Hop til indhold

Westie på 11 begynder at afføre indenfor

Recommended Posts

Gæst Gumpe

Hej allesammen,

Vi har en westie på 11 år, som er begyndt af afføre sig indenfor.

Han har aldrig gjort det før (med mindre han har været skræmt fra vid og sans af fx. fyrværkeri) - men nu pludselig sker det næsten hver eneste dag.

Vi går ture hver dag - ligesom altid. Og vi har en helt lukket have, som han kommer ud i tusind gange om dagen...han skal bare kradse på døren, så lukker vi ham fluks ud.

Samtidig er vi selvstændige med kontor hjemme...så det er heller ikke fordi han er for meget alene hjemme.

Kan I forestille Jer hvad der kan skyldes den pludselige ændring?

Afføringen er sund og rask (altså...det er ikke fordi han har dårlig mave) - så der må ligge et eller andet dybere til grund, tænker jeg.

Jeg glæder mig til at høre jeres input.

Bedste hilsner

Rikke

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej allesammen,

Han har aldrig gjort det før (med mindre han har været skræmt fra vid og sans af fx. fyrværkeri) - men nu pludselig sker det næsten hver eneste dag.

Vi går ture hver dag - ligesom altid. Og vi har en helt lukket have, som han kommer ud i tusind gange om dagen...han skal bare kradse på døren, så lukker vi ham fluks ud.

Samtidig er vi selvstændige med kontor hjemme...så det er heller ikke fordi han er for meget alene hjemme.

Afføringen er sund og rask (altså...det er ikke fordi han har dårlig mave) - så der må ligge et eller andet dybere til grund, tænker jeg.

Bedste hilsner

Rikke

gør han det, når han er alene, eller også når i er hjemme? hvis det kun er når han er alene, kan der måske ligge separationsangst til grund - ellers har jeg vist ikke noget bud, det lyder mystisk :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej allesammen,

Bedste hilsner

Rikke

hov, jeg fik ikke lige set, at han er 11 år! så ville jeg helt sikkert tage til dyrlægen med ham, det kan jo være tegn på sygdom eller alders-skavanker af en eller anden slags.

Link til indlæg
Del på andre sites

gør han det, når han er alene, eller også når i er hjemme? hvis det kun er når han er alene, kan der måske ligge separationsangst til grund - ellers har jeg vist ikke noget bud, det lyder mystisk :hmm:

Han gør det når vi er her. Fx. i aftes da han havde været ude i haven, kom han ind og stillede sig lige ved siden af sofaen og afførte sig.

Det er SÅ mærkeligt! Og det er kun nr. 1 - han tisser ikke indenfor!

Link til indlæg
Del på andre sites

Han gør det når vi er her. Fx. i aftes da han havde været ude i haven, kom han ind og stillede sig lige ved siden af sofaen og afførte sig.

Det er SÅ mærkeligt! Og det er kun nr. 1 - han tisser ikke indenfor!

jeg tænker heller ikke separationsangst, når han er 11 år - det havde været mere nærliggende, hvis han var 11 måneder, sådan som jeg læste det først. der er ingen tvivl om, at jeg ville tage til dyrlægen og få ham grundigt undersøgt, særligt nu han er lidt oppe i årene - han skulle jo gerne holde sig glad og frisk nogle år endnu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Obelix

Jeg synes også det lyder meget underligt :hmm:.

Giv dyrelægen et ring og hør hvad de mener, de vil sikkert gerne kigge på ham.

Umiddelbart tænker jeg også en form for aldersdom skavank :confused:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej med jer,

Tusind tak fordi I gider give jeres besyv med.

Vi ringede til dyrlægen i dag, og de mente ikke det havde noget med alderdom at gøre. De mente vi skulle prøve at se tiden lidt an - og hvis vi virkelig så det som noget "rigtigt" galt, så kunne vi få ham scannet.

Så - nu går vi og tygger lidt på det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jo jer der kender jeres hund bedst, så hvad mener i det kunne være, er han anderledes end han plejer at være i andre situationer? Har også hørt gamle hunde har bøvl med besørg oppe i årene:blink:

Ellers skulle i måske gå med ham ud i haven til han har gjort stort?:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites