Hop til indhold

Recommended Posts

Hej alle,

Jeg har lagt mærke til at Uffe er begyndt at kaste op rimelig tit. Jeg kan i hvert fald tælle 5 gange på halvanden uge. Der er gået et par dage imellem hver gang og maven har været fin, så jeg har ikke haft ham på skånekost.

Når jeg tænker tilbage passer det ca med at vi har skiftet foder. Det gjorde vi over et par uger og jeg kan huske at han startede med at kaste op mens vi stadig blandede med det gamle. Da han så var 100% på det nye, var der opkastningsfrie dage (der går som sagt nogle dage imellem) og jeg tænkte: "Godt det ikke var foderet". Nu har han kørt 100% på det nye foder i en uges tid.

Jeg ved ikke om det bare er foderskiftet han har svært ved eller om det kan være han ikke kan tåle det nye foder? Det er Orijen vi er gået over til og han er ikke vant til et så proteinrigt foder.

Synes I jeg burde tage til dyrelægen eller skal jeg sætte ham på skånekost først og så langsomt vænne ham til foderet igen? Han har aldrig reageret på foderskift før og jeg synes det er længe at gå og kaste op selvom det ikke er hver dag :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kunne jo godt lyde som om det er noget med det nye foder. JEg ville sætte ham på skånekost, så får maven lidt ro og du kan samtidig holde øje med om han kaster op igen eller det stopper helt. Evt. kan du lave et skema, så er det lettere at holde øje med hvornår han kaster op og i hvilken forbindelse og hvor lang tid efter han har spist osv. Med ikke andet, så har du noget du kan vise til dyrlægen, hvis ikke det stopper...

:ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Obelix

Jeg tænker også umiddelbart det kan være det nye foder som spiller ind :hmm:.

Jeg ville også sætte ham på skånekost et stykke tid indtil maven igen er 100% stabil og så derefter prøve at køre ham langsomt over på Oriijen igen :-).

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tænker også umiddelbart det kan være det nye foder som spiller ind :hmm:.

Jeg ville også sætte ham på skånekost et stykke tid indtil maven igen er 100% stabil og så derefter prøve at køre ham langsomt over på Oriijen igen :-).

Både efter aftensmaden i går og morgenmaden i dag kastede han op kort efter han havde spist, så nu er der i hvert fald ingen tvivl om at han skal på skånekost og er det nu. De andre gange har det ikke været lige efter han havde spist og slet ikke hver dag.

Jeg håber han kommer til at kunne fungere på Orijen for det er indtil videre det eneste foder han spiser hver gang det bliver serveret og det eneste hvor jeg kan få ham op på en fornuftig dagsration, så smagsmæssigt er det virkelig en succes :-D

Link til indlæg
Del på andre sites