Gæst Charlie's Mor Skrevet April 8, 2011 Rapporter Share Skrevet April 8, 2011 Dette enme har sikkert været til diskussion herinde på foraet... Men spørger jo nu alligevel... :blink: Charlie har vi haft i næsten 3 dage og han er så sød og hvalpet... Han har ændret sig SÅ ufatteligt, siden vi er kommet hjem med ham... Han var bare et lille nervøst skravl, da vi hentede ham... Men nu løber ham efter vores katte og stormer rundt i haven..:slem: Men det lille pus, har ikke meget selvtillid... Vi tror, at han skulle kæmpe lidt for maden... (Hans to brødre, var meget tykkere end ham) Charlie's mad står i køkkenet, og når han vil spise, hapser han 2-3 stykker tørfoder og løber under stuebordet, for at spise det... Jeg har prøvet, at sidde ude i køkkenet, på gulvet og give ham lidt godbidder, hans mad og små stykker stegt kylling.... Men han er stadig meget nervøs og man skulle tro, at det var bambi på isen... :confused: Han er også meget lyd-følsom, så farer sammen, hvis der er en pludselig lyd... Vi gør ik væsen af det, for ikke at forstærke det... Men distraherer ham ved at lege eller godbidder... Mit store spørgsmål er: Har I nogle gode foreslag til, hvordan vi øger hans selvtillid? (Da vi kun har haft i 3 dage, kan det jo ændre sig, når han er helt tryg ved os og hjemmet, men vi vil gerne være på forkant/forberedte) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Muttley Besvaret April 8, 2011 Rapporter Share Besvaret April 8, 2011 Han lyder til og skal have noget tid og falde til på, ellers masser af kærlighed dog ikke hvis han tager afstand husk og læse hans signaler især de dæmpende kan være svære, men der står en masse om dem på google. Husk i har kun haft ham i 3 dage, hvis det var mig ville jeg ikke træne en masse med ham da det kan have en negativ og stressende effekt. Tror han har brug for en masse ro. Måske lave en struktureret hverdag kan gøre ham tryg, at han gå turer på specielle tidpunkter og sådanne ting. Held og lykke, og jeg er sikker på i nok skal få en dejlig hund ud af ham. Og tillykke med jeres nye hund. :hjerte: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Charlie's Mor Besvaret April 8, 2011 Rapporter Share Besvaret April 8, 2011 Tak for rådet, Muttley... :blink: Han får masser af kærlighed og det kan også godt være, at det er derfor, han har ændret sig så meget... Han kan mærke, vi elsker ham... Så som du skriver, skal han nok have tid og ro.. :blink: Og tusind tak.... :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Obelix Besvaret April 10, 2011 Rapporter Share Besvaret April 10, 2011 Når i ikke har haft ham længere er der ikke noget at sige til at det hele stadig er lidt farligt. Fortsæt i endelig med at nusse om ham og give ham tid til at falde helt på plads, så skal det nok gå rigtig fint . Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts