Gæst bøvle Skrevet April 6, 2011 Rapporter Share Skrevet April 6, 2011 Jeg vil lige spørge, om der er nogen der ved om der er en helt bestemt adfærd for hunde når deres ejer fx. Bliver dårlig på en gå/løbetur... Vil en hund egentlig altid blive ved deresejer, eller vil de løbe rundt og snuse eller vil de finde hjælp iform af mennesker?:hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret April 6, 2011 Rapporter Share Besvaret April 6, 2011 Det kommer vel an på hunden? Jeg vil tro at Karla bare ville blive ved mig og stå og se ulykkelig og frustreret ud.... Hun ville ihvertfald ikke gå sin vej, det er hun alt for mor-syg til at turde... Men Moesgaard herindefra prøvede det jo for ganske nylig... Tjalfe blev hos hende og gøede efter hjælp, som en ægte helt :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret April 6, 2011 Rapporter Share Besvaret April 6, 2011 Jeg har (heldigvis) kun prøvet det en gang. I efteråret døjede jeg med en virus på balancenerven og det gik galt på en tur, hvor jeg blev svimmel meget pludselig og ikke kunne holde mig på benene. Liva blev ved mig og kunne ikke helt forstå, hvorfor mor lige pludselig lå der halvt inde i en indkørsel Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret April 6, 2011 Rapporter Share Besvaret April 6, 2011 Jeg har een gang prøvet bare at lægge mig ned og ligge helt stille, og Motor løb ret overrasket hen og duttede mig og gøede af mig. Men.. så prøvede jeg det engang mere, og der synes han bare jeg var underlig, og gjorde ikke noget nummer ud af det Så jeg har nok ødelagt det.. Everyones Hero, aka Tjalfe herinde, hans ejer faldt og brækkede benet, og han blev og passede på hende, skal se om jeg kan finde tråden. Edit her: http://www.hunde-forum.dk/vis-os-din-perle/22401-everyones-hero.html Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst bøvle Besvaret April 6, 2011 Rapporter Share Besvaret April 6, 2011 Det er det vi talte om herhjemme, at prøvede man at lege syg, så tror jeg hunde vil kunne mærke, at man ikke er alvorlig syg... men min veninde fik en blodprop i hjertet, og sad og hvilede sig på en bænk og bare fortsatte efter et stk. Tid med fokus på at komme hjem til nogle mennesker, men vi har talt om, hvad ville hunden have gjort hvis hun ikke havde kunne komme hjem:confused:Jeg føler mig heldig, at få min veninde tilbage, også helt uden m'en udover et kæmpe chok!!! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret April 6, 2011 Rapporter Share Besvaret April 6, 2011 Det er det vi talte om herhjemme, at prøvede man at lege syg, så tror jeg hunde vil kunne mærke, at man ikke er alvorlig syg... men min veninde fik en blodprop i hjertet, og sad og hvilede sig på en bænk og bare fortsatte efter et stk. Tid med fokus på at komme hjem til nogle mennesker, men vi har talt om, hvad ville hunden have gjort hvis hun ikke havde kunne komme hjem:confused:Jeg føler mig heldig, at få min veninde tilbage, også helt uden m'en udover et kæmpe chok!!! Men han kom jo faktisk hen første gang, og reagerede på det. Så et eller andet sted, tror jeg faktisk han ville gøre det igen hvis der virkelig var sket noget. Puh, sikke en forfærdelig oplevelse Er da sørme glad for at læse at hun er ok! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Obelix Besvaret April 10, 2011 Rapporter Share Besvaret April 10, 2011 Det afhænger nok meget af hvilken hund det er, men umiddelbart tror jeg de fleste hunde ville kunne mærke der er noget galt og endten blive ved ejerens side eller løbe hjem efter hjælp. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
cs-dumle Besvaret April 10, 2011 Rapporter Share Besvaret April 10, 2011 Jeg tror også det kommer helt an på hunden. Jeg kunne forestille mig at Dumle ville blive og gø ad os og potedaske os, men jeg tror desværre også han vil være en af de hunde der for alt i verden ikke vil lade andre mennesker røre os. Nova aner jeg simpelthen ikke. Jeg tror enten hun ville være total ligeglad, blive liggende ved os eller rende efter hjælp. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Afganskmynde Besvaret April 10, 2011 Rapporter Share Besvaret April 10, 2011 Hvis du har mobil paa dig, saa vil hunden med storst sandsynlighed ringe efter hjaelp:blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret April 11, 2011 Rapporter Share Besvaret April 11, 2011 Min mor faldt og brækkede anklen et ret øde sted, hun slap hunden i håb om....han gik ned på stranden og rullede sig, åd sig dårlig i nogle rådne fisk og rendte hen, hvor han vidste der var en doberman som trængte til tæsk :klap: Begge blev fundt og har det godt i dag, men mine forældre er ikke imponeret over deres terriers omsorg. 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KarinaG Besvaret April 11, 2011 Rapporter Share Besvaret April 11, 2011 Da jeg sidste år faldt voldsomt og forstuvede anklen løb Misja hen til mig for at se hvad pokker jeg pludseligt lavede nede på jorden, men hun syntes vist at jeg sagde for mange mærkelige lyde og så for mærkelig ud så hun skyndte sig ud på marken og jagede nogle flere mus :stupid: Ikke meget helt over hende, når jeg gør og siger underlige ting Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret April 11, 2011 Rapporter Share Besvaret April 11, 2011 Jeg aner faktisk ikke, hvad Luna ville gøre.. Nu er hun ret mor-syg.. Så tror hun ville blive ved min side.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
MiniBillen Besvaret April 11, 2011 Rapporter Share Besvaret April 11, 2011 For noget tid siden, lå jeg og havde meget ondt i ørerne. Sådan rigtig meget. Mille min mors golden kunne mærke at jeg havde det skidt, hun lagde sig ved min side, og veg ikke fra mig hele natten. Hun er ingen vagt hund overhovedet, men når hun føler der er noget i vejen, så bliver hun hos os:5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gryn Besvaret April 11, 2011 Rapporter Share Besvaret April 11, 2011 Jeg har prøvet at blive dårlig hjemme, Groa puttede ind til mig. Da dem med blå blink kom trak hun sig, nærmest som om hun vidste de ville hjælpe mig. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst bøvle Besvaret April 12, 2011 Rapporter Share Besvaret April 12, 2011 lyder som om hunden i de fleste tilfælde vil blive hos ejer, men det ville ellers være smart, hvis man kunne få den til at hente hjælp... de trøster sin ejer, hvor sødt:hjerte: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gryn Besvaret April 12, 2011 Rapporter Share Besvaret April 12, 2011 lyder som om hunden i de fleste tilfælde vil blive hos ejer, men det ville ellers være smart, hvis man kunne få den til at hente hjælp... de trøster sin ejer, hvor sødt:hjerte: Jeg er sikker på at Speedy ville have løbet efter hjælp. Jeg tror som ikke det er usmart hunden bliver ved ejer, måske er det med til ejer er mere rolig, måske holder fast i livet hvis man stå på kanten. Har læst om en ældre der faldt under en gåtur, han overlevde natten fordi hans hund lagde sig oven på ham. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst bøvle Besvaret April 12, 2011 Rapporter Share Besvaret April 12, 2011 Jeg er sikker på at Speedy ville have løbet efter hjælp.Jeg tror som ikke det er usmart hunden bliver ved ejer, måske er det med til ejer er mere rolig, måske holder fast i livet hvis man stå på kanten. Har læst om en ældre der faldt under en gåtur, han overlevde natten fordi hans hund lagde sig oven på ham. tjaa... der er nok forskellige situationer der gør, at man ønsker at hunden bliver, men i min venindes tilfælde, så var det ude i en skov og ingen i nærheden hvor hun var ude at løbe, så der ville det have været smart, at hunden løb efter hjælp, men hun var så sej, at hun kunne få slæbt sig hjem alligevel, og så tilkalde hele balladen, og nu er hun ved ar komme sig,og det er jeg meget lykkelig for:klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret April 12, 2011 Rapporter Share Besvaret April 12, 2011 Rosita ville klart blive omkring mig og måske gø Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst sarafia Besvaret April 12, 2011 Rapporter Share Besvaret April 12, 2011 da jeg gik ned med stress besvimede jeg engang ude i skoven. Da jeg vågnede lå Nova ovenpå mig, og Walle helt op af mig. Jeg var smurt ind savl på den ene side af hovedet så går ud fra jeg er forsøgt genoplivet med hjertemassage og mund til mund:lun: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tacora Besvaret April 13, 2011 Rapporter Share Besvaret April 13, 2011 da jeg gik ned med stress besvimede jeg engang ude i skoven. Da jeg vågnede lå Nova ovenpå mig, og Walle helt op af mig. Jeg var smurt ind savl på den ene side af hovedet så går ud fra jeg er forsøgt genoplivet med hjertemassage og mund til mund:lun: Jeg tror du skal give hundene en mobil så de kan ringe efter hjælp Gade vide hvad der var sket hvis andre var kommet til for at hjælpe ? Venlig hilsen Steen stenild Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sitkin Besvaret April 13, 2011 Rapporter Share Besvaret April 13, 2011 Tror helt sikkert Gizmo ville blive ved mig hvis jeg faldt om, tror han er for forsigtig til bare at gå videre af sted selv:hmm: Men er så lidt i tvivl om om han ville lade andre hjælp mig hvis der kom nogen forbi og jeg var bevidstløs eller om han ville bevogte mig:vedikke: Når jeg har det skidt derhjemme med smerter osv. (har fibromyalgi) på bliver han ekstra vagtsom, som om han tænker mor er ikke så stærk i dag så nu må jeg lige tage vagten og være en store. Har prøvet på at forklare ham at altså kun vejer 4½ kg så han kan godt slappe a:stupid: Men han træner vist for at blive større han kan desværre kun bruge en pedal a gangen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sitkin Besvaret April 13, 2011 Rapporter Share Besvaret April 13, 2011 Hov billedet kom ikke med kan ikke finde ud af at sætte den ind. Den kan ses i mit album så. Det er et billed af Gizmo som sidder på min stepmaskine men han fylder kun lige en pedal Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst sarafia Besvaret April 13, 2011 Rapporter Share Besvaret April 13, 2011 Jeg tror du skal give hundene en mobil så de kan ringe efter hjælp Gade vide hvad der var sket hvis andre var kommet til for at hjælpe ? Venlig hilsen Steen stenild Tror ikke der var sket noget. De er jo er jo uddannet til at omgåes mennesker.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst wheaten terrier Besvaret April 13, 2011 Rapporter Share Besvaret April 13, 2011 Jeg tror Hemi ville blive hos mig, da han er en rigtig mors dreng, til en start vil han være noget fjollet derefter tror jeg han vil blive usikker på situationen. Til gengæld har tanken tit strejfet mig, hvad hvis/når ulykken er ude og man skal hentes af falck, hvad gør de så ved hunden . Jeg mener, han kan jo ikke stå der alene tilbage :hmm:og hvad hvis der ikke er andre i nærheden. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst bøvle Besvaret April 13, 2011 Rapporter Share Besvaret April 13, 2011 Jeg tror Hemi ville blive hos mig, da han er en rigtig mors dreng, til en start vil han være noget fjollet derefter tror jeg han vil blive usikker på situationen.Til gengæld har tanken tit strejfet mig, hvad hvis/når ulykken er ude og man skal hentes af falck, hvad gør de så ved hunden . Jeg mener, han kan jo ikke stå der alene tilbage :hmm:og hvad hvis der ikke er andre i nærheden. Min mand mener, at man skal oplyse ved ækle til Falck, at der er dyr på stedet, så tager de sig af dyret og placerer den på et international, oplyser ejer om stedet og man så kan hente den når man har mulighed for det, eller familen kan hente den...:hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts