Hop til indhold

Godbidder til belønning og lidt omkring gåture

Recommended Posts

Gæst Jeanette78

Træningen med Bella er gået en smule i stå. Når vi tilbyder hende godbidder ude i haven, eller hvis vi går tur, så ignorerer hun dem helt og aldeles. Hun spiser dem gerne, hvis vi træner med hende indendørs.:???:

Når vi går tur med hende, så bliver hun utryg så snart vi når uden for vores lille landsby. Vi ville egentligt gerne tage hende med lidt udenfor byen, der er en fin rute vi kunne gå, men hun sætter bremserne i, og nægter at gå videre, når vi når et bestemt punkt. Vi har naturligvis forsøgt at lokke hende og rose hende med godbidder, men dem afviser hun jo - også når vi går indenfor bygrænsen. Hun virker utryg over for det ukendte.

I starten var hun også utryg i byen, men nu kan vi fint gå rundt med hende på forskellige små korte ruter inden for bygrænsen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville tage hende i bilen og køre hen til en bænk og bare sidde der ligeså stille indtil hun slappede af. Altså ingen godbidder fra hånd, men måske lidt godbidssøg med overlækre godbidder (f.eks. pølsestykker), når I fornemmer at hun kan forholde sig til det.

Hvor gammel er Bella og hvordan har hendes opvækst været?. Jeg tænker om der kan være noget fra tidligere i hendes liv der kunne forklare denne usikkerhed.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan også være et spørgsmål om, at de godbidder I tilbyder ikke er lækre nok. Som der kommer flere forstyrrelser til (sanseindtryk), skal godbidderne være endnu mere tiltalende.

Eksempelvis vil jeg kunne træne min yngste herhjemme med foderpillerne, men så snart der er flere forstyrrelser, skal det tunge skyts frem i form af pølser, kød af forskellig art eller ost. Bare for at nævne et par eksempler.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Jeanette78
Jeg ville tage hende i bilen og køre hen til en bænk og bare sidde der ligeså stille indtil hun slappede af. Altså ingen godbidder fra hånd, men måske lidt godbidssøg med overlækre godbidder (f.eks. pølsestykker), når I fornemmer at hun kan forholde sig til det.

Hvor gammel er Bella og hvordan har hendes opvækst været?. Jeg tænker om der kan være noget fra tidligere i hendes liv der kunne forklare denne usikkerhed.

Bella er 7 måneder gammel nu. Vi har haft hende siden hun var 10 uger gammel.

Du har nok ret i, at vi skal finde på mere lækre godbidder, jeg havde bare ikke lige tænkt så langt som pølser eller andet, men det tror jeg helt sikkert vi skal have afprøvet.

At tage hende i bilen og køre et andet sted hen, tror jeg er en dårlig idé hvis turen skal være en succes lige pt. bliver Bella nemlig ret køresyg desværre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Bella er 7 måneder gammel nu. Vi har haft hende siden hun var 10 uger gammel.

Du har nok ret i, at vi skal finde på mere lækre godbidder, jeg havde bare ikke lige tænkt så langt som pølser eller andet, men det tror jeg helt sikkert vi skal have afprøvet.

At tage hende i bilen og køre et andet sted hen, tror jeg er en dårlig idé hvis turen skal være en succes lige pt. bliver Bella nemlig ret køresyg desværre.

i kan evt. nøjes med at kører 100 meter længere end det punkt hvor hun stopper op, en kører bilen hjem og en går hjem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville også forsøge med endnu lækre godbidder, f.eks kyllingetern, pølser eller andet lækkert kød :-).

Herhjemme og på de daglige gåture kan Obelix sagtens nøjes med sit tørfoder som belønning, men til trænning hvor der er andre hunde må der hårdere midler i brug ;-).

Link til indlæg
Del på andre sites