Hop til indhold

Bruger man Diatomeer i Danmark?


Gæst snevinter
 Share

Recommended Posts

Gæst snevinter

Fra en amerikansk kilde, har jeg fået dette svar om 'food grade' DE:

 

DE er meget anvendeligt og kan bruges udvortes (til at dræbe insketer)- og indvordes (hvor det kan dræbe de fleste typer af orme der findes i tarme).

 

Det har også en stor absorberingsevne, hvilket gør det i stand til at binde toksiner i tarmene og fjerne dem fra kroppen.

 

Hvis DE ikke bliver brugt i for store mængder er der ingen helse risiko. Ernæringsmæssigt indeholder det også en del jern, mangan, og selen.

 

Fra matas fik jeg at vide at de ikke har solgt det siden 2005, men fik ingen forklaring på hvilken type DE det var de havde solgt. Det sælges stadig andre steder under "insecto" eller "mod krybende insekter". Coop har vist med det at gøre, så det chekker jeg lige.

 

Det med absorberingsevnen har jeg set før - det er ret praktisk. Det kan aborbere en masse, men bliver ikke større af den grund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tanten
Det med absorberingsevnen har jeg set før - det er ret praktisk. Det kan aborbere en masse, men bliver ikke større af den grund.

 

Jeg er rimelig overbevist om at det bruges i en del desinfektionsmidler. både pga. den udtørrende effekt samt nedbrydningen af bakterier, vira og svampe. :-)

 

leder stadig :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Det med absorberingsevnen har jeg set før - det er ret praktisk. Det kan aborbere en masse, men bliver ikke større af den grund.

 

For h...... da også - Bare det var mig der havde den egenskab!!! :-P:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tanten
For h...... da også - Bare det var mig der havde den egenskab!!! :-P:lol:

 

:mrgreen::mrgreen: God humor :mrgreen::mrgreen:

 

Det kan godt spises, men jeg ved ikke helt om det vil virke på den ønskede måde........

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tanten

Dette er et meget kendt/brugt tørdesinfektionsmiddel man bruger i hele landbruget. Heste, høns, køer og svin.

 

Alle disse dyr kommer i berøring med det og det er uden at de tager skade af det.

 

Det vedhæftede er en slags reklame, men beskriver meget godt.

 

http://www.vitfoss.com/NR/rdonlyres/CACC8CC9-0A74-4268-946B-F36FE24E9D39/0/StalosanFWorldNewsIssue7120dpi.pdf

 

Det er rigtigt barbilyserødt og lugter faktisk godt, måske du kan prøve det på hunden :-D Hvis alle de andre dyregrupper ikke tager skade af det hvorfor skulle en hund så :confused: Dog er det også udtørrende, så det er nok ikke sundt i store mængder i længden. Måske et lille drys i hundekurven :mrgreen:

 

Jeg har endnu ikke fundet noget hvor det bruges inde i dyret.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter
Dette er et meget kendt/brugt tørdesinfektionsmiddel man bruger i hele landbruget. Heste, høns, køer og svin.

 

Alle disse dyr kommer i berøring med det og det er uden at de tager skade af det.

 

Det vedhæftede er en slags reklame, men beskriver meget godt.

 

http://www.vitfoss.com/NR/rdonlyres/CACC8CC9-0A74-4268-946B-F36FE24E9D39/0/StalosanFWorldNewsIssue7120dpi.pdf

 

Det er rigtigt barbilyserødt og lugter faktisk godt, måske du kan prøve det på hunden :-D Hvis alle de andre dyregrupper ikke tager skade af det hvorfor skulle en hund så :confused: Dog er det også udtørrende, så det er nok ikke sundt i store mængder i længden. Måske et lille drys i hundekurven :mrgreen:

 

Jeg har endnu ikke fundet noget hvor det bruges inde i dyret.

 

Tror ikke jeg vil risikerer for meget, fordi der er så mange forskellige ... :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter

Jeg tror jeg køber noget fra et firma i usa som hedder Perma Guard, de sælger et produkt som hedder Fossil Shell Flour

 

Fik forresten dette svar fra dem (oversat):

 

Der er ingen grund til at tro at DE kan skabe ubalance. DE har en kraftig 'negative charge'. "Skadelige" bakterier og viruser har en 'positive charge', så de suges ind i de mikroskopiske huller i diatomeerne og låses fast og kommer ud med afføringen. Dyr har spist DE i mere end 40 år, med fordel. Siden mennesker er begyndt med at gøre det sammen, er der heller ikke hørt om nogen som helst bivirkning.

Du kan se mere her: www.vitaletherapeutics.org

 

Men det kunne da stadig være sjovt at se om man kunne få De i Danmark, af samme kvalitet..eller til både invordes og udvordes brug.

 

sikke hårdt du arbejder :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Verawang

Nu har jeg ikke læst hele tråden, men vil da gerne svare alligevel :blink:

 

Så vidt jeg ved er diatomer det samme som kisel-alger. Kiselalgerne er som regel sådan nogle nåle til bådformede små planteplankton. Det særlige ved algen er blandt andet det kiselhus den bor i. Mon ikke dette diatomeer.jord er restene af døde kiselalger?

 

Så så jeg noget skrevet om at det var farligt. Det er det muligvis når man indånder det (som fx også mel, træstøv, kulstøv og stenstøv er det), men jeg har kigget på mine toilet-artikler og det findes både i min hårvoks (måske skal det virke mod utøj her :-D) og i en ansigtsmaske jeg havde på hylden.

 

Hvad jeg lige kunne finde på om diatomeer-jord, hvis det allerede er skrevet, beklager jeg åpå forhånd :-P

 

Mvh

 

Vera

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tanten

Så så jeg noget skrevet om at det var farligt. Det er det muligvis når man indånder det (som fx også mel, træstøv, kulstøv og stenstøv er det), men jeg har kigget på mine toilet-artikler og det findes både i min hårvoks (måske skal det virke mod utøj her :-D) og i en ansigtsmaske jeg havde på hylden.

 

Det er nemlig pga. af støvet det er farligt ved indånding :-D

 

Faktisk er der et link hvor der foreslås at man kan bruge til at bekæmpe lus ved børn :mrgreen: Så fortsæt endelig med din voks - den er sund for din almene helbredstilstand :mrgreen::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...