Gæst spitZ Skrevet April 7, 2011 Rapporter Share Skrevet April 7, 2011 Jeg overvejer om det kan betale sig at lave en lille trappe til sofaen, inden jeg får hvalp? Min kæreste synes lidt at det er noget pjat, for så højt er der jo heller ikke, men jeg er bare bekymret for om det kan skade dens forben når den hopper ned, for den skal jo også være alene nogen gange så man kan jo ikke altid være der til at løfte den. Forestiller mig noget med at sætte nogle plader sammen til en lille trappe, men egentlig skal den jo også helst undgå trapper, så er det bedre at gøre den flad? Eller skal jeg lave trinnene meget små? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret April 7, 2011 Rapporter Share Besvaret April 7, 2011 Jeg overvejer om det kan betale sig at lave en lille trappe til sofaen, inden jeg får hvalp?Min kæreste synes lidt at det er noget pjat, for så højt er der jo heller ikke, men jeg er bare bekymret for om det kan skade dens forben når den hopper ned, for den skal jo også være alene nogen gange så man kan jo ikke altid være der til at løfte den. Forestiller mig noget med at sætte nogle plader sammen til en lille trappe, men egentlig skal den jo også helst undgå trapper, så er det bedre at gøre den flad? Eller skal jeg lave trinnene meget små? Der er jo også de her: Easy Step Hundetrappe til små eller svagelige hunde Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst spitZ Besvaret April 7, 2011 Rapporter Share Besvaret April 7, 2011 Der er jo også de her: Easy Step Hundetrappe til små eller svagelige hunde Næh, kan man købe sådan nogen Men er det ikke for store trin? Den hvalp jeg skal have er cirka på størrelse med en lille chihuahua når jeg får den... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Obelix Besvaret April 7, 2011 Rapporter Share Besvaret April 7, 2011 Jeg tror bestemt ikke trinene er for store, selvom det er en lille hund så er den nok ikke så lille at den ikke vil kunne komme op på trinene . Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mk101 Besvaret April 7, 2011 Rapporter Share Besvaret April 7, 2011 Personligt syntes jeg jo - og undskyld mig min direkte facon - at den type af overbeskyttelse er noget fis. Herhjemme plejer det at være rimeligt let. Kan hunden ikke komme op, kan den heller ikke komme til skade ved at hoppe ned. Så hvis I ikke har store planer om, at hunden skal løftes op i sofaen, så er problemet ikke-eksisterende. Skulle hunden være stor nok til at hoppe op, er det modsat oftest sådan, at det underlag man har under sin sofa er blødt, og i en eller anden grad letter for stød. Eksempelvis et tæppe. Og hvis man har trægulv, giver det også efter. Medmindre det er lagt direkte ovenpå beton. Trapper har jeg heller ikke den store angst overfor, og her ville jeg være mere nervøs for albuer end hofter, som ofte er det folk bekymrer sig om. Kender endnu ingen hunde, der beviseligt har fået HD af at gå på trapper i en ung alder. Modsat har jeg tre, der altid har gået på trapper og alle har A hofter. Edit: må lige understrege, at jeg godt forstå man gerne vil gøre det så godt som muligt. Min reaktion har mest af alt baggrund i, at jeg syntes det er synd, man som nu hundeejer bliver så usikker på det at have hund, fordi man får så mange velmenende men unødvendige og modsatrettede råd. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret April 7, 2011 Rapporter Share Besvaret April 7, 2011 jeg ville også vente:genert: Rosita her er jo chihuahua-størrelse (sjovt nok:-D) og hun dribler sofa super fint. Vi lagde så et tæppe under sofabord, for hun gled lidt, når un hoppede ned,. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst spitZ Besvaret April 7, 2011 Rapporter Share Besvaret April 7, 2011 Personligt syntes jeg jo - og undskyld mig min direkte facon - at den type af overbeskyttelse er noget fis. Herhjemme plejer det at være rimeligt let. Kan hunden ikke komme op, kan den heller ikke komme til skade ved at hoppe ned. Så hvis I ikke har store planer om, at hunden skal løftes op i sofaen, så er problemet ikke-eksisterende. Skulle hunden være stor nok til at hoppe op, er det modsat oftest sådan, at det underlag man har under sin sofa er blødt, og i en eller anden grad letter for stød. Eksempelvis et tæppe. Og hvis man har trægulv, giver det også efter. Medmindre det er lagt direkte ovenpå beton. Trapper har jeg heller ikke den store angst overfor, og her ville jeg være mere nervøs for albuer end hofter, som ofte er det folk bekymrer sig om. Kender endnu ingen hunde, der beviseligt har fået HD af at gå på trapper i en ung alder. Modsat har jeg tre, der altid har gået på trapper og alle har A hofter. Edit: må lige understrege, at jeg godt forstå man gerne vil gøre det så godt som muligt. Min reaktion har mest af alt baggrund i, at jeg syntes det er synd, man som nu hundeejer bliver så usikker på det at have hund, fordi man får så mange velmenende men unødvendige og modsatrettede råd. Den kan sagtens komme op, ellers ville jeg jo ikke være bekymret for om den kunne tage skade ved at hoppe ned;-) Når den bliver større vil der ikke være noget problem... Tror du og min kæreste har ret ens holdning til overbeskyttelse Vil dog ikke lade en så lille hund gå på trapper, måske er grunden til at dine har klaret det så godt at de har en anden størrelse end mange andre hunde. Der er vel forskel på om trinnet går hunden til haserne eller op over skulderen. Vil nu hellere være overbeskyttende end det modsatte, så forvent bare masser af lignende tråde fra mig den kommende tid jeg ville også vente:genert: Rosita her er jo chihuahua-størrelse (sjovt nok:-D) og hun dribler sofa super fint. Vi lagde så et tæppe under sofabord, for hun gled lidt, når un hoppede ned,. I har faktisk begge en god pointe med det med underlaget:-D Vi har nemlig både et fast gulvtæppe som dækker hele lejligheden og under sofabordet et ekstra tæppe oven på. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts