Hop til indhold

Eksport af greyhounds til Kina


KimC
 Share

Recommended Posts

Tilsyneladende vil en irsk væddeløbsorganisation eksportere greyhounds og know how til Kina.

Hvad det kan udvikle sig til kan man jo alt for levende forestille sig.

Om det hjælper ved jeg ikke, men der er en underskriftsindsamling i gang.

 

http://www.thepetitionsite.com/3/say-no-to-greyhound-exports-to-china/

 

Been there, done that.

Link til indlæg
Del på andre sites

Uden at have sat mig helt ind i det, kan jeg ikke helt se hvad problemet er?

 

Kina er et land og en økonomi i hastig fremmarch. Og som det sker, vil den jævne kineser få ændret mange opfattelser og behov, eftersom man nu kan stræbe efter andre ting end blot at få tag over hovedet og gå mæt i seng.

 

Derfor finder jeg det ikke underligt, hvis de også begynder at fatte interesse for hundehold og hundesport som vi kender det i vesten. Det er jo ikke det eneste vestlige de stræber efter.

 

Så hvis kineserne nu generelt har et indkomstgrundlag, der gør dem i stand til at interessere sig for heste eller hundevæddeløb, hvad er så problemet? Her selvfølgelig forudsat at man har generel god dyrevelfærd i den sport der er tale om - ganske som herhjemme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så hvis kineserne nu generelt har et indkomstgrundlag, der gør dem i stand til at interessere sig for heste eller hundevæddeløb, hvad er så problemet? Her selvfølgelig forudsat at man har generel god dyrevelfærd i den sport der er tale om - ganske som herhjemme.

 

Du skal ikke måle det efter danske forhold. Det er en irsk organisation der vil til at eksportere greyhounds og knowhow til Kina.

Dyrevelfærd er ikke noget man går specielt meget op i inden for hundevæddeløgsverdenen. Kan hunden ikke tjene sig hjem, eller får den skader under løbene, hvilket ofte sker, er det ud. Irerne har et læs greyhounds til at ligge i frysehuse, hvad de ligger der for er der ingen der vil ud med.

Når det gælder Kina mangler min fantasi ikke inspiration i allerede kendte fakta i hvordan kineserne vil behandle væddeløbshunde for at presse dem til endnu mere ydelse, og hvordan kasserede hunde risikerer at ende deres liv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst FrøkenWhipsy

ØV !

Hvis "projektet" bliver gennemført håber jeg virkelig meget at der også sættes fokus på dyrevelfærd. Desværre kan jeg alt for godt forestille mig nogle ikke alt for gode forhold...

Nu ligger Qairo og gasser sig i sofaen ved siden af mig...og jeg kan overhovedet ikke forestille mig en mynde der ville kunne trives uden en dejlig familie og et varmt sted at "gasse sig".

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Whippets
Du skal ikke måle det efter danske forhold. Det er en irsk organisation der vil til at eksportere greyhounds og knowhow til Kina.

Dyrevelfærd er ikke noget man går specielt meget op i inden for hundevæddeløgsverdenen. Kan hunden ikke tjene sig hjem, eller får den skader under løbene, hvilket ofte sker, er det ud.

 

Det gør sig jo også gældene for udstillingshunde her hjemme.. Der bor også en del hunde i hundegårde/hundehus/kennelbygninger og vinder de ikke nok eller kommer til skade så bliver de da også sendt videre i deres liv.. Så det er jeg ikke så forarget over. En hund der bliver skadet løber jo heller ikke længere her hjemme eller i andre lande.. ?

 

Det er jo desværre en meget almindelig holdning har jeg efterhånden erfaret, at hvis de ikke vinder så er det ud så der er plads til en ny..:evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det gør sig jo også gældene for udstillingshunde her hjemme.. Der bor også en del hunde i hundegårde/hundehus/kennelbygninger og vinder de ikke nok eller kommer til skade så bliver de da også sendt videre i deres liv.. Så det er jeg ikke så forarget over. En hund der bliver skadet løber jo heller ikke længere her hjemme eller i andre lande.. ?

 

Det er jo desværre en meget almindelig holdning har jeg efterhånden erfaret, at hvis de ikke vinder så er det ud så der er plads til en ny..:evil:

 

Det der bekymrer mig er at man i Kina ikke bare afliver hundene. De ha rmeget mere "raffinerede" måder at komme af med hunde og andre dyr på. Køkkener, produktionsanlæg og forsøgslaboratorier er bare et par eksempler.

Virksomheder der ikke kan få tilladelse til at gennemføre visse typer dyreforsøg i Europa eller USA får det gjort i Østen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...