Gæst Jose Skrevet April 11, 2011 Rapporter Share Skrevet April 11, 2011 Hej. Vi er en lille familie der netop er flyttet til Randers med vores 1 1/2 år gamle labrador, Preben. Før flytningen havde jeg sat mig ind i at han med stor sandsynlighed ville opleve stress pga. omvæltningen et nyt hjem, uvante gåture, ingen "hunde venner" osv... Derfor anskaffede vi et D.A.P halsbånd for muligvis at lette hans ubehag lidt. Mit spørgsmål retter sig til andre hundeejere med erfaringer ang. at hunden bedst muligt skal tilvænnes et nyt miljø. Preben har alle tider været en forsigtig labrador, men efter godt en uges flyttekaos så jeg tydelige tegn på at han ikke var veltilpas. Han Gør af andre hunde og bliver meget over-energisk, trækker voldsomt piver/hyler osv. - i den tilstand har jeg ikke lyst til at han skal hilse på andre hunde, hvorefter jeg holder ham tilbage og beder ham om at sitte ved min side... det virker 50% af tiden...de andre 50% kan han finde på at gø/knurrer af hundene, selvsagt ikke måden vi skaber nye hunde venner på Hvad har i andre gjort? vil så gerne have at min dejlige hund falder godt til... Alle råd og ideer er velkommen Indtil videre har vi selv, udover D.A.P halsbåndet, sørget for at skabe en ny gå turs rutine for ham - dvs. vi går de samme ture hver dag og så'n. Men vi har endnu kun hilst på en hund, indtil videre har jeg vurderet at han i hans "stress tilstand" er uberegnelig, og jeg vil så nødigt skabe en ubehagelig oplevelse, samtidig er han jo en unghund der i vores tidligere hjem var vant til at hilse på andre hunde dagligt... Hvad tænker i? Mange håbefulde hilsner Jose og Preben. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts