Gæst buchdam Skrevet April 6, 2011 Rapporter Share Skrevet April 6, 2011 Jeg har en lille problem. Jeg købte en Papillon, Bello, i sommers og fylder 1 år i næste uge. Jeg har prøvet at rede hår på ham siden jeg købte ham. Men desværre han kan ikke lide at jeg reder håret... Hver gang jeg tager børsten frem, så bliver han sur. Han har jo langhår, og trænger til at rede håret. Håber at jeg kan få en tips hvad jeg skal gøre.. Men lige en ting, jeg har prøvet med at give ham godbider samme tid jeg reder håret, det hjælper desværre ikke Sandra Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret April 7, 2011 Rapporter Share Besvaret April 7, 2011 Det kan helt sikkert trænes til at blive en succes - jeg har to papilloner og har fuldstændigt opgivet, så de bliver sommerklippet og er korthårede, kan meget anbefales (dur selvfølgelig ikke, hvis du vil udstille) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Obelix Besvaret April 7, 2011 Rapporter Share Besvaret April 7, 2011 Ja som Petrine også nævner er det vist kun to måde at løse det på, endten ved at træne træne og træne, som du jo også gør (go ide med godbidder :5up:) eller også at få ham klippet kort . Jeg havde nok valgt at få ham klippet, synes de er så søde i klippet udgave . Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
BassilBerner Besvaret April 7, 2011 Rapporter Share Besvaret April 7, 2011 Min mor ejer en langhåret gravpotte, som heller ikke vil redes. Hun leverer ham nu til fransk vask og strygning hos en hundefrisør.. så er han fin når han kommer hjem igen... :slem: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst kleo Besvaret April 7, 2011 Rapporter Share Besvaret April 7, 2011 at få en hundefrisør til at klare opgaven er en god ide, når du træner så prøv med en kong fyldt m. leverposteg, den kan hunden bruge meget tid på at slikke på medens du får ro til at børste, tag et lille stykke af gangen, lad være med at lokke og pylre, det er vigtigt at virke rolig og selv tro på det, stop medens hunden er rolig ikke hvis den er sur. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst buchdam Besvaret April 8, 2011 Rapporter Share Besvaret April 8, 2011 Han skal ikke til udstilling... Er det en god ide at han skal til hunde-salon, det vil hjælpe??? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst kleo Besvaret April 8, 2011 Rapporter Share Besvaret April 8, 2011 Han skal ikke til udstilling... Er det en god ide at han skal til hunde-salon, det vil hjælpe??? En hunde salon vil kunne rede ham i bund eller måske klippe ham hvis det er slemt, så kan du starte træning med en hund uden filter. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Muttley Besvaret April 8, 2011 Rapporter Share Besvaret April 8, 2011 Min fars Papillon bliver redt selvom han synes det er det værste i verden, i starten bed han men nu finder sig i det. Han bliver kun klippet på maven da han går på forben når han tisser så der kommer tis i pelsen. Tror det et spørgsmål om smag jeg ville personligt få min klippet (hvis jeg havde en papillon) hvis den ikke skulle udstilles men samtidig er det også vigtigt at hunden respektere og blive børstet hvis du finder ud af den skal udstilles. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts