Hop til indhold

Recommended Posts

Så kom det jeg havde ventet på, Happys nye halsbånd. Jeg ville lige vente og have et billed med af ham med det på, så det starter vi med.

1823.jpg

Det er godt nok noget bredere end jeg havde regnet med, men forpokker så kan det da holde den store kasse på plads. Det er der sommetider brug for.

Og så kommer resten som har ligget parat.

Jeg tager lige en runde med hundene.

1742.jpg

Skønheden, over alle, Smukke Jaroff som selv er meget klar oer at han ser godt ud.

1754.jpg

Ved ordet "alfahan forestiller de fleste sig en massiv selvsikkert udseende ... men her er det stædighed og dovenskab der har ført til lederpositionen.

1816.jpg

Han kan godt være vågen og stå oprejst

1811.jpg

Men han kan også godt flytte sig. Det glæder jeg mig over eftersom jeg har 1/3 af hans højre albueled liggende i en lille plasticpose. Det blev ødelagt ved et uheld som hvalp.

1771.jpg

Opdrætteren er meget begejstret over C kuldets hovedprofil. C Kuldet? Jamen han bliver da kaldt Lille P.?

Det kommer af - det er en lang historie. På stambogen hedder han Caoinlan Cadoc of Canadagh. Hans mor er importeret fra Canada og derfor fik C kuldet kaldenavne efter canadiske lokaliteter. Cadog er opkaldt efter en lille provinsby i Canads midvesten som hedder Penticton.

Engang havde jeg lavet noget genoptræningsudstyr til Annette Hundemassør. Hun var bare meget længe om at komme og hente det. Jeg vidste at hun var hvalpeskruk, og at en søgning på Penticton +Hund faktisk ville give resultat. Så derfor fortalte jeg Annnette at jeg havde fået en hund der hed "Lille P." Det kunne google ikke bruge til noget - dengang. - med vilje naturligvis for at hun skulle komme og hente det udstyr og se Lille P..

Så er der min uægte ulvehund happy som er meget påtrængende, så ham tager vi lige i en fart.

1757.jpg

1760.jpg

Ofte oplevet som et noget leddeløst legedyr.

0307.jpg

Her er Happys store hoved, også kaldet "kassen" fordi det var meget firkantet da han var hvalp. Happys hoved er i klemme alle steder, her har det været i klemme i en flaske kærnemælk.

1750.jpg

Malou, som er datter af Jaroffs bror. Hun er også fiiin.

0029.jpg

Og Malou har en fiiin laaaang næse.

1815.jpg

Og er ellers ganske præsentabel.

1777.jpg

1784.jpg

I pleje indtil videre har jeg også Malous søster, her nusser de to.

Og så tager vi en stak billeder uden kommentarer til, det får lov til at tale for sig selv.

1766.jpg

1778.jpg

1783.jpg

1789.jpg

1809.jpg

1812.jpg

1825.jpg

Som alle jo ved elsker jeg at mishandle hunde.

[media]

[/media]

Her dykker Happy og Ruschka efter godbidder i en vaskebalje. Vandet bliver hurtigt snasket. Har prøvet ved stranden, men godbidderne flyder ovenpå i saltvand...

Så er der det med de lange næser. Borzoierne bryder sig ikke om at få næsen ned i det de drikker, og det medfører så det lille trick man ser her.

[media]

[/media]

Det er helt sjovt at hælde kærnemælk i de lange snuder, og optage det i slow motion.

De lange næser kan nu også bruges til at snuse med. her søger de frolic'er i haven - oven vande til en afveksling.

[media]

[/media]
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde

Det er de mest fantastiske hunde jeg nogensinde har set sammen. Og jeg er dybt betaget af dem alle sammen. Virkelig unikke og med personligheder der kommer igennem billederne.

Og lange naeser kender vi alt for godt til her hjemme:-)

Og Lille P er jeg smask forelsket i. Sikke et FLOT og laekkert laeder halsbaand - hvor har du kobt det henne??

Link til indlæg
Del på andre sites

De er så flotte at se på de hunde, er de ikke?

Men der er også en bagside af medaljen.

Lille P. er en sjov lille fætter som er blid og kærlig, og problemfri i hvedagen, Kan kan løse - og vinde - alle former for konflikt ikke-voldelig, og er derfor den perfekte alfahan, selvom han er den yngste hanhund i flokken.

Min bekymring omkring ham er hvad der sker videre med det beskadigede albueled. Som det er nu kan han have et godt hundeliv og boltre sig inden for grænser som jeg holder nøje kontrol med.

Store Happy er dejlig og sjov, men på grund af en fejlbehandling er han blevet noget utilregnelig når det gælder visse andre hunde, og især små "byttedyr". Fejlbehandlingen bestod i en kemisk kastration med en hormonchip (Suprelorin) hvis tilsigtede virkning er ved at aftage, men bivirkningerne forbliver, formentlig desværre resten af livet.

Det betyder at jeg skal passe helvedes meget på med det skrummel.

Det viste sig at den kemiske kastration var undøvendigt fordi hans oprindelige progblem skyldes mangel på impulskontrol. Det træner vi nu, men bivirkningerne af den chip kan man ikke bare træne væk.

Så er der borzoierne. Stammer fra en kendt opdrætter, hvor produktion er så optimeret at hvalpene stort set er uberørt af menneskehånd når man overtager dem. Og er de berørt af menneskehånd har det ikke nødvendivis været en positiv erfaring. De har stået tæt sammen, og der har kun lige været mad nok.

Menneskeangst, signalfølsomhed og ressourceforsvar hører med til hverdagen med dem, og de er fast inventar på Birgittes problemhundehold.

Jeg bor i et område med mange pensionister med små aggresive terriere. Det kræver meget trænng af en signalfølsom hund at ignorere en terrier der kaster sig frem i et udfald i sin flexi i yderste dominansstilling, med halen så højt at den er ved at knække.

Malous søster som jeg har i pleje har problemer med en anden og i øvrigt normal og velfungerende hund som den har boet sammen med. Det skyldes at de mistolker andre hundes kropssprog pga den signalfølsomhed. Nu går jeg til problemhundetræning med den hund for at få hende desensibiliseret, grunden til at hun bor ved mig er at Birgitte som træner efterhånden har opsamlet erfaringer med mine andre borzoier til at vi kan gøre træningen meget effektiv, med henblik på at hun en dag kan komme hjem igen og fungere normalt med den anden hund i sit gamle hjem.

Oprindelig ville jeg aldrig have valgt den race, hvis ikke jeg var faldet over et individ som jeg indså for en hver pris måtte væk derfra hvor den opholdt sig. Der er fortsat en vognladning af slagsen til rådighed til de der måtte have lyst.

Det kan godt være at Umulia har en fobi med hunde med skæg. De skal da også altid hen og nusse lige efter at de har drukket noget, så den fobi er vvel berettiget..

Men er borzoierne bedre? Skæg har de jo ikke, men denlange spidse næse passer ind mange steder som man slet ikke venter. Jeg har oplevet en feriegæst af racen hamre hovedet så hårdt ned i et rottehul at "kilen" sad fast. Og man stiger kun ud af badet og bukker sig efter et håndklæde én gang når der er en borzoi i nærheden. (gæt selv hvorfor)

Jeg haaber at paa et eller andet tidspunkt, at have en Deerhound og ulvehund:lun: - faelder de MEGET?

Sammenlignet med borzoierne nærmest slet ikke. Pelsplejen er minimal, faktisk trækker det vist ned at stille med en toptrimmet deerhound til udstilling.

Læderhalsbåndet er købt gennem DaWanda (virker lidt ligesom Ebay) af en håndværksmester i udkanten af Hamburg. Det er 10,5 cm bredt, og er lige noget der dur til en klodrian som Happy.

Link til indlæg
Del på andre sites

Og man stiger kun ud af badet og bukker sig efter et håndklæde én gang når der er en borzoi i nærheden. (gæt selv hvorfor)

QUOTE]

:sjov: Som du dog kan sige det, Kim.....:sjov:

Går ud fra at du har gættet det.

Der er ikke flere nye billeder lige nu, men jeg "genudsender" lige et par gamle klassikere.

0016.jpg

1559.jpg

1710.jpg

1630.jpg

5174.jpg

Jubbijubbi

jtakeoff.jpg

Han kan flyve.

2792.jpg

Selvom en deerhound har tilbageliggende myndeører, kan de rejeses fuldt op når de er opmærksomme.

4040.jpg

5609.jpg

kmelk10.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Kæft nogle brilliante billeder (og igen, kommentarer) ej bliv ved, Kim :ivrig:

Årrhh....:lun:

Jeg håber sandelig at du gav hende lov at spise kagen.....hvem kan dog stå for dét blik...

Ja det tænkte jeg også - værsåartig hundebasse :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites