Hop til indhold

Sammenføring af kat og hund

Recommended Posts

Gæst SikkeEtHundeliv

Jeg er ved at få dårlige nerver.

Som nogle måske kan huske fik jeg Cockeren Oskar i Mandags og ligesom jeg tror det går bedre mellem kattene og ham farer begge katte på ham på samme tid fordi han var træls.

Hvor lang tid kan jeg forvente det sker?

Vil ikke have kattene flytter hjemmefra eller er MEGET utrygge i deres eget hjem - Det kan ikke være meningen fordi jeg ønsker hund nr 2 :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst malula

Hejsa - jeg havde noget af det samme problem. Havde to katte og fik så en voksen omplaceringshund, som bestemt ikke var vant til katte. :???:

Det handler stort set om at alle parter skal synes det er rart at være sammen. Dvs både katte og hunde skal have positive oplevelser i samme rum. Også/især når de spiser.

Mine fik dåsemad i køkkenet sammen med hunden og jeg forsøger at dele sol og vind lige, når de vil kæle og nusse.

Ellers ros ros ros, når de mødes og er "glade" for hinanden. Og så får de stort set selv lov til at klare møderne på egen hånd. Udenfor går der dog jagt i den, hvis de skulle mødes

Det kan tage et stykke tid, men her er der efterhånden en vis våbenhvile (efter næsten to måneder), det er dog den gamle hankat der suverænt har herredømmet her i huset

Det er i store træk, hvad jeg har gjort. Jeg tror dog også at du skal være forsigtig med at forvente mirakler i løbet af så kort tid.

Håber, tingene lykkes for dig og at Oskar får lov at blive :5up:

Held og lykke!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst SikkeEtHundeliv
Hejsa - jeg havde noget af det samme problem. Havde to katte og fik så en voksen omplaceringshund, som bestemt ikke var vant til katte. :???:

Det handler stort set om at alle parter skal synes det er rart at være sammen. Dvs både katte og hunde skal have positive oplevelser i samme rum. Også/især når de spiser.

Mine fik dåsemad i køkkenet sammen med hunden og jeg forsøger at dele sol og vind lige, når de vil kæle og nusse.

Ellers ros ros ros, når de mødes og er "glade" for hinanden. Og så får de stort set selv lov til at klare møderne på egen hånd. Udenfor går der dog jagt i den, hvis de skulle mødes

Det kan tage et stykke tid, men her er der efterhånden en vis våbenhvile (efter næsten to måneder), det er dog den gamle hankat der suverænt har herredømmet her i huset

Det er i store træk, hvad jeg har gjort. Jeg tror dog også at du skal være forsigtig med at forvente mirakler i løbet af så kort tid.

Håber, tingene lykkes for dig og at Oskar får lov at blive :5up:

Held og lykke!

Tak for dit hurtige svar.

Var godt nok lige frustreret fordi begge katte blev rigtig sure på Oskar på samme tid og han blev noget forskrækket.

Han er vant til katte hos opdrætter men ikke hos den gamle mand der købte ham som hvalp.

Opdrætter har fået ham tilbage for over 1 år siden.

Han havde det hårdt hos opdrætter fordi den ene hund hele tiden skulle puste sig op og sætte Oskar på plads - Så Oskar har været vant til hele tiden at skulle være på dupperne og da var hans eneste ven,katten.

Katten gad ham og det er Oskar jo så blevet vant til og forstår måske ikke at kattene herhjemme ikke gider ham og det er så hvad der sker nu.

Det er bare frustrende at se på fordi alt andet netop går ok.

Så forventer jeg nok mere mht kattene :genert:

Rart at høre fra en anden der har prøvet det samme - Jeg siger ikke kattene og Oskar skal være perlevenner men bare de kommer til at acceptere den anden er der uden slagsmål.

Her skal der tålmodighed til - Det kan jeg vist godt glemme :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville gå ind og aktivt arbejde med det, holde dem adskilt når jeg ikke havde dem under 110 % opsyn og målrettet træne kattene også via kontrabetingning.

Jeg har skrevet en større artikel om det til Hund & trænings sidste nummer samt arbejdet med en del af den slags sager. Der findes også en mere generel artikel her, som du kan hente inspiration i

NEMO - Glade katte og hunde: At leve som hund og kat

Ellers er du velkommen til at spørge mig naturligvis. min mail er [email protected]

MVH Helle

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst SikkeEtHundeliv
Jeg ville gå ind og aktivt arbejde med det, holde dem adskilt når jeg ikke havde dem under 110 % opsyn og målrettet træne kattene også via kontrabetingning.

Jeg har skrevet en større artikel om det til Hund & trænings sidste nummer samt arbejdet med en del af den slags sager. Der findes også en mere generel artikel her, som du kan hente inspiration i

NEMO - Glade katte og hunde: At leve som hund og kat

Ellers er du velkommen til at spørge mig naturligvis. min mail er [email protected]

MVH Helle

Tak jeg læste artiklen igår :) Men tak fordi du postede den i min tråd.

Det går bedre med dem og der skete noget stort mellem min store kat mollie og oskar igår aftes.

Mollie lå ovenpå mig og spandt og Oskar sad nede på gulvet ved siden af og kiggede på hende - Han var ikke vild eller noget - Tør næsten ikke håbe det kommer til at gå godt :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak jeg læste artiklen igår :) Men tak fordi du postede den i min tråd.

Det går bedre med dem og der skete noget stort mellem min store kat mollie og oskar igår aftes.

Mollie lå ovenpå mig og spandt og Oskar sad nede på gulvet ved siden af og kiggede på hende - Han var ikke vild eller noget - Tør næsten ikke håbe det kommer til at gå godt :genert:

Det lyder da som et fremskridt :5up:.

Her har vi også to katte og den ene hadede Obelix som pesten, men efter de har vænnet sig til at de begge skal være her (vi blander os kun hvis de trænger hinanden op i en krog) så går det faktisk rigtig fint og de kan sagtens ligge lige ved siden af hinanden.

Link til indlæg
Del på andre sites