Gæst Buddha Skrevet April 4, 2011 Rapporter Share Skrevet April 4, 2011 Vi har været inde og få røntgenbilleder af albuer og hofter. Det gode er, at de så meget, meget fine ud. Det dårlige er, at Motors bækken er helt vredet De måtte mosle rundt med ham og tage 6 billeder, og til trods for at der var stor forskel på billede 1 og 6, så var det stadig skævt. Dyrlægen mente han var født med den. At kiropraktor var en rigtig god ide, men eftersom det er selve skelettet/bækkenet der sådan er "drejet" så mente han ikke at det nogensinde ville komme til at sidde som på en normal hund. Han mente ikke, at Motor har ondt som det er nu. Men jeg ved ikke om han aflaster i og med at han jo går skævt - eller om han bare går sådan, fordi sådan sidder skelettet. Han sagde ting som hvis hunden lå ned og først rejste sig op på forbenene, for så at trække bagbenene op, det ville betyde ondt i ryggen, men hvis det ringede på døren og Motor stod på alle 4 på et splitsekund (hvilket han bestemt gør), så ville det være et godt tegn på, at det ikke gjorde nas. Men nu ved jeg ikke om Motor lægger sig som en normal hund, ingen tvivl om at dæk under træning ikke går specielt hurtigt...... Måske folk gad filme deres hund når den lægger sig i seng? Altså ikke med kommando, bare af sig selv, når den sådan går til ro for natten. At der heller ikke var noget at se på hofterne/hofteskålene, var nok også et godt tegn, altså at han ikke går og slider. Vi skulle tænke over, hvilken side han blev spændt fast på, når han trækker vogn. Han går skævt sådan så røven går mod højre, og det er den side han så skal spændes for på. Jeg har selvfølgelig lige stortudet en halv times tid hos dyrlægen, nu prøver jeg at ringe til kiropraktoren og fortælle hende om det, og så håber vi rigtig meget, at hun vil foreslå en (optimistisk) behandlingsplan. Weightpull må han ikke gå til, men svømning vil være en rigtig, rigtig god ide, muskelmassen er jo ret vigtig, for at få holdt bækkenet så meget som muligt på plads. Jeg har fået cd'en med billeder med hjem, men den virker i hvert fald ikke til mac, må lige prøve på en PC. Er lidt pivet lige nu.... ville gerne have, at der ikke havde været det mindste overhovedet, så jeg ikke skulle gå og bekymre mig. Men sådan blev det ikke, nu må vi bare prøve at rette op på det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Drentsche Besvaret April 4, 2011 Rapporter Share Besvaret April 4, 2011 Tror du ikke at du skulle booke et besøg hos Lone The Touch Så kan hun lige se, om der var noget hun kunne hjælpe med. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret April 4, 2011 Rapporter Share Besvaret April 4, 2011 æv altså, det var jo slet ikke den besked du lige havde forventet :ae: Men det er jo godt at han ikke har ondt, og måske kan kiropraktoren sørger for at det forbliver sådan? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Besvaret April 4, 2011 Rapporter Share Besvaret April 4, 2011 Åh, sikke en øv besked. Jeg synes også, du skal få fat i kiropraktoren. Måske har h*n noget at sige? Måske kan det hjælpe Motor at gå regelmæssigt til kiropraktor/svømning... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret April 4, 2011 Rapporter Share Besvaret April 4, 2011 Tror du ikke at du skulle booke et besøg hos Lone The Touch Så kan hun lige se, om der var noget hun kunne hjælpe med. Vi har været ved hende i for et halvt års tid siden, og hun rettede hans bækken, heldigvis har jeg en tid igen der på torsdag. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ascha Besvaret April 4, 2011 Rapporter Share Besvaret April 4, 2011 Det kan jeg sgu godt forstå at du er blevet lidt pjevset over :ae: Man kan jo ikke lade være med at tænke frem i tiden. Nu er Thailo jo ikke født med et skævt bækken, men det skrider med jævne mellemrum. Så er vi lige en tur forbi Lone (som Drentsche linker til) og så holder det et stykke tid. Håber en eller anden kan hjælpe jer. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret April 4, 2011 Rapporter Share Besvaret April 4, 2011 Jeg ville ringe til AnneLine på Fyn og høre om det er noget hun kan hjælpe med... Jeg ved hun kan, hvis bækkenet er skævt efter en skade, men hvis det er medfødt ved jeg ikke Karla var skæv i bækkenet efter en skade, hun blev rettet op af hende - med rigtigt gode resultater.... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Obelix Besvaret April 4, 2011 Rapporter Share Besvaret April 4, 2011 Efter sådan en besked må man altså gerne være pjevset :ae:, det ville jeg også have været! Jeg krydser fingre for at kiropraktoren kan få rettet op på det, så han aldrig kommer til at få gene af det . Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret April 4, 2011 Rapporter Share Besvaret April 4, 2011 Her er billederne, nummer 7 og 8 er samme som 1 og 6, måske bare nemmere at se inverted. Ok, Lone thetouch var totalt optimistisk, hun var næsten mest bekymret for om DKK ville godkende billederne. Så nu ser vi hvad hun siger på torsdag, både til Motor og til billederne. Amocca, tror hende fra Touch er ligeså god, hun rettede ham jo som sagt for et halvt år siden. Men ligesom Cujo, skal han måske bare derop mange flere gange før det bliver siddende Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret April 4, 2011 Rapporter Share Besvaret April 4, 2011 Det kan jeg sgu godt forstå at du er blevet lidt pjevset over :ae: Man kan jo ikke lade være med at tænke frem i tiden. Nu er Thailo jo ikke født med et skævt bækken, men det skrider med jævne mellemrum. Så er vi lige en tur forbi Lone (som Drentsche linker til) og så holder det et stykke tid. Håber en eller anden kan hjælpe jer. Måske sagde han det bare, for at jeg ikke skulle tude endnu mere. Må jo se om Lone kan rette det, og så få taget billeder igen når det engang gerne skulle sidde så godt som muligt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
a9 Besvaret April 4, 2011 Rapporter Share Besvaret April 4, 2011 :ae: Man siger jo at knogler er "dumme", så det kan godt tage nogle behandlinger, inden de "forstår", at de skal indtage ny position. Jacki er blevet korrigeret flere gange for de samme skader, atlas, hofter, kryds etc. Det jeg bider mærke i ved dine billeder, er den store forskel i muskelmasse Min lægmands vurdering vil være en kombination af kiropraktor (for at rette op) og svømning for at skabe symetri i muskelmassen, der skal holde bækkenet på plads - denne kombination gjorde i al fald underværker for Jackis hofter :slem: Men lækkert at Motoren ikke lader sig begrænse :kys: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret April 4, 2011 Rapporter Share Besvaret April 4, 2011 :ae: øv, hvor en træls besked at få! jeg håber på en positiv opdatering, når i har været på besøg hos lone. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mk101 Besvaret April 4, 2011 Rapporter Share Besvaret April 4, 2011 Hold da op ! Billede 1 ser jo helt sindssygt ud. På 6 ligger han fint - og hoften ser lige ud, men det ser ud til, at hans muskulatur er meget bedre i højre side (tror jeg det er?) end i venstre? Sagde de noget om det? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret April 4, 2011 Rapporter Share Besvaret April 4, 2011 :ae: Man siger jo at knogler er "dumme", så det kan godt tage nogle behandlinger, inden de "forstår", at de skal indtage ny position. Jacki er blevet korrigeret flere gange for de samme skader, atlas, hofter, kryds etc. Det jeg bider mærke i ved dine billeder, er den store forskel i muskelmasse Min lægmands vurdering vil være en kombination af kiropraktor (for at rette op) og svømning for at skabe symetri i muskelmassen, der skal holde bækkenet på plads - denne kombination gjorde i al fald underværker for Jackis hofter :slem: Men lækkert at Motoren ikke lader sig begrænse :kys: Ja jeg er lidt forvirret, for touch-damen sagde jamen det fikser vi da bare, og dyrlægen snakkede om ting vi skulle holde øje med for om han havde ondt. Det med at skulle derop flere gange, var jeg egentlig også kommet frem til, men har haft lidt svært ved at overbevise mig selv om, at jeg ikke kun ville derop igen grundet pyller fra egen side Hvilket så føles totalt lamt lige nu, skulle bare være taget derop igen for lang tid siden. Og jeg tænkte at det var smartest ikke at få ham rettet lige inden fotografering, for så rykkede de måske bare bækkenet ud igen, det var måske også pænt dumt tænkt. Men det var også det jeg var kommet frem til, svømning og en masse ture til kiropraktor. Hvis ikke han stadig var så bedøvet, havde jeg hoppet i havet med ham med det samme Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret April 4, 2011 Rapporter Share Besvaret April 4, 2011 Æv det var jo ikke den besked, I skulle have. I det mindste er hofterne fine! Jeg håber I kan få det rettet op, det lyder jo som om det sagtens kan lade sig gøre:-D Og mht svømning, så går I jo den gode tid i møde;-) Luna og jeg starter så småt op med waterwalk i morgen.. Og så kommer svømning senere, når vandet er blevet varmere. Men man har lov til at være pjevset.. Det ser da også helt vildt ud på billede 1/7:shock: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret April 4, 2011 Rapporter Share Besvaret April 4, 2011 Hold da op ! Billede 1 ser jo helt sindssygt ud. På 6 ligger han fint - og hoften ser lige ud, men det ser ud til, at hans muskulatur er meget bedre i højre side (tror jeg det er?) end i venstre? Sagde de noget om det? Men du kan godt se at bækkenet stadig ikke er perfekt på billede 6, ikke? Nej de sagde ikke noget om muskulaturen, gør Lone måske på torsdag, men som sagt, trækker han jo til den ene side når han traver, og det er det jeg ser som, at han må aflaste. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KarinaG Besvaret April 4, 2011 Rapporter Share Besvaret April 4, 2011 Sikke en møg besked at få, Buddha :ae: Jeg ved ikke om det er nogen trøst, men Misja var også født med et skævt bækken/hoftestilling. Det kunne især ses da hun var yngre og voksede større muskulatur i venstre lår end i højre og højre bagben kunne ikke strækkes ordenligt ud pga. sener der var vokset for korte. Hendes hofter blev fotograferet da hun var omkring 2 år og de var også fine, jeg gik til en kiropraktor og efter et par behandlinger var hun rettet ud hele vejen rundt (bækken, atlas, kryds osv) og genoptræningen kunne begynde. Vi blev frarådet svømning fordi de kan risikere at komme ud i yderstillinger i starten der kan få det hele til at ryge tilbage på den gamle plads igen. Til gengæld blev vi anbefalet waterwalk, kortere gåture i snor (INGEN løb) og gåture i vandkanten hvis vi have mulighed for det. Jeg valgte at genoptræne vhja. gåturer og efter ca. 1 måneds tid, i vandet/svømning. Nu er Misja 8 åg og det er først i det sidste lille års tid at jeg har kunnet se hun er en lille-lille smule uens igen, så det har da holdt rigtig fint og i mange år. Hun skal til kiropraktor igen, fordi jeg tænker gigt, selv om hun faktisk kun har meget lidt af den slags :banan: Jeg skal ikke kunne sige om Motors bækken er skævt på samme måde, men bare (forhåbentligt) give dig lidt optimisme ved at fortælle at Misja på ingen måder har været skånet eller plaget men har kunnet bevæge sig helt normalt efter hun blev rettet op og ud Så lad os satse på, at det samme gælder for din smukke Motor :hjerte: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret April 4, 2011 Rapporter Share Besvaret April 4, 2011 Hvor er den nærmeste hundesvømmehal? Jeg kan ikke helt gennemskue hvordan jeg får en plaskvåd hund hjem med s-tog, men måske jeg bare kan have et håndklæde med han kan ligge på. Eller måske de har en blower på stedet? Kan ikke slæbe min egen, den vejer jo et halvt ton.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KarinaG Besvaret April 4, 2011 Rapporter Share Besvaret April 4, 2011 Hvor er den nærmeste hundesvømmehal? Jeg kan ikke helt gennemskue hvordan jeg får en plaskvåd hund hjem med s-tog, men måske jeg bare kan have et håndklæde med han kan ligge på. Eller måske de har en blower på stedet? Kan ikke slæbe min egen, den vejer jo et halvt ton.. Ved ikke helt hvor du bor, men du kan tage Frederiksunds toget helevejen til endestationen og så bus en kort vej, ud til her: Frederikssund Hundecenter Der er opvarmet ventehal, blower, opvarmet svømmebassin osv. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret April 4, 2011 Rapporter Share Besvaret April 4, 2011 Sikke en møg besked at få, Buddha :ae: Jeg ved ikke om det er nogen trøst, men Misja var også født med et skævt bækken/hoftestilling. Det kunne især ses da hun var yngre og voksede større muskulatur i venstre lår end i højre og højre bagben kunne ikke strækkes ordenligt ud pga. sener der var vokset for korte. Hendes hofter blev fotograferet da hun var omkring 2 år og de var også fine, jeg gik til en kiropraktor og efter et par behandlinger var hun rettet ud hele vejen rundt og genoptræningen kunne begynde. Vi blev frarådet svømning fordi de kan risikere at komme ud i yderstillinger i starten der kan få det hele til at ryge tilbage på den gamle plads igen. Til gengæld blev vi anbefalet waterwalk, kortere gåture i snor (INGEN løb) og gåture i vandkanten hvis vi have mulighed for det. Jeg valgte at genoptræne vhja. gåturer og efter ca. 1 måneds tid, i vandet/svømning. Nu er Misja 8 åg og det er først i det sidste lille års tid at jeg har kunnet se hun er en lille-lille smule uens igen, så det har da holdt rigtig fint og i mange år. Hun skal til kiropraktor igen, fordi jeg tænker gigt, selv om hun faktisk kun har meget lidt af den slags :banan: Jeg skal ikke kunne sige om Motors bækken er skævt på samme måde, men bare (forhåbentligt) give dig lidt optimisme ved at fortælle at Misja på ingen måder har været skånet eller plaget men har kunnet bevæge sig helt normalt efter hun blev rettet op og ud Så lad os satse på, at det samme gælder for din smukke Motor :hjerte: Okay, waterwalk ved jeg at de har ude på dyrehospitalet, jeg håber at Lone kan fortælle hvad jeg skal gå efter. Han SKAL blive fin, det har jeg sagt til ham. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret April 4, 2011 Rapporter Share Besvaret April 4, 2011 Mange af hundesvømmehallerne ligger jo desværre ikke i nærheden af offentlige transportmidler. Der er en i Tåstrup (sengeløse), men det er lidt ude midt i ingenting.. Hvilket også er derfor, jeg ikke får svømmet så meget med Luna, som jeg gerne har ville.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KarinaG Besvaret April 4, 2011 Rapporter Share Besvaret April 4, 2011 Okay, waterwalk ved jeg at de har ude på dyrehospitalet, jeg håber at Lone kan fortælle hvad jeg skal gå efter. Han SKAL blive fin, det har jeg sagt til ham. Og det bliver han også, sku så! :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
a9 Besvaret April 4, 2011 Rapporter Share Besvaret April 4, 2011 Ja jeg er lidt forvirret, for touch-damen sagde jamen det fikser vi da bare, og dyrlægen snakkede om ting vi skulle holde øje med for om han havde ondt. Det med at skulle derop flere gange, var jeg egentlig også kommet frem til, men har haft lidt svært ved at overbevise mig selv om, at jeg ikke kun ville derop igen grundet pyller fra egen side Hvilket så føles totalt lamt lige nu, skulle bare være taget derop igen for lang tid siden. Og jeg tænkte at det var smartest ikke at få ham rettet lige inden fotografering, for så rykkede de måske bare bækkenet ud igen, det var måske også pænt dumt tænkt. Men det var også det jeg var kommet frem til, svømning og en masse ture til kiropraktor. Hvis ikke han stadig var så bedøvet, havde jeg hoppet i havet med ham med det samme Jamen, da I gik derfra var det også fikset :5up: men når de musker og sener, der skal holde knoglen på plads i den nye position stadig er "slappe", så er der jo god sandsynlighed for, at knoglerne "smutter" tilbage mod den gamle position, derfor skal behandlinger ofte gentages og måske kombineres med "noget" (svømning, waterwalking, ture i snor) mere efter behov og anvisning. Jeg skal snarest have Jacki afsted igen - tror hendes kryds har låst sig igen, hun er i al fald ved at udvikle "krøller", og det gør hun kun, når "noget" er galt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chili Con Caia Besvaret April 4, 2011 Rapporter Share Besvaret April 4, 2011 Jeg forstår udmærket din reaktion hos dyrlægen....:ae: Godt at I har en aftale hos Lone... Jeg er sikker på at hun kan hjælpe motor drengen:5up: Der har lige været en svømme tråd her inde, og der kom et par anbefalinger... Blandt andet oppe i nordsjælland et sted hvor der var undervandskamera.. Bussen skulle gå lige derud til.. Og måske må man godt have større hunde med...Prøv at søg efter tråden.... :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret April 4, 2011 Rapporter Share Besvaret April 4, 2011 Okay, waterwalk ved jeg at de har ude på dyrehospitalet, jeg håber at Lone kan fortælle hvad jeg skal gå efter. Han SKAL blive fin, det har jeg sagt til ham. Jeps, og det er Lea, Luna's massør, der står for den:-D Hende kan I sagtens gå til. 10 ture koster 2300 kr og 20 ture koster 3800 kr Mange mange penge, og derfor gør jeg det selv, fordi jeg har set, hvor vandet ca skal gå til på Luna:-D Så bevæbnet med vaders og minut-ur skal jeg på stranden:lol: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts