Hop til indhold

Cocker og aguillity

Recommended Posts

Gæst SikkeEtHundeliv

Det kan de vist ret godt finde ud af ikk?

De skal bare ikke stresses for meget - Er det korrekt forstået? :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Som med alle andre racer kan de finde ud af agility, og man skal være opmærksom på, at man ikke kører hunden op i et stressfelt, hvor den ikke kan geare ned eller modtage læring.

Jeg ville personligt altid med en hund, der skulle bruges hårdt, som ved eksempelvis agility, sikre mig, at hunden er af så god konstruktion, at det ikke skader den unødigt.

Så se at forben er lige, vinklerne kan stødabsorbere og at både albuer og hofte ser fine ud (ved røntgen).

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Spilop
Det kan de vist ret godt finde ud af ikk?

De skal bare ikke stresses for meget - Er det korrekt forstået? :-)

Cockere er en fin race til agility, som alle andre racer skal de være fuldt udvokset og sunde/raske. Jeg har løbet med cockere siden 98, hvis motiveret korrekt er de super hunde til ag

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sitkin

Er fuldstændig enig med Spilop :5up:.

Har selv med stor succes løbet agility med en Cocker for nogle år siden og det handler meget om at motivere dem på den rigtige måde og have grund lydigheden og det fysiske på plads først så kan de blive fine agility hunde :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst SikkeEtHundeliv

Ja han skal selvfølgelig lige tjekkes inden vi starter :)

Han har aldrig rigtig fået nogen "opdragelse" når vi er ude og gå. Han er ALLE steder og zigzagger meget i snor.

Det skal selvfølgelig lige være bedre inden vi starter agility - Lydhed først.

Jeg tænkte bare han kunne være god til det med tiden fordi han er aktiv og skal have meget motion samtidig med man så får trænet - Det kunne være godt for ham.

Vi venter lidt med det :)

Han bliver 2 til Juni så aldersmæssigt er han klar ik?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Spilop
Ja han skal selvfølgelig lige tjekkes inden vi starter :)

Han har aldrig rigtig fået nogen "opdragelse" når vi er ude og gå. Han er ALLE steder og zigzagger meget i snor.

Det skal selvfølgelig lige være bedre inden vi starter agility - Lydhed først.

Jeg tænkte bare han kunne være god til det med tiden fordi han er aktiv og skal have meget motion samtidig med man så får trænet - Det kunne være godt for ham.

Vi venter lidt med det :)

Han bliver 2 til Juni så aldersmæssigt er han klar ik?

Han er helt klar, mens du venter kan du jo få trænet noget sit/bliv, altid en god plan

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst SikkeEtHundeliv
Mange steder er der venteliste til at komme på agilityhold, så det kan være, at du allerede nu skal finde et sted og skrive dig på venteliste. Så kan det være, at det passer med, at du får plads, når I har fået lidt mere lydighed på plads. :blink:

Det vil jeg spørge mig frem til.

Lydigheden er helt hen i vejret med den lille nye hund :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites