Hop til indhold

Vores hund spiser sten!!!


Gæst Nuke
 Share

Recommended Posts

Hej igen allesammen

 

Vores ny medlem, har det med at spise sten fra vores have, er der nogle der har et godt råd til hvordan man kan forhændre at hun spiser de sten?

 

Hun er 8 uger, og jeg tror nu at det er fordi hendes tænder de klør. Sagen er bare den at de sten vi har i haven de ligger i nogle bed hvor vi har blomster, så det er ikke bare lige at fjerne dem...

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er to muligheder, som jeg ser det. Stenene fjernes, eller I lærer jeres hund at den ikke må spise dem. Den sidste er svær :mrgreen:

 

Jeg ville sørge for at have noget at bytte med hver gang hun tager en i munden - hav noget lækkert til at ligge som I så bytter med stenen når hun tager den i munden. Husk ikke at skælde ud :-D Jeg har lavet kommandoen "spyt ud", og den er rigtig god og meget brugt også nu hvor Loke er stor :-D - I siger bare "spyt ud" idet hun spytter stenen ud for at få godbidden.

 

:-DUlla

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ret almindeligt at hvalpe spiser ting og sager der ikke er godt for dem, så måske var det en idè at indhegne jeres bede med lidt hønsehegn, eller lave en mindre hundeindhegning i haven. Mange haveplanter er giftige for hunde, så bare for at være på den sikre side...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ret almindeligt at hvalpe spiser ting og sager der ikke er godt for dem, så måske var det en idè at indhegne jeres bede med lidt hønsehegn, eller lave en mindre hundeindhegning i haven. Mange haveplanter er giftige for hunde, så bare for at være på den sikre side...

 

Sjovt du skriver det med hønsehegn, for vi har lige sat det op. Nu kan hun ikke sådan lige få de sten hehe :blink: jeg takker mange for de hurtige svar dejligt...

 

Ps. Også et tak til dig loke...

Link til indlæg
Del på andre sites

Sjovt du skriver det med hønsehegn, for vi har lige sat det op. Nu kan hun ikke sådan lige få de sten hehe :blink: jeg takker mange for de hurtige svar dejligt...

 

Og jeg takker for tilbagemeldingen. Somme tider skriver man stolpe op og stolpe ned, uden at få at vide hvad folk tænker om det og hvordan det går. Tak for det,.. og velkommen til. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja jeg kender det alt for godt, det med man gerne vil hjælpe andre men man får sjælent noget retur, som andre måske kunne bruge, da vi jo alle skal hjælpe hinanden. Det er jo det der er meningen med et forum :mrgreen:

 

Forsat god dag...

Link til indlæg
Del på andre sites

Aslan spiste også sten, og det var først da jeg listede mig ind på ham og sagde "NEJ" på en meget dyb og bestemt stemme at han stoppede (godbidder hjalp ikke, han gjorde intet for at slippe den, og når han endelig gjorde og fik ros, tog han den op igen :roll: og løb sin vej). Nu tager han engang imellem en i munden og tygger og spytter den ud.

Til tider tager han en i munden og kigger på mig, så vender jeg ham ryggen og så spytter han den ud igen, og kommer hen til mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Aslan spiste også sten, og det var først da jeg listede mig ind på ham og sagde "NEJ" på en meget dyb og bestemt stemme at han stoppede (godbidder hjalp ikke, han gjorde intet for at slippe den, og når han endelig gjorde og fik ros, tog han den op igen :roll: og løb sin vej). Nu tager han engang imellem en i munden og tygger og spytter den ud.

Til tider tager han en i munden og kigger på mig, så vender jeg ham ryggen og så spytter han den ud igen, og kommer hen til mig.

 

Ja det kan da godt være det er det der skal til, et lille chok...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det kan da godt være det er det der skal til, et lille chok...

Et lille chok kan da godt afhjælpe problemet men det koster på "tillidskontoen". Hvis nu du får Luna til at slippe stenen ved at tilbyde hende en godbid og bagefter viser hende en bamse eller lignende, som hun gerne må tygge i, er det mindre sandsynligt at hun i fremtiden bare går tilbage og tager stenen igen. Det gælder om at vise hvalpen et alternativ, hver gang man afbryder en adfærd.

 

Skældud eller et chok, forbundet med at tage noget i munden, vil ofte medføre at hvalpen skynder sig væk fra dig med det forbudte og det vil du måske blive svært ked af at du har lært hende, hvis hun en dag finder noget der kan være farligt for hende at spise.

Link til indlæg
Del på andre sites

Skældud eller et chok, forbundet med at tage noget i munden, vil ofte medføre at hvalpen skynder sig væk fra dig med det forbudte og det vil du måske blive svært ked af at du har lært hende, hvis hun en dag finder noget der kan være farligt for hende at spise.

 

Eller hunden skal lære at apportere.... Snakker af dyrekøbt erfaring med Mollie.....

 

MVH

Wivian

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...