Hop til indhold

Mad - hvor meget egentligt?

Recommended Posts

Gæst Mimas

Hej!

jeg er sådan lidt forvirret. For har efterhånden fået flere forskellige svar på hvor mange gram den lille skal have.:hmm:

hun er pt 6 mdr gammel, kommer til at veje mellem 5 og 10 kilo når hun er udvokset.

Vil jo nødig give hende for lidt, eller for meget for den sags skyld :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej!

jeg er sådan lidt forvirret. For har efterhånden fået flere forskellige svar på hvor mange gram den lille skal have.:hmm:

hun er pt 6 mdr gammel, kommer til at veje mellem 5 og 10 kilo når hun er udvokset.

Vil jo nødig give hende for lidt, eller for meget for den sags skyld :(

Tja jeg ville følge retningslinierne på posen og så sætte det op eller ned, alt efter om hun bliver for tyk eller tynd

Link til indlæg
Del på andre sites

Tja jeg ville følge retningslinierne på posen og så sætte det op eller ned, alt efter om hun bliver for tyk eller tynd

De er bare forskellige fra mærke til mærke. Men det er også dem vi går efter pt.

Link til indlæg
Del på andre sites

De er bare forskellige fra mærke til mærke. Men det er også dem vi går efter pt.

Det er klart - indholdet er jo også forskelligt fra mærke til mærke.

Selv kører jeg udelukkende efter hundenes foderstand og aktivitetsniveau. Så på dage hvor der har været ekstra knald på, kommer der lidt mere i skålen - og omvendt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså medmindre hunden er en labrador, ville jeg fodre den til den er mæt.

Min hund har fri adgang til tørfoder hele dagen. Hun spiser når hun er sulten og stopper når hun er mæt. Hvis hunden får spist "for meget", ryger det overflødige bare ud med afføringen. Det er vigtigt ikke at begrænse foderet, især når hunden er hvalp og stofskiftet fungerer optimalt.

Link til indlæg
Del på andre sites