Hop til indhold

hvalp ombord på sejlbåd


Gæst topsytop
 Share

Recommended Posts

Gæst topsytop

Vores venner har fået et 9 uger gammel hundehvalp, som de skal have med ombord på deres sejlbåd i sommerferien, er der nogen som ved om sådan en lille hvalp kan blive søsyg ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter

Jeg ville lade den 'besøge' båden nogle gange før de faktisk sejler afsted - og sørge for at h*n hygger sig (godbidder, kong..) og kun tager de skridt h*n selv er parat til at tage (skal ikke lokkes eller lign).

 

Hvis de skal ud i længere tid ad gangen, ville jeg allerede nu begynde at vise hvalpen, at den kan tisse på en bestemt overflade. F.eks. aviser. Men træn det udenfor, så den ikke bliver forvirret med at tisse inde i huset. Hvis den lærer det, er det nemmere for den at 'finde' et sted at tisse når de er ude at sejle.

 

De gange min hund har været ude at sejle, endte hun med at være helt oppe ved roret. Det var kun muligt at komme derop med stige, men hun kendte kommandoen 'op' hvorefter hun bliver løftet - det kan de også lære hvalpen. Der var brise og skygge der - og hun foretrak det.

 

Sørg for skygge - der er 'ekstra' sol på vandet. Husk masser af vand.

 

Jeg synes man bliver mere søsyg nede i båden - det er måske det samme for hunde.

 

Snor på og redningsvest.

 

Hav eventuelt et sted, hvor der er skridsikkert underlag, hvor hvalpen i starten kan finde fodfæste. Min var gammel nok til at styre poterne da hun kom med, men hvalpe er jo lidt usikre på benene og så kan et glat gulv virke farligere end det er.

 

Ja, og så skal det hele ske på hvalpens vilkår - altså et lille skridt ad gangen, hvis det er det den har brug for ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...