Hop til indhold

Endnu et overfald


Siri
 Share

Recommended Posts

Denne gang bare på min gamle græker Lily. Det plejer altid at være "andres hunde" det går ud over og ikke mine, men vi var åbenbart uheldige. For i lørdags - helt umotiveret - havde Lily en schæfer hængende i nakken forleden. Der gik nok 2-3 sekunder fra den sprang på, til jeg havde rykket den af - det gik meget hurtigt. Ja, faktisk gik det så hurtigt at jeg slet ikke troede der var sket noget. Men da jeg fik kigget nærmere havde hunden i et enkelt bid lavet et kæmpe sår på 5 centimeter i nakken på Lily.

 

Så ingen vej udenom - det var afsted på dyrehospitalet. På klinikken havde de vanvittig travlt og ikke fået mad siden frokost (det var om aftenen) så på vejen hentede jeg pizzaer til dem - så fik jeg tilgengæld lov til at være med hele vejen ;-) Lily blev lagt i narkose og fik lov til at døse hen imens jeg hjalp med et kejsersnit på et marsvin (ja.. et marsvin)!! Da vi fik hende på bordet og fik barberet hende var det godt nok noget større end jeg troede. Når en hund bider, så trækker den tilbage og så rykkes underhuden fri fra overhuden. Det betyder at der nærmest bliver en luftlomme indenunder og derfor skal der lægges dræn, så væske kan ledes ud. Resultatet ser ud som nedenunder. Det er rigtig surt, men heldigvis er hun ved rigtig godt mod. Og jeg har virkelig fået respekt for hundebid - hold nu op hvor går det bare stærkt!!

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Blir helt dårlig ved tanken, og synet :cry:

 

Rigtig god bedring :ae: Godt man kan være skadet med stil (fiin forbinding)

 

Var det bare en hund der kom flyvende ud af det blå?

 

Tak!

Den kom sådan cirka bare ud af det blå.. med flexline på.. :shock:

Og det var helt umotiveret (og den havde naturligvis aaaldrig gjort det før)!

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det går nemlig stærkt.. Og er stort:cry:

 

Nåårh stakkels lille Lily, jeg håber hun kommer lige så hurtig på højkant (både fysisk og psykisk) som Luna gjorde..

 

 

Hun skal helt sikkert nok komme ovenpå. Og får hun lidt særheder efterfølgende så går det nok. Hun har jo ikke mange år igen, så jeg kan sagtens leve med at tage hensyn til hende ;-)

 

Det er virkelig vildt så hurtigt det går. Og det her er jo bare et bid - tænk hvis hunden når at bide 3-4-5 gange...

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak!

Den kom sådan cirka bare ud af det blå.. med flexline på.. :shock:

Og det var helt umotiveret (og den havde naturligvis aaaldrig gjort det før)!

 

Håber I kommer jer hurtigt over chokket. Det lyder skræmmende, og som ens værste mareridt at en anden hund bare angriber fuldstændig umotiveret :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Siri

Hvor blev jeg gal over at læse at en så lille voksen hund skulle skamperes . Var schæferen en tæve???

Som om Lilly ikke sikkert har oplevet nok negativt i det græske , så skulle det også ske her, under ellers rimelige forhold.

Håber du fik navn osv på denne ejer af overfaldshunden.

Jeg er glad fo,r at Lilly blev hos dig.Pas godt på hende , det tror jeg du vil gøre.Bliver helt dårlig overt at læse dette. Og håber, hun læges uden men og infektion.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Siri

Hvor blev jeg gal over at læse at en så lille voksen hund skulle skamperes . Var schæferen en tæve???

Som om Lilly ikke sikkert har oplevet nok negativt i det græske , så skulle det også ske her, under ellers rimelige forhold.

Håber du fik navn osv på denne ejer af overfaldshunden.

Jeg er glad fo,r at Lilly blev hos dig.Pas godt på hende , det tror jeg du vil gøre.Bliver helt dårlig overt at læse dette. Og håber, hun læges uden men og infektion.

 

Ja, det var en tæve. Måske egetkønsagerssion - hvem ved? Det gik i hvert tilfælde lynhurtigt og var helt ud af det blå.

Jeg har fået navn på ejeren - bare rolig. Jeg følger op på det!!

 

Hun læges så flot - ingen infektion og umiddelbart ingen psykiske mén. Det er rigtig synd at hun skulle opleve det, den søde, gamle hund. Men heldigvis ser det ud som om enden er god. I dag skal hun have fjernet drænet og så skal det sådan set bare passe sig selv, såret. Dog står den på smertestillende et par dage endnu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Åhh lille pus :cry:

 

Også god bedring herfra.

 

Håber virkelig ejeren af den anden tænker sig om en anden gang han lader sin hund få fri snor/flexline i nærheden af andre hunde :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh nej - stakkels Lily og dig :cry:

Puha - tænk at ét bid kan være så slemt - er godt at du var der med det samme, så det ikke blev til flere bid :megaked:

 

Det må virkelig være et chok for dig - og du virker til at tage det rigtigt flot. Men giv dig endelig lov til at komme ud med det, hvis behovet er der..

 

:ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nåeh, den søde lille pige.. rigtig god bedring, jeg håber det kommer til at forløbe ukompliceret :ae: Du lyder rimelig cool og optimistisk, det er godt for jer begge :-)

 

Der er ikke andet for end at være optimistisk - og så længe Lily er optimistisk, så er jeg også;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...