Aina B Skrevet April 12, 2011 Rapporter Share Skrevet April 12, 2011 Har tænkt og tænkt om jeg skulle skrive herinde om det - vil ikke hænge nogen ud, men er stadig meget rystet og har brug for at komme ud med det, så ja.... Sonja og Randi holdt dogdancing konkurrence i agilityklubben i søndags og det var en rigtig hyggelig dag...indtil Caia fik øje på Lumi inde fra ringen af og angreb hende Lumi lå under et bord, hvor jeg sad og indtastede dommernes karakterer. Havde givet hende lov til at være der, da hun ikke er helt vant til buret endnu - og hun var helt stille under bordet. Flere hunde havde været inde i ringen, mens hun lå der og ingen havde ænset hende, så tænkte at det var ok. Da Carina og Caia var inde i ringen, fik Caia så øje på Lumi og gik hen mod hende. Min første tanke var: "åh nej, nu har jeg ødelagt det for dem". Jeg nåede slet ikke at tænke at jeg sku ha fat i Lumi. Caia så ikke sur ud på nogen måde, men gik bare fra midten af ringen ud mod Lumi. Nu når jeg tænker tilbage, så kan jeg godt se at Caias øjne var fuldstændig låst fast på Lumi, men det kan de jo egentlig også være, når de bare vil hilse? Caia knurrede ikke eller noget og det var først da hun var helt henne ved Lumi at hun angreb. Jeg havde Lumi i helt kort snor og min første tanke er at hive hende til mig - så slog det mig at jeg jo holdt hende fast, så stoppede med det...ku ikke gøre noget. Det var inde under bordet og jeg ku slet ikke se hvad der skete andet end at Lumi skreg for vilden sky Carina og en anden tror jeg var der med det samme og Caia nåede ikke at få ordentligt fat i Lumi. Så der er ikke sket Lumi noget fysisk heldigvis. Jeg fik Lumi op til hende og vi prøvede at trykke hist og her. Først skreg hun lidt, men tror stadig det var chokket - forståeligt nok...for bagefter var der ikke noget. Vi tog hende ned på græsset for at se hende bevæge sig og der var ikke noget at se. Sonja kom løbende til med ostebidder og satte sig på græsset og gav Lumi og Tyson en masse, mens hun talte glad osv. Tyson var nærmest mere trykket end Lumi, da han jo nok blev mindet om sit eget overfald. Og så kan han heller ikke li, når Lumi er ked af det oveni. Efter et par minutter, så var Lumis hale op igen og det var mere mig, som havde sværere ved at stoppe med at vræle Fik dog taget mig sammen - jeg ville jo ikke gøre det værre for Lumi. Og vi blev resten af dagen. Lumi hilste på de andre hunde - også de store og hun virkede ikke bange for dem, så det var rart. Troede egentlig mit chok havde lagt sig, men da jeg sku sove om aftenen, så kom det op i mig igen...tanken om at jeg ikke ville kunne klare at miste hende også Igår var vi så ude at gå med Tyson. Lumi var rigtig glad for at se ham - som altid - og kunne godt li at tulle rundt med ham. Men synes hun peb med det samme, hvis han ville lege. Normalt siger hun fra, hvis hun synes det blir for meget - og det gør hun nemlig med at pibe. Synes bare hun gjorde det med det samme igår. Tyson plejer at prøve lidt mere, men det var som om han forstod igår at hun ikke var helt på toppen. Men det kan også være mig, som lægger mere i det. Det virker ikke som om hun har ondt nogen steder, så tror bare det er psykisk. Og det er vist mest mig som stadig er rystet...det var så forfærdeligt ikke at kunne gøre noget og bare høre hende skrige Tænker at jeg måske skal vente lidt med Søndermarken, hvor der jo er mange hunde? Og så gå på den lokale parkkirkegård, hvor man såen møder 2-5 hunde - og det er ofte nogen hun kender og elsker... Selvfølgelig skal hun ud og lege med hunde, men tænker bare om det måske ikke skal være mange på én gang...? 3 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Oskar-løwen Besvaret April 12, 2011 Rapporter Share Besvaret April 12, 2011 Puha, jeg kan godt forstå, at du er rystet. Og hvor er det godt, at der ikke skete mere med Lumi. Jeg oplevede, at min gamle hund blev overfaldet at en løs lab. Det skete som et lyn fra en klar himmel, og jeg husker stadig den afmagt jeg stod i, da min hun blev bid og rusket - og jeg husker lydene og skriget. Det var forfærdeligt, og det sad i mig længe. Jeg kan stadig se det hele for mig.... Jeg har været nødt til at øve mig på, at gå ture med hunde og acceptere, at der kommer store hunde hen og hilser. Men jeg kan stadig tage mig selv i, at jeg synes det er ubehageligt, hvis det er en løs lab. Her skal jeg tage mig sammen for ikke at overføre noget til Luffe og Oskar. Jeg føler med dig, og jeg tror, at du skal lade dig selv være chokkeret. Sådan noget tager tid - både for Lumi, men også for dig selv. Sørg for at få nogle til at lægge øre til, så du kan få snakket om det. Så håber jeg, at I kan få det på afstand og kommer ovenpå igen:ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Gucci Besvaret April 12, 2011 Rapporter Share Besvaret April 12, 2011 Stakkels Lumi Og så er jeg lidt rystet over at Caia igen har angrebet en hund. Hun burde efter min mening ikke konkurrere med andre hunde mere Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Maria84 Besvaret April 12, 2011 Rapporter Share Besvaret April 12, 2011 Jeg ved ikke hvad jeg skal skrive, men jeg vil gerne lige give både dig og Lumi sådan en her :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Mettemille Besvaret April 12, 2011 Rapporter Share Besvaret April 12, 2011 De gange hvor Mille er blevet overfaldet, har jeg altid derefter sørget for at hun ikke kom i nærkontakt med andre hunde, end dem hun kender og er vant til at omgås i et stykke tid. Simpelthen fordi jeg har ville undgå at bygge endnu en eventuelt dårlig oplevelse ovenpå. Min egen erfaring er, at der skal en del af de gode oplevelser på, førend der falder ro på hunden ved fremmede hundemøder. Det vil dog nok være til dels individuelt, hvornår hunden igen hviler i sig selv. Jeg ville selv undgå Søndermarken for en tid og opsøge dem, du ved hun fungerer trygt med, og de hundeejere du ved, viser forståelse. Du har ingen kontrol over situationen et sted med mange løse (?) hunde, så for hendes og din egen skyld har du ikke brug for at opleve, at du ikke kan kontrollere situationen, hvis du kan undgå det. Hvis du synes hun er hurtigere til at pive nu, er det nok rigtigt, for du kender hende bedst. Hun har fået et chok så derfor er hun nok mere sensitiv end hun normalt. Du kan tjekke hende hos en kiropraktor, for at udelukke en fysisk årsag. Hundemøder behøver ikke nødvendigvis at være fysisk kontakt. Du kan også bare følges med nogle, hvor hundene er i snor de næste par dage. Så får hun gode oplevelser, uden risiko for at hun kommer ud i de situationer, hvor hun siger piv. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aina B Besvaret April 12, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 12, 2011 Mange tak allesammen...:hjerte: Synes jeg har det ok idag og Lumi bobler på sofaen, så det er dejligt... @Oscar-løwen: tror også jeg lige skal holde øje med ikke at overføre noget til hende... @Mettemille: ja tror også jeg holder mig til parkkirkegården her i starten, hvor det er de samme hunde vi møder og Lumi er glad for dem Kan være at jeg skal lave nogle playdates med hundevenner, så Lumi får rigtigt gode oplevelser Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret April 12, 2011 Rapporter Share Besvaret April 12, 2011 Det er jeg godt nok ked af at høre! :ae: Jeg er sikker på, at Lumi nok skal blive helt okay, når hun stille og roligt får en masse gode oplevelser med andre hunde. Dejligt at der i det mindste ikke skete nogle fysiske skader Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aina B Besvaret April 12, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 12, 2011 Det er jeg godt nok ked af at høre! :ae: Jeg er sikker på, at Lumi nok skal blive helt okay, når hun stille og roligt får en masse gode oplevelser med andre hunde. Dejligt at der i det mindste ikke skete nogle fysiske skader Tak...:hjerte: Ja det er jeg også sikker på - heldigvis har hun mange gode oplevelser i bagagen og hun virker heller ikke rystet. Det var kun lige at jeg synes hun var mere følsom når Tyson ville lege... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Mettemille Besvaret April 12, 2011 Rapporter Share Besvaret April 12, 2011 Mange tak allesammen...:hjerte: Synes jeg har det ok idag og Lumi bobler på sofaen, så det er dejligt... @Oscar-løwen: tror også jeg lige skal holde øje med ikke at overføre noget til hende... @Mettemille: ja tror også jeg holder mig til parkkirkegården her i starten, hvor det er de samme hunde vi møder og Lumi er glad for dem Kan være at jeg skal lave nogle playdates med hundevenner, så Lumi får rigtigt gode oplevelser Det synes jeg er en rigtig god ide Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Obelix Besvaret April 12, 2011 Rapporter Share Besvaret April 12, 2011 Stakkels Lumi og dig :ae:. Det er en rigtig grim oplevelse når ens hund bliver overfaldet af en anden hund, og det tager tid at komme sig over.. også for ejeren. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Trei Besvaret April 12, 2011 Rapporter Share Besvaret April 12, 2011 Både Lumi og du får sådan en her af mig :ae: Det må have været en rigtig forfærdelig oplevelse, men godt at der ikke skete noget fysisk i hvert fald. Kan godt forstå at I har brug for noget tid til at komme over det. Mange varme tanker og vældigt forsigtige snudepuf fra Ozzie og jeg. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sahara Besvaret April 12, 2011 Rapporter Share Besvaret April 12, 2011 Puha nej stakkels Lumi og dig :ae: håber i kommer helt ovenpå igen. Du må endelig sige til så Zita og mig altid klar til en tur på kirkegården om det så er en kort tur i snor eller leg Lumi har brug for. Min Gudmor har en ældre labrador tæve som virkelig er det mildeste i verden hun er super til hvalpe og hunde der ikke er glad for store hunde for så snart de virker trykkede så tager hun afstand fra dem og hun har klart en del af æren i at Zita er så afslappet omkring storehunde, så hende kan jeg sikkert også låne med ud på en gå tur engang vis dig og Lumi har brug for at møde en rolig storhund. Eller vis du bare har brug for at snakke om det jeg har jo prøvet det et par gange med Zita og man bliver meget påvirket af det tit mere end hunden ren faktisk gør og man indser pludselig hvor skrøblig ens lille hund er, det super vigtigt man kan få øset sine tanker og bekymringer ud til nogle der forstår hvordan man har det:hjerte: 2 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
kennel-lowchen Besvaret April 12, 2011 Rapporter Share Besvaret April 12, 2011 Nej hvor er jeg ked af at høre det ..Stakkels jer begge to:lun: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst n1nna Besvaret April 12, 2011 Rapporter Share Besvaret April 12, 2011 :ae: Det er meget forståeligt at man får et kæmpe chok i sådan en uventet situation, og selvom man ikke må sammenligne børn og hunde, så vækker det (i hvert fald for mit vedkommende) moder-følelser når ens hund er i en ubehagelig situation eller i fare - Man bliver vred, bange og ked, og det er meget normalt tror jeg.. Det hjælper lidt at se de små i "bedring" og det lyder jo heldigvis til at Lumi er glad igen, så en ekstra :ae: til dig Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Sille12 Besvaret April 12, 2011 Rapporter Share Besvaret April 12, 2011 Hej, Hvor er det bare synd for dig og din lille hund:ae:. Dog ville jeg ønske, at du havde undladt at nævne navne på hund og ejer, for de må da også have det skidt(sorry men det er min holdning;-)). V.H. Sille 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aina B Besvaret April 12, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 12, 2011 Hej,Hvor er det bare synd for dig og din lille hund:ae:. Dog ville jeg ønske, at du havde undladt at nævne navne på hund og ejer, for de må da også have det skidt(sorry men det er min holdning;-)). V.H. Sille Carina har det rigtigt skidt - det er der ingen tvivl om. Og det er ikke for at hænge hende ud på nogen måde. Prøvede først at skrive det som hunden og hundens ejer, men var bange for det ville virke koldt overfor Carina. Og det er slet ikke det jeg vil. Og da jeg læste det igennem igen, så ku jeg se at man nok tydeligt kunne se hvem hunden var, da Carina jo skrev herinde dengang med Tyson og når det var under en dogdancing konkurrence... Det er også virkelig synd for Carina... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Malene Nielsen Besvaret April 12, 2011 Rapporter Share Besvaret April 12, 2011 Øv hvor en oplevelse :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aina B Besvaret April 12, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 12, 2011 Puha nej stakkels Lumi og dig :ae:håber i kommer helt ovenpå igen. Du må endelig sige til så Zita og mig altid klar til en tur på kirkegården om det så er en kort tur i snor eller leg Lumi har brug for. Min Gudmor har en ældre labrador tæve som virkelig er det mildeste i verden hun er super til hvalpe og hunde der ikke er glad for store hunde for så snart de virker trykkede så tager hun afstand fra dem og hun har klart en del af æren i at Zita er så afslappet omkring storehunde, så hende kan jeg sikkert også låne med ud på en gå tur engang vis dig og Lumi har brug for at møde en rolig storhund. Eller vis du bare har brug for at snakke om det jeg har jo prøvet det et par gange med Zita og man bliver meget påvirket af det tit mere end hunden ren faktisk gør og man indser pludselig hvor skrøblig ens lille hund er, det super vigtigt man kan få øset sine tanker og bekymringer ud til nogle der forstår hvordan man har det:hjerte: Det ville være rigtigt hyggeligt med en gåtur! Tror da jeg helt har glemt at sms'e til dig så du os fik mit nummer? Det gør jeg lige :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Malene Nielsen Besvaret April 12, 2011 Rapporter Share Besvaret April 12, 2011 Carina har det rigtigt skidt - det er der ingen tvivl om. Og det er ikke for at hænge hende ud på nogen måde. Prøvede først at skrive det som hunden og hundens ejer, men var bange for det ville virke koldt overfor Carina. Og det er slet ikke det jeg vil. Og da jeg læste det igennem igen, så ku jeg se at man nok tydeligt kunne se hvem hunden var, da Carina jo skrev herinde dengang med Tyson og når det var under en dogdancing konkurrence... Det er også virkelig synd for Carina... Jeg syntes på ingen måde, at du hænger nogen ud - jeg tror de fleste har forståelse for begge parter. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret April 12, 2011 Rapporter Share Besvaret April 12, 2011 Øv da Til jer alle 4. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aina B Besvaret April 12, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 12, 2011 Jeg syntes på ingen måde, at du hænger nogen ud - jeg tror de fleste har forståelse for begge parter. Tak...fik det helt dårligt over ved tanken om at det blev set såen... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Linda Besvaret April 12, 2011 Rapporter Share Besvaret April 12, 2011 Årh føler med jer alle 4 nu så vi det jo og puhaaa hvor blev man forskrækket alle sammen, så skrækkeligt!!! Et hundehyl glemmer man ikke sådan lige.. Det er en svær situation for jer alle 4 og har medlidenhed med begge parter, men ja det burde bare ikke ha sket Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret April 12, 2011 Rapporter Share Besvaret April 12, 2011 Carina har det rigtigt skidt - det er der ingen tvivl om. Og det er ikke for at hænge hende ud på nogen måde. Prøvede først at skrive det som hunden og hundens ejer, men var bange for det ville virke koldt overfor Carina. Og det er slet ikke det jeg vil. Og da jeg læste det igennem igen, så ku jeg se at man nok tydeligt kunne se hvem hunden var, da Carina jo skrev herinde dengang med Tyson og når det var under en dogdancing konkurrence... Det er også virkelig synd for Carina... Det er SÅ synd for hende Men du havde jo også skrevet det inde i Dogdancing-tråden her forleden, så jeg sad faktisk bare og ventede på at der kom en mere uddybende tråd omkring, hvad der var sket. Føler med jer allesammen - det er ikke fedt for nogen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret April 12, 2011 Rapporter Share Besvaret April 12, 2011 Hov, fik trykket send aaaalt for tidligt! Motors rigtig gode hundeven, en fårehund, hoppede pludseligt på ham engang, mens Motor stadig var lille, og det var ret voldsomt, men det eneste blod var heldigvis fra den stakkels ejer som rev sig på en gren mens de forsøgte at få hunden væk fra Motor. Det kom totalt ud af det blå, men fårehunden nærmede sig godt nok de 2 år, det havde virkelig ellers været Motors totalt gode legeven siden han var 10-11 uger. Dagene efter kunne jeg faktisk ikke mærke noget synderligt på Motor, han hilste glad på andre hunde og legede ol, men så mødte vi en lille pomeranier-lignende blanding (samme farver som fårehunden) og Motor dukkede sig med det samme og krøb om bag mig. Så vi skyndte os at finde en anden fårehund - en yderst venlig tæve - som Motor så kunne møde. Hun er vildt venlig i kropssproget, så selvom han lige undveg lidt lige da de skulle hilse, tog det ham kun knap 1 minut at opdage, at hun da var sød og dejlig, og der ikke var noget farligt i at lege med hende. Og det har virkelig virket efter hensigten, nu møder vi godt nok sjældent fårehunde, men han reagerer ikke på dem. Så hvis du kan få fat i en lignende hund, så kan det måske hjælpe Lumi, men det er jo fint nok hvis der lige går en 4-5 dage, så hun ikke møder den mens hun stadig har stress siddende i kroppen. Det hjalp i hvert fald rigtig meget for os. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret April 12, 2011 Rapporter Share Besvaret April 12, 2011 øv, hvor er det synd for jer :ae: jeg ved jo, hvor bange og chokeret man bliver - men jeg er sikker på, at lumi nok skal blive sig selv igen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts