Hop til indhold

Hvilken str bur skal jeg vælge?

Recommended Posts

Gæst Obelix

Obelix kan overhovedet ikke stå afbundet eller efterlades i bilen uden han hyler og skaber sig fuldstændigt åndsvagt :oops:.

Særlig slemt er det hver søndag hvor vi er til agility, imens vi bygger bane osv er hundene jo i bilen, og Obelix køre sig selv op lige med det samme og gøer helt vildt :cry:.

Han gøer ellers kun meget sjældent!!!

I søndags besluttede jeg så at prøve at tage ham med ind og binde ham til en stolpe imens vi byggede banen, det gik egentlig okay så længe han kunne se mig (han pev lidt), men lige så snart jeg gik over efter flere forhindringer begyndte han igen at te sig og gøede voldsomt :cry:.

Træneren anbefaldede et stofbur som han kunne sidde i imens, hun mente det ville få ham til at stresse ned ???.

Jeg er godt klar over det ikke bare er at købe et bur og så putte ham derind i. Der skal selvfølgelig burtrænning til så han vænnes langsomt til at det er et rart sted at være, men ellers synes jeg måske ideen i det ikke er helt tosset ;-).

Nu bliver det alligevel også snart for varmt til at hundene kan sidde i bilerne, så der er buret måske ekstra smart istedet for han skal stå bundet.

Nå men jeg har så kigget lidt på burene fra Østrand (så i en anden tråd de var blevet anbefalet ;-)). Men hvilken str skal man vælge ???

Er det her okay eller bliver det for småt?

Stofbur - med stålrørsstel str. M

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville nok vælge et, som også kan være i bilen. På den måde kan han nemlig sidde i buret - i bilen - men med dørene åbne, hvis det er for varmt.

Jeg havde nøjagtig samme problem med min coton og det eneste der hjalp var et bur. Men kun hvis hun samtidig ikke kunne se mig.

Derfor købte jeg bur til bilen - og siden har jeg ikke haft problemer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har denne til Karla

Trixie Tcamp Deluxe 50 X 50 X 70 cm Best Price - Pets | PriceProbe.co.uk

Den er 70 x 50 x 50 - så lige hakket større end den du har kig på. Men Karla er nok også lige hakket større end en westie. Har du ikke en Petworld eller Maxizoo i nærheden, så du kan tage ham med derud og teste størrelsen ved at smide ham ind i et af burene?

Karla kan dække i sin og ligge behageligt. Hun kan også stå op, så længe hun bukker nakken lidt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Obelix

Tak for jeres svar :5up:.

Amocca.. Hmm det kan da også være Obelix skal have nummer str :hmm:.

Jeg bor desværre ikke i en by med Maxi zoo eller lign. Der ligger godt nok en 15 km herfra, men da jeg pt går hjemme på orlov med min for nylig opereret søn (som helst ikke må sidde i en autostol) er det svært lige at køre ud og prøve :???:.

Og så er det jo så nemt at bestille en masse på nettet når nu man alligevel går hjemme, men lige det her bur halløj er ikke helt nemt at hitte ud af :genert:.

Jeg har lige haft lagt et målebånd ved siden af Obelix og umiddelbart kan det godt være det bur jeg har kig på bliver lige kort nok i det, samtidig kan han heller ikke sidde helt oprejst i det (tror jeg), det kan han i det der er en str større, men det virker bare så stort :confused:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for jeres svar :5up:.

Amocca.. Hmm det kan da også være Obelix skal have nummer str :hmm:.

Jeg bor desværre ikke i en by med Maxi zoo eller lign. Der ligger godt nok en 15 km herfra, men da jeg pt går hjemme på orlov med min for nylig opereret søn (som helst ikke må sidde i en autostol) er det svært lige at køre ud og prøve :???:.

Og så er det jo så nemt at bestille en masse på nettet når nu man alligevel går hjemme, men lige det her bur halløj er ikke helt nemt at hitte ud af :genert:.

Jeg har lige haft lagt et målebånd ved siden af Obelix og umiddelbart kan det godt være det bur jeg har kig på bliver lige kort nok i det, samtidig kan han heller ikke sidde helt oprejst i det (tror jeg), det kan han i det der er en str større, men det virker bare så stort :confused:.

Molly er et stks hund på 7kg og jeg har samme str som det Amocca skriver. Der kan hun både stå og ligge udstrakt uden det bliver hverken for stort eller for lille :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Obelix
Molly er et stks hund på 7kg og jeg har samme str som det Amocca skriver. Der kan hun både stå og ligge udstrakt uden det bliver hverken for stort eller for lille :5up:

Jamen så er det jo nok størrelsen større jeg skal have fat i :-D.

Link til indlæg
Del på andre sites

Smilla har det her i str Small Great Deals on Dog Carriers & Kennels at Zooplus: Travel Home Bon Voyage

Jeg synes nu ikke hun bliver roligere af at være i buret. Hun står faktisk pænere afbundet, mens der bygges bane, fordi hun så kan se én hele tiden. Men det kan der jo godt være forskel på. :vedikke: Under alle omstændigheder er det dejligt at have et bur.:-)

Har du lært Molly at stå afbundet på træningspladsen sådan i små trin? Dvs hvor du i starten smider nogle godbidder bagved hende og går nogle skridt væk fra hende og kommer tilbage før hun er færdig med at spise og smider flere? Gradvist øges kriterierne, men du skal hele tiden komme tilbage inden hun begynder at pive. Synes det er ærgeligt der (mange steder) ikke bruges lidt mere tid på det til hvalpetræning. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Smilla har det her i str Small Great Deals on Dog Carriers & Kennels at Zooplus: Travel Home Bon Voyage

Jeg synes nu ikke hun bliver roligere af at være i buret. Hun står faktisk pænere afbundet, mens der bygges bane, fordi hun så kan se én hele tiden. Men det kan der jo godt være forskel på. :vedikke: Under alle omstændigheder er det dejligt at have et bur.:-)

Har du lært Molly at stå afbundet på træningspladsen sådan i små trin? Dvs hvor du i starten smider nogle godbidder bagved hende og går nogle skridt væk fra hende og kommer tilbage før hun er færdig med at spise og smider flere? Gradvist øges kriterierne, men du skal hele tiden komme tilbage inden hun begynder at pive. Synes det er ærgeligt der (mange steder) ikke bruges lidt mere tid på det til hvalpetræning. :-)

Nu er det Obelix der skal bruge et bur, Molly kan godt være alene i bilen eller buret ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Obelix

Ja jeg har forsøgt at vende ham langsomt til at stå afbundet, i små bidder af gangen, men især ed trænning stresser hann åbenbart helt op! Men generalt er han bare enormt dårlig til at blive efterladt i bil eller som afbundet :cry:.

Jeg vil selvfølgelig fortsætte trænningen med at stå bundet og være i bilen selvom jeg får anskaffet et bur.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja jeg har forsøgt at vende ham langsomt til at stå afbundet, i små bidder af gangen, men især ed trænning stresser hann åbenbart helt op! Men generalt er han bare enormt dårlig til at blive efterladt i bil eller som afbundet :cry:.

Jeg vil selvfølgelig fortsætte trænningen med at stå bundet og være i bilen selvom jeg får anskaffet et bur.

Han vil nok gerne ud at være med til at det sjove træning. :banan:

Jeg tror også det vil kræve en del træning med buret - ligesom med at afbinde. Men det kan da godt være du er heldigt, at det virker berolighede på ham. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen så er det jo nok størrelsen større jeg skal have fat i :-D.

Jeg har lige købt et stofbur til Elvis og det er også ca. den størrelse (vist lige et par cm. større). Nu har han godt nok ikke været derinde endnu, andet lige for at snuse og hente godbidder, men jeg ville nødigt have det ret meget mindre, hvis der skal være noget bevægelses-muligheder. Det her er dejligt stort til ham :-D

Link til indlæg
Del på andre sites