fået sine tre lammeskindstæpper ind på gulvet i soveværelset, da han hele tiden søger ned på gulvet for at ligge - men han kan ikke lide at ligge på det bare gulv, og hans kurv vil han heller ikke ligge i...

Håber at det "bare" er en mild watertail, som kan ordnes hurtigt med lidt smertestillende og ro - men øv hvor har jeg ondt af ham :cry: Og jeg kan slet ikke klare at være nødt til at tage på arbejde i morgen (har åbne-vagt) og skulle efterlade ham. Dog skal han ikke være alene (ellers var jeg heller ikke taget afsted) han er nemlig hos min mor i dagtimerne, og hun skal nok passe godt på ham indtil jeg kommer hjem (kl 12) og tager til dyrlæge med ham... Kan bare ikke klare at tage fra ham når han har ondt, og ved det bliver et helvede på arbejdet når jeg har alt det i hovedet :cry: Men det er heldigvis en hurtig dag, så må bare få timerne til at gå, og får nok heller ikke tid hos dyrlægen alligevel før efter 12.

Men er der nogle af jer, som kender noget til watertail, og som kan nikke genkendende til symptomerne??? Ellers så aner jeg virkelig ikke hvad det skulle være...

Bilder mig selv ind, at han virker mere hævet og varm omkring det ene lår, men jeg kan bøje, strække og det hele uden noget... Det er halen han reagerer på, men ingen varme eller hævelse???

Nå det blev langt det her, og burde jo gå ind og få lidt søvn... Håber at den smertestillende han har fået virker, så han ikke har så ondt :cry:

Jeg kommer med en opdatering i morgen når jeg ved noget mere...

• Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Havde ham forresten også lige ude for at tisse... Han var ikke meget for at gå ned og op af trappen :cry:

Men han tissede fint, med godt lettet ben - men stadig med spændt og anstrengt hale, som han ikke rigtigt kunne løfte :cry:

Øv hvor jeg hader når der er noget i vejen med hundene, forventer altid det værste, og bliver bare så ked :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Årh stakkels Gizmo og stakkels dig :ae:

Karla har haft water-tail, en meget mild en af slagsen, der var hun heller ikke meget for at flytte halen / vi rørte ved den.... men hun skreg ikke når hun flyttede sig.... men om det kan være en watertail ved jeg ikke.... Karla fik sin af at være i en kold ridehal en hel dag - hvor hun logrede en hel masse ;-) og løb agility... så de behøver ikke at skulle svømme ...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder som en watertail - en slem en af slagsen.

Ogge har en gang haft det hvor han havde så ondt som du beskriver. Han vækkede mig også om natten fordi han pev når han skulle rykke rundt på sig o.lign.

Han kom på smertestillende og de fortog sig i løbet af nogle dage. Halen var oppe igen efter en lille uges tid.

Oscar har nemt ved at få watertail, men det er kun den ene gang han har haft så ondt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har vi været hos dyrlægen, og han sagde også at det er water tail.

Så nu står den på smertestillende (Rimadyl), ro og varme i de næste 5 dage, og så skulle det gerne gå fremad.

Jeg har altid Rimadyl liggende herhjemme just in case, så han fik en ½ i nat og en ½ i morges, og nu har han så fået et skud flydende smertestillende oveni...

Men da jeg kom hjem til min mor for at hente ham, så blev han jo så glad :lun: og Gizmo er en storlogrende hund, så han begyndte jo bare at hyle helt vildt for det gør jo så ondt når han logrer :cry:

Håber at det er overstået på et par dage...

Nu ved jeg godt, at det ikke betyder at han vil få water tail konstant - men kunne det være en ide, at købe et BackOnTrack dækken, som han kunne få på efter sådan en våd tur igår??? Og skal det så være net-dækkenet eller det som også kan tåle regn???

Better safe than sorry ;-) Og kan jeg forebygge det fra at ske en anden gang, så er det helt sikkert det jeg vælger at gøre...

Men nøj hvor er vi begge trætte nu, det har godt nok været en hård nat... Så nu passer min mor ham lige, så Ling kan få en gåtur, og så skal vi ellers bare være herhjemme og slappe lidt af - er glad for at jeg ikke har nogen andre planer i dag :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Så nu står den på smertestillende (Rimadyl), ro og varme i de næste 5 dage, og så skulle det gerne gå fremad.

Jeg har altid Rimadyl liggende herhjemme just in case, så han fik en ½ i nat og en ½ i morges, og nu har han så fået et skud flydende smertestillende oveni...

Men da jeg kom hjem til min mor for at hente ham, så blev han jo så glad :lun: og Gizmo er en storlogrende hund, så han begyndte jo bare at hyle helt vildt for det gør jo så ondt når han logrer :cry:

Nu ved jeg godt, at det ikke betyder at han vil få water tail konstant - men kunne det være en ide, at købe et BackOnTrack dækken, som han kunne få på efter sådan en våd tur igår??? Og skal det så være net-dækkenet eller det som også kan tåle regn???

Better safe than sorry ;-) Og kan jeg forebygge det fra at ske en anden gang, så er det helt sikkert det jeg vælger at gøre...

Men nøj hvor er vi begge trætte nu, det har godt nok været en hård nat... Så nu passer min mor ham lige, så Ling kan få en gåtur, og så skal vi ellers bare være herhjemme og slappe lidt af - er glad for at jeg ikke har nogen andre planer i dag :-D

Stakkels Gizmo, at det skal gøre så ondt at logre :ae: men han er snart frisk igen :klap: :klap:

Uartige mig kan altså ikke lade være med at grine lidt - kun du kan vende situationen til lidt shopping :blink: ikke at det ikke er en god ide :5up: men altså dame - på din gravsten kommer til at stå "Man skal ikke gå ned på udstyr" :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mmm altså det er jo både og... Ja et BoT dækken ville hjælpe, men så skal han holde halen i ro, mens han har det på;-) Luna får sit på, men vi smøger det lige op over halen, mens hun er omkring mennesker:lol: Og så snart hun ryger i bilen, smøger vi dækkenet ned igen:-D

Og fremover... når du skal tørre ham efter svømning etc, så rør IKKE halen.. Bare lad den være og lad den tørre af sig selv.. Og vi snakker helt oppe ved haleroden..

Link til indlæg
Del på andre sites

Mmm altså det er jo både og... Ja et BoT dækken ville hjælpe, men så skal han holde halen i ro, mens han har det på;-) Luna får sit på, men vi smøger det lige op over halen, mens hun er omkring mennesker:lol: Og så snart hun ryger i bilen, smøger vi dækkenet ned igen:-D

Og fremover... når du skal tørre ham efter svømning etc, så rør IKKE halen.. Bare lad den være og lad den tørre af sig selv.. Og vi snakker helt oppe ved haleroden..

Jeg ville stadig lade ham løbe uden dækken når vi går tur, og så give det ham på når han skal i bilen og hjem... Ville BackOnTrack kunne bruges til det?? Eller er det fint med det Obtrack Roggle jeg har???

Når vi er til svømning så bruger jeg bloweren til ham, 5 min. og så et dækken på - bruger faktisk ikke håndklæde der. Og han tørrer jo ret hurtigt.

Igår fik han lige en hurtig tur med håndklædet, men faktisk kun på ryg og mave, men havde glemt at tage dækken med :damn: Så han måtte nøjes med sin vetbed og fleecetæppe i buret, men det var åbenbart ikke nok :cry:

Når jeg bader ham, får han også en tur med min hårtørrer og så dækken på. Håndklæder bruger vi faktisk mest til at tørre hurtigt over med efter en tur, men han tørrer jo så hurtigt, så det er ikke den vilde tørring vi bruger.

Det går heldigvis bedre nu, den smertestillende sprøjte han har fået virker, så nu er det kun når han bliver rigtig glad og han prøver at logre, at han piver... Lille stakkel :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville stadig lade ham løbe uden dækken når vi går tur, og så give det ham på når han skal i bilen og hjem... Ville BackOnTrack kunne bruges til det?? Eller er det fint med det Obtrack Roggle jeg har???

Når vi er til svømning så bruger jeg bloweren til ham, 5 min. og så et dækken på - bruger faktisk ikke håndklæde der. Og han tørrer jo ret hurtigt.

Igår fik han lige en hurtig tur med håndklædet, men faktisk kun på ryg og mave, men havde glemt at tage dækken med :damn: Så han måtte nøjes med sin vetbed og fleecetæppe i buret, men det var åbenbart ikke nok :cry:

Når jeg bader ham, får han også en tur med min hårtørrer og så dækken på. Håndklæder bruger vi faktisk mest til at tørre hurtigt over med efter en tur, men han tørrer jo så hurtigt, så det er ikke den vilde tørring vi bruger.

Det går heldigvis bedre nu, den smertestillende sprøjte han har fået virker, så nu er det kun når han bliver rigtig glad og han prøver at logre, at han piver... Lille stakkel :cry:

Dit Obtrack er ganske fin til det brug. Går det lidt ned over haleroden? Ja ikk? for så er det perfekt.. Og fint med bloweren, bare hold dig fra halen så meget som muligt.. Også med hænderne:-D

Stakkels pus..

Edit for at tilføje: BoT er jo mere rettet på ledproblemer, og ja holder hunden varm, men hvis der ikke er ledproblemer, så er Obtrack og sådan lige så gode:-) Bare han bliver holdt varm og ikke får træk og kulde

Link til indlæg
Del på andre sites

Dit Obtrack er ganske fin til det brug. Går det lidt ned over haleroden? Ja ikk? for så er det perfekt.. Og fint med bloweren, bare hold dig fra halen så meget som muligt.. Også med hænderne:-D

Stakkels pus..

Edit for at tilføje: BoT er jo mere rettet på ledproblemer, og ja holder hunden varm, men hvis der ikke er ledproblemer, så er Obtrack og sådan lige så gode:-) Bare han bliver holdt varm og ikke får træk og kulde

Det Roggle han har dækker ikke helt haleroden, da han er vokset lidt siden vi købte det... Men så må der bare bestilles et i en større størrelse :blink:

Hvorfor er det egentlig at man ikke må tørre så meget omkring halen???

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Ih det lyder godt nok til at have gjort ondt :cry: Stakkels Gizmo - og også dig.

Har i fået mere smertestillende med hjem?

Har godt læst engang at det er kulden og som sådan ikke vandet, giver jo mening i og med Karla fik det af at løbe i en kold hal.

Lige nu hvor vi måske starter til svømning, så er jeg sådan lidt glad for at Motor ikke er en specielt logrende hund. Han viser mere glæde med ørerne (når altså man kan se dem for pels..)

Jeanette, det du skriver med at man slet ikke skal tørre hunden ved og på halen efter svømmetur, mener du aldrig - eller mener du kun nu hvor Gizmo har røvondt?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ih det lyder godt nok til at have gjort ondt :cry: Stakkels Gizmo - og også dig.

Har i fået mere smertestillende med hjem?

Har godt læst engang at det er kulden og som sådan ikke vandet, giver jo mening i og med Karla fik det af at løbe i en kold hal.

Lige nu hvor vi måske starter til svømning, så er jeg sådan lidt glad for at Motor ikke er en specielt logrende hund. Han viser mere glæde med ørerne (når altså man kan se dem for pels..)

Jeanette, det du skriver med at man slet ikke skal tørre hunden ved og på halen efter svømmetur, mener du aldrig - eller mener du kun nu hvor Gizmo har røvondt?

Ja vi har fået smertestillende (Rimadyl) med hjem til ugen ud, og så skulle han gerne være i klar bedring.

Og så fik jeg også lige købt lidt flere Rimadyl, da jeg kun havde en ekstra tilbage herhjemme og jeg kan godt lide at have nogle, især i tilfælde som i nat/morges ;-)

Nu ligger han og sover på sit ene lammeskindstæppe :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites